Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Náklad kolejí ujel, na osmikilometrové cestě po trati zabil dělníka

Na rekonstruované trati mezi Golčovým Jeníkovem a Vlkančí na Havlíčkobrodsku dopoledne ujel náklad kolejí a smetl dva dělníky. Jeden z mužů střet nepřežil, druhého s těžkými zraněními odvezli vrtulníkem do nemocnice. Vagon jel skoro osm kilometrů přes přejezdy i město.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30i79ř12í 40K68a92l77l28a 9917927775243

Zabezpečovačka fungovala tak jak fungovat měla, je tam jediný silniční železniční přejezd. Podvaly jely po vyloučené koleji, byla snaha je zastavit jenomže čuba se na totálně sjeté hlavě kolejnice neudrží. Všichni byli okamžitě informováni, i výpravčí. GJ město - (zastávka) to projelo, zastavilo se to skutečně na nádraží. A i při vstupu do vyloučené koleje je povinnost všech osob se nahlásit vedoucímu prací (no dobře, a případně výpravčímu). Jo a protijedoucí vlak jede na druhém koleji

0/0
10.9.2015 8:19

K15a61r32e60l 60V67e92č30e97ř46a 8673186977706

Technická:Zastavit ujeté ložené podvozky vz.53 je takřka nemožné,protože kolečka jsou malá,zarážka odskočí i na úplně rovné a nové koleji.Věřte mi,mám s tím dost zkušeností.Pomůže tak se šancí 50% před jazyk zarážky dát drobnější kámen a jemně posypat jazyk pískem.Když je na to tedy chvíle času...Když čas není,lehnout se zarážkou na pangejt,dát bacha na hlavu a rukou zarážku přidržet(Risk že přijdete o ruku,musí se to nacvičit a umět).Realizovatelné ale při nízké rychlosti 10 km/h.Chce to ale grif a přípravu.Nejdůležitější na všem je dělat tak,aby nedošlo k ujetí,což jistá nejmenovaná firma nejspíš neudělala.Ze všeho plyne,že když dojde k takovémuto ujetí,zastavit lze bez rizika jen tak,jak to pracovníci SŽDC zařídili.Postavením výhybek na kolej obsazenou de facto šrotem(minimalizace škod) a zastavením okolní dopravy(bezpečnost).

0/0
10.9.2015 9:06

J91i92ř22í 91K90a49l90l46a 9617177895133

Jasně, ale čas nebyl, takže byli informovaní všichni, kteří na vyloučené koleji pracovali. Mimo těch dvou, o kterých, bohužel, nikdo nevěděl. Mimo to jeden z nich měl údajně vykonávat funkci bezpečnostní hlídky :-(

0/0
10.9.2015 9:19

J90a49r80o59s85l42a73v 92N59o74v35á86k 9606214902767

Je jen zajímavé jak se novináři vyhnuli jmenovat firmu která to realizuje. SŽDC totiž nemá na tyto činnosti lidi. Je to jistě velká ohleduplnost. Jo a nic neříkající fotky také stojí za to R^

+1/0
9.9.2015 20:50

P60a82v22e93l 41Ř96a11p83e16k 7102116389325

Kolejnice měly strach, naříkají ach ach ach,

nebojte se přece tak, přeletím vás jako pták.

Už je noc, už je tma, na trať svítí světýlka,

to zelené jest pro vlak volný vjezd,

na červené pozor dát, ihned zastavit a stát!

+2/0
9.9.2015 20:00

T68o10m 24P69a57ř76i53l 9490488596353

A na železnici dějou se věci, jsou tam zaměstnáni švarní mládenci....

+1/−1
9.9.2015 17:27

J43a15n 21F26i66a34l41a 7794577245849

Projel stanicí a co na to výpravčí, vyslal varování? Nebo tam žádný z úsporných důvodů není?

0/0
9.9.2015 17:09

A77d94a95m 70K92ř48i95v52s85k40ý 1453694900743

Golčův Jeníkov - Město je v podstatě jenom zastávka, ne klasické nádraží, tam výpravčí nebývají.

