Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Třebíč čeká éra bez železnice. Za rok přes ni neprojede ani jeden vlak

Správa železniční dopravní cesty připravuje rozsáhlou opravu tratě číslo 240 od Zastávky u Brna po Třebíč. Počítá s náklady jedné miliardy korun. V rekonstruovaném úseku firmy prakticky vybudují novou železnici. Za další čtyři miliardy by měla následovat elektrifikace trati.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48i21ř13í 32K14r75a77t93o21c32h35v18í54l 5800832107275

S těmi rychlíky bych to viděl tak, že po dobu rekonstrukce trati 240 budou přetrasovány na trať 250 z Brna do Havlíčkova Brodu a dále po trati 225 přes Jihlavu dále na České Budějovice. A samozřejmě i opačně. Na třebíčské trati nejspíš budou místo nich jezdit náhradní spěšné vlaky Brno - Jihlava a zpět. V minulosti tomu tak už bylo, když se předělávaly mosty v Třebíči (přes Libušino údolí i Lorencovy sady), mezi Třebíčí a Vladislaví (přes řeku Jihlavu), přímo ve Vladislavi, v Náměsti nad Oslavou (přes řeku Oslavu) a u Kralic nad Oslavou (přes potok Chvojnici).

0/0
1.8.2015 13:04

H92o84n68z12a 92K84a87r73á83s83e14k 1975411452118

Výhrady k údajům v článku:

- Brno nemá půl milionu obyvatel ani náhodou.

- Ano, pouze některé úseky Zastávka - Třebíč budou rekonstruovány. Zbylé úseky ne a proto na nich zůstane traťová rychlost nezměněna.

- Terminál je architektonicky zdařilý, ale jaksi do něj skoro nic nejezdí.

- Výtah neslouží jen vozíčkářům, ale i lidem s kočárky, těžkými zavazadly apod. Mmch. podchod v Třebíči je naprosto zbytečný.

- Jaká ironie - stavba sice bude probíhat jen mezi Náměští a Borovinou, ale mnohaměsíční náhradní autobusová doprava stejně bude jezdit už z Okříšek...

- Do pomyslné sítě brněnské příměstské dopravy je Třebíč zahrnuta již dnes (= do Třebíče dojedou osobní vlaky, které vyjíždějí z Brna). Tady se někdo vlamuje do otevřených dveří.

- Elektrizace trati Zastávka - Třebíč znamená nejen vynucený přestup mezi osobními vlaky v Třebíči, ale také otázku, co s rychlíky. Pojedou s dieselovou lokomotivou už z Brna (= nevyužijí elektrizaci), anebo bude v Třebíči docházet ke zdlouhavému přepřahu?

0/0
23.7.2015 19:16

H75o10n90z78a 94K61a69r39á32s51e67k 1235891302378

To je zase článek...

Brno ani zdaleka nemá půl milionu obyvatel.

Ano, pouze vybrané úseky mezi Zastávkou a Třebíčí budou rekonstruovány, takže výsledek nic moc (na úsecích do nichž se nesáhne nelze zvýšit rychlost), tzn. žádné "Až trať do Brna celou opraví", jak říká cestující Jiří Beránek.

"Dojde k lokální výměně železničního spodku, to znamená štěrku". Ne, štěrk = svršek. Spodek = pláň ("hlína") pod tím štěrkem.

"Na třebíčském nádraží vybudují nový podchod s výtahem pro vozíčkáře a bezbariérové nástupiště". Proč výtah pouze pro vozíčkáře?

"Stavba bude zahájena první etapou v polovině příštího roku v úseku Náměšť nad Oslavou - Třebíč-Borovina. Součástí bude kompletní rekonstrukce třebíčské železniční stanice. V tomto termínu nepřijede do Třebíče na nádraží ani jeden vlak,“ doplnil Illiaš."

Docela ironie. Do úseku Borovina - Okříšky se vůbec nesáhne, přesto i v tomto úseku bude muset jezdit náhradní autobus.

"V dalším kroku má být trať zařazena do systému železničních linek brněnské příměstské dopravy. „Myšlenka je taková, že by elektrické příměstské vlaky, jak to známe například z Prahy, začínaly a končily v Třebíči a v Třebíči by se přestupovalo na osobní vlaky směr Jihlava,“ vysvětlil Kratina."

Aha, takže dráty končící v Třebíči = u rychlíků bude v Třebíči přepřah? Nebo rychlíky stejně pojedou s dieselovou lokomotivou už z Brna?

Ne, stejné soupravy jako v Praze nemohou v okolí Brna jezdit, neboť jiná napěťová soustava.

0/0
23.7.2015 19:10

R20i68c70h17a93r48d 94P44ů60ž47a 9280489100768

Normální člověk by to asi dělal obojí najednou. Přeci jen postavit nové nádraží a pak ho zavřít než se postaví koleje, to je fakt dílo génia

0/0
21.7.2015 8:14

M46i57l20a56n 34K27o75i84š 4317402871700

Tahat elektriku jen do Třebíče nemá smysl. To rychlík pojede elektrikou do Třebíče, tady přepřáhne na diesel a po cca 35 km v Jihlavě zas přepřáhne na elektriku? pěkný nesmysl. Ostatně, ta elektrifikace se tady plánuje už 30 let a dodnes se nic nedělo, tak té elektrifikaci moc ani nevěřím.

Ta revitalizace (zrychlení) je nutná, vlaky tady jezdí pomalu jak za císaře pána.

+3/0
20.7.2015 15:46

L42á10ď87a 12N63o59v62á25č22e96k 5131917492653

Nějak se s tou elektrifikací začít musí. Vše najednou asi nepůjde. Tak hold pár let bude elektrika jenom do Třebíče.

+1/−1
20.7.2015 16:58

M24i62l72a39n 94K84o33i80š 4227932431950

A na dokončení budeme čekat dalších 30 let...

+1/0
20.7.2015 21:01

V24á45c16l79a79v 10B73u93r59e91š 5809105836139

A co protihlukový betonový tunel? ten nebude?:-/:-)

0/0
20.7.2015 14:02

L35á12ď73a 53N17o53v41á71č54e45k 5881457172163

Tunel tam zcela jistě bude, však jsme v Čechách, i když na Moravě.

+3/0
20.7.2015 16:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.