Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pekelná práce. Na silnici pokládají koberec s teplotou 170 stupňů

Slunce stojí nad hlavou a nedaleko ve stínu naměřili 33 stupňů Celsia. Tady jsou ale podmínky o poznání tvrdší. Práce na finišeru za Třebíčí je teď pořádná řehole se vším všudy. Připomíná slévárnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B17o50h92u95s98l98a85v 95K66r73á19l97í37k 2831470829496

Asfalt je druh živice, takže označit onen povrch za asfaltový je přesnější než označit jej jen za živičný. Jiné živice než asfalt se snad na vozovky ani nepoužívají. A ty další vrstvy údajného asfaltu nám paní redaktorka jaksi zapomněla vyjmenovat - nebo snad ona jako laik říká asfalt i štěrkové vrstvě?

0/0
11.8.2015 13:14

Z90d72e53n41ě18k 48D41u40f73e24k 2114574258

Nevím jak dlouhá je jejich pracovní doba, ale skoro všude je cedule probíhá technologická přestávka. A když jsou tato vedra, tak přeci můžou dělat od 19:00-7:00, tedy v noci. Veškerá technika má stejně spoustu osvětlení, takže na práci je vidět a je chladněji.Přes den by dělníci mohli klidně odpočívat. A nebýt v tomhle šíleném hice na place a ve výhni.

+1/0
11.8.2015 11:24

M53i86l68a59n 77K73o12i18š 4937592901540

No jo, ale to by pak dělníci museli dostat příplatek za práci v noci a to jim přece zaměstnavatel dávat nebude.

+2/0
11.8.2015 13:42

M94a13r23t62i89n 33V62á41v15r74a 2340263759

Holt když dělnící žijou v banánové zemi, tak se nesmí divit, že je nějaký blázen pošle na rozvleklé opravy silnic v tropických vedrech.

V normálních civilizovaných zemích se opravy silnic dělají za normálního počasí a to na jeden zátah - vpředu fréza, uprostřed nahřívání, na konci finišer a válcování. Za pár hodin je hotovo: https://www.youtube.com/watch?v=Jx10Hm6Sky4

Když je silnice široká, tak jedou dvě soupravy vedle sebe: https://www.youtube.com/watch?v=LtexYktNSV0 nebo https://www.youtube.com/watch?v=sz9GHeHOGrI

Silnice nemusí být zavřená měsíce! V civilizovaných zemích si občanů váží. Připomíná mi to reportáž z KLDR, kde oslavují ruční práci sedřených dělníků a nikoho nepadne, že se to normálně dělá jinak, bez dřiny, potu a totálního na*rání ostatních spoluobčanů!

+4/−1
11.8.2015 11:12

P75a75v77e93l 51P82i41l19á96t 8241409335354

Díky za odkazy. To jsem ještě neviděl. To je jiná práce, k nám to ovšem dojde za sto let. :-D

0/0
11.8.2015 11:32

R53u32d58a 46S77l50a27v55í58k 5183778426191

A pak hezky každý rok opravovat, protože to popraská, jak si podloží bude sedat...

0/0
11.8.2015 11:45

M32a97r76t20i92n 80V83á32v28r75a 2840613769

Místo hledání, jak to udělat, budeme hledat, proč to nejde. Typické.

.

Ještě že jim poradíte, oni jsou v tom Švédsku, USA, Německu (odkud jsou videa) podobně úplně blbí. Přece silnice se musí zfrézovat a pak nechat měsíc hezky v klidu odpočívat! A řidiči ať volí objížďku, nebo čumí na semafor. Dobře jim tak, mají chodit pěšky.

0/0
11.8.2015 12:18

M23a70r77t47i19n 66F73i25a63l64a 7574786674667

Technicka poznamka - v clanku se pise ze se jedna o novou silnici, tedy zadna rekonstrukce. 

Mimoto jsem videl i rekonstrukci, kdy se udusavalo podlozi. Laicky receno, silnice se delala kompletne nova.

Mimochodem, u prvniho videa na ktere odkazujete, kde ze je ta freza? Na prvnich dvou je natocena pokladka, na tretim frezovani, bez pokladky...

Sorry ze tak rypu, ale mam dojem, ze takto se to v nekterych pripadech dela i u nas. 

Banany nebanany, i tady je obcas k videni zajimava technika a zajimave postupy. Mozna vyjimecne, mozna taky ne. 

Kazdy postup ma sve pro a proti, a rozhodovat o vhodnem postupu by meli odbornici. Jestli se tak deje, netusim...

