Diskuze

Poslední ryze český trolejbus už to má spočítané, brzy ho vyřadí

Vůz číslo 61 v jihlavském dopravním podniku má jeden velký český primát. Je posledním trolejbusem kompletně vyrobeným v tuzemsku. Stalo se tak v roce 2004. Každý další trolejbus z plzeňské Škody už má i díly z ciziny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak 48 šla z Jihlavy jako šrot, takže jen v Brně proběhla fyzická likvidace, papírovou prováděla DP Jihlava. Tudíž můžeme zůstat u toho, že 3 vozy byly Jihlavou zlikvidovány.

Vozy byly povedené, měly např. jeden z nejlepších interiérů. Chtělo by se to trochu seznámit s konstrukcí vozu, než budete něco zatracovat.

Vozy trpěly na to, že výroba prakticky probíhala ve "stodole", metodou 70. let, ale u vozidla 21. století. Brněnské vozy před 1. GO byly ve stejném stavu jako jinde, prostě šrot. A že nevydrží jako ty starší? Srovnávat vyskopodlažní vozidlo s rámem z "traverz" s np. vozidlem, které díky výšce podlahy může použít jen jeklíčky, mně nepřijde moc moudré.

Jízda na sněhu nevadí, vadí jízda v soli a ta je jak v Jihlavě, tak v Brně...

350 tis. je málo, když to mají odjeto vozidla i za 6-7 let. V Jihlavě nebyl problém najet i milion s trolejbusem (za 20 let) a trolejbus byl BEZ GO s původním interiérem z továrny. Jen možná plechy byly vyměněny.

Vibrující interiér je o tom, jestli si ho daná osádka (je-li přidělen) vychytá, případně řidiči zapíší do výkazu a na dílně s ním něco provedou. Jinak vibrují i nové vozy...

0 0
možnosti

V popisku fotky je drobná chyba. DP města Jihlavy nechal sešrotovat pouze dva vozy (e.č. 50,51). Třetí (e.č. 48) koupilo v roce 2011 Brno. Protože karoserie byla velmi narušena korozí a trolejbus byl navíc bez papírů, byl po vytěžení všech použitelných náhradních dílů sešrotován, až v Brně.

1 0
možnosti

P53a57v65e11l 93Ř85a90p46e50k

5. 10. 2015 11:39

Autobusy a trolejbusy z této série, využívající de facto stejnou kastli, se vůbec nepovedly, jsou to rozpadající se křápy, které vydržely jen zlomek svých předchůdců. Do šrotu s tou ostudou. Rv

0 5
možnosti

Ono to chce i trochu lepší péče. Běžte se podívat do Brna. Trolejbusy po GO provedené ve vozovně Komín jsou jako nové. Ale abych Jihlavě nekřivdil, na Vysočině jsou poněkud drsnější podmínky, zvláště v zimě. Proti tomu v Brně je i v zimě celkem teplo.

3 0
možnosti