- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Asfalt je druh živice, takže označit onen povrch za asfaltový je přesnější než označit jej jen za živičný. Jiné živice než asfalt se snad na vozovky ani nepoužívají. A ty další vrstvy údajného asfaltu nám paní redaktorka jaksi zapomněla vyjmenovat - nebo snad ona jako laik říká asfalt i štěrkové vrstvě?
Nevím jak dlouhá je jejich pracovní doba, ale skoro všude je cedule probíhá technologická přestávka. A když jsou tato vedra, tak přeci můžou dělat od 19:00-7:00, tedy v noci. Veškerá technika má stejně spoustu osvětlení, takže na práci je vidět a je chladněji.Přes den by dělníci mohli klidně odpočívat. A nebýt v tomhle šíleném hice na place a ve výhni.
No jo, ale to by pak dělníci museli dostat příplatek za práci v noci a to jim přece zaměstnavatel dávat nebude.
Holt když dělnící žijou v banánové zemi, tak se nesmí divit, že je nějaký blázen pošle na rozvleklé opravy silnic v tropických vedrech.
V normálních civilizovaných zemích se opravy silnic dělají za normálního počasí a to na jeden zátah - vpředu fréza, uprostřed nahřívání, na konci finišer a válcování. Za pár hodin je hotovo: https://www.youtube.com/watch?v=Jx10Hm6Sky4
Když je silnice široká, tak jedou dvě soupravy vedle sebe: https://www.youtube.com/watch?v=LtexYktNSV0 nebo https://www.youtube.com/watch?v=sz9GHeHOGrI
Silnice nemusí být zavřená měsíce! V civilizovaných zemích si občanů váží. Připomíná mi to reportáž z KLDR, kde oslavují ruční práci sedřených dělníků a nikoho nepadne, že se to normálně dělá jinak, bez dřiny, potu a totálního na*rání ostatních spoluobčanů!
Díky za odkazy. To jsem ještě neviděl. To je jiná práce, k nám to ovšem dojde za sto let. :-D
Kluci si to špatně vybrali.Musí bouchat i v horku.To v Praze na centrálních úřadek se chystají (nebo snad už provedli) kvůli horku zkrátit pracovní dobu.
Tak existují dělníci, kteří na uzavírkách pracují. Už jsem si myslel, že jsou to jen mýtické postavy. Minulý týden jsem jel z Prahy do Úpy, minul snad deset uzavírek, včetně dvou na dálnici, a nikde ani živáčka, nikdo nikde nepracoval. Jen na konci jedné stáli dva lidé, opření o svodidla a kouřili. Času je asi dost.
No, sloh jak ze zakladni skoly - spousta emoci, malo faktu. Ale je hezke, ze tihle lide vubec existuji, pri poskakovani v uzavirkach na nasich dalnicich uz jsem zacal pochybovat.
Zrovna toto mne napadlo. Je to psané jazykem jako o těžké budovatelské práci, tak jak se psalo před 30ti a více lety.
a skoda ze to nieje aspon trochu aj ilustrovane fotkami. alebo kratke video.
Tady toho je hromada, lidí, co tu a tam vezmou na stavbu kameru nebo foťák, je docela dost...
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtopic.php?t=1011&start=210
černá kaše, snad černá směs je vidět, že to psala žena, která neví o čem píše chybí tam, že by se neměl finišer při pokládce vůbec zastavit
No tak zvolila tenhle obrat jako charakteristiku pro laiky, ne odborníky.