Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Most ani zateplení se Žďáru nelíbí. Chce proto zaměstnat architekta

Už žádné necitlivě stavěné mosty a nepovedené zateplovací akce. Žďárští radní chtějí, aby na veřejný prostor brzy dohlížel městský architekt. Řešení hledá pracovní skupina. Jednou z variant je zaměstnání architekta na plný úvazek. Jenže právě na nízkém tabulkovém platu pohořela tato pozice v Brodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A65l26o27i56s 57S18a69t73r54a16p68a 9444239285588

Tak éra "komunismu" prý strašně poškodila Žďár. A kdypak se ze zaostalé vesnice stalo město? Vždyť tam nebylo nic, žádný úřad, žádná střední škola a snad jedině trochu náměstí, které trochu vypadá jako městské.

0/−2
26.5.2015 18:42

M42i75l64a83n 24C49h65a63l90u29p25a 7834256847143

Jasně o všem budou rozhodovat architekti. Ti totiž neuznávají odborné předpisy, především ČSN, nepotřebují znát fyzikální, chemické a přírodní zákonitosti a o jejich vkusu či spíše nevkusu ani nemluvě. Dobře si tak rozumí s politiky a místními bosíky. Všechno znají, všemu rozumí, všechno zařídí, ale za nic nezodpovídají. Za bezpečnost návrhu a soulad s předpisy totiž zodpovídá projektant, který pak na takové lahůdky musí dávat razítko. Nejlépe zadarmo, jak to vidí ÚOHS.

Architekt má vymýšlet krásno, které pak odborně zkušený technik uvede v použitelné a bezpečné dílo. Jenže dneska architekti projektují, nařizují stavebním úřadům jak má stavba vypadat, vydávají PSP a jiné paskvily. Pokud mně jako inženýrovi s 5 lety řádného (ne rychlokvaškového) studia a s 25 lety praxe v oboru a 2 autorizacemi bude poroučet nějaký architekt s rychlokvaškovou dopravní nástavbou, tak potěš koště a odchod na párky, vážení ...

+3/−2
26.5.2015 11:22

M75i76l46o24s50l19a36v 39S13l30á38m86a 8753271229869

Ano, pane Chalupo. Normy nám řeknou všechno. Projektovat podle norem je snadné, všechno je dané, netřeba fantazie. Všem pak vychází stejné unifikované mosty, komunikace a budovy. Kreativní přístup je ale jiný. Tam normy, často velmi byrokratické, hodně práci komplikují. A jestli nebudeme dělat věci s optimálními parametry, ale s parametry vyhovujícími normám, nebude to dobré. Zvláště když k tomu přibude špetka produktů úředního šimla.

0/0
29.5.2015 10:21

A91n78n45a 11Č14e49r60m92á83k98o61v36á 7362429345545

Zrovna Žďár by to potřeboval jako sůl, celkový dojem z města opravdu není dobrý.

+1/−2
26.5.2015 11:19

M87i49r39o90s96l97a76v 49Š16r46á60m63e85k 1624889459785

Nač je na radnici stavební odbor, když tam sedí diletanti, kteří ničemu nerozumí? Tak tomu má velet rovnou architekt a ne nějací ing. rychlokvašky. Co se týče mostu na Klafar? Podle mě je jen dobře, že je postaven v této velikosti. Pokud by se tato komunikace měla do budoucna napojit na Brodskou, určitě by se stavěl nový most a menší by šel k zemi.

+4/−2
26.5.2015 9:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.