Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výrobce manuálního řazení staví nový provoz, přijme 200 zručných lidí

Pokud jezdíte třeba ve Fordu Tranzit nebo snad dokonce vlastníte jaguára, máte s velkou pravděpodobností ve svém voze řadicí páku, kterou vyrobili ve Velkém Meziříčí. Zdejší pobočku společnosti Jopp řídí Dušan Brym. Firma nyní rozšiřuje výrobu i do Třebíče, ale nejde to bez zádrhelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P26a72v16e75l 89Ř85a66p36e33k 7332376789575

Skutečnost, že ve 21. století se ještě masově vyrábí takový zastaralý paskvil, jakým je spalovací motor a manuální řazení, je ostudou celé civilizace.

+1/−3
27.2.2016 8:51

P17a24v77e58l 96M13a15r43e25š 6105895422859

Víš o něčem lepším , efektivnějším a vhodnějším pro pohon autonomních vozidel ?

Asi ne, protože kdybys věděl, tak jsi dolarový multimiliardář.

Motor s vnitřním spalováním je vrcholná evoluce parního stroje, z hlediska efektivity, účinnosti ve vztahu ke hmotnosti a zároveň nezávislosti na trakci je vrcholem vývoje a nic jiného ho v dohledné době a v masovém měřítku nenahradí - ropy je více než dost, a pokud náhodou došla ( v tomto století k tomu nedojde) dá se pravděpodobně syntetizovat uměle.

Manuální řazení to je věc názoru, já osobně bych automat v autě nechtěl.

+1/0
27.2.2016 22:52

P49a19v82e65l 42Ř18a96p27e95k 7372966659585

Spalovací motor je ve vztahu k parnímu stroji krokem zpět. Například spalovací motor je natolik nedokonalý, že se neumí sám rozběhnout, klepe se jako prase a neumí vyvinout sílu již od nulových otáček. Spalovací motor byl od samého počátku evoluční omyl.

0/0
28.2.2016 9:32

P66a34v82e42l 26M16a64r15e34š 6105295532389

A teď ještě vymysli, jak ten parní stroj nacpat do malého městského auta, odlehčit aby se dal použít v letadlech ( kde navíc musí být schopen pracovat v libovolné poloze), jak eliminivat spaliny aby nezamořoval ulice a čím nahradit uhlí a doplňování vody. Logicky dojdeš k motoru s vnitřním spalováním, zapalovaným žvavící svíčkou a stlačením směsi uhlovodíků.Tedy k modernímu turbodieselu. Ten se mimochodem startuje sám, jen potřebuje počáteční impuls na protočení klikové hřídele aby došlo ke stlačení směsi ve válcích. Předehřádí spalovacího prostoru už je dodatečné vylepšení, Damlierův motor ho neměl.

A poctivý dobře vyvážený vysokoobjemový pomaloběžný osmiválec se neklepe. Pokud máš ve Fabii tříhrnek se sekačky poděkuj zeleným pomatencům.

Parní stroj je jedním z největších vynálezů lidstva, ale má svoje technologické a fyzikální limity. Přímou evolucí dvoučiného parního stroje je parní/plynová turbína, skvělá věc pro elektrárny, ovšem pro dopravu nepoužitelná.

Takže ještě jednou, pokud je podle tebe spalovací motor přežitek a evoluční omyl, čím lepším bys ho nahradil?

Upozorňuji že elektromotor není lepším řešením, alespoň dokud potřebuje těžké, málokapacitní a neekologické baterie.

Jediné co napadá mně, je jaderná baterie, radionuklidový mikroreaktor, NASA je poměrně běžně používá v dálkových vesmírných sondách, Je dostatečně bezúdržbová aby se teoreticky mohla průmyslově montovat do aut a ostatních vozidel pro běžné uživatele.

0/0
28.2.2016 10:37

L90a49d80i10s72l25a43v 14K45v56a53s67n90i29č81k40a 1203867793915

Omyl, který funguje a daří se mu velmi dobře. Máte požadavky jak ve zmanipulovaném výběrovém řízení.

0/0
28.2.2016 13:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.