- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak éra "komunismu" prý strašně poškodila Žďár. A kdypak se ze zaostalé vesnice stalo město? Vždyť tam nebylo nic, žádný úřad, žádná střední škola a snad jedině trochu náměstí, které trochu vypadá jako městské.
Jasně o všem budou rozhodovat architekti. Ti totiž neuznávají odborné předpisy, především ČSN, nepotřebují znát fyzikální, chemické a přírodní zákonitosti a o jejich vkusu či spíše nevkusu ani nemluvě. Dobře si tak rozumí s politiky a místními bosíky. Všechno znají, všemu rozumí, všechno zařídí, ale za nic nezodpovídají. Za bezpečnost návrhu a soulad s předpisy totiž zodpovídá projektant, který pak na takové lahůdky musí dávat razítko. Nejlépe zadarmo, jak to vidí ÚOHS.
Architekt má vymýšlet krásno, které pak odborně zkušený technik uvede v použitelné a bezpečné dílo. Jenže dneska architekti projektují, nařizují stavebním úřadům jak má stavba vypadat, vydávají PSP a jiné paskvily. Pokud mně jako inženýrovi s 5 lety řádného (ne rychlokvaškového) studia a s 25 lety praxe v oboru a 2 autorizacemi bude poroučet nějaký architekt s rychlokvaškovou dopravní nástavbou, tak potěš koště a odchod na párky, vážení ...
Ano, pane Chalupo. Normy nám řeknou všechno. Projektovat podle norem je snadné, všechno je dané, netřeba fantazie. Všem pak vychází stejné unifikované mosty, komunikace a budovy. Kreativní přístup je ale jiný. Tam normy, často velmi byrokratické, hodně práci komplikují. A jestli nebudeme dělat věci s optimálními parametry, ale s parametry vyhovujícími normám, nebude to dobré. Zvláště když k tomu přibude špetka produktů úředního šimla.
Zrovna Žďár by to potřeboval jako sůl, celkový dojem z města opravdu není dobrý.
Nač je na radnici stavební odbor, když tam sedí diletanti, kteří ničemu nerozumí? Tak tomu má velet rovnou architekt a ne nějací ing. rychlokvašky. Co se týče mostu na Klafar? Podle mě je jen dobře, že je postaven v této velikosti. Pokud by se tato komunikace měla do budoucna napojit na Brodskou, určitě by se stavěl nový most a menší by šel k zemi.