- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vážení spoluobčané neviděl bych to tak černě. Jak nám sdělil redaktor Martin Vokáč : místostarosta Libor Honzárek (TOP 09) přemýšlí Dnes jste mně teda Vokáč rozesmál a kladu si otázku - čím ??
Pocházím z Brodu a mám to město rád (i když už tam nebydlím). Musím však bohužel konstatovat, že pokud je pro Brod něco charakteristické, tak je to už několik let naprostá neschopnost vyřešit až neuvěřitelně špatnou dopravní situaci. Nedávno si jeden kolega (z jiného města) plánoval někam cestu autem a ptal se mne, jak se Brod dá nejlépe projet. Docela mne to překvapilo - jak si proboha mohl myslet, že Brod se dá jen tak projet...
Však už se ta dopravní situace řeší, třeba vylitím asfaltu na břehu Sázavy pro cyklostezku, když na druhém břehu už vede také a na obou koncích jsou mosty. Investice hodná génia...
Po každém průjezdu Havl Brodem mám trauma.
Bohužel je dost těch, kteří tam dokonce bydlí a musí to snášet denně, a na které si odpovědní činitelé vzpomenou pouze když se rozesílají složenky za odpad nebo se upomíná daň z nemovitosti.
tak to abych si pomalu začal hledat jinou cestu na chalupu...
Situace s dopravou v této části města je naprosto katastrofální a je ukázkou dlouhodobé naprosté nekompetence celé radnice. Celá tato část města je fakticky odříznuta od světa. Jít pěšky třeba na nádraží znamená kilometry kličkování, čekání a pobytu v kraválu, v případě cesty k nemocnici i riskování života při přecházení Humpolecké, kde je na 2 km ulice pouze jeden přechod, který bezpečnostně nevyhovuje, protože je bez ostrůvku a zpoza stojící kolony tady vybíhají lidé rovnou pod kola aut ve směru z centra. Další katastrofa je MHD, která tam prakticky vůbec nejezdí, zatímco do srovnatelného Perknova jede autobus několikrát za hodinu včetně víkendu, a to má Perknov navíc i železniční zastávku. Ono kdyby tam fungovala MHD, tak by třeba nebylo nutné řešit, jak se tam dostat autem po několika různých komunikacích. Vyházet ty lidi od koryt, všechny do jednoho.
Celkove je situace s prechody pro chodce postavena ve meste na hlavu. V realu to "funguje" tak, ze na radnici se spi dokud se nestane nejaky prusvih. A potom se udela nejaka monstrakce, aby se nereklo. Krasnym prikladem jsou podchody na Masarykove ulici. Prvni vec je stavba podchodu u zdr. skoly. Ten, kdo to projektoval a ten kdo to schvalil v nynejsi podobe by mel vratit diplom a skolne. V dobe, kdy nejde svetelna signalizace vyjet od soudu nebo nemocnice, to je o zivot. Dalsi veci je stavba druheho, zbytecneho podchodu. Ano, bylo to po tragicke udalosti. Ale to prece neni duvod delat zbytecne stavby za neskutecne penize. Je to misto, kde z jedne strany je vysoky breh a dal by se pohodlne a rychle udelat nadchod. Jen z toho by asi nekaplo tolik od Skanska a spol..
Ulice Humpolecka to je kapitola sama pro sebe. Prechod zadny, provoz extremni. A z duvodu zmrsene koncepce dopravniho terminalu velky pohyb lidi. To je jen otazka casu, kdy tam dojde k vazne nehode. Stejne odriznuta od sveta je cela cast od koleji smerem na jih. Proste mesto konci nekde u trati a co je dal, to nikoho nezajima.
Ale kazdeho brodaka muze tesit treba to, ze na namesti ma nejdrazsi lavicky v evrope a jako bonus rezave desky s necitelnym pismem.
A kdyz uz si tu tak pekne stezujeme, neda mi to, abych nezminila i praci mestske policie v HB. Napr. ulice Bozeny nemcove. To je krasna ukazka debility, kdyz tam obouvaji auta v useku od krizovatky s Pricnou smerem dolu. Ne nadarmo se boji, ze jich od MP bez maturity dost vyhazi.
Kdyby mesto misto jejich vyjezdu s botickou radsi zasponzorovalo opravu te obri diry, ktera je pod gymnaziem uz vic nez mesic.
V HB je to cele tak nejak postavene na hlavu. Na cokoliv se sahne, tak z toho je videt velka mira amaterismu. V lepsim pripade. To kolik se podari z kazde akce odklonit, to uz je vec jina. Po zpackanem dopravnim terminalu, na kterem se par radnich slusne napakovalo pres spolecnost Skanska, nam tu zustalo z vetsi casti nevyuzite parkoviste na miste byvaleho autobusoveho nadrazi. Misto nej nyni jede temer prazdny autobus z dopravniho terminalu a po celem meste sbira lidi, kteri stoji v ruznem pocasi po chodnicich a cekaji az neco prijede. Napr. "zastavka" na v clanku zminovane Humpolecke. Bez pristresku, bez moznosti si sednout, stoji tam kazdy den na chodniku, lidem pod okny, 60-70 lidi. Ktery dutohlav to nedomyslel a nenechal na byvalem aut. nadrazi alespon par ostruvku se zastresenim?
Opravy silnic, to je kapitola sama pro sebe. Jak to dobre "funguje" ukazala oprava stareho mostu. Oprava Lidicke ulice, ktera trapila ridice celou minulou sezonu byla dovedena k dokonalosti tim, ze letos se pro zmenu opravuji chodniky. Minuly rok tech minimalne 6 mesicu asi nestacilo, tak ted se tam motaji delnici a pracovni stoje za plneho provozu. Je az s podivem, ze se tam jeste nestala nejaka nehoda.
No a jako zlaty hreb prispevku by se dalo napsat neco o namesti. Staci jen heslovite. Predrazeny stanek s obcerstvenim, ktery skoncil nekde v pekle. Predrazene lavicky, kose, svetla, rezave desky z kterych nelze nic precist. Ale je to tu krasne a vydlazdene. Jen se nam to nekde kolem prechodu opakovane propada, protoze nekdo zfusoval podlozi. Tak tu velkou nadheru ze zulovych kostek vyresime tim, ze to zaplacneme asfaltovym flekem. Prechod mezi KB a Cernym orlem je skutecne na pest.
Další takovou "lahůdkou" je most u Billy, pokud je obleva nebo prší, létá zde z rigolů v komunikaci sajrajt od projíždějících aut 2 metry do výšky a přelétává i celý chodník až dolů vedle mostu. Každá dávka od kola kamionu je tak půl kýble toho hnusu. V případě zásahu to znamená spěchat domů špinavej jako prase a všechno dát vyprat. Přitom je to velmi frekventovaná a fakticky jediná cesta, jak se dostat na blízkou autobusovou zastávku, na nákup, do školy či do centra. Asi by bylo potřeba, aby jednou nějaký radní zvedl svůj zadek, vylezl do reálného světa a zažil tuhle sprchu.