Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zpoplatněte cyklostezky jako dálnice, navrhuje jejich odpůrce

Zpoplatněte jihlavské cyklostezky jako dálnice nebo trolejbusy. Vždyť na kolech jezdí zadarmo poměrně bohatí lidé. S tímto návrhem přišel odpůrce rozšiřování tras pro bicykly Leo Švančara. Na radnici je téma cyklostezek citlivé. Nová „cyklodálnice“ povede k firmě Bosch, další se postaví u řeky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75a87n 33R23i54e76d10l 2419931908759

Ono u nás v Kocourkově je to těžký,když si myslí že jezdit po městě autem je nutný zlo a na kole super zábava,ale nikoho z těch co navrhují kolostezky nenapadlo,že hodně lidí baví a těší jezdit autem.

0/0
1.10.2015 20:52
Foto

F20r43a15n11t96i83š65e49k 17Č97e22r48n26ý 2757321618100

zatracenej spratek, aby mu kuna vejce vypila  ...

+1/−1
25.9.2015 9:30

J47a27n 72D20ě13d 8806569643701

To budou bodíky... R^

0/0
29.9.2015 10:38

Z29d80e20n50ě79k 73J85o86n98á57š 9141119656590

Prostě co může fungovat na západě zcela běžně nemůže fungovat v ČR, protože jsou u nás lidi hovada.

1. Hovada jsou občas ti, co ty cyklostezky navrhují. Nechat chodníček, tak že se tam nedá projít a uprostřed udělat cyklostezku je nápad hodný......

2. Jezdit ve městě na cyklostezce rychle je stejně nebezpečné jako jezdit rychle autem. Prostě je to město, musí se brát ohledy na to, že se tam chodí.

3. Chodci, i když je široký chodník s malým cyklopruhem, tak zásadně chodí v cyklopruhu, zejména důchodci, má totiž hladší povrch. 

4. Když už všechno je navrženo dobře, najde se vždy nějaké hovado, co trpí závistí, že má cyklostezka hezký povrch. Nebo tam někdo pustí psa na volno, nebo je to nejlepší místo pro výlet s kočárkem, protože po cyklostezce hezky jede. 

Opravdu je vidět, že elita v ČR byla několikrát záměrně likvidována, Bílá hora, nacismus, komunismus a to co zbylo .......

+3/−4
25.9.2015 9:14

P33a93v75e36l 63M48a17r47e32š 8245980927765

nejsem důchodce, ale v cyklopruhu zásadně chodím z principu.

Ze stejného principu, jako zásadně neplatím sociální pojištění.

0/−1
10.10.2015 16:37

D27a65v17i61d 57P45i36n64c 7841398663274

by budeš z principu asi pěkně blbej co?

0/0
11.10.2015 17:26

Z47b62y38n75ě73k 56B97í81l67ý 1497260361545

Cyklista na ceste me vždy nutí při průjezdu kolem něj umýt si přední sklo,nevím jak to dělají :)

+3/−1
25.9.2015 0:38

Z91d26e63n80ě57k 94J50o86n96á67š 9311919946550

bože vy ste vůl

+1/−2
25.9.2015 9:08

B65a39r94b48o64r19a 19J26a84n77e70č57k66o11v21á 9184772481

ja se jim nedivim...v Brne do jednoho z nejvetsich kancelarskych komplexu vede byvaly chodnik, promeneny na cyklostezku se dvema uzouckymi pasky po stranach pro chodce.

Cyklisti tam jezdi klidne ctyrictkou, protoze je tam kopecek, tak co by se nerozjeli...co na tom, ze tam chodi desitky lidi, maminky s kocarky - ten se do toho pruhu ani nevejde a jinudy se jit neda (zduraznuju, ze se jednalo puvodne o chodnik a jedinou pristupovou cestu k one oblasti, neprerusovanou prechody pres frekventovane silnice), co na tom ze prselo a muze se mu to smeknout, co na tom ze tam je zatacka a nevidi poradne...jezdi jak blazni a minule prede mnou nejaky temer srazil male dite a jeste sproste rval na matku.

