Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jen dva týdny a první mrtvý. Starosta před „křižovatkou smrti“ varoval

„Je to křižovatka smrti,“ volal před otevřením nového obchvatu Žďáru nad Sázavou starosta sousedních Jam Jiří Šikl. Na mysli měl odbočku do jeho obce. Jen po dvou týdnech od otevření se jeho obavy naplnily. Na nebezpečné křižovatce zahynul pod koly auta sedmasedmdesátiletý cyklista.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L15u30b60o50m31í72r 88V31r30t54a75l 6110947921801

Tak snad se teď dotyční úředníci už cítí lépe, když mají na svých rukou krev.

0/0
14.12.2015 15:06

J87a79n 42S27v73e97t24l81i28k 8897959759439

Dotyčným je to jedno. Oni postupovali v souladu s legislativou. A legislativu navrhoval a prosazoval někdo v Praze. A Žďár je z Prahy tak daleko ...

0/0
14.12.2015 15:39
Foto

L31a98d20i25s15l19a84v 94H23a45r60v55á35n84e75k 9665728623873

Křižovatka se stavěla prakticky na zelené louce.A o tom,že poblíž je průmyslová zóna i chatová a zahrádková kolonie se ví už dávno něž se začal dělat projekt.Navíc měla být v blízkosti i vlaková zastávka a proto se mělo se zvýšeným pohybem pěších osob počítat.Takže tady někdo pořádně zaspal vidíte důsledky.

0/0
13.12.2015 12:35

L51e25o62š 90S97t78a94n33ě11k 4704531555

Dát semafory na silnici I. třídy mimo město samozřejmě lze (když se chce) - viz semafory na silnici I/37 mezi Chrudimí a Pardubicemi......

+3/0
12.12.2015 9:19

L39u67b32o19m39í69r 90V19r96t66a51l 6280867901871

Všechno jde když se chce. Jak se říká: Kdo chce, hledá řešení, kdo nechce, hledá důvody.

+1/0
14.12.2015 15:09

J32o57s18e65f 11M76i33k27u68l18í22k 8454207846

Většina důchodců se rozhlíží při přecházení vozovky tak v době, když jedu tak 300 m od přechodů, protože já vyloženě vidím, že oni vůbec nesledují, jestli auto jede če ne. Prostě jdou a jdou, ale do strany se nepodívají. On je přeci nikdo nepřejede. JInak nejen , že bych tam dal semafor, dokonce bych tam zavedl úsekové měření rychlosti. Však když to má zachránit jeden život, tak ať se všichni ostatní pokálí, aspoň takhle to je na nejdebilnějším semaforu v Česku při příjezdu na Ruzyň. A lávku tam nepostaví, protože je drahá a bude se tam stavět obchvat. Za 40 let podle mě, až natáhnou brka všichni v Suchdole.

+5/−1
11.12.2015 21:50

E82d33u69a88r31d 86B13l74a46z95e80k 1533900615985

Není nebezpečných křižovatek nebo zatáček, ale jen nebezpečných řidičů!!!...

+7/−3
11.12.2015 21:34

J96o74s98e19f 56M46i24k45u69l75í31k 8214987236

a chodců.

+8/0
11.12.2015 21:56

O95n92d59r16a 35Z72d96r62a95h98a87l 4235840615361

a fyziky

+1/0
11.12.2015 23:50

J22a20n 24S33v30e92t18l13i88k 8727699479639

Jenže udělat změnu fyzikálního zákona je složitější (ne že by to nešlo, muselo by se změnit okolní prostředí (teplota, tlak, ...)). Takže je jednodušší změnit to ostatní a fyziku nechat tak jak je.

0/0
14.12.2015 15:38
Foto

P92a67v19e87l 88Č77e52r45n74í27k 1278645460100

Nektere zatacky i krizovatky jsou navrzene tak ze zvysuji riziko kolize (napriklad omezeny vyhled, nahla zmena podminek atd)

+1/−1
12.12.2015 9:22

V74a21c94l70a84v 86V33a59v60r97a 3907164155927

Jízda na českých silnicích i dálnicích je mnohem nebezpečnější než jízda po dálnicích a silnicích zde v USA. Mám bohaté zkušenosti už desítky let z obou zemí..

