Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soukromý plot trčící do silnice nezmizí, vozovku rozšíří na druhé straně

Nebezpečné zúžení silnice v Batouchovicích na Třebíčsku přeci jen zmizí. A to i přesto, že plot jednoho z domů bude dál zasahovat do vozovky. Obec i starosta nabízejí silničářům parcely na protější straně komunikace. Plot nechal kvůli sporům postavit majitel pozemku, přes který cesta částečně vede.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S62t14a61n20d10a 46D92o29l21e58ž29a97l 9833576230766

Ještě jedno upřesnění. Silnice je už 50 let stále na svém místě. Tam moje paměť sahá. Pouze dostala nový povrch a byl udělán nový chodník.

0/0
9.6.2015 14:01

S49t47a74n96d67a 30D56o49l44e53ž92a28l 9343156960706

Video je poněkuď jednostranné. Stále zabírá dům Kavky a neukáže, jak si starosta Vlach uzavřel prostor před svým domem. Podívejte se na mapy.cz, letecká 06 - tento prostor je průjezdný. Letecká (není určen rok) prostor je již zneprůjezdněn kontejnery na odpad a velkými balvany. Je volná cesta pouze k Vlachovu domu.

Právě v tomto prostoru parkovala Kavkova auta a auta houbařů. Tento prostor byl využíván jako náves, zastávka autobusu, zastávka pojízné prodejny.

Článek dělá viníka pouze z Kavky, ale část problému způsobil starosta Vlach svou nevraživostí ke Kavkovi.

Zaráží mne však stavební povolení na stavbu nového plotu v silnici. Starý plot, pro který původní povolení platilo, je na mapách též vidět.Není to tak dávno, kdy se na iDnes probírala situace černé stavby skleníku či altánu na vlastní zahradě a majitel byl nucen stavebním úřadem stavbu zbourat.

Pozor, chci upozornit, že neobhajuji Kavkovo řešení situace. Pouze jako člověk v dětství jezdící do Batouchovic chci do jednostranného článku vnést trochu rovnováhy.

0/0
9.6.2015 13:50

J34o36s15e90f 56Š34e87m78e45l61í67k 7369351580777

No ale jestli je ten plot vyhodnocen jako "překážka v silničním provozu" tak by na něj měli šupitoipresto nasadit botičku, ne? :-P

0/0
9.6.2015 11:57

R13i58c29h48a42r65d 74Ž96u41r56m22a75n 1562521734942

Takovýchto nevypořádaných pozemků zasahujících do silnice jsou u nás možná miliony. Jen u nás v obci je jich mnoho a ročně vynakládáme miliony na jejich výkupy. Je tady případ, kdy si uražený majitel jednoho takového sporného pozemku oplotil část chodníku kolem frekventované cesty jen proto, že mu obec nevyhověla v dalším rozšiřování jeho nevhodného podnikání v průmyslu absolutně nepatřícího do zástavby rodinných domů!!

Říkejte si co chcete, ale na takovéto dosud nevyřešené pozemky jsou přece vedena věcná břemena užívání o zachování průchodu, nemůže si přece kdejaký uražený trotl ukrojovat "svého" od veřejných cest, kde to jsme, v kocourkově?Rv:-/

+3/0
9.6.2015 9:22

O16n61d58ř72e57j 52R32a30i24s 3588953604168

Takže komouš co? Vždyť vůbec nevíte jestli ten startosta je člověk na místě. Pane bože za co mě trestáš. Znám tucet případů, kdy si starostové a zastupoitelé a radní dělají co chtějí vzhledem k nevypořádaným pozemkům. Nesuďte ... pokud o tom nic nevíte.

0/0
9.6.2015 9:57

M61i30c23h85a74l 89J69a14r65o63š 7144590382725

Věcné břemeno tam nejspíš nebylo, to by tento článek nevzniknul. Možná myslíte vydržené právo, ale to také nejspíš není ten případ, protože narovnání silnice nelze brát jako vydržení.

0/0
9.6.2015 11:52

I44v44a 58R41a36k70o65v61á 2748766844307

No, pokud tam byl léta chodník, je tam jasné věcné břemeno. I když to není zapsané na katastru.