Navzajem se predjizdeji a sproste na lidi krici, proste nechapu proc mam tohle z dani dotovat a jeste byt dennodene omezovana. Kdo chce jezdit jak na zavodech, at si to proboha necha az za mesto. Opravdu jsou cyklisti silene bezohledni. Jinak na kole obcas jezdim taky a maminy s kocary vedle sebe nebo natazena voditka me taky rozciluji, ale proste cinknu a jedu pomaleji, dokud nejsem mimo mesto. A fakt to neni tak tezky...

+6/−4
24.9.2015 9:44

B79a17r65b29o71r82a 36J43a25n40e49č93k16o83v78á 9114422511

Pan Hurta asi patri prave mezi ty agresivni zavodni jezdce...

+1/−1
24.9.2015 9:49

J72o11s60e27f 45M75i40k84u19l10í37k 8494747886

Já vás chápu, take jezdím na kole I s kočárkem a jezdíte skutečně po pravé straně chodníku? Nikdy jste s další matkou nejela s kočárkem vedle sebe? Jezdíte tedy pěkně za sebou? Prostě je jasný jet pomalu, kde jsou lidi a ty se nemaj roztahovat.

+6/−1
24.9.2015 9:54

B89a81r21b87o89r45a 66J21a21n30e92č78k75o90v71á 9864782651

ja nejsem matka...ja jen blednu, kdyz vidim, jak se maminka s kocarkem a s  capartem vedle nema absolutne sanci vejit na ten cca 70cm pruh vyhrazeny po chodce, a jina moznost kudy jit neni (leda ze by to vzala uplne okolo, pres dva frekventovane prechody, navic s vysokych schodem)...a okolo svisti njekay blbecek skoro padesatkou a jeste sproste rve.

Nehlede na to, ze to proste driv byval chodnik, kudy chodi stovky lidi do prace - ty lidi tam chodi furt, ale ted musi jit husim pochodem za sebou  jak na vojne (je fakt sranda jit s kolegy z prace a nemoct spolu ani mluvit, protoze cyklisti nutne potrebuji nas chodnik, to mi taky prijde jak scifi) a tisknout se ke stenam (je tam takovy tunylek), aby je nahodou nekdo nesrazil, kdyz se navzajem ve vysoke rychlosti predjizdeji cyklista a inlinista.

Takovehle misto ma byt proste primarne pro chodce, kteri se tamtudy potrebuji dostat do prace, a mozna po strane nejaky pruh pro ty, co do ni dojizdeji na kole, ale ne zavodni trasa.

nehlede na to, ze naprosta vetsina stezek je oznacena piktogramem kolo+chodci (takovy ten pan s klobouckem a deckem), tudiz ten pocit cyklistu, ze chodci na ni nemaji co delat, a ze se k nim tudiz muzou chovat jako absolutni hovada, je proste mylny. Jestli je to dobry napad aby to tak bylo, to je otazka, ale proste to tak je.

+5/−1
24.9.2015 10:26

J67a69n 45N76e87š62p70o88r 4876868726362

Nápad je to dobrý, všechno je o lidech.

0/0
24.9.2015 17:48

M15a75t64ě60j 14N33o72v89á20k 2953840608887

Potíž je v tom, že cyklista pokud je vedle silnice stezka, tak ji musí  podle předpisů použít, Ti co jezdí 40 km/h a více by možná raději jeli po silnici i pro ně je silnice bezpečnější v této rychlosti.

0/0
11.10.2015 10:18

J40á33n 66K98o49t23ú32č 2316714808156

Máte pravdu, toto je naozaj kritické miesto, pomohlo by tam nejaké opatrenie na spomalenie dopravy. Ale celkovo to neznamená, že cyklodoprava a cyklostezky sú blbosť.

+2/−1
24.9.2015 10:10

M52i22c93h58a26l 10P57r78o47k84š 6251264232252

Nainstalovat na cyklostezku retardery je vcelku zajimava predstava :)

+2/0
24.9.2015 10:35

P85a47v24e87l 54M70a84r83e86š 8575390147895

Jsem původně z Jihlavy, takže to šílenství mám z první ruky, ale žiju v Brně a to místo které popisujete dobře znám. Asi se tam půjdu projít s čoklem na provázku, on zásadně chodí po opačném břehu chodníku než já;-D

Jednoho takového magora máme na magistrátu, proti němu je Vymazal břídil...