Například zužování pruhů do jednoho je doslova hazard. Nehodovost v USA a ČR na hlavu bude doslova propastná. A vidět 3  4 kruhové objezdy za sebou to je doslova zážitek. K zasmání.

+3/−7
11.12.2015 20:30

J14a85r45o87s19l13a93v 86Č21e97r44n41ý 6258614939928

vsude je neco, tady zase tolik nestrilime ve skolach

+3/−2
11.12.2015 20:43

A59l85o29i27s 96P17e27t87r81z23e14l 7415696285801

To nema co delat se skolamy. Mluvime o dalnicich a cestách.

+3/−1
11.12.2015 21:15

V83á84c48l58a39v 38K17a60r52a23s 1637221596381

Je videt, ze s nimi skutecne nemas nic spolecneho ... :-)

0/0
12.12.2015 7:26

E68d35u38a66r11d 21B70l88a17z84e85k 1973620745155

nebezpečná není jízda le někteří! řidiči!!! ;-€

0/0
11.12.2015 21:35

F71r34a67n40t24i59š92e65k 31N65o84v98á43k 6161635836561

I "odborníci" na dopravu, kteří krizové místo "zklidní" zúžením a postavením zátaras.

0/0
11.12.2015 21:40

Ř87e28h56o83ř 47V40l57a57s91á75k 2984614601766

To má celou řadu důvodů, z nichž některé jsou neovlivnitelné. Třeba že SSA jsou velká země, kde zkrátka bylo v době budování silniční sítě daleko víc místa navrhnout ji velkoryse s velkou kapacitou.

0/0
11.12.2015 21:46

T63o12m88á27š 54Z32e97m10a45n 3125138724805

V USA je daleko více mrtvých při nehodách na obyvatele..

0/0
11.12.2015 22:30

V11i77k64t34o33r 38Š97e79d16i89v67ý 8406751200476

Jo, zase se někdo plaší. 

Pokud se po roce, dvou, ukáže, že je tam výrazně víc nehod, než na jiných obdobných křižovatkách, je to důvod k úpravám. Jeden případ nic neznamená.

+6/0
11.12.2015 20:08
Foto

P47a60v40e15l 54Č12e82r20n25í60k 1408855560510

Samozřejmě se může stát že v prvním měsíci tam zemře deset lidí a následujících deset let nic. Ale přiznejte si, měl byste ty nervy čekat na druhý měsíc, kdyby v tom prvním takhle umřelo tolik lidí? Věřil byste tomu že to je prostě jen náhoda a nerovnoměrné rozložení?

0/−2
11.12.2015 20:17

T25o52m21á65š 39Z79e92m66a52n 3705638794705

Zemřel jeden jedinec který k tomu měl největší předpoklady - starý muž - tedy malá ochota měnit návyky, žádné reflexní prvky ani světla, malá opatrnost a žádný postřeh.

Dělat z takové nehody závěry by bylo špatné.

Je to jako když u nás snížili 70 na 50 kvůli jedné fetce, která se vysekala asi ve 120...

+9/−1
11.12.2015 20:31

P73e43t57r 50N44o84v59á48k 3154965588700

Dneska se na chodce a cyklisty se.e auta drží celou ekonomiku a to je podstatné. Lidí je dost a důchodců obzvlášť. ( jsem řidič a za pár let i důchodce)

+5/−2
11.12.2015 19:51

T97o90m61á13š 93Z47e80m55a63n 3625778114115

Zase chodci a cyklisti dělají vše proto, aby se jim něco stalo.

Řešit to protežování chodců a cyklsitů by vedlo jen k jejich větší cikanizaci (my vám můžeme všechno a vy nám nesmíte nic, móre"). Naopak je potřeba ve "slabších" článcích dopravy udržovat přirozený respekt k autům.