0/0
9.6.2015 12:02

M59i36r98e34k 82T69u24r90e78č36e97k 4893802620142

Bremeno nezapsane v katastru neni bremeno. A i pokud je, tak ten kdo to "bremeno" potrebuje musi platit (po dohode s majitelem) mesicni nebo rocni najem.

0/0
9.6.2015 12:46

R89a49d96e53k 23P28a79s86t84o65r 3276685886493

Stavba na vlastním pozemku je v pořádku, ale nedělám si iluze jak se takové pozemky v silnici získali. Každý kdo si najde místo v Google maps si může prohlídnout obě nemovitosti. Rozhodně to nestavěl člověk který za komunismu objížděl stavebniny a stál na materiál fronty a pořadníky. Kdoví jak to vlastně je a jak problematický kdo z nich je.

0/0
9.6.2015 8:26

J10a54r46o10s54l39a43v 15C41h80a43l44u47p92a 8174451675605

Stavba na vlastním pozemku je zcela legitimní, ale v romto případě pro oplocení které je na hranici pozemku, potřebuje stavebník územní souhlas se kterým souvisí souhlas majitelů sousedních parcel, kterou je i majitel a správce komunikace. Pokud tento souhlas stavebník nemá, tak stavba vznikla načerno a je tedy v kompetenci stavebního úřadu požadovat odstranění této stavby. Trasu komunikace to nevyřeší, ale plot by přinejmenším neomezoval výhled a netvořil nebezpečnou překážku. Ale to je jen taková menší technická vsuvka. Kde bují blbost, zdravý rozum to nezachrání.

+2/0
9.6.2015 8:22

J73a66r75o21s77l32a70v 11T79a48c23h68o64v10s34k50y 2782800614880

Na plot zadny souhlas nepotrebuje.

+1/0
9.6.2015 8:54

D35a32v69i84d 18P25e19c77a 1805854781496

Rozhodující je, kdo je majitelem pozemku. Samozřejmě jde o pozůstatek doby, kdy všechno bylo všech. Bohužel, znám i pozemek, kde obecní cesta vede prostředkem dvora.

0/0
9.6.2015 8:04

F96r66a94n32t73i87š76e23k 39S53o58b94o90t71k26a 1427203954240

Nenadávejte ani majiteli domu, ani komančům! Jde o normální vývoj situace, kdy několik set let tudy vedla úzká cesta pro vozy a dotýkala se pozemku domu. Když se cesta zpevnila a rozšířila pro auta i samostatný chodník - naráz nestačí. A majitel oprávněně nechce nechat jezdit auta pod okny, navíc když pozemek nárokovaný silničáři je jeho. Tak ať to rozšíří na druhé straně a řádně vyznačí zpomalení, nakonec je to vjezd do obce. Znám obdobnou situaci u nás na chalupě na Vysočině - mezi statky (grunty)  vedly cesty pro vozy či pro hnaní dobytka - nyní tudy chtějí hlupáci projíždět s náklaďáky či s traktory s postřikovačem, žádají posunutí plotů a argumentují, že zde byla vždy cesta. Ano byla, ale pro dvě krávy a ne pro kamion.

+18/0
9.6.2015 7:04

P36e82t78r 34Č50e96r89v13e61n22ý 3916291922685

Ano, často to chodí přesně tak, jak popisujete.

Zde je situace o to pikantnější, že pozemku pro dostatečně širokou silnici bylo dostatek - jak naznačuje informace, že silničáři předali "nepotřebný" pruh pozemku obci. Pruh, který pravděpodobně vznikl zkrácením zatáčky a zabráním části soukromého pozemku v minulosti.

0/0
9.6.2015 8:04

F73r70a96n15t11i75š89e13k 48S59k81u72p73l93í45k 7982762671832

On Kafka bude trochu magor, ale v tomto případě je v právu.

+1/0
9.6.2015 6:33

L71e52n65k28a 42N54o34v83o84t25n10á 4462332657362

tak možná když se dobře označí bude to sloužit na zpomalení rychlejedoucích aut. na obrázku to zas tak nebezpečně v 50 km nevypadalo. ti kteří jedou podle předpisů ty to neomezí, a ti co pojedou jako zvíře budou muset rychle ubrat.

