Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Majitel pozemku přehradil mezinárodní cyklostezku u Jihlavy kameny

Problémy na cyklostezce z Jihlavy do rakouského Raabsu pokračují. Majitel úseku u Velkého Beranova tentokrát brání svůj pozemek kameny. Cestu už zablokoval několikrát v minulosti, zavalil ji kmeny nebo přes ni natáhl ocelové lano. Argumentuje bezpečností, protože v lese kácí stromy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D88a35v14i88d 92B87o13u83c54h68a57l 8749640879

Je dobré vidět, že někdo se nebojí úřednické zvůle a zejména cyklounské lobby, která by dnes pomalu chtěla řídit svět. Pane Prokeši, držte se... R^

+2/0
28.3.2015 11:57

J21á11n 49G12u59l86a 1199661447569

Pan Prokeš je v právu. Pozemek je jeho a stát mu tady vyvlastňuje jeho majetek jako komunisti při kolektivizaci.

+6/0
25.3.2015 14:30

R33o19s86t36i19s21l10a47v 66P20r92o91k17e51š 2260891707756

ono je to trošku jinak.před dvěma roky jsem podal žádost na obecní uřad ve Velkém beranově aby si sprujezdnily svojí obecní komunikaci a přesunuly na ní i cyklotrasu.a to kvuly chatařum a jejich přístupu k  chatám.mají to delší o 500 m.bez odezvy.Cyklisté by nejezdily pod skalou ale nahoře nad lesem.takže by viděly oni mně a naopak.dále jsem rok říkal aby si na obec zašly i oni.nebyl tam ani jeden.nejvíce se tet ozývají ti kteří jsou na jiném katastrálním uzemí.daně odvádí jinam a z mé louky si udělaly parkoviště.je to krásně vidět v kn .p.č 37-2 ku. bradlo.stačí si dát letecký snímek.za 24 let si nebyly schopni onen pozemek pronajmout ,ale na mostě mají cedulku soukromí majetek.pakliže je jiná alternativa tak nelze z lesní svážné cesty udělat učelovou komunikaci.těch cest je tam víc.viz třeba další 222-1 ku jeclov.opět jsem na ní poukazoval a dokonce jsem si podal žádost na odbor dopravy aby si posunuly značku o 200 m.u zmíněné cesty mám pozemky a nemám se k nim jak dostat.tato cesta je nejlacinější a nejrychlejší řešení situace.stačí tatra štěrku a je prujezdná.cyklotrasa je jiná kapitola.já ani moje rodina chybu neudělala.problém hledejte jinde a ně u mně.

+13/0
18.3.2015 12:39

R95o28b38e12r72t 67V36i75l28i81m39o17v50s79k67ý 1699415694778

Nerozumím článku. Někdo vlastní pozemek a jinej mu tam vyflákne cyklostezku a pak se diví, že jí tam nechce? V civilizované zemi používám to co e mé a nebo co mám pronajaté. Užívání cizího se nazývá krádeží.

+12/0
17.3.2015 15:18

J25a56n 45N56o56v36á97k 9765278194425

Ne.

Přes pozemek s lesem po okraji odnepaměti vedla veřejná cesta (říká se tomu účelová pozemní komunikace). Chodili po ní lidé, jezdily traktory, auta, cyklisté, byla tam i červená turistická stezka. Nedávno tam vyznačili i cyklotrasu.

V restituci to vrátili asi Prokešově matce, teď to asi připadlo jejímu synovi.

A ten asi po pár sporech s cyklisty se snaží cestu pro veřejnost zablokovat - zrušit asi ne, protože ji i sám používá.

+3/−2
17.3.2015 19:40

D60a43v95i47d 90B47o38u93c17h24a68l 8829450819

"Odnepaměti" asi myslíte, vzhledem k restituci, dobu, kdy to bylo komunisty ukradeno? Aha, tak to je argument. A i kdyby tam ještě předtím, byla nějaká cesta, kterou __MAJITEL__ dovolil uživat veřejnosti, bylo to jen a pouze jeho rozhodnutí, jeho dobrá vůle, kdykoli to mohl opět zrušit.