PS: Ale videa jsou zajimava:-)

0/0
11.8.2015 18:14

O97n42d68ř67e28j 84Č64a98p14k42a 6561111163104

Podloží už by snad za tu dobu, co tam ta silnice je, mělo být stabilní, tohle je recyklace té vrchní vrstvy, kterou ničí provoz a počasí...¨

0/0
11.8.2015 13:06

A67l70e81š 32K17r72a78t45i90n44a 1616781530778

Házet to na lidi na stavbě, nebo na úředníky, kteří o uzavírkách musí rozhodovat je dost nefér. Na začátku všeho je dostupnost financí, podmínky jejich čerpání, projekční příprava. Věřte, že většina lidí od fochu, co se kolem těchto záležitostí motá se snaží o maximální výkon. Sám nyní jezdí na 20-ti minutové štrece o 15 minut déle a co mám dělat??? Opravy se snad nedělají z plezíru, ale proto proto, aby se komunikace průběžně obnovovaly. Vzpomínám si, že před dvaceti lety byl často křik, že se silnice jenom záplatují... :)

+2/0
11.8.2015 12:51

J53a40k20u22b 59M22e25n13š43í21k 4854567434661

vypadá to, že tomu opravdu rozumíte, škoda, že nejste ministr dopravy. poraďte ještě, jak to udělat za pár hodin, když se dělají nové podkladní vrstvy a násypy?

0/0
11.8.2015 14:44

J68a70k47u50b 95M91e92n56š91í77k 4424757324451

reagoval jsem na pana civilizovaného Vávru.

0/0
11.8.2015 14:47

M63i24r88o74s54l53a85v 53S30t40r96á72n87s81k23ý 5486652470117

Tato souprava  REMIX  opravuje pouze obrusnou vrstvu cca 5 cm  plocha se nahřeje  fréta odfrézuje povrch a přídává se dvacet procent nové směsi  smíchá se a ploží zpět  toto nemá nic společného s pokládkou nových vozovek

0/0
11.8.2015 18:04

M41i93r94o51s68l32a61v 10S20t63r86á75n95s96k36ý 5386882660987

Druhé video je klasická pokládka dva finišery vedle sebe to je proto aby se neudělala studená spára v prostřed vozovky  a hlavně aby silnice měla správné sklony pro odvd vody ,Na třetím videu je frézování povrchu

0/0
11.8.2015 18:13

M13i22l35a71n 96K58e67s81l 2536366183898

Kluci si to špatně vybrali.Musí bouchat i v horku.To v Praze na centrálních úřadek se chystají (nebo snad už provedli) kvůli horku zkrátit pracovní dobu.

+2/0
11.8.2015 11:09

O46n47d79ř79e76j 40S61t87a63r89o65c20h 5570333142674

Tak existují dělníci, kteří na uzavírkách pracují. Už jsem si myslel, že jsou to jen mýtické postavy. Minulý týden jsem jel z Prahy do Úpy, minul snad deset uzavírek, včetně dvou na dálnici, a nikde ani živáčka, nikdo nikde nepracoval. Jen na konci jedné stáli dva lidé, opření o svodidla a kouřili. Času je asi dost.

0/0
11.8.2015 11:02

M83a31r82e20k 35H39r74u14b81y 6357232971418

No, sloh jak ze zakladni skoly - spousta emoci, malo faktu.:-/ Ale je hezke, ze tihle lide vubec existuji, pri poskakovani v uzavirkach na nasich dalnicich uz jsem zacal pochybovat.:-P

+7/−1
11.8.2015 9:37

O23t71a 63S71u82k 5174988648444

Zrovna toto mne napadlo. Je to psané jazykem jako o těžké budovatelské práci, tak jak se psalo před 30ti a více lety. ;-)

+1/0
11.8.2015 10:45

A47n73d97r10e87j 55M88a31s13a23r37y84k 9710273966430

a skoda ze to nieje aspon trochu aj ilustrovane fotkami. alebo kratke video.

+4/0
11.8.2015 9:28

O84n63d22ř66e81j 44Č27a89p34k91a 6171581213914

Tady toho je hromada, lidí, co tu a tam vezmou na stavbu kameru nebo foťák, je docela dost...

http://www.truck-forum.cz/forum/viewtopic.php?t=1011&start=210

0/0
11.8.2015 10:54

M87i65c93h84a31l 93N63o45v17á71k 6892545508506

černá kaše, snad černá směs8-o je vidět, že to psala žena, která neví o čem píše;-€ chybí tam, že by se neměl finišer při pokládce vůbec zastavit;-)

+1/−2
11.8.2015 8:52

L79a43d79i85s10l59a25v 34K63v47a54s23n81i89č51k76a 1633107653195

No tak zvolila tenhle obrat jako charakteristiku pro laiky, ne odborníky.

+2/0
11.8.2015 9:33

J37i15ř89í 17P81a89u71l 3946195707252

Použila odborný výraz od plotny i na silnici. To bych ji zase tak moc nevyčítal. :-)

+4/0
11.8.2015 9:43

B11o10h47u13s34l42a90v 33K57r53á43l52í21k 2941790279106

Směsí je mnoho druhů: supspenze, emulze, pěna, roztok, aerosol... "Kaše" je poměrně výstižný výraz pro charakteristiku oné směsi. Vadit může snad jenom nafouknutým rádobyodborným snobům, kteří si myslí, že čím je výraz kostrbatější a méně srozumitelný, tím je techničtější a vědečtější.

0/0
11.8.2015 13:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.