0/0
10.10.2015 16:44

A48d73a50m 14H43u93r59t18a 2911392237720

Cyklostezky rozhodně smysl mají. Kdybych měl v Praze možnost dostat se na kole bezpečně přes centrum, rozhodně na kole do práce jezdit budu. V Anglii jsem to dělal běžně a v terénu mnohem kopcovitějším. Infastruktura na západě je pro cyklisty mnohem rozvinujtěší a řidiči ohleduplnější. Dle mě pozitivní přístup k cyklistice ve městě svědčí o dobré úrovni společnosti. Snížíte zátež na město způsobenou automobilovou dopravou a lidem dáte více pohybu. Pan Švančara je podle mé zpátečník.

+12/−3
24.9.2015 9:10

P20e48t15r 23H14á24l16a 6524826635756

U nás je problém cyklostezek že vedou zásadně odnikud nikam. Za svůj život jsem v Praze na cyklostezce podél silnice viděl 4 lidi, to je v průměru méně než 1 za rok, a to jezdím do města a zpátky skoro denně. V této situaci jde skutečně jen o nesmyslné omezování dopravy.

Snížení provozu by nejvíc pomohlo kdyby dopravní podnik znovuobjevil vynález otvíracího okna, aby mohl člověk v saku jet do práce i když venku zrovna nemrzne.

+1/0
1.10.2015 19:30

M18a43r26t19i30n 67Š34t46ě29p22á20n19e15k 3957793803321

Zajimalo by me, kolik cyklostezek by se postavilo, kdyby nebyly dotace.

+4/0
24.9.2015 8:58

R63a17d93e18k 10S24ý44k32o78r70a 9827421329601

Klidně ani jedna, cyklisté cyklostezky nepotřebují, ty se staví především pro bruslaře a chodce. Kolo zvládne jakýkoli terén a upřímně, lepší šotolinová cesta někde v polích, než vyasfaltovaná dálnice :-)

+6/−1
24.9.2015 9:04

M16a83r97t42i70n 26Š84t38ě49p66á91n93e60k 3987393983261

Pri stavbe cyklostezky je irelevantni, jestli tam kdy bude nejaky cyklista jezdit. Jsou to zarucene penize z EU ci od statu a tak se bude stavet. Kamaradi take potrebuji jist. O to v mem prispevku primarne slo.

+4/0
24.9.2015 9:09

R34a42d83e88k 75S69ý66k17o28r81a 9867501959511

Já tomu rozumím, já tím svým komentářem jenom potvrzoval Váš názor, cyklista cyklostezku nepotřebuje. O peníze jde až na prvním místě :-)

+3/0
24.9.2015 9:24

J14o95s60e14f 34M16i63k19u64l46í34k 8664367256

Cyklista potřebuje klidně I lepší pěšinku, to stačí. Asfaltku může vymyslet jedině magor.

+1/−1
24.9.2015 9:39

P15e62t44r 92J78a54r57o98š 2484701405247

Problem je take zuzovani silnic. Treba usek 19/I pres Bystrici n. P. - puvodni sirka pres 9m. Pri rekonstrukci pred nekolika lety zuzeno na cca 7m. A to je silnice I. tridy?!

Proc to zminuju. Par let zpatky jsem jezdil na kole po silnici bezne. Dneska je to o zivot. A decka bych tam nebytahl ani za zlate prase.

+5/0
24.9.2015 9:11

P34a51v43e96l 86M52a25r86e97š 8985940157925

Mám takové podezření, že je to trik na EU jak zaplatit nový chodník.

Pět let to vydržíme, potom uřízneme cedule a máme krásný betonový chodník;-D.

Obdobně, jako když v Blansku u nádraží potřebovali P+R parkoviště. Postavili  z peněz EU kruháč na neprosto nesmyslném místě, a jen tak mimochodem kolem postavili parkoviště.  

http://mapy.cz/s/lS4q ( je to novostavba na fotomapách to ještě v idět není, tam je původní stav)

0/0
10.10.2015 16:54

J61á24n 77K46o63t18ú42č 2516124648476

A koľko diaľnic a železničných koridorov by sa postavilo bez dotácií?

+1/0
24.9.2015 10:09

P92a70v51e92l 15M56a89r72e19š 8755390667315

Stavbu dálnic někdo dotuje8-o ?