Takže právo je čistě na straně majitele, sami ocyklenci se mohou postarat o jiná řešení, jenže to by museli svou mozkovou buňku napřít pro jednou i na složitější věci, než je šlapání na bicyklu.

+2/0
28.3.2015 12:02

I64v36a13n52a 21N48o80v83á 2302912599498

podle zákona o místních komunikacích je cesta po soukromém pozemku místní komunikací pouze za předpokladu, že majitel nepožádal o omezení užívání svého pozemku jako cestu. tady majitel evidentně požádal, navíc tvrdí, že existují alternativní cesty. Není tedy co řešit, majitel je v právu.

+5/0
29.3.2015 19:40

P82a81v54e45l 68M58a58r18e49š 2783728531411

Ta cesta nikdy nebyla ani oficiální cestou, natož veřejnou.Ta cesta vznikla prohrnutím buldozerem někdy v šedesátých letech, když se bylo třeba dostat k trafostanici.

když budete místnímu farmáři deset let chodit přes pole až si tam vyšlapete pěšinku, taky to snad nebudete pokládat za veřejnou cestu...

+3/0
14.4.2015 10:55

J76a32n 13N74o70v11á87k 9615218744705

Nerozumíte.

Veřejná cesta tam byla odjakživa, jezdí po ní i p. Prokeš - cyklostezku nikdo nepostavil, jen je tam značená pěší turistická trasa a odnedávna i cyklotrasa.

+1/−3
17.3.2015 19:45

P70a72v74l97a 92K78u58č74e55r40o97v55á 5227611783

je celkem jedno,že jste tam byli zvyklí chodit či jezdit - pozemek není veřejný, ale soukromý a na něm si majitel může cestu přehradit

+5/0
18.3.2015 2:37

P98a33v86e72l 25O57b39d97r79ž71á58l79e55k 6306584608302

podle zákona ne

0/0
13.4.2015 9:55

D70a78v73i97d 85B82o20u55c10h24a78l 8849450339

Ale samozřejmě, že ano. To, že si někdo zvykne někudy chodit neznamená, že tím pro něj vzniká právo tak činit proti vůli majitele pozemku.

0/0
3.5.2015 22:56

I57v61a19n31a 87N37o33v12á 2552232429758

měl byste si nastudovat zákon....

0/0
29.3.2015 19:41
Foto

F27r31a29n77t29i34š81e46k 34K50š81í14r 2119476135

Buď se s majitelem dohodnou, nebo se tam nebude jezdit.  Co je na tom složitého.  Nakonec ty kameny se dají obejít, takže cyklistům to v ničem nebrání.

+3/0
16.3.2015 16:20

J61a68n 56N25o29v93á36k 9345328924215

Otázka je, kdo přesně se s ním má dohodnout, pokud jde o veřejnou cestu, kterou smí použít kdokoliv.

0/−2
17.3.2015 19:42

P36a72v91e46l 76M27a83r52e16š 2923348791451

Nic takového jako veřejná cesta tam neexistuje. Stačí se podívat do katastru. Že tam lidé desítky let chodili a jezdili, neznamená, že se jedná o veřejnou cestu.

Pokud by ta cesta patřila městu/kraji/ nenabízeli by p. Prokešovi odkup.

+3/0
23.3.2015 8:52

P58a60v62e86l 32O21b36d26r85ž88á30l49e85k 6656274568322

Nikoliv ... veřejná komunikace vznikne tím, že se po ní začne jezdit a dostatečně dlouho (co je "dostatečně" musí rozhodnout soud) to majiteli pozemku nevadí. Když se pak majitel změní, má už pozemek s veřejnou komunikací.