0/−3
8.6.2015 23:50

M26i10r28o37s18l30a33v 32B44u28d52a 9762322957672

Proboha co to melete? Dvě zatáčky za sebou už tak každého dostatečně zpomalí. Chtělo by to, abyste si někdy sedla do auta také jako řidič a pak rozdávala "rozumy"! Zpomalovači jako jste vy mají na svědomí spoustu silničních pastí!!

Jinak panu Kafkovi fandím a na postavení plotu měl právo.

+1/0
9.6.2015 6:30

J61a45n 34K44r31a25u18s 9526643599757

No, myslím, že za komančů si to nelajs a teď už může :) :)

+1/−2
8.6.2015 23:02

P91a15v87e48l 22O57b17d47r76ž44á80l48e58k 6636474298302

Tehdy by mu především nikdo takhle přesně nevytyčil pozemek. Popravdě překvapuje mne to i teď, když u map typu KMD je střední chyba zaměření hranic +/- 1 metr.

Zajímavý článek viz http://bydleni.idnes.cz/problemy-s-hranici-pozemku-dd4-/stavba.aspx?c=A130708_120942_stavba_web

0/0
8.6.2015 23:20

L98u88b76o12m87i27r 62K63u22b87a43t 4207183571620

Myslím, že za komančů na to dostal stavební povolení. To akorát teď by neměl šanci.

0/0
9.6.2015 5:56

R77a41d38e28k 44P95a16s93t68o84r 3286325806963

On celý ten barák je takový komunistický výtvor. Podle materiálů to není dům na který běžný člověk dosáhl z platu bez tlačenky a protekce možná i příslušnost ke straně.

0/0
9.6.2015 8:28

J74i80r82k94a 86C53i75b81u73l14k87a 1356832102

HlZnám daleko užší a nebezpečnější silnice, tady se asi jedná o osobní či sousedský spor mezi starostou a tím co si tam přehradil chodník...

0/0
8.6.2015 22:24

J68a72n 36F68i86a28l70a 7264347295849

Chodník v tom místě nikdy nebyl.

0/0
9.6.2015 8:17

R34o92b93e17r26t 68T93o81m66e46c16z60e24k 8301134862945

To je častá praxe, odsouhlasí si to na schůzi a zaberou soukromým majitelům kus pozemku na chodník, nebo rozšíření silnice. V katastru se samozřejmě nic nemění, jen majitelé mají místo zahrádky u baráku cestu ze které platí státu daň.Rv

+13/−2
8.6.2015 20:33

J67a34n 39N19o21v15á35k 9947582597447

Ovšem reklama s textem "Plot k domu. Kvalitní plot k vašemu domu, to je ochrana před vnějšími vlivy.", která mi naskočila přímo do videa, je opravdu na místě. ;-D

+1/0
8.6.2015 20:25

M62i36c57h56a62l 20J61a59r80o74š 7574440922525

Vůbec nevím, o co jde, ale silnice mi nebezpečně úzká nepřipadá, zejména, pokud ještě vybourají tu autobusovou zastávku. Znám desítky horších esíček uprostřed vesnice.

+8/0
8.6.2015 20:24

M27a62r61i22e 21V47o82l41f75o58v10a 5883759232869

Výborně, čtení na pokračování ;-D

0/0
8.6.2015 19:59

P68e22t67r 18B59á29č40a 8875596965145

Neni nad rozumny sousedy. Su rad za ty ktery mam :-)

+3/0
8.6.2015 19:40

P67e53t16r 30Š19a88f46r65á93n 9516721829

díky ,pane KafkoR^

+1/0
8.6.2015 18:31

P46e21t61r 31Š59a98f56r72á43n 9486721219

jak arogantní ouřada k rozumu přišel...

+2/−1
8.6.2015 18:30

M88a35r43t33i86n 73K12u24ř16í78t39k34a 6557486208525

Ten ouřada asi nebude tak arogantní, když se rozhodl problém vyřešit a to na úkor obecního a také svého.

+1/−1
8.6.2015 19:03

P20e28t45r 95Š38a30f95r96á97n 9796881139

no konečně ne sousedového..

