Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na přejezdu smetl vlak auto, dva lidé zemřeli. Strojvedoucí byl opilý

Na železničním přejezdu v Golčově Jeníkově na Havlíčkobrodsku se v pondělí ráno střetl nákladní vlak s osobním autem. Dva lidé při nehodě zemřeli. Strojvedoucí nákladního vlaku po nehodě nadýchal téměř dvě promile. Přes přejezd s vypnutým zabezpečením jel čtyřnásobnou rychlostí, než měl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A64r17n97o27š59t 77K82o83b28y10k35a 9629769758840

Pokud svítí bílé světlo, tak je řidič oprávněn vjet na přejezd, i když se blíží vlak. Par 29. odst 1. písm. d) druhá část věty zák. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích:

(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd, ...

d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,

čili prostě nesmí dojít ke stavu, kdy je signalizace na koleji vypnutá a je zde drážní provoz, s výjimkou, že na přejezdu stojí pracovníci dráhy, kteří přejezd řídí praporky.

0/−2
22.3.2016 10:12

I13v59a46n 78H80o63l56a62s 5737207828437

> čili prostě nesmí dojít ke stavu

A proč by nesmělo? Při vypnuté signalizaci se řidič podle zákona musí chovat, jako by žádná nebyla (což musí i tehdy, pokud sice je funkční, ale nenízrovna ve výstraze (a nebliká bílé světlo, které na řaděpřejezdů ani není), pracovníka dráhy s praporky dostatečněnahrazuje výrazně snížená rychlost vlaku a jeho houkání.

l

0/0
22.3.2016 12:34

P41a59v96e26l 98S29e14v60e11r82a 2811880177973

nehezké, neštěstí v neštěstí a tu káru už nedají dohromady ani v esa...

0/0
21.3.2016 21:25

R23i84c23h60a81r67d 72M89i22c24h48a74l85o88w18s54k34i 1171759445516

Do čtrnácti dnů z toho bude nejeté, garážované, zánovní auto. Nekup to, když má najeto jenom 30k km.

+3/0
21.3.2016 22:49

J33i31n82d36ř43i72š25k83a 29S77á57b71l81í49k70o49v23á 8373243709500

Jestli jezdil řidič tudy do práce, věděl, že je výluka a vlaky zde jezdí 10 km rychlostí. Vzhledem k tomu, že byl s autem skoro na druhé straně všech kolejí a kdyby jel vlak tou 10km, tak by řidič v pohodě přejel. Mě zaujala jiná věc - když jsem pracovala na dráze, co by výhybkářka, měl výpravčí i náčelník povinnost dávat namátkově dýchat všem účastníkům dráhy, nacházející se ve stanici. Posunovačům, strojvedoucím, vlakvedoucím, nám. Náčelník výpravčím. Vlakvedoucí v dopravní kanceláři musel převzít rozkaz k jízdě a dát ho strojvedoucímu. Pokud tam vlakvedoucí nebyl, někdo fírovi ten papír dát musel, a také musel zjistit, že je fíra namol. Může být, že se předpisy změnily ale nějak se ten fíra dozvědět musel, co má dělat a tady vidím zakopaného psa. Někdo ho kryl - to mohlo zachránit ty dva - upřímnou soustrast rodině.....;-(

+1/0
21.3.2016 20:20

E46d81a 76D34r42á25b52e56k 7579742223727

kolik měl času řidič na přejetí přejzdu se řešilo, ale to by mělo smysl řešit, pokud by před přejezdem zastavil.. ale podle toho svěděctví to vypadá že jen zpomalil, ne? takže spíš by stálo za zjišťení kolik měl řidič času vyhodnotit situaci, tedy poté co se rozhlédl informaci o vlaku zpracovat a zabrzdit jetě před přejezdem... kdyby nestihl zastavit před přejezdem tak na přejezdu už by naopak spíš šlápnul na plyn... toho času tam moc není, je tam barák který stojí těsně u trati, čili logika velí před takovým přejezdem v každém případě bez výjimky zastavit... pokud nezastavil, byla to asi ta chyba která v kombinaci s rychle jedoucím vlakem řízeným opilým strojvůdcem dokonala skázu