Jeslti je zakreslená v katastru nebo ne, to je zajímavé jen kvůli daním.

0/0
13.4.2015 9:57

P93a94v55e35l 23M54a72r41e14š 2153868271941

přečtěte si NOZ v části týkající se nemovitostí.

Od ledna platí, že směrodatný je  stav ZAPSANÝ V KATASTRU a zakreslený na pozemkových mapách.

Opravdu nelze někomu z pozemku udělat cestu tím, že tam desetiletí chodíte ( to je akorát dobrá vůle majitele, že to toleruje).

Pokud pánovi přes pozemek vede jediná přístupová cesta k chatám, je to problém těch chatařů. Je to pouze technická lesní komunikace, co jí prohrnul před lety buldozer, kvůli přístupu k trafostanici. To z ní nedělá veřejnou cestu.S lufťtáky majitel evidentně v minulosti problém neměl, on je rozdíl tři auta dvakrát týdně a desítky cyklistů na nelegálně postavené cyklostezce, co si myslí, že nemusí respektovat ani vyhlášku, ani soukromé vlastnictví.

+1/0
13.4.2015 10:48

M95a68r44t76i79n 69B43r72e47j98c81h83a 3204850122251

Tak to by mohl vyřešit náš nový ministr spravedlnosti cyklista Pelikán.;-D

+1/0
16.3.2015 16:16

T36o41m27á34š 59K69o40t84í89k 9336463183236

Snažil jsem se zjistit přesný stav věcí, tedy která parcela konkrétně způsobuje jaký problém, a článek a ani ostatní komentáře mi v tom moc nepomohly. To je takový problém napsat jedno číslo, aby ten kdo chce získat přesnější informace, než v omezeném čase sesmolí novinář, si je mohl dohledat sám? V článku je kromě toho zřejmě smícháno několik různých věcí, které spolu souvisejí jen osobou pana Prokeše, bez bližšího vysvětlení. Nejprve se píše o mezinárodní cyklostezce, pak je oslí můstek na jakousi přehrazenou cestu, kterou musejí chataři objíždět přes Jeclov. Pohledem do mapy zjistíme, že ať cyklostezku přehradíme v kterémkoli bodě, nutnost objížďky přes Jeclov nevznikne, neboť vzniklé úseky budou stále přístupné jedním koncem přes Bradlo a druhým přes Luka na Jihlavou. Jedná se tedy zřejmě o úplně jinou cestu, vedoucí k nějakým chatám. Pravděpodobně v HORNÍ části parcely 37/1 a na parcele 42/1. Což jsou lesní pozemky. Budiž, ale když se podíváme do fotomapy, uvidíme na cestě do Jeclova údajně jen pro traktory rodinný automobil chatařů. Ani když se podívám na celý list vlastnictví pana Prokeše, tak tam žádnou komunikaci nevidím. Jsou tam nějaké pozemky přímo pod chatami, pak nějaké louky přes které se nejezdí, a lesní pozemky. A to je právě kámen úrazu. V lese platí lesní zákon, který mimo jiné zakazuje vjezd motorových vozidel za jiným účelem, než je hospodaření v lese. Nechci hájit pana Prokeše, ale svým jednáním vlastně vynucuje dodržování tohoto zákona, když stát toho není schopen. Lze namítnout, že jsou tam cesty, po kterých se jezdí stovky let a tudíž pozemky spadají pod extenzivní výklad silničního zákona. Ano, ale jak je tedy možné, že katastr vedený státem v tomto místě eviduje les, a je zde tedy konflikt dvou různých zákonů? Pokud dojde k narušení tzv. pokojného stavu, kterým přehrazení cesty nepochybně je, má být podána žaloba k soudu, který následně vydá předběžné opatření, kterým pokojný stav obnoví do vyřešení sporu. V tomto případě pravděpodobně ces

+6/0
16.3.2015 16:07

T90o16m31á39š 68K93o34t80í51k 9876463863876

...tou jednoduché pozemkové úpravy nebo jiným rozdělením věci. Proč stát a samospráva nekoná? Toto upozorňování, že někdo přehradil něco mezinárodního a není s ním rozumná řeč, mi přijde jen jako alibismus a vyhýbání se plnění svých povinností. Na straně obce, soudů, policie, katastru... na co je všechny platíme. Ať stát plní svoje funkce a nemusíme v médiích svolávat lynč na vlastníka pozemku jako to dělají možná někde v Afghánistánu.