+3/−1
11.12.2015 20:33

J95o27s79e94f 89M75i34k83u37l48í61k 8744267546

To jde vidět, že nejste z Prahy, protože tam byste viděl, že v Praze se se.e právě na auta. Ze dvou pruhů je jeden právě kvůli přechodům, ale co, hlavně aby chodci přišli, ale že se tam tvoří štau nikomu nevadí.

+3/0
11.12.2015 21:59

P35e17t46r 28N93o50v66á47k 3284885728150

Že nejsem z Prahy jsem opravdu rád, půl života jsem tam pracoval ,ale to tam ještě byla pohoda. Musíte přesednout občas na kolo nebo hromadnou dopravu a ono těch kolon aut možná ubude. Město má sloužit hlavně lidem a né autům, vím je to utopie.

+2/0
12.12.2015 9:43

J88o17s26e17f 94Š42á56t54a27v14a 2644581386719

Je to všechno o ohleduplnosti a inteligenci řidičů.V Rakousku řidič zpomalí a dokonce i zastaví když vidí chodce nebo cyklistu na kraji silnice.A nemusí tam ani být přechod.Jezdíme tam pravidelně už pět let třikrát nebo čtyřikrát ročně na týden na kola.Takže to vím z vlastní zkušenosti.U nás řidiš ještě přidá.

0/0
12.12.2015 20:39

O73l42d59ř38i86c86h 48B21a73u19e44r 5683371439625

Kruháč,který podporuji, bude, ale až po více prů.erech, aby měly firmy zase co dělat.

0/−2
11.12.2015 19:43

M77o37j17m88í10r 68M18o76t42y16č15k29a 3972495694580

A co mají firmy společného s tím, jestli se někde postaví nebo nepostaví kruháč ??? 

Pokud uvažujete o tom, že z toho mají kšeft, tak ano, mají. Ale měli by ho i kdyby se stavěl rovnou s novou silnicí a budou ho mít i když se postaví za pár let. Prostě, ono to tam samo nevyroste.

+1/0
11.12.2015 20:53

J17a56n 29F17i17a19l41a 7124337925259

A bude hůř. Aut přibývá rychleji, než silnic. Auta už pomalu nemají kde jezdit a kde parkovat. V budoucnosti to nutně povede ke kolapsu.

0/0
11.12.2015 19:31

J97a80r47o66s97l92a76v 88K96a75d57l69e63c 5961989522321

Tak v Helsinkách se bude chodit povinně pěšky a MHDéčkem....

0/0
11.12.2015 20:18

P66e87t98r 51J25a11r87o49š 2294361525467

A kolik procent rozlohy sveta zabiraji Helsinky?

0/0
12.12.2015 8:32

E35d82u95a84r70d 36B38l74a18z22e52k 1183520935105

auta za smrtelné nehody nemohou, ale mohou za ně někteří! řidič!!!

0/0
11.12.2015 21:36

T47o92m31á17š 63P86o73b23o34r51s10k95ý 3920975478705

Prostě se musí obětovat víc lidí, než se s tím začne někdo zabývat.

+1/−4
11.12.2015 19:26

J49a40n 63F23i79a71l98a 7364677345449

Stejně svět nikdy nebude dokonalý na 100% a proto je třeba být stále pozorný.

+3/0
11.12.2015 19:42

M19i23c78h56a57l 24K62r93e27j21č71a 5648716216583

JJ. Jak budou ubyvat lidi, zacnou nakonec ubyvat i auta ...

+1/0
11.12.2015 19:42

E53d84u73a42r40d 37B46l71a22z54e38k 1243370485655

čím??? Bezohlednými řidiči!!!?...

0/0
11.12.2015 21:39

T62o82m29á77š 59Z43e77m93a84n 3435978794355

Hlavně prosím ne kruháč.