+4/0
8.6.2015 19:22

F34r70a28n80t93i67š30e62k 12H41o17r76á69k 2682399416314

... a že se rozhodl řešit problém až nyní .....

0/0
8.6.2015 20:46

L95u14b59o45m30i32r 30K36u24b33a68t 4387453351160

Panu starostovi asi nic jiného nezbylo. Vždyť i v článku píší o tom, že doteď správce silnice žil v tom, že jim obec žádné pozemky na rozšíření poskytnout nehodlá. A jelikož tento plot není zas tak novou záležitostí a omezení tam je tuším od loňska, je tato změna postoje obce asi jedinou novinkou v článku.

0/0
9.6.2015 6:03

P84e98t89r 45D60a58n40i87e28l 56V49a78r21a67u35s 9694903646

Osobně jsem přesvědčen, že většina těchto majetkoprávních sporů, o kterých za celá léta čtu, je do jisté míry následkem komunistického cítění, které i přes tzv. demokracii ve většině lidech stále přetrvává - po 40ti letech takového drilu se na jednu stranu ani nedivím, to bude trvat asi ještě hodně dlouho se těchto vzorců zcela zbavit. Na druhou stranu každý takový případ otevírá příležitost toto jednou provždy změnit, protože ve všech těchto jednotlivých případech lze zároveň vidět cestu ke spokojenosti obou stran, nicméně zatím k tomu chybí ta vzájemná ochota a konstruktivní diskuze..

+7/−6
8.6.2015 17:52

M75a12r74t39i66n 13H47o97u53b78a 6433611339668

jo, s tim souhlasim. porad se nachazi lidi, kteri si mysli, ze co neni za plotem je vsech (jejich) a kdyz se nekde plot objevi, kde drive nebyl, tak ze je neco spatne. taky si spousta lidi mysli, ze kdyz ma nekdo majetek, tak ho nakradl, ze zdravotnictvi je zdarma a jine podobne nesmysly

+8/0
8.6.2015 18:12

P15e10t91r 70D77a93n80i71e65l 26V40a88r80a53u18s 9684873636

Přesně tak, třeba můj otec vybudoval úspěšný podnik a dnes, když se má dobře, tak se objevují nepřející lidé, kteří nevěří tomu, že k tomu přišel poctivě a už nevidí to kolik ho to stálo dřiny a že já ho jako malý skoro vůbec neviděl doma..Mrzí mě, že lidé dokáží být takto krátkozrací..

+8/0
8.6.2015 18:15

K76a73r69o33l41í54n41a 85I96d61l15b60e53k66o32v82á 2724211741641

Pane Varausi, ne kratkozraci, ale zavisivi.... vetsina z nich vidi az ty konecne penize, penize, penize... ale drinu videt nikdo nechce. To je porad hluboko zakorenene z tech 40 let realneho socialismu a bude trvat jeste dlouho, nez se od toho cesky lid oprosti...:-(

0/0
9.6.2015 9:35

I90v96o 82Z13d45e57b97o76r32s93k89ý 3833901790831

Myslím, že se mýlíte. Případy, kdy sedlák prosoudil celý statek při sporu o mez tady byly už za Rakouska. Nebo „Naši furianti“, určitě znáte.

+5/0
8.6.2015 18:39

P59e95t81r 68D47a38n90i95e29l 66V14a72r72a65u97s 9804963936

To je klidně možné a vůbec netvrdím, že ne. Ale i tak myslím, že tu pointu to moc nemění..

+2/0
8.6.2015 18:46

J33i71n79d90ř66i86c82h 56Š63k63o13p71e31k 4695731820725

podobný prasárny se dělají dnes a denně, akorát nejsou v podobě plotu, ale nejrůznějších ostůvků, zatáček atp. Nebezepčné jsou stejně

0/0
8.6.2015 17:28
Foto

I85m89r52i37c35h 98S10u63c45h41a84r34s20k34ý 8236913885661

Pan Kafka je typickým obrazem naši společnosti, který bude vidět ve všem a všech jen třídní nepřítele. :-P:-P:-P Jinak p. Kafka voda vždy poteče dolů a auta pojedou po cestě. RvRvRv