0/0
10.10.2015 17:03

V48i46l23é21m 38B17a63r48á87k 4856917429306

Plně s ním souhlasím, cyklisté jízdou po chodnících terorizují chodce. Nedávno jeden tak profičel kolem mě, že kdyby mě srazil, tak tak to bylo špatné. Neměl by to být až první mrtvý, co pohne stát s tím něco dělat:

Vyděrači na babetách a kolech

http://vilembarak.blog.idnes.cz/c/477122/vyderaci-na-babetach-a-kolech.html

Na chodníky jedině s přilbou, chrániči a baseballovou pálkou

http://vilembarak.blog.idnes.cz/c/455559/na-chodniky-jedine-s-prilbou-chranici-a-baseballovou-palkou.html

+2/−7
24.9.2015 8:40

R11a16d31e81k 88S31ý85k95o13r26a 9117311819501

Jistě všichni cyklisté, nikdy jste neviděl cyklistu jet tam, kde je mu to milostivě povoleno, kde nikoho neohrožoval. Rozumím. A také jste nikdy nezažil stav, kdy se v pruhu pro cyklisty promenádují chodci přes celou šířku stezky a když za nimi zpomalíte a čekáte, až se jakože uráčí uhnout, tak si člověk ještě vyslechne něco o tom, jak tam cyklisté nemají co dělat a podobně.

Všemu co píšete naprosto rozumím a existuje pouze jeden typ cyklisty a ten jezdí po chodnících a terorizuje zde chodce. Bravo, tleskám Vašemu nadhledu. Jediný, kdo porušuje jakákoli pravidla jsou cyklisté.

+6/−2
24.9.2015 8:48

V19i31l94é27m 31B57a56r96á27k 4936317229946

Nepsal jsem, že všichni jsou stejní, ale počet jezdců na chodnících se zvyšuje..

+3/−1
24.9.2015 9:12

R11a97d15e84k 59S59ý83k54o82r51a 9377851179791

Stejně tak počet bezohledných chodců.

Je zvláštní, že nikde jinde se nenajde tolik odpůrců cyklistiky, jako u článků o cyklistice. Proč si cyklisté nevylévají svou nenávist k chodcům např. u článku, kde nějaké město vystaví pěší stezku v lese kam kola nesmí? Proč v diskuzích cyklisté nenadávají u článků v sekci auto/moto? Není to zvláštní, že pouze auto/moto uživatelé a chodci nadávají na cyklisty u článků týkajících ce cyklistů?

Zamyslete se nad tím.

+2/−1
24.9.2015 9:29
Foto

B34r45o30n22i88s56l65a53v 27G91a68b69r84y73š 2142889361

Pan Barák je přesvědčen, že všichni chodci jsou stejně ohleduplní a nikdo z nich nikdy neudělal žádnou chybu.

0/−2
24.9.2015 9:34

B59a75r36b83o97r97a 40J50a71n96e94č36k79o67v40á 9234762311

jestli to treba neni prave tim, jak se cyklisti posledni dobou chovaji...ono je trochu zvlastni, kdyz tahle jedina skupina tolik vadi tolika lidem...taky k zamysleni.

+3/−2
24.9.2015 9:48

R61a95d80e41k 65S38ý57k80o23r25a 9887741199501

Já vše neustále soudím podle sebe, na kole dodržuju co se dá, nejezdím ožralej, nejezdím rychle tam, kde to nedává smysl nebo kam nevidím, neohrožuju chodce. Když to nejde jinak tak slezu z kola a klidně počkám, abych se s chodcem bezpečně vyhnul (úzké pěšiny, cesty, stezky), atd. Jsem ohleduplný jak ke svému okolí, tak i sám k sobě, nehazarduji se svým životem a ani s životem ostatních. Netvrdím, že jsem si nikdy nedal pivo, nebo že jsem nesesedl na červené z kola, vynesl ho na přilehlou stezku a nepokračoval dál v jízdě, atd. Nejsem dokonalý stroj, který by nikdy neudělal chybu nebo neporušil nějaké nařízení, ale nikdy svým chováním neobtěžuji ostatní a ani neriskuji jejich zdraví. A stejně jako v autě tak i na kole předvídám situace, takže když vidím motajícího se chodce a nebo bruslaře, bezohledného cyklistu, psa na vodítku táhnoucím se přes celou cestu, maminky s dvěma kočárky v pruhu pro cyklisty atd., tak si nevynucuji své právo na jízdu, ale zpomalím, sám případně uhnu, počkám až navážem oční kontakt, poděkuju když uvolní cestu a já mohu pokračovat... Toto jsou základní pravidla slušného chování, ale to, že je někdo nedodržuje není vina výhradně cyklistů. Mohl bych zde sepsat desítky a nebo stovky nebezpečných zážitků, které jsem na kole zažil díky bezohlednosti druhých a na to Vy napíšete stovky případů, kdy byl viníkem výhradně cyklista. Ve finále ale zjistíme, že bezohlednost není výhrada cyklistů, ale lidí jako takových všeobecně, ale ujišťuji Vás, že já Vás na kole nikdy neomezil, neohrozil a ani Vám nepřivodil šok tím, že jsem někde jel.