Ten odvede totálně zazdít každou hlavní (a to nemluvím to cyklistovi/pěším na kruháči).

+4/−3
11.12.2015 19:25

K98a84r67e52l 63K35r86p35a93t37a 5964976478115

Ach ty TITULKY ....

"Jen dva týdny a první mrtvý Starosta" ... jsem četl.

+2/−1
11.12.2015 19:22

T34o27m42a85s 23N38o63v37o52t86n21y 1761804596985

O křižovatce u Kojetína, kde po dokončení dálnice změnili přednost, taky ŘSD a úředníci tvrdili, že je vše v pořádku a správně. Teprve několik mrtvých je donutilo tam ten kruháč nakonec udělat a to tomu předcházelo několikero úprav křižovatky a značení. Přitom taky je každý upozorňoval, že měnit přednost je nesmysl.

+2/−2
11.12.2015 18:53

Z39b43y59n11ě47k 86K53o12ř73í88n50e23k 9704353859302

A ŘSD může za to, že spousta "řidičů" jezdí po paměti?

+3/−1
11.12.2015 19:21

J39a58r19o59s60l97a29v 69L26e96b56e96d55a 3746819747860

Když někde změní přednost - a navíc na silnici, která je na 30 km trasy jinak všude hlavní - měli by to zvýraznit _hned_ a ne až po prvních mrtvých.

+1/−1
11.12.2015 19:25

Z94b60y77n94ě59k 59K56o32ř53í53n45e98k 9664383519312

Tak u nás je značka "pozor změna přednosti" pak následuje "STOP za 150m" pak značka STOP jak svislá tak vodorovná, všechny na žlutém podkladu a stejně se najde blb, který tam tu přednost nedá jelikož se 60 let jezdilo rovně. To už opravdu není chyba ŘSD.

+12/0
11.12.2015 19:31

J56a62r67o31s98l11a19v 73L42e13b90e89d96a 3366909237620

Ale jo, neříkám, že se blb nenajde. Ten se najde i tam kde přednost neměnili.

Ale na té zmíněné křižovatce původně jen osadili značky jinak a tím to zhaslo - do prvních smrťáků.

+1/0
11.12.2015 19:36

E28d20u56a89r69d 79B11l85a16z16e61k 1293120875555

v Německu mění schválně! značky i tejdně!!!!!! A to všechny! To aby jste se naučil dávat pozor i na vyhežděné trase a nejezdit po paměti ;-)R^

+1/0
11.12.2015 21:38

E34d49u92a16r60d 75B84l84a85z44e91k 1683690585945

vyježděné :-P

0/0
11.12.2015 21:39

P61e39t81r 80R56u80m61p60l76i60k 4819257919483

Jsme v EU, v turecku mají semafory mimo město a ještě s odpočtem kdy končí zelená a červená. Vy si myslíte, že poslanec bude mimo město čekat na zelenou?!!

+3/−2
11.12.2015 18:48

V88á70c54l57a65v 49Č14e30r40m47á77k 4423330227964

Chce to nadchod nebo podchod. Semafory jsou na silnici první třídy krávovina, stejně tak kruháč nebo ta 70.

+11/−1
11.12.2015 18:47

T11o19m52a90s 53N75o79v48o55t16n93y 1731724426345

Semafory jsou ptákovina, jenže když tam uděláte nadchod nebo podchod, tak stejně ti lidi budou lozit přes cestu přímo. Stačí se podívat do měst, kde je každý líný těch pár kroků udělat a raději riskuje přebíháním 4 proudovek nebo mezi auta mimo přechod. A o cyklistech ani nemluvě, ti jsou úplně mimo.

+7/0
11.12.2015 18:54

V45l82a46d95i25m89í44r 13F30i54b74i31g91e14r 5484321681634

Semafor není blbost pokud by byl na přechod a jen na zmáčknutí, tolik lidí tam snad nepřechází aby to nějak výrazně omezilo dopravu.

+2/−1
11.12.2015 18:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.