0/−5
8.6.2015 17:17

M17a13r67t39i93n 84H89o74u37b92a 6563441449978

ano - voda tece dolu, ale kdyz nekdo stavi, tak je jeho povinnosti ji svezt, aby neposkozovla jiny majtek

ano - auto pojedou po ceste, ale silnice nema vest pres soukromy majetek, pokud k tomu majitel neda souhlas, ci pokud k tomu neexistuji zakonne duvody.

a prestoze p.Kafka postavil pouze to, na co dostal stavebni povoleni, tak se porad nejde nejaky .....pip.. ktery toto bude zpochybnovat. vase neucta k soukromemu majetku je obrazem vaseho charakteru. nechtel bych vas mit za souseda.

+9/−1
8.6.2015 18:15

J89i92ř21í 89S54o66u97č72e79k 5376307559979

Nezlobte se, ale nemáte pravdu, neznáte zákony. Pokud je situace opravdu taková, jak je popsáno v článku, pak k oplocení vůbec nemělo dojít. Bez ohledu na to, kdo je majetkem pozemku, nemá majitel právo jakkoli omezovat provoz na komunikaci:

„Podle § 19 zákona o pozemních komunikacích smí každý podle principu definovaného jako „obecné užívání“ užívat bezplatně pozemní komunikace, tedy všechny druhy komunikací, a to obvyklým způsobem a k účelům, pro které jsou zbudovány. Veřejnosti tedy musí být umožněn přístup a příjezd na všechny komunikace. Pokud by vlastník komunikace svévolně omezil přístup na veřejně přístupnou komunikaci např. umístěním závory, aniž by o tom předem rozhodl příslušný silniční správní úřad, mohl by se tím dopustit správního deliktu. To se může v praxi stát, neboť ne každý vlastník si uvědomuje, že komunikace na jeho pozemku je veřejně přístupná a pro umístění např. závory nestačí jen souhlas stavebního úřadu.“

Jak vidíte, šíříte nepravdivé informace, stavební povolení zásah do komunikace nelegalizuje.

+1/−2
8.6.2015 21:06

V31á53c39l88a78v 42K12o65v78á14ř 3558958664461

Zkuste pročíst kauzu celou, včetně shlédnutí dokumentace.

0/0
8.6.2015 23:36

J60a71n 16C16h10o95b85o44t 5272224328471

Nic proti řešení problému, ale jak mohl tu zídku postavit do stávající silnice? Nehraničí to s obecným ohrožením apod.? Jednou je to komunikace, tak ať už leží kde chce, nic by do ní nemělo zasahovat.

Měl chlap na tu stavbu povolení? Kdo ho vydal? Nebo neměl? Tak co je s odstraněním stavby?

+2/−4
8.6.2015 16:32

L31u67b44o33m40i19r 48K86u68b31a96t 4137773121420

Stavební povolení na tu zídku má. Spíš by stálo za to zeptat se jak mohlo být vydáno stavební povolení na tu silnici, když to vedlo po cizím pozemku bez souhlasu majitele.

+7/0
8.6.2015 17:12

J42a20n 87C64h93o86b30o47t 5102724318291

Jestli je tam ta silnice z dob bolšána, tak na tom nic moc divného není...to se stavělo kde s ehodilo, nějací soukromí majitelé byli rádi, že zůstali majiteli na papíře a nedostali nucené nájeníky, nebo rovnou pár let v Jáchymově.

+6/0
8.6.2015 17:15

M59i21c86h35a27l 66C41h20a43l31u54p73a 6468560799763

Já tedy nechápu, jak mu mohli dát stavební povolení na něco, co zasahuje do komunikace. Spíš to od něj měli odkoupit nebo tu silnici posunout, co  teď budou muset dělat stejně.

+3/0
8.6.2015 18:28

P39a73v13e38l 97O63b53d33r38ž56á38l59e11k 6306434608182

Pán operuje stavebním povolením vydaným před 30 lety...

Kdy, podle tehdejšího vytyčení pozemků, mohl jeho plot klidně vést o 2-3 metry mimo silnici.

0/0
8.6.2015 22:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.