- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak 48 šla z Jihlavy jako šrot, takže jen v Brně proběhla fyzická likvidace, papírovou prováděla DP Jihlava. Tudíž můžeme zůstat u toho, že 3 vozy byly Jihlavou zlikvidovány.
Vozy byly povedené, měly např. jeden z nejlepších interiérů. Chtělo by se to trochu seznámit s konstrukcí vozu, než budete něco zatracovat.
Vozy trpěly na to, že výroba prakticky probíhala ve "stodole", metodou 70. let, ale u vozidla 21. století. Brněnské vozy před 1. GO byly ve stejném stavu jako jinde, prostě šrot. A že nevydrží jako ty starší? Srovnávat vyskopodlažní vozidlo s rámem z "traverz" s np. vozidlem, které díky výšce podlahy může použít jen jeklíčky, mně nepřijde moc moudré.
Jízda na sněhu nevadí, vadí jízda v soli a ta je jak v Jihlavě, tak v Brně...
350 tis. je málo, když to mají odjeto vozidla i za 6-7 let. V Jihlavě nebyl problém najet i milion s trolejbusem (za 20 let) a trolejbus byl BEZ GO s původním interiérem z továrny. Jen možná plechy byly vyměněny.
Vibrující interiér je o tom, jestli si ho daná osádka (je-li přidělen) vychytá, případně řidiči zapíší do výkazu a na dílně s ním něco provedou. Jinak vibrují i nové vozy...
V popisku fotky je drobná chyba. DP města Jihlavy nechal sešrotovat pouze dva vozy (e.č. 50,51). Třetí (e.č. 48) koupilo v roce 2011 Brno. Protože karoserie byla velmi narušena korozí a trolejbus byl navíc bez papírů, byl po vytěžení všech použitelných náhradních dílů sešrotován, až v Brně.
Autobusy a trolejbusy z této série, využívající de facto stejnou kastli, se vůbec nepovedly, jsou to rozpadající se křápy, které vydržely jen zlomek svých předchůdců. Do šrotu s tou ostudou.
Ono to chce i trochu lepší péče. Běžte se podívat do Brna. Trolejbusy po GO provedené ve vozovně Komín jsou jako nové. Ale abych Jihlavě nekřivdil, na Vysočině jsou poněkud drsnější podmínky, zvláště v zimě. Proti tomu v Brně je i v zimě celkem teplo.