+1/−1
21.3.2016 16:33

E56d88a 63D39r33á48b94e57k 7169922463907

přijde mi že dostatečný rozhled je tam až nejdřív tak 3m od první koleje, čili na rozhodnutí zastavit, pokud jel třeba 5km-h měl tak dvě vteřiny? Jako neni to vyloženě málo, ale pokud to rozhodování opravdu nechal až podle toho jestli jede nebo nejede vlak, a lidi spíš ještě řeší jestli to stihnou nebo nestihnout, tak na vyhodnocení jestli to stihne by musel znát rychlost vlaku a to podle mne za ty 2 vteřiny neměl šanci odhadnout správně, čili tady podle mne nerozhodnout se zastavit a nechat to až podle toho jestli uvidim neuvidim vlak je v podstatě první chyba

0/0
21.3.2016 16:41

K13a13r48e46l 14N21o78v61á73č10e86k 5481155129106

Pořád je hlavní vina na straně řidiče. Morálně bych nejvíc vinil správce přejezdu - nevím, jestli by mě na přejezdu se zvedlými závorami napadlo, že může jet vlak. Po téhle události, už to vědět budu.

Stejně si myslím, že za mnoho těchto nehod můžou nějaké chyby signalizací a závor, ale nedá se to dokázat. Nechce se mi věřit, že je tolik blbců, kteří vjíždí na koleje na červenou nebo okolo závor.

+3/−7
21.3.2016 15:58

P56e71t37r 70Ž12á44k 1977353608173

Dle dostupných informací udělal řidič všechno správně, bohužel v momentě, kdy vlak jel čtyřnásobnou rychlostí, než by měl, prostě i přesto zareagovat nestihl. Pokud by vás na přejezdu se zvednutými závorami bez rozblikané modré nenapadlo, že může jet vlak, hoďte řidičák do kanálu. Správce přejezdu bych rozhodně nevinil morálně ani jinak.

Pokud nevěříte, že je tolik blbců, co vjíždí na koleje přes červenou nebo i závory, najděte si na těch internetech nějaké to video z kamer...

+4/−3
21.3.2016 16:01

J19i88r88i 28R22u44s53n45o85k 4305382767153

Ctyrnasobnou rychlosti... Kdyz to reknete takhle, tak to zni strasne. Jenze ona to byla slaba ctyricitka. Ne stoctyricitka. Fira tomu pomohl, o tom zadna, ale ridic tomu taky sel naproti.

+2/−3
21.3.2016 16:47

I51v46a94n 59H98o56l12a25s 5347317478487

> Jenze ona to byla slaba ctyricitka. Ne stoctyricitka.

Řidičův čas k posouzení situace (a především k samotnému zaregistrování blížícího se vlaku) to tak jako tak zkrátilo čtyřnásobně.

+3/−1
21.3.2016 16:55

J84i78r31i 43R55u14s77n86o39k 4945312897423

Lide bezne prechazeji silnice, kde jezdi auta jeste rychleji. A taky to zvladaji. 40 neni zadna dabelska rychlost.

0/0
21.3.2016 18:10

I60v65a42n 12H29o80l70a79s 5657847348177

Taky jsem neměl úmysl to popřít, jen upozornit, že ta doba na rozhodnutí se prostě čtyřikrát zkrátila bez ohledu na to, jaké byly absolutní rychlosti (rozhodující je jejich poměr).

+1/0
21.3.2016 18:39

I83v98a78n 57H90o84l67a50s 5797377658317

> že za mnoho těchto nehod můžou nějaké chyby signalizací a závor

Není pravda.

> ale nedá se to dokázat

Právě že dá. Každý přejezd (resp.) PZZ má svoji "černou skříňku", porucha se navíc okamžitě zobrazí na pultě výpravčího(/dispečera, který je (krom jiních úkonů) povinen tuto poruchu zapsat (pokud se teak neděje automaticky).

> Nechce se mi věřit, že je tolik blbců

Není jich tolik - ve skutečnosti je jich ještě mnohem víc, většina má ale štěstí (ale pokud se ně spoléhají příliš často ... ).

