Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Městys roky bojuje za zastávku na hlavní trati. Má ji na trati vedlejší

Stařeč na Třebíčsku je unikát. Leží poblíž hlavní železniční trati, zastávku však má na trati vedlejší. Od roku 2010 zde usilují o zřízení zastávky na trati Brno - Jihlava. Ani po šesti letech ale úředníci ze správy železnic nereagují. Zastávka není součástí plánované miliardové revitalizace trati.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z25d36e84n33ě29k 38J95o19n43á89š 9621369986880

Se podívejte do mapy a je vidět, že ta zastávka tam je uplná ptákovina. Navíc kousek od této vysvěné zastávky je zastávka Třebíč Borovina. Stavět zastávku 1,5 km od obce, do které jezdí busy každou chvilku je nesmysl.

+1/0
1.3.2016 18:02

P77a74v44e16l 33Ř13a19p62e62k 7162196589145

Pro tuto lokalitu je jediné smysluplné řešení kvalitní MHD zajišťovaná městem Třebíč, s rychlým spojením na nádraží v Třebíči, odkud jezdí osobáky i rychlíky.

+4/0
29.2.2016 23:37

H98o27n24z14a 21K23a11r89á66s27e45k 1165601842438

6. pád je "Starči", ne "Stařči" (přinejmenším místní občané to takto bez výjimky říkají).

Zastavování osobních vlaků jim nic moc nepřinese, protože podle všeho zanedlouho dojde k roztržení osobních vlaků Jihlava - Brno tak, že se bude muset v Třebíči mezi osobními vlaky přestupovat, navíc na sebe nemají tyto vlaky ani vzájemně navazovat.

Je úsměvné, že žst. Stařeč je označena jako "nádraží na vedlejší trati", ale zřízení zastávky Lesůňky (na téže "vedlejší trati") je vyzdvihováno jako přínos.

1500 metrů od železniční zastávky v Červené Hospodě do centra Starče, to není nic moc. Nedivím se, že se nikdo (kromě městyse) do zřízení této zastávky moc nehrne.

+1/−1
29.2.2016 22:45

J63a40n 72V94a18l63o37u43c43h 6912697658670

Proč? K nádraží v Třebíči je to necelé 3km (a předpokládám, že město Třebíč je cílem hodně častým), pokud by vznikla zastávka na hlavní trati, bude stejně kus od vesnice (a cestující ve vlaku jistě potěší zdržení kvůli zastávce s minimálním obratem kilometr a půl od nádraží v Třebíči). Stejně daleko jako do Boroviny na několik linek třebíčské MHD (když i do Stařeče jedna linka MHD - byť ne často - zajíždí), o linkové bus dopravě nemluvě.

Čili než si připlatit za více spojů MHD přímo do spádového města (ne moc dražší, ne-li spíš levnější než platba za vlak do ři*i, o ceně pro cestujícího nemluvě) léta řeší jakousi vlakovou zastávku v poli, protože VŽDYCKY (z pohledu historie zanedbatelných 150 let) se přece jezdilo vlakem...

+6/0
29.2.2016 17:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.