Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklista nedal přednost a vjel pod kola mercedesu. Střet nepřežil

Třiašedesátiletý muž ve čtvrtek odpoledne tragicky zahynul na silnici na Třebíčsku. Na kole nedal na křižovatce přednost a vjel přímo pod kola mercedesu. Přes veškerou snahu zdravotníků cyklista na místě zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a83r97o63s86l51a54v 95L57e34b37e54d73a 3516299477540

Další, co si myslel, že se vejde?

0/0
20.9.2015 15:02

T71o76m33á76š 31Z97e24m13á75n43e31k 5860218656476

Dobří jsou také ti, kteří z ničeho nic začnou odbočovat vlevo a začne náhle křižovat přes celou šíři vozovky. Dokažte mu potom, že svůj úmysl nedával dost jasně najevo. On to v některých situacích ani udělat nemůže.

+1/0
18.9.2015 13:59

M22a55r27t38i63n 20P47r64á15š63e47k 8955101660253

jistě také, když tu nehodu způsobil, bude majiteli auta zaplacena škoda na vozidle. Alespoń z pozůstalosti...

+4/0
18.9.2015 11:19

J52i45n52d76ř66i40c17h 46Š23k84o82p60e21k 4175331190465

pokud se přihlásí do dědického řízení, tak ano

+2/0
18.9.2015 11:36

M68i88r42o28s34l90a82v 43B34u22d27a 9222822127242

To je to co léta nechápu. Jak je možné, že se po pozemní komunikaci může pohybovat dopravní prostředek jako je kolo bez povinného ručení a jak je možné, že ho v mnoha případech řídí člověk bez znalosti zákona o PNPK?

+4/0
18.9.2015 11:53

M45i59c90h84a43l 43P97a17v14l19á13t 9523803594359

Nejdriv zkuste pochopit, ze totez muze chodec. Pricemz rizika pro ostatni ucastniky provozu jsou v podstate stejna..

+2/−1
18.9.2015 12:35

M56i81r53o11s36l20a34v 96B27u54d69a 9422422287882

Chodec jako takový není dopravní prostředek! Rizika rozhodně nejsou stejná, chodec NEJEZDÍ společně s auty v provozu, nepoužívá jízdní pruhy (jen krajnice), neřídí se zákony které platí pro provoz vozidel a nedosahuje rychlosti kola!

Tak, a teď chápejte vy.

+2/0
18.9.2015 13:18

K33a40r82e67l 24C60h26a47r74v12á69t 3816377180

To byste mohl chtít povinné ručení i pro boty a kočárek. Oboje slouží k dopravě po pozemních komunikacích.

0/−1
18.9.2015 12:50

M31i47r11o83s97l65a45v 67B80u74d14a 9212622737402

Dobře, přeformuluji, po silnici, v silničním provozu.

+1/0
18.9.2015 13:14

M73i11r65o88s25l84a71v 69B23u44d74a 9402432787982

...navíc je dle zákona cyklista řidič nemotorového vozidla! Člověk který tlačí kočárek je chodec! Vyjasněte si nejdříve základní pojmy!

0/0
18.9.2015 13:20

K66a37r95e87l 94C16h67a58r43v61á53t 3656597170

To je celkem jedno, na kole je řidič, na kolečkovejch bruslích chodec, Tam kde není chodník, může se i bruslař i chodec pohybovat po silnici.

Pravidla musí respektvaat každý, i když pro řidiče a chodce paltí pochopitelně jiná.

Slučný bruslař může rychlostí překonat mnohé cyklisty. Rozdíl mezi škodama na autě při srážce s bruslařem nebo cyklistou obvyykle nebudou dramatické. Zkrátka nevidím důvod pro povinné ručení pro cyklisty.

+2/0
18.9.2015 13:42

M62i13r96o51s17l10a10v 13B92u22d33a 9592772877482

Já ano. Kdo v tomto případě uhradí škodu? A vidíte podle vaší teorie důvod povinného ručení například pro řidiče malého skutru (45km/h)?

0/0
18.9.2015 13:52

M32i35r11o88s80l17a76v 24B74u77d33a 9162522317362

...máte ponětí, kolik dopravních nehod a s jakou škodou způsobí cyklisté?

+1/0
18.9.2015 13:53

K70a29r22e61l 59C41h76a87r36v77á98t 3626437830

Problém není jen v rychlosti, i ten malý skůtr bude vážit pěkných pár desítek kilo, navíc má relativně pevnou konstrukci. Kolik váží kolo. Maximálně tak 15 kg, spíš méně.

Rozdíl je prostě v tom, že skůtr je motorové vozidlo a kolo vozidlo pohánění lidskou silou, u motorových vozidel se povinné ručení platí, u ostatních nikoliv. Dál asi není třeba řešit to.

+1/0
18.9.2015 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.