+3/0
21.3.2016 16:05

J12a39n 26S60o88u75k56u25p 1154274476895

Není jich ve skutečnosti ještě mnohem víc. Ve skutečnosti je jich podstatně ještě mnohem mnohem víc, včera na přejezdu u obce Bystřička střelec projel pět metrů před mašinou. Ten vlak tam těch 10km/h jel (podobná situace, je tam přejezd, ale skrz rekonstrukci je vypnutý), takže on před ten vlak regulérně vjel, když ho viděl na dvacet metrů. Tož tak už to chodí.

+3/0
21.3.2016 16:15

E68d22a 15D49r76á67b28e92k 7969362713157

asi tak, podobně asi došlo k této nehodě, prostě nereagoval, vjel tam a kdyby vlak nejel násobně rychleji než smí tak by to i stihl

0/−2
21.3.2016 16:27

P98e38t47r 19Ž63á48k 1627323108203

Vy jste to viděl?

+1/0
21.3.2016 16:30

E10d89a 64D20r89á89b38e19k 7119662603877

říkám že asi podle dostupných informací, a dostupné informace jsou, že tma je dostatečný výhled z místa před kolejí, že jel řidič pomalu... pak víme že nereagoval na přítomnost vlaku a i přes jeho přítomnost vjel na koleje... takže buď ho neviděl, nebo viděl a myslel že to stihne, nebo chtěl úmyslně spáchat sebevraždu, je nějaká další možnost?

0/0
21.3.2016 16:43

J88i78ř79í 27V73a21c18e71k 9348758676215

Bohužel i kdyby blikalo bílé světlo, tak jste stejně povinen se rozhlédnout, jestli nejede vlak. To ale jistě víte už z autoškoly. Takže vina je jednoznačně především na straně řidiče auta.

+2/−3
21.3.2016 16:19

I60v59a37n 46H60o65l64a25s 5897577218247

Po stopadesáté- kde je psáno, že se řidič nerozhlédl? A vina je (při čtyřnásobném překročení maximální povolené rychlosti, a především strojvedoucím zcela nezpůsobilým k výkonu službu) především na straně dráhy. Ono to rozhlížení (a další povinnosti ze strany řidiče) jsou funkční především tehdy, když i na druhé straně jsou dodržována stanovená pravidla (viz už zmiňované případy ze silničního provozu, kdy řidič na vedlejší nedal přednost prostě proto, že mu k tomu řidič na hlavní nedal možnost).

+2/−2
21.3.2016 16:23

J84i65ř77í 38V64a86c34e14k 9538218496675

Bohužel neznám tenhle přejezd, takže nevím jak daleko je na něm vidět, takže nemohu situaci objektivně posoudit. Z praxe mohu jen konstatovat, že 90% řidičů se nerozhlédne ani na nezabezpečeném přejezdu. Zeptejte se ve svém okolí a uvidíte kolik řidičů Vám řekne, že na přejezdu bez signalizace vlaky přece nejezdí. Kdyby tam jezdily tak by tam přeci musely být závory....

0/−2
21.3.2016 16:28

P39e46t74r 50Ž24á37k 1847343318533

Dopouštíte se logického faulu v podobě unáhleného zobecnění.

+1/0
21.3.2016 16:30

E58d40a 61D90r57á45b12e45k 7969402663647

prý je to tento

https://www.google.cz/maps/@49.8217353,15.4741181,3a,75y,335.16h,69.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1se0bwmlNwL5iq5S4Pjc-qHg!2e0!7i13312!8i6656

0/0
21.3.2016 16:44

I41v17a43n 79H17o46l50a62s 5667497198687

> uvidíte kolik řidičů Vám řekne, že na přejezdu bez signalizace vlaky přece nejezdí

Tak nevím, jaké "okolí" máte vy, ale v mém okolí jsem nikdy nic podobného neslyšel. Holt, asi jinej oddíl :-).

