Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opilého strojvedoucího čeká policejní stíhání, do vazby však nepůjde

Policie zahájila úkony trestního řízení se strojvedoucím vlaku, který se na železničním přejezdu v Golčově Jeníkově střetl s autem. Strojvedoucí nadýchal téměř dvě promile alkoholu. Obvinění dosud vzneseno nebylo, muž je vyšetřován na svobodě a u dopravce dál pracuje. Při nehodě zemřeli dva lidé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T63o44m59á24š 81V17a59l20d81e18r 7283190239

Mě se líbí, že konečně začnou přemýšlet jakých skutků se dopustil a pak jej obviní. A ne že to ihned budou střílet od boku, jako to dělají v jiných případech. Na druhou stranu opět vidím, že nikdo nereflektuje na práva obětí a jejich pozůstalým rodinným příslušníkům. Ono než se to vyšetří uplyne dost dlouhá doba a oni se tímto mohou dostat do finanční tísně. A to nemluvím o psychické újmě, když někoho takto náhle ztratíte. Tragédie by se měla řešit komplexně.

0/0
24.3.2016 6:16

M58a49r29e73k 52H95r59u37b48y 6617872261238

Vazba samozrejme nema smysl, daleko neujede a nejspis to ani nezopakuje ;-)

+3/0
21.3.2016 23:41

T66o61m73á29š 98Z85e30m91a93n 3795228144385

Neznám tento konkrétní přejezd, ale je spousta přejezdů chráněných i nechráněných kde je rozhled špatný ikdyž máte už čumák na kolejích.

Pokud tam pojede ožralý (obvykle se zastávám těch co mají do 0,5 promile, ale ne 2 promile) mašinfíra 4x rychleji a ani nezatroubí, tak nemáte moc šancí jak tomuu zabránit.

+5/0
21.3.2016 20:08

P38e59t11r 40Ž22á32k 1558952485559

No to je sice pravda,ale tenhle konkretni prejezd na prehlidnuti vlaku ve 40 neni.

0/0
23.3.2016 18:44

M70i96c43h72a22e53l24a 81L71h97o67t50s96k46á 2629196418877

Muzu se zeptat, jestli lokomotiva pres den svítí? Ja totiz vzdycky brylim na jednom nechranenem prejezdu do dali vecnost, v krajine mezi keri se mi tmave cerveny motorak neskutecne zle rozeznava, stejne jako zeleny ve meste, kde je vlaku nekolik a ktery a kam jede se mi rozeznava mizerne.Mam to tak vazne jen ja? A dioptrie nemam.Zrak bez vad... (Navaznost na pripad volna...)

+3/0
21.3.2016 19:34

M30a63r69t16i69n 23K67a98d35l18e49c 5641705273284

svítí, ale né moc. Hlavně tyhle nákladní starý.

+1/0
21.3.2016 20:02

M16a12r32t64i23n 18K47a79d96l50e16c 5691875613634

taky by měl před nechráněnym přejezdem troubit, což třeba neudělal když byl na mol.

+2/0
21.3.2016 20:02

L12u89b66o74š 84H84a63r36a29s14t22e27j 5154428161373

Samosoudci v diskuzích jsou krásně spravedlivý. Řidiče kamionu co vjede na přejezd by zavřeli na doživotí, ale strojvůdce co jede ctyrnasobnou rychlosti ožrali jak hovado obhajují.

U spousty přejezdu je minimální rozhled. Povolena rychlost vlaku před přejezdem se stanoví zejména podle rozhledovych poměru. Pokud auto pojede přes vesnici 200 km/h a srazí auto vyjíždějících ze zahrady, kdo bude mít vinu?

Mimoto, to ozraly hovado mohlo vykolejil a způsobit nehodu osobního vlaku.

Alkoholik co nevydrží bez chlastu alespoň pracovní dobu by měl maximální uklízet a to ještě v bezpečném prostředí.

To že dal řídí nákladní vlaky mě děsí.

Člověk co je pod vlivem na pracovišti by měl podstoupit povinně ústavní léčbu.

+13/0
21.3.2016 19:34

P50e32t89r 43N39o53v28o78t81n83y 1711650621

No ne ze bych ho chtěl obhajovat, snad si pěkně posedi. Ale kolik tech ozralejch strojvedoucích jezdí? Narozdil od řidičů po silnici.