Tedy pokud Vás neomezuje už to, že vůbec jedu, i takoví jsou mezi námi :-)

+3/0
24.9.2015 10:17

L92u24b76o19m80í94r 36C46h88v70á27t58a69l 5266468335383

Tak to jste jeden z mála. Já jsem ještě u přechodu pro chodce, kde je nápis Cyklisto sesedni z kola - nikoho sesednout neviděl.

+1/0
25.9.2015 13:52

V55i18l52é52m 92B55a28r20á96k 4366267849256

Co to je bezohledný chodec? Co může komu způsobit? Myslím, že tématem je na místě cyklista řítící se po chodníku.

+1/0
24.9.2015 10:15

R61a95d87e54k 43S64ý90k30o42r80a 9937241169191

Bezohledný chodec je třeba takový chodec, který jde se psem na vodítku a to vodítko se táhne přes celou šířku vozovky, chodci se sluchátky v uších absolutně nevnímající své okolí, chodci, kteří se nerozhlédnou, když z vyhrazeného pruhu pro chodce chtějí přejít přes pruh pro cyklisty atd. Mám pokračovat dále, nebo už chápete, že ne jenom cyklista je v běžném provozu nebezpečný?

+1/−1
24.9.2015 10:19

V23i17l67é40m 43B88a86r42á65k 4666977989686

Ano, v tomhle všem máte pravdu. Dokence takový pes způsobil jedné cyklistce vážné zranění. Ale znovu.

O čem se bavím, jsou cyklisti na chodníku pro pěší.

+1/0
24.9.2015 10:30

R57a98d82e68k 19S61ý73k19o30r70a 9257821809421

Když už jsem donucen jet po chodníku, kdy např. stezka zničeho nic končí a jediné řešení je buď pokračovat dál a nebo skočit do silničního provozu, tak se přiznám, že raději zvolím cestu po chodníku, kde ale svou jízdou nikoho neohrožuji. Jedu klidně i krokem a nebo v hustém provozu chodců z kola slezu a tlačím. Opět házíte do jednoho pytle naprosto všechny a nemyslím si, že všichni jsou takoví, jak je popisujete. Tím ale nepopírám, že beozhledných chodců, cyklistů a motoristů je všude víc než dost, bohužel.

+2/0
24.9.2015 10:40
Foto

B17r23o36n57i37s85l45a14v 12G38a95b82r94y37š 2282409301

Vypadá to, že jste podobného ražení jako pan Švancara. Když vede cyklostezka po chodníku a já náhodou narazím na chodce, kteří mi zasahují do profilu, okamžitě zpomalím na rychlost chůze. Nevím, proč máte takový nepřekonatelný problém s tím se vzájemně respektovat.

+2/0
24.9.2015 9:36

V55i43l95é42m 30B58a22r83á61k 4426107929456

Nejsme ve sporu. Nemám co dělat na cyklostezce, resp. musím se chovat jako na silnici, rozhlížet se atd. Ve všem souhlasím.

Píši o chodníku pro chodce, po kterém ne ohleduplně, ale neohleduplně, bez přibrždění jezdí kolisti.

0/0
24.9.2015 10:20
Foto

B52r57o61n56i79s29l39a18v 70G22a33b53r95y53š 2722369651

No tak tyhle bych taky mlátil. Nejhorší jsou ti, co jedou na kole a mají sluchátka v uších. U chodců mi to nevadí, pokud se pohybují po kraji. Teď tedy mluvím o tom, že třeba v Pardubicích jsou stezky pro chodce a cyklisty v jediném koridoru. Ale sluchátka na kolech a na bruslích bych fakt zakazoval. Jedete celkem rychle a sluchem nevnímáte okolí.