+2/0
21.3.2016 17:24

J17i24r89i 24R11u62s71n86o92k 4415162467753

Ctyrnasobna rychlost zni hrozive. Ale uvedomte si, ze jde jen o ctyricitku. To neni zadna dabelska rychlost, aby se na to nedalo zareagovat. Lidi prechazeji silnice, kde auta jezdi rychleji...

+1/0
21.3.2016 16:49

K72a39r87e11l 18V24e18č11e74ř14a 8663166437306

Na straně dopravce Lokotrans.Nezobecňujte prosím.

0/0
21.3.2016 17:30

E48d82a 67D85r19á30b92e83k 7439542873447

tak vina z pohledu zákona je u strojvedoucího, lidská chyba je u řidiče, zřejmě se rohlédl, ale bohužel z výsledků svého vizuálního šetření nevyvodil potřebný důsledek (dupnutí na brzdu aby dostál dikci zákona a ujištění se druhým pohledem, jakou rychlostí ten vlak vlastně jede), zřejmě se choval podle situace "obvyklé", kdy by na přejetí byl čas, protože vlak by jel mnohem pomaleji

+1/−2
21.3.2016 16:30

P44e68t79r 71Ž10á11k 1967143438173

Ještě, že je vám to všechno tak zřejmé.

0/0
21.3.2016 16:30

E62d61a 58D35r11á67b41e19k 7339172663417

máte pravdu, není to zřejmé, takže to není správné slovo, jen to tvrdí ten bagrista a kdo ví kam koukal :) měl jsem napsal spíš "asi, možná" to by bylo přesnější

0/0
21.3.2016 16:47

E33d13a 34D54r95á26b82e87k 7949432233727

na druhou stranu, v autě jsem toho už najezdil dost a vím, jak se lidi za volantem chovají a co je a co není obvyklé chování... a bohužel zrovna rozhodování "nebudu zastavovat, pokud něco nepojede... něco jede, nebudu zastavovoat, pokud to ještě stihnu projet... hm nestihl jem to" není tak neobvyklé, jak bychom si přáli

0/0
21.3.2016 16:49

I78v49a30n 13H14o65l19a38s 5857407308167

> zřejmě se choval podle situace "obvyklé", kdy by na přejetí byl čas

Za situace "obvyklé" tam ty vlaky jezdí spíš mnohem rychleji (výluka ana tomto místě myslím zase není tak dlouho, aby si řidiči zvykli na vlak jedoucí dvojnásobkem chůze).

0/0
21.3.2016 16:58

E37d83a 28D34r52á34b31e79k 7769122443767

situace obvyklá je že jsou buď dole závory nebo jede vlak krokem, že se vlak vřítí na přejezd rychlostí takovou že v momentě srážky je 40kmh je situace neobvyklá

+2/0
21.3.2016 19:00

D47a54n 14S79v31o55b22o29d48a 9840550605476

Problem je jasny, ridic videl CHRANENY prejezd , kde svetla nesvitila a zavory byli nahore , tudiz automaticky ocekaval ze zadne nebezpeci nehrozi.

Podle me by chraneny prejezd, u ktereho je docasne vyrazena signalizace , mel byt oznacen

+1/−2
21.3.2016 15:56

P38e14t66r 97Ž37á55k 1927823278263

Problém není ani náhodou jasný, dle dostupných informací to přesně takhle nebylo, řidič k přejezdu správně přistupoval jakožto k nechráněnému, bohužel ožralý strojvůdce nikoli a řidič tudíž přesto nedokázal včas zareagovat. V případě, že na přejezdu nebliká modrá, musí k němu řidič přistupovat jakožto k nechráněnému a rozhodně nesmí nic automaticky očekávat. Ono se ta signalizace totiž taky může porouchat a může chvíli trvat, než to někdo zjistí a stihne s tím něco udělat...

+3/0
21.3.2016 15:59

J22i96r57i 45R70u21s42n94o76k 4155522647593

No sam sobe odporujete. Vjel na chraneny prwjezd, kdyz svetla nesvitila. Kdyz svetla nesviti, tak to zadny chraneny prejezd neni.

0/0
21.3.2016 16:50

J61a38n 17J40e28m11e67l52k37a 1675850

Toto sice není ten případ, ale těmto situacím taky moc nepřidá, že nově, vedle signalizace přejezdu se staví žlutá budka, která často není zrovna výhledově friendly.

