Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Brodě mají cestující jasno. Chtějí úpravu linek MHD i časů odjezdů

Kdy přesně začala v Havlíčkově Brodě jezdit městská hromadná doprava, není snadné dohledat. Jisté však je, že to bylo za dob socialismu. A jisté také je, že od té doby se vedení linek ve své podstatě nezměnilo. Letos to možná bude jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24a78v69e45l 47Ř35a14p98e81k 7482926419465

Neuvěřitelné, že se radní po letech ignorování probrali, no spíše už ten tlak byl ze všech stran. MHD v Brodě je něco tak tragického, co jsem nikde jinde ve srovnatelných městech neviděl, a to se z titulu své práce pohybuji po velké části ČR.

V popisu, co je třeba změnit, ani nevím, kde začít. Změnit se musí vše. Zcela zapomenout na to, co je dnes, protože z toho se téměř nedá vycházet.

Rovněž pro MHD chybí některé klíčové zastávky, například Masarykova u Billy, oba směry, zastávka Poliklinika je nepochopitelně jen jednosměrná, přitom tam jsou blízko i dvě školky a Pleas atd. Někdo by si měl konečně uvědomit, že nestačí jen, aby to nějak jezdilo, odškrtnout si to a tím mít hotovo. Musí to jezdit tam, kam lidi míří, a musí to jezdit tak, aby se také měli čím vrátit. Já se potom nedivím, že Brod je ucpaný auty, když MHD se na polovině města nedá používat.

Konkrétně pro spojení SZ části města a Ledečské by pomohlo i zbudování železniční zastávky podél Lipnické ulice, ale je mi jasné, že to je v dnešní době nad možnosti všech úředníků. Autobusy by odsud měly jezdit po Humpolecké k Bille, dále přes náměstí, kde by byl hlavní přestupní uzel (nikoli na "Dopravním terminálu", který leží mimo), dále k nádraží, s návazností na rychlíky a osobní vlaky v celé sudé hodiny.

Dnes nejsou schopni včas upravit časy linek dle úprav jízdního řádu a když má vlak pár minut zpoždění, MHD stejně nepočká ačkoli řidič přímo kouká na nástupiště.

0/0
17.2.2016 10:15

P24a72v43e66l 77Ř94a66p28e13k 7272266979755

Oprava: "pro spojení JZ části města"

0/0
17.2.2016 10:16

D46a32n71a 74N44a98i16m86a92n63o56v38á 1381670116326

Cela myslenka dopravniho terminalu, tak jak to predvedlo mesto Brod je zcela chybna. Na vysledku je videt tlak predevsim na vlastni penezenku v uplatcich od firmy Skanska a spol. Panove Kruntorad, Benes a dalsi by mohli vypravet.

Dopravni uzel vzdaleny vice nez kilometr od centra a tragicka MHD, to je vrazedna kombinace.

Rozmisteni zastavek ruzne po ulicich a chodnicich na jednotlivych smerech ven z mesta, to je pocin hodny genia. Na miste byvaleho autobusoveho nadrazi zeje prazdnotou parkoviste a lide se mackaji bez strechy nad hlavou na ulici Humpolecka, Masarykova (minizastavka), u Pleasu, atd..

Divim se, ze jeste ti co tam kazdy den vidim stat na ulici bez pristresi a motajici se po silnicich bez prechodu (OMV-Humpolecka), si nepockaji nekde na radni a nenakopou je s rozbehem do zadku z predni strany.

+1/0
17.2.2016 11:49

D30a80n85a 89N41a79i17m89a30n80o38v81á 1811200616526

MHD je v HB naprosto tragicka. Takova parodie pro par vyvolenych ve spravnych lokalitach. Jak je ve clanku spravne zmineno, tak na casti smerem na jih od reky mesto zapomina zcela.

MHD tam jezdi minimalne, jedna mizerna linka s casem vyhovujicim maximalne seniorum. Sice mame na namesti lavicky, kose, zrezle necitelne panely, dreveny stanek (nyni uklizeny kdesi) a dalsi veci za stovky tisic Kc, ale Lidicka a dalsi lokality nemaji chodniky a lide jsou odkazani maximalne na vlastni nohy a ne MHD.

+1/0
17.2.2016 9:42

P47a70v88e81l 37Ř17a13p92e34k 7592306189865

Já si ani nemyslím, že po úpravě by MHD bylo potřeba dotovat výrazně více než je tomu teď. Spousta dnešních spojů jezdí neoptimálně využita a spoustu platících pasažérů by úpravy mohly přilákat.

Jedním z paradoxů dnešního stavu je, že z kdejaké malé vesničky za Brodem je spojení autobusem do centra a na nádraží i několikrát za hodinu, zatímco přímo v Brodě jsou čtvrti s několika tisíci obyvateli, které nemají spojení prakticky žádné nebo udělané nepoužitelným způsobem.

0/0
17.2.2016 10:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.