+2/0
21.3.2016 20:05

T46o71m40á46š 74Z13e51m42a31n 3475948454185

No co jsem se bavil s lidmi od železnice, tak je to dost zavedená praxe - ostatně strojvedoucí nemá kam špatně odbočit a v kabině je nuda. Navíc žádná železniční policie nečíhá v křoví.

+2/−4
21.3.2016 20:09

P95e30t73r 63N43o78v28o65t70n29y 1461580701

Tak to pochybuju.

+4/0
21.3.2016 20:12

I86v91a10n 23H96o72l74a34s 5747557738957

To si z tebe akorát dělali prču a tys jim to sežral i s navijákem. Kontroly i postihy jsou na dráze mnohem přísnější. Železniční policie sice nečíhá v křoví, ale při každém maléru třeba na přejezdu (a těch je tolik, že žádný fíra si nemůže být jistý, že ho to ten den nepotká), fíra samozřejmě dýchá, i kdyby skutečně nenesl žádnou vinu. A když nafouká, tak to pro něj znamená takové problémy, že žádný myslící fíra to nebude riskovat.

+1/0
21.3.2016 20:28

M41í33l98a 88P68i95š44t18ě20l82á61k 7193177323

On ale nevezl osobní vlak a ani ho vézt nemohl..

0/0
23.3.2016 22:04

A83l34e23š 75J51e92t87m13a25r 1589425173494

Byl takový problém dát tam bílou informační tabuli - zabezpečení přejezdu mimo provoz a před přejezd stopku?

+5/0
21.3.2016 19:24

F31i69l82i30p 73V10a67l12d54e29r 1768128334124

Pokud se ovšem nejednalo o náhlou poruchu PZZ.

Jinak by mě také zajímalo, jaké časové/finanční/jiné nákaldy by s tímto byly spojené a při řádném vyšetřování by se i tato otázka měla položit: Udělal správce trati v daném úseku opatření pro zajištění bezpečnosti provozu, pokud takovéto opatření bylo snadno proveditelné?

+1/0
21.3.2016 19:30

P60e14t39r 89Č15e74r87v50e21n98ý 3146791182375

Ono zabezpečení přejezdu klidně mohlo být v provozu - na té druhé koleji, po které normálně jezdí pravidelné spoje.

+2/−1
21.3.2016 19:59

P17e49t55r 60N55o22v47o37t61n87y 1191490291

To asi bylo. Ale i tak tam takové opatření mohli udělat.

+1/0
21.3.2016 20:06
Foto

P39e14t46r 72P27r90o46c52h21á28z51k12a 3742426292714

Psali, že zařízení bylo vypnuto. To znamená, že tam tam je umístěná tabule s nápisem-přejezdové zařízení mimo provoz a osazena dopravní značka, stůj, dej přednost v jízdě-STOP. Fíra musí jet rychlostí ne větší jak 10km/hod a houkat a být připravený okamžitě zastavit. Nevím, jaké byly rozhledové podmínky, ale vina je jednoznačně na strojvedoucím.Jel rychle, nehoukal a a nezastavil, K tomu opilost. Na mašinu se už nevrátí a navíc si nejspíš i něco odsedí-možná podmíněně, ale i tak.

+1/−1
21.3.2016 20:44

L31i68b29o59r 74V47e78s30e50l77ý 2889126322512

Vypnuto bylo jen v jedné koleji.

0/0
21.3.2016 20:47
Foto

P51e80t65r 55P58r45o73c35h86á88z70k83a 3952306142584

Upřímně se přiznám, že stoprocentně to nevím, ale ještě jsem neslyšel o případu, kdy byl přejezd vypnutý jen pro jednu kolej.Moc to nemá logiku a také myslím, že to zařízení jako takové ani neumožňuje.Mohu se však mýlit, musel bych se zeptat lidí, co to mají na starost.

+1/−1
21.3.2016 20:54

L79i78b28o65r 40V29e88s88e54l91ý 2359266322482

Zařízení to umožňuje, to se nebojte a hojně se toho používá. Navíc výluková opatření v rozkazech to nařizují.

+1/0
21.3.2016 20:57
Foto

P11e44t29r 68P76r70o46c29h82á82z96k94a 3802406882894

Tedy abychom si rozuměli. Vy pravíte, že lze na silnic umístit s jedné strany ceduli"zabezpečovací zařízení mimo provoz" a stopku a s druhé strany budou auta normálně jezdit a budou fungovat závory?Pohybuji se kolem kolejí docela dlouho, vlastně celý život, ale takový stav jsem nikde nezažil.Možná jsem jen neměl štěstí.