Několikrát se mi v létě v Praze na té vltavské magistrále stalo, že vedle sebe jely dvě kačeny na bruslích a já zvoním, hulákám a všimly si mě až na počtvrté.

0/0
24.9.2015 10:29

J45a89n 89N49e69š48p84o98r 4856638246732

Vaše odpověď je tak trochu off-topic, článek se netýká jízdy cyklistů po chodnících.

0/0
24.9.2015 17:52

R74a53d45e21k 66S85ý48k30o48r57a 9987101229841

Ano, všechno zpoplatněte, zaveďte dalších pár 1000 regulací na to či ono a možná, že se vám cyklistiku podaří úplně zlikvidovat. Vždyť je to přeci naprosto zbytečný sport a způsob dopravy, který všechny jen omezuje a obtěžuje. Všichni, opakuji všichni bez výjimky, jsou neohleduplní, nezodpovědní, jezdí kde nemají, porušují dopravní předpisy, ohrožují sebe a především všechny okolo a hlavně nesmíme zapomenout dodat, že jezdí všichni na kole pod vlivem alkoholu, bez přilby, jezdí po silnici když mají vedle cyklostezku, .... Ještě na něco jsem zapomněl ve výčtu toho, jak jsou cyklisté naprosto nekontrolovaný organizmus, který je potřeba vyhubit, zašlapat, zlikvidovat???

(Pro méně chápavé, toto byla pouze ironie a věřím, že těch méně chápavých, který můj příspěvek berou vážně, je zde spousta. Ani nepočítám ty, kteří s mou absurdní ironií dokonce i souhlasí, těch je mi obzvláště líto, za jejich krátkozraký názor a pohled na věc.)

0/0
24.9.2015 8:28

M30a72r88t33i14n 48Š56t94ě95p19á12n95e81k 3187753573921

Ano, všechno zpoplatněte, zaveďte dalších pár 1000 regulací na to či ono a možná, že se vám automobilismus podaří úplně zlikvidovat. Vždyť je to přeci naprosto zbytečný sport a způsob dopravy, který všechny jen omezuje a obtěžuje. Všichni, opakuji všichni bez výjimky, jsou neohleduplní, nezodpovědní, jezdí kde nemají, porušují dopravní předpisy, ohrožují sebe a především všechny okolo a hlavně nesmíme zapomenout dodat, že jezdí všichni autem pod vlivem alkoholu, bez pásů, jezdí po chodníku když mají vedle silnici, .... Ještě na něco jsem zapomněl ve výčtu toho, jak jsou automobilisté naprosto nekontrolovaný organizmus, který je potřeba vyhubit, zašlapat, zlikvidovat???

(Pro méně chápavé, toto byla pouze ironie a věřím, že těch méně chápavých, který můj příspěvek berou vážně, je zde spousta. Ani nepočítám ty, kteří s mou absurdní ironií dokonce i souhlasí, těch je mi obzvláště líto, za jejich krátkozraký názor a pohled na věc.)

===== Dovolil jsem si použít kostru vašeho příspěvku a pozměnit pár slov. A co si tom myslíte teď. Dnes je zvykem říkat, že jediná správná doprava je na kole a kdo si vozí zadek v autě je zlý, bezohledný a neekologický. A nikdo neřeší, jestli jede, protože potřebuje. Protože přece na kole převezu i sedačku v deseti pod nulou v závějích.

Ono to totiž chce trochu klidu na obou stranách a snažit se domluvit. Těžko to udělat, když jedni neplatí nic, jsou v podstatě anonymní (pokud je někdo při nějakém přestupku nechytí doslova za ruku) a nemají žádné pojištění na škody. O nějakém průkazu ověřujícím způsobilost se pohybovat v provozu nemluvě.

Ani řidiči nejsou bez chyby, ale mají mnohem víc výdajů i povinností.

Kdyby byla situace alespoň trochu vyrovnější, asi by se komunikovalo lépe. =====

+2/0
24.9.2015 9:07
Foto

B64r24o44n94i68s87l41a39v 67G34a16b27r86y90š 2892369831

Ani nevíte, jakou máte pravdu ;-D. Automobilismus možná dodává svobodu, ale dost lidí netuší, co všechno ztrácejí. Samými automobily přicházíme o prostor, všude silnice, parkoviště a hlavně plno aut. Co bych dal za to, kdyby každé ráno byla Praha od aut trochu prázdnější. Řidiči by si ušetřili nervy v každodenních dlouhých kolonách...