+5/0
9.9.2015 17:21

J21a27n 13N44e46š36p22o33r 4856598366852

Nesmíte věřit všemu, co odborníci na iDnes napíší, je to zastávka, nádraží je úplně jinde...

+7/0
9.9.2015 17:44

T83o26m81á68š 31H79e18t82m32e28r 9720857822154

Ono kdyby tam nebyl výpravčí, tak by tam bylo elektronické stavědlo. A to by dnes už (ideálně) mělo projetí červené/nepovolené obsazení KÚ vyhodnotit a hodit varovnou hlášku. Otázka je, k čemu by to tady bylo (stejně to nejde zastavit).

Podle mapy SŽDC je to na koridoru a je tam 'tříznaký automatický blok obousměrný' (takže nejspíš elektronika), vzdálenost asi 6km.

Nevím, jestli by se stihlo zastavit protijedoucí vlak, ale návěstidlo na druhém konci to přehodí automaticky a to před ním dostane výstrahu. Měly by se správně uzavřít i přejezdy, i když by jel po špatné straně.

http://www.zelpage.cz/trate/ceska-republika/trat-230?lang=cs

http://provoz.szdc.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=259681

0/0
9.9.2015 20:46

T53o94m73á93š 97H45e30t51m55e17r 9370457202874

Akorát tám ještě píšou, že zabezpečku taky rekonstruovali, tak otázka, jestli to typicky nedělali zaráz a neměli to odpojené. Tím pádem by tam ale aspoň nic nejelo.

0/0
9.9.2015 21:03

P71e53t18r 46H44o16r63v78á70t 1263196644617

jede jede vlak, rychle nasedat

0/0
9.9.2015 17:04

J17i51r91i 53Z26u60z41a81ň26á58k 4918600893656

Asi se něco nedodrželo.;-D

0/0
9.9.2015 16:06

T42o70m74á40š 85Š68t29e20c 4778190365517

Akurát to nie je vagón, ale podvozky vzor 53, na ktorých sú priamo položené koľajové polia. Spriahlo sa uchytí do dier vyvŕtaných priamo do stojiny koľajnice a s ďalším poľom spojí tuším reťazami.

Takže buď nevydržal úchyt spriahla, alebo ich spojenie, alebo to ušlo skôr, ako to stihli spojiť.

+12/0
9.9.2015 15:17

I76v51a74n 34M56a83r42e83k 6224988632

Je mi líto zmařeného života a těžce zraněného, ale nemám rád "vševědy" z DI Rv

+4/0
9.9.2015 13:53

O62n21d83ř78e15j 55S94e26m84e53c50k30ý 8181946858325

Co Vám provedli?

+1/0
9.9.2015 18:18

V94á41c95l73a81v 26J74o83n88á17š 8912123172273

"Jeden nehodu nepřežil, druhého s těžkým zraněním nesl do nemocnice vrtulník." Tak už i vrtulníci chodí pěšky.....

+1/−5
9.9.2015 13:50

P16e52t43r 16M21a29r11e88č24e64k 1823921519968

Jen prozrazujete jak omezenou slovní zásobu máte.

0/0
9.9.2015 17:27

J35a30n 65P39r70i60c47h52y26s35t81a46l 8451108893

V clanku pisete o vagonu nalozenem kolejemi! Nez k tomu davat "ilustracni foto" vykolejenych vagonu na uhli, tak to radsi zadne foto.

+5/−1
9.9.2015 13:36

M97a62r91t18i66n 47P96e86j11c82h65a31l 9156262407894

Ty budeš taky asi pěknej uhlák.

0/−2
9.9.2015 17:31

J87a73n 76H57o68r50s61k41ý 2556790627365

Ilustrační snímek naprosto přesně ilustruje, jak se z nabouraných vagónů sypou koleje.:-)

+4/0
9.9.2015 13:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.