0/0
22.3.2016 17:06

L50i57b25o90r 96V20e83s66e21l32ý 2909756102662

O cedulích se vůbec nebavím. Bavím se o možnosti vypnout závislost přejezdu na kolejových úsecích i jedné z kolejí, která přes přejezd vede, aniž by bylo narušeno ovládání přejezdu v ostatních provozovaných kolejích. A protože tento postup vylučuje dané závislosti, má to za následek trvalé zhasnutí bílého světla, dokud není zařízení uvedeno zpět do základního stavu.

0/0
22.3.2016 18:45
Foto

P20e57t12r 48P86r36o64c36h53á43z22k60a 3952446672444

To není ale tento případ. Tam psali, že byly osazeny cedule upozorňující na vyplé zabezpečovací zařízení. Tedy nemohlo fungovat pro jednu kolej a pro druhou ne.Technicky to jde, ale v praxi se většinou vypne úplně.Ne každý přejezd navíc je vybavený bílým(správně lunobílým) světlem. Jsou stále v provozu přejezdy, které ho vůbec nemají.

0/0
22.3.2016 20:12

L47i58b10o64r 50V76e10s40e50l90ý 2599616572542

Pokud by byl přejezd vypnutý, nebyl by na konci videa slyšet zvuk zvonců.

+1/0
22.3.2016 20:50
Foto

P69e28t26r 72P49r91o42c52h62á35z23k14a 3812786452234

Přejezd může zvonit, i když je vypnuté zabezpečovací zařízení. Není prostě závislost mezi jízdou vlaku a přejezdem.Nebo se na přejezdu pracuje a podobně.

0/0
23.3.2016 18:10

L98i75b83o42r 75V44e26s42e56l70ý 2969956752122

Prosím Vás, alespoň si ověřte fakta, než tu začnete psát domněnky. Jste z drážního prostředí, stáhněte si rozkaz o výluce, abyste alespoň měl představu o tom, co tam bylo.

+1/0
23.3.2016 18:24

P78e97t63r 51N42o78v71o28t51n14y 1151470391

U většiny zařízení to jde a logiku to má, když je jedna kolej vyloucena a treba tam vubec neni a po druhé jezdi vlaky.

+2/0
21.3.2016 20:58

I36v72a27n 61H14o76l20a62s 5807697468937

Pokud je jedna kolej zcela vyloučena a snesena ,pak je to OK. Ovšem jiná věc je, pokud při jízdě po jedné z nich reaguje PZZ standardně a po druhé nikoliv, i když je taky pojížděna (byť třeba jen pomalými baucuky).

Pro řidiče dívajícího se na ten přejezd "zvenčí" je to docela matoucí a může to zvýšit riziko, že se některý z nich zachová jinak, než by měl (i když by samozřejmě neměl). To spíš jen jako připomínku, že záleží i na tom, jak ten provoz konkrétně probíhá.

0/0
21.3.2016 21:29
Foto

P82e10t39r 91P30r44o56c85h32á44z15k28a 3362136442764

I v případech které uvádíte jde vždy o vypnutí přejezdu jako celku.To zařízení je komplikované a bylo by značně složité nechat ho fungovat jen pro jednu kolej a další věc je ta, že by to nešlo dát do souladu se silničním zákonem. Nelze na jednu stranu dát ceduli zabezpečovací zařízení vypnuté a druhé ho nechat fungovat. Takový případ neexistuje.

0/0
22.3.2016 17:03

P79e33t79r 36N37o15v88o69t38n19y 1921290651

Tak za tohle asi podmínka nehrozí.

0/0
21.3.2016 20:48

M48a96r38t27i57n 58S78m41a35h30a 4686587603161

Se vší úctou k mrtvým se ale dívím, že zde nenaznělo to, že řidič je povinen přesvědčit se, zda může vjet na železniční přejezd.

0/0
22.3.2016 11:48

M91a66r98t35i10n 42S42m81a56h89a 4196657773211

Teď jsem se tedy seknul - vidím, že hned pode mnou o tom píše pan Štěpán Rybář. Omlouvám se.

0/0
22.3.2016 11:49

I68v63a21n 51H37o30l83a46s 5767117788547

Zaznělo - ovšem jaxi pořád chybí důkaz toho, že se nerozhlédl (zatím pouze to, že tak učinil a v dané situaci mu to bylo stejně houby platné).