0/0
21.3.2016 15:14

E23d30a 64D81r48á55b51e93k 7299372903817

jo to jo, slušně to kontrastuje s tím, že se jinde staví autobusový terminál bez střech, aby krz ně viděli policajti kamerama na ochmelky a u přejezdu pak postaví takovouhle boudu...

0/0
21.3.2016 15:49

S72t19a50n17i15s88l77a55v 93S72r54b14a 4685304258734

Chráněný přejezd s vypnutým zabezpečovacím zařízením, který při průjezdu vlaku nebliká červeně a nemá stažené závory. To je nějaký nový pojem do silničního zákonu, ne? Ti lidé nezemželi, ti byli zavražděni tím, kdo rozhodl o tom, že na tom přejezdu nebude obsluha.

+1/−7
21.3.2016 15:13

J80a59n 73S83o39u71k32u50p 1564604556305

A obsluha by tam měla být proč? Nefungovala signalizace, takže to byl nechráněný železniční přejezd.

+8/−1
21.3.2016 15:22

S62t58a45n31i69s56l43a30v 76S92r61b62a 4585214908494

proč obsluha? aby lidé neumírali. to, co tu píšete je teorie. jestli tam ten vlak jede takto jednou za týden, nikomu nic neudělá se na 5 minut postavit na přejezd.

0/−2
21.3.2016 16:31

J74a59n 22S28o40u76k22u69p 1624164526115

To co píšu je teorie a obsluhu u nechráněného přejezdu jsem v životě neviděl ani jednou. Ok. ;-D

+1/0
21.3.2016 16:34

J86a10k59u54b 42Š57a91f45a37n33d44a 7225857931961

Říká vám něco blikající bílé světlo?

0/0
21.3.2016 15:38

I87v96a21n 34H27o79l81a74s 5967477378897

které na většině přejezdů stejně není?

+1/0
21.3.2016 15:44

P85e45t74r 67Ž62á13k 1427433758423

Pak je ale potřeba k přejezdu přistupovat tak, jako kdyby tam zabezpečovačka nebyla vůbec. A bohužel doufat, že za předpokladu, že zabezpečovačka nefunguje, k tomu bude stejně přistupovat i strojvůdce a pojede pomalu a bude houkat, aby člověk stihl zareagovat...

+1/0
21.3.2016 15:49

E16d29a 11D28r55á21b51e24k 7989422453787

a o to víc by měli být řidiči zvyklí považovat přejezd za nechráněný

+2/0
21.3.2016 15:50

P34e71t51r 80S34l30a14b35y62h16o15u66d 1162985610647

To právě že ne. Tím, že většinou ono bílé světlo nefunguje, si člověk zvykne, že je to normální a nic o nefunkčnosti zařízení to nevypovídá.

0/0
21.3.2016 15:52

P80e18t52r 60Ž31á54k 1897913338983

Pokud na přejezdu bílé světlo je, tak většinou funguje. Spíš jde o to, že na spoustě přejezdů prostě není, ale pokud k takovému přejezdu řidič nepřistupuje tak, jak by měl, je to jeho blbost.

+3/0
21.3.2016 16:03

E34d70a 32D81r48á94b53e16k 7219132263807

ano mezi tím co by řidič měl předpokládat a tím co předpokládá je rozpor často

+2/0
21.3.2016 16:04

I78v22a39n 50H79o10l24a43s 5217557588857

Proč by nefungovalo??? Tam kde je, funguje, ale na řadě přejezdů (z různých důvodů - především dvou už zmíněných) tam není vůbec, pak logicky "nemůže fungovat".

+1/0
21.3.2016 16:46

J43i90r88i 84R57u79s80n59o57k 4355952437123

S vami bych jezdit nechtel. Neblikajoci bile svetlo znamena, jako by tam nebylo a podle toho k prejezdu pristupuju. Pokud se chovate tak, ze si myalite, ze je rozbite, tak jednou skoncite stejne jako ten v clanku.

+1/0
21.3.2016 16:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.