Jasně, že jsem to přehnal, ale proč neudržovat veřejnou dopravu, automobilismus, cyklistiku a pěší dopravu v rovnováze? Proč lidi z jednoho druhu dopravy mají tendenci bojkotovat ty ostatní? Automobilista řekne: já jezdím autem, postavte víc parkovišť, postavte víc silnic a pruhů, abych mohl co nejrychleji projet a zaparkovat co nejblíž, abych se co nejméně nachodil. MHD je zbytečná, pomalá, zabírá prostor pro další pruhy pro auta a cyklisti mi jezdí po silnici a chodci mi skáčou na přechodu pod kola. Cyklista řekne to samé, chce víc stezek, víc stojanů... a tak dále. Já jako dopravní inženýr tvrdím, že tyhle módy dopravy by měly být v rovnováze. Logika rozumného člověka by však měla říkat, že je dobře, že existuje MHD, cyklistika a pěší doprava, protože kdyby jeden druh dopravy, tady myslím automobily, převálcoval ty ostatní, asi to nebude pěkné. Ulice nejsou nafukovací a logicky každý nemůže jezdit autem, už jen kvůli dojezdovým časům a omezené kapacitě křižovatek a ulic. A hlavně kvůli omezenému prostoru na vybudování infrastruktury. Asfalt prostě nemůže být všude. Jenže tohle dost lidí nechápe. A tak se každé ráno opakuje to samé - zácpy, kolony a podobně.

+1/0
24.9.2015 9:32

J27o22s19e61f 59M74i26k78u56l35í18k 8704137396

Jestli jste skutečně dopravní inženýr, tak se podívejte, jak by se spousta věcí dala řešit jinak, levněji, jednodušeji. Mnohdy je strašně hezký, že mate rádoby zeleň u křižovatky, ale ta se neudržuje a je v žalostném stavu. Kdyby se tam udělal např. připojovací pruh, hned by byla lepší průjezdnost křižovatek. Ve Svatovítské ulici máte nyní 4 přechody za sebou a ze tří pruhů najednou jeden. Tak jo došlo k tzv zklidnění, revitalizaci a vidíte, že tam autem teď nikdo normálně neprojede. Jen si vyzkoušejte jet městskou s kočárkem, nejlépe příměstským autobusem a poznáte, proč MHD nikdy vice, přestože to teď je do 3 let věku I pro doprovod zdarma. Ještě tak metro, možná tramvaj.... ale bus nikdy.

+1/0
24.9.2015 9:52
Foto

B53r90o64n44i85s77l88a61v 84G56a93b46r24y50š 2772199281

Vy děláte, jako kdybych za všechno mohl já ;-D;-D.

Kdybyste věděl, jak to ve skutečnosti funguje... Největší problém je s politiky. Neříkám, že všechno, co vymyslím, je super a úžasné, ale něco se třeba podaří. Něco navrhnu, dobrou věc, se kterou bude spokojena většina lidí. Ale pak to dostanou politici a ti se na mě spustí, že tohle nejde, tohle nepůjde, toto nemůžeme, toto se nám nechce, děláme to tak už dlouho a funguje to, což tohle všechno ve výsledku znamená, že se to neshoduje s našimi politickými zájmy. My jsme tady jen na krátkou dobu a nás to nezajímá.

Dnešní doprava není o dopravních inženýrech, ale o politice. Proč myslíte, že už dávno není postavená trasa metra D? Jak dlouho se o ní mluví? Proč už dávno nejezdí tramvaj do Bohnic? Proč už dávno není dokončený pražský okruh? Myslím, že odpověď je nám oběma jasná.

0/0
24.9.2015 10:13
Foto

B22r68o97n89i63s47l40a15v 48G27a26b22r61y32š 2682639931

Ještě dodám, že nemám problém vytvořit něco ke spokojenosti většiny, po vzájemné domluvě, konzultacích... Ale to by mi pak do práce nesměli kecat lidi, kteří o tom nic nevědí, čili zase politici.

0/0
24.9.2015 10:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.