0/0
22.3.2016 12:27

Š64t45ě54p12á20n 77R76y98b95á13ř 9395825912868

Povinnost ridice v zakone: ridic je povinen se presvedcit, ze muze prejezd bezpecne prejet, ne ze nejede vlak.

Zkusme pocitat. Na nechranenem prejezdu (dle zpravy Drazni inspekce, diskuse tady...) muze jet vlak rychlosti nejvyse 10 km/h, to jest nejvyse 2,78 m/s (dvojnasobna rychlost chuze cloveka). Na nechranenem prejezdu muze jet auto rychlosti nejvyse 30 km/h, to jest nejvyse 8,33 m/s. Skoda Fabia II Combi meri 4,24 m. Rozchod koleji v CR je 1.44 m, krat dve na dvoukolejnou trat plus neco navic 6 metru. To znamena, ze Fabia musi pres prejezd ujet zhruba (4,24 + 6) 11 metru. To pri rychlosti 8,33 m/s je, s rezervou, 2 vteriny. Porad 2 vteriny by stacily na prejezd siroky 10 metru.

Znamena to tedy, ze pokud by strojvudce dodrzoval predpis o sve rychlosti, mohl by ridic duvodne predpokladat, ze je pri rychlosti auta 8.33 m/s a rychlosti vlaku 2,78 m/s mozne zacit prejizdet prejezd nejdele v situaci, kdy je vlak od prejedu vzdalen alspon 6 metru? Mozna jsem se nekde seknul ve vypoctu ci v uvaze, kdyztak me opravte.

A ted - myslite, ze ridic auta se nerozhledl tak, aby videl z kazde strany od zacatku prejezdu na vice jak 6 metru? Jasne, nikdo umyslne nevjede tricitkou pod vlak 6 metru od prejezdu...

Pokud ovsem strojvedouci jel rychlosti 40 km/h, to jest 11,11 m/s, musel by ridic auta obhlednout vzdalenost 22,22 metru. Jasne, tady musime vzdit v uvahu to, ze ridic nestoji tesne pred prejezdem a pak nema behem 0 sec rychlost z 0 na 30 km/h, ale ja tim celym chci jenom rict, ze podle meho vina strojvudce na cele nehode muze byt zasadni a to tak, ze strojvudce nedodrzenim rychlosti znesnadnil ci zmenoznil ridici auta bezpecne prejeti prejezdu.

Cely ten vypocet je znacne slozitejsi a je to veci soudniho znalce to vypocitat, ale myslim, ze neni mozne rict, ze vina je jednoznacne na ridici auta, protoze kazdy ma svoji povinnost, jejiz poruseni muze zpusobit dopravni nehodu. Kdyby tomu tak nebylo, tak by nebyla v predpisech uvedena rychlost vlaku na nechranenem prejezdu.

+8/−1
21.3.2016 19:19

M32i65r49e47k 17T90u80r67e72č70e19k 4263312390312

Sice souhlas, ale kvuli alkoholu by mel byt OKAMZITE vyhozen z prace a souzen i bez nehody. Ktery hlupak muze pozivat alkohol na pracovsti, kdyz (zejmena dneska) ztrata zamestnani je krok k bezdomovectvi...

+4/0
21.3.2016 19:34

T55o89m97á55š 55V76a96l36d54e78r 7413880779

neberete vůbec potaz zpomalení a přesvědčení situace, zda je kolejiště volné a bezpečné. Takže žádná rychlost 8,33m/s. Při této rychlosti by to prolítl, ale ani by se nemohl řádně přesvědčit zda tam něco jede.A další nepopsatelný rozměr , je jak se řidič OA rozhlédl a co viděl.. Reakce na rozjetí atd, atd Jelikož jsem tam nebyl tak do toho nekecám. Ale ve vašem rozboru vidím díry. Jinak dobrý :-)

0/0
24.3.2016 6:25

M24i65c33h37a59e50l97a 27K95o38p92e86c73k96á 5710820926924

Na jiném webu, byl zmíněn svědek, který potvrdil, že řidič automobilu zastavil, rozhlédl se a pak přejížděl. Takový přejezd přes koleje není nijak rychlý a pokud vlak jel rychleji než měl, na přejezdu, kde rozhled není žádný zázrak...

+7/0
21.3.2016 19:12

F55i46l76i50p 22V41a37l46d19e35r 1388948684754

Pokud je to skutečně tak, odhaduji míru spoluzavinění strojvůdcem na 80 až 85 procent (vizte níže v diskuzi).

