Diskuze

Třebíč čeká éra bez železnice. Za rok přes ni neprojede ani jeden vlak

Správa železniční dopravní cesty připravuje rozsáhlou opravu tratě číslo 240 od Zastávky u Brna po Třebíč. Počítá s náklady jedné miliardy korun. V rekonstruovaném úseku firmy prakticky vybudují novou železnici. Za další čtyři miliardy by měla následovat elektrifikace trati.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

S těmi rychlíky bych to viděl tak, že po dobu rekonstrukce trati 240 budou přetrasovány na trať 250 z Brna do Havlíčkova Brodu a dále po trati 225 přes Jihlavu dále na České Budějovice. A samozřejmě i opačně. Na třebíčské trati nejspíš budou místo nich jezdit náhradní spěšné vlaky Brno - Jihlava a zpět. V minulosti tomu tak už bylo, když se předělávaly mosty v Třebíči (přes Libušino údolí i Lorencovy sady), mezi Třebíčí a Vladislaví (přes řeku Jihlavu), přímo ve Vladislavi, v Náměsti nad Oslavou (přes řeku Oslavu) a u Kralic nad Oslavou (přes potok Chvojnici).

0 0
možnosti

Výhrady k údajům v článku:

- Brno nemá půl milionu obyvatel ani náhodou.

- Ano, pouze některé úseky Zastávka - Třebíč budou rekonstruovány. Zbylé úseky ne a proto na nich zůstane traťová rychlost nezměněna.

- Terminál je architektonicky zdařilý, ale jaksi do něj skoro nic nejezdí.

- Výtah neslouží jen vozíčkářům, ale i lidem s kočárky, těžkými zavazadly apod. Mmch. podchod v Třebíči je naprosto zbytečný.

- Jaká ironie - stavba sice bude probíhat jen mezi Náměští a Borovinou, ale mnohaměsíční náhradní autobusová doprava stejně bude jezdit už z Okříšek...

- Do pomyslné sítě brněnské příměstské dopravy je Třebíč zahrnuta již dnes (= do Třebíče dojedou osobní vlaky, které vyjíždějí z Brna). Tady se někdo vlamuje do otevřených dveří.

- Elektrizace trati Zastávka - Třebíč znamená nejen vynucený přestup mezi osobními vlaky v Třebíči, ale také otázku, co s rychlíky. Pojedou s dieselovou lokomotivou už z Brna (= nevyužijí elektrizaci), anebo bude v Třebíči docházet ke zdlouhavému přepřahu?

0 0
možnosti

To je zase článek...

Brno ani zdaleka nemá půl milionu obyvatel.

Ano, pouze vybrané úseky mezi Zastávkou a Třebíčí budou rekonstruovány, takže výsledek nic moc (na úsecích do nichž se nesáhne nelze zvýšit rychlost), tzn. žádné "Až trať do Brna celou opraví", jak říká cestující Jiří Beránek.

"Dojde k lokální výměně železničního spodku, to znamená štěrku". Ne, štěrk = svršek. Spodek = pláň ("hlína") pod tím štěrkem.

"Na třebíčském nádraží vybudují nový podchod s výtahem pro vozíčkáře a bezbariérové nástupiště". Proč výtah pouze pro vozíčkáře?

"Stavba bude zahájena první etapou v polovině příštího roku v úseku Náměšť nad Oslavou - Třebíč-Borovina. Součástí bude kompletní rekonstrukce třebíčské železniční stanice. V tomto termínu nepřijede do Třebíče na nádraží ani jeden vlak,“ doplnil Illiaš."

Docela ironie. Do úseku Borovina - Okříšky se vůbec nesáhne, přesto i v tomto úseku bude muset jezdit náhradní autobus.

"V dalším kroku má být trať zařazena do systému železničních linek brněnské příměstské dopravy. „Myšlenka je taková, že by elektrické příměstské vlaky, jak to známe například z Prahy, začínaly a končily v Třebíči a v Třebíči by se přestupovalo na osobní vlaky směr Jihlava,“ vysvětlil Kratina."

Aha, takže dráty končící v Třebíči = u rychlíků bude v Třebíči přepřah? Nebo rychlíky stejně pojedou s dieselovou lokomotivou už z Brna?

Ne, stejné soupravy jako v Praze nemohou v okolí Brna jezdit, neboť jiná napěťová soustava.

0 0
možnosti

Normální člověk by to asi dělal obojí najednou. Přeci jen postavit nové nádraží a pak ho zavřít než se postaví koleje, to je fakt dílo génia

0 0
možnosti

M71i58l55a48n 86K43o35i97š

20. 7. 2015 15:46

Tahat elektriku jen do Třebíče nemá smysl. To rychlík pojede elektrikou do Třebíče, tady přepřáhne na diesel a po cca 35 km v Jihlavě zas přepřáhne na elektriku? pěkný nesmysl. Ostatně, ta elektrifikace se tady plánuje už 30 let a dodnes se nic nedělo, tak té elektrifikaci moc ani nevěřím.

Ta revitalizace (zrychlení) je nutná, vlaky tady jezdí pomalu jak za císaře pána.

3 0
možnosti

Nějak se s tou elektrifikací začít musí. Vše najednou asi nepůjde. Tak hold pár let bude elektrika jenom do Třebíče.

1 1
možnosti

A co protihlukový betonový tunel? ten nebude?:-/:-)

0 0
možnosti

Tunel tam zcela jistě bude, však jsme v Čechách, i když na Moravě.

3 0
možnosti