0/0
21.3.2016 19:34

I11v12a53n 16H46o80l66a80s 5417147588617

V tomto případě není fíra spoluviníkem, ale hlavním viníkem (a může to být klidně až 100%). Pokud rozhledové poměry byly skutečně takové, (a pohled na trať z místa, kde musí řidič před přejezdem zastavit to potvrzuje), že řidič neměl šanci správě zareagovat na vlak 4x překračující povolenou rychlost (a je jedno, že obě ty rychlosti jsou relativně malé, stejně to znamená 4x zkrácenou dobu na rozhodování a konání), tak z toho může klidně vyjít, že řidič nemá vinu vůbec žádnou.

+3/−1
21.3.2016 20:33

M14i68c80h79a34l 52R60e85j84z52e11k 5736527915101

No vinikem je i ten co pri vedomi ze zabezpeceni nefunguje nezabezpecil prejezd jinak.

+1/0
21.3.2016 20:38

F22i40l72i88p 10V68a27l85d71e53r 1648458214354

Tam je zásadní rozlišit, co byla povinnost a co je např. nepovinné opatření, které by však bylo snadno proveditelné. Jinak souhlas.

0/0
21.3.2016 21:01

I74v14a72n 90H60o36l67a64s 5397107848437

Jenže přejezd BYL zabezpečen jinak - právě tou povinností dávat houkačkou varování už ve vzdálenosti půl kilometru od přejezdu a rychlostí max. 10 km/hod. (s povinností zastavit před překážkou na přejezdu).

+2/0
21.3.2016 21:07

L89i58b10o79r 63V54e80s53e49l68ý 2249576912852

S tím půl kilometrem jste jak rybáři. Předpis nařizuje houkat od vzdálenosti jen 250 m a rychlostí 10 km/h jet minimálně 60 m před přejezdem.

+2/0
21.3.2016 21:27

I19v35a68n 17H48o59l19a48s 5387817918647

OK, nemám přepisy po ruce a navíc tohle nijak situaci neovlivňuje (i čtvrtkilometr je dostatečně dlouhá vzdálenost).

0/0
21.3.2016 21:32

F41i57l10i71p 13V66a85l37d37e70r 1738118904404

Tak si přečtěte, co píšu níže a nehádejte se za každou cenu s každým zde...

0/0
21.3.2016 20:44

I81v34a44n 57H42o67l50a85s 5547137408777

Nehádám se s každým, dokonce s nikým - jen opravuji zjevné nepřesnosti, případně úplné nesmysly.

0/0
21.3.2016 21:04

O93l32d79ř19i71c96h 70Š88t48ě95p49á96n21e90k 7152586546484

Nevím jak vy , ale pokud řidič skutečně zastavil a rozhlédl se , tak to byl debil. protože vlak jedoucí 40km/h , nemohl být tak daleko , aby to mohl stihnout přejet. A pokud ho viděl a myslel si , že jede 10km/h a vjel na přejezd , tak to byl opravdu debil.

Nic nemění na tom, že strojvedoucí , je také debil a za dvě promile , ho měli hned vyrazit a stíhat za obecné ohrožení.

+2/−1
22.3.2016 3:33

I61v66a25n 18H77o84l13a80s 5487337248557

A co třeba, že když se rozhlédl, tak ten vlak sice nebyl tak daleko, ale v oblouku ještě nebyl vidět (mimo jiné právě proto je tam přejezd se signalizací, a pokud signalizace nefunguje, pak musí jet vlaky max. 10 a houkat)??

+1/0
22.3.2016 12:26

F13r96a40n34t71i62š56e27k 98M75a39t12ě91j84č84e47k 7453512613901

Firma Lokotrans Servis, pro níž strojvedoucí jezdil se domnívá, že „Za svůj stav, ve kterém vstupuje do kabiny lokomotivy, odpovídá stoprocentně on sám.

Takový názor může mít, ale teď se bude šetřit, jak často byla u zaměstnanců této mini firmy prováděna dechová zkouška na alkohol! Že by byl opilý poprvé se mi nechce věřit.

ještě chci dodat, že privátní firmy mají podstatně větší nehodovost než ČD!

Vím o několika případech, kdy strojvedoucí jenž byl odejit od ČD, byl obratem zaměstnán soukromníkem

+7/−1
21.3.2016 18:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.