+6/0
16.3.2015 16:07

B31o56ř55i52v38o44j 86R38e87k77t54o98ř69í45k 7971137918899

S tou přístupností se pletete - něco jiného je vidět to na mapě a něco jiného je skutečnost. Pokud p. Prokeš cestu přehradí, tak se chataři NEMAJÍ jak dostat ke svým chatám. Z Luk nad Jihlavou ani omylem - to by museli jezdit po cyklostezce, což zakazuje zákon (tuším s vyjimkou povolení dopravní obslužnosti) Pochybuji, že by jim někdo takovou povolenku vydal. Od Jeclova se tam taky nikdo nedostane v momentě kdy naprší. To se totiž z té cesty stane bahnisko. Bez ohledu, jestli jste na té cestě viděl auto nebo ne, tak říkám, že ta cesta je téměř nesjízdná. A ty další dvě možnosti, které uvádím taky nepřicházejí v úvahu - pro auta jsou naprosto nesjízdné.

+1/−1
16.3.2015 17:21

T46o95m64á33š 18K74o62t79í27k 9186893543886

Děkuji, díky vašemu komentáři mám zase o něco více indicií, kde se ony kameny úrazu nacházejí. Nicméně stále nevím přesně a nemůžu si tudíž udělat vlastní úsudek. Tato informace aale hlavně měla být v článku, nejlépe i s mapkou. Toť můj názor...

+1/0
16.3.2015 17:39

P39a87v71e80l 19M37a43r79e18š 2733368611271

Což je ovšem problém těch chatařů.

Mimochodem, pokud jediná oficiální přístupová cesta k nemovitosti je po cyklostezce, neměl by být problém povolenku dostat, on majitel jaksi spadá do dopravní obsluhy. Ona tam ta cesta obvykle byla už dávno před tím, než z toho někdo udělal cyklostezku

0/0
13.4.2015 10:55

B52o83ř69i33v87o82j 47R95e56k50t91o65ř32í46k 7771747648689

To se ale pletete. Ta cesta tam nebyla - konkretně mluvím o úseku od Petrovického mlýna do Luk nad Jihlavou. V tomto úseku nebyla ani pěšina - a cyklistická stezka se zde musela vybudovat jako úplně nová cesta. Tímto pak došlo k propojení stávajícího přístupu a nové cesty do cyklistické trasy. Na tu novou cestu vám nikdo povolení ke vjezdu nedá s argumentem, že chatová osada je přístupná po staré cestě.

0/0
14.4.2015 9:11

P30a97v33e65l 69M81a72r26e93š 2633558651871

Vycházel jsem se zkušenosti od nás z Brna, kde k chatám podél Svitavy je z Obřan jediný přístup po cyklostezce - ta cesta byť jen prašná , tam byla už předtím, město ji akorát nechalo pro cyklisty  vyasfaltovat.

 Ono obecně platí, že každá nemovitost musí být přístupná po oficiální cestě - ty chataři si měli po revoluci onu lesní svážnou cestu buď zlegalizovat ( nechat zaměřit a zanést do katastrálních map) a nebo si nechat vybudovat cestu svoji pro přístup k svým nemovitostem.

ostatně mně plyne z článku, že majitel pozemku nemá problém s chataři a léta jejich ježdění přes svůj pozemek toleroval . Pánovi jde zjevně o to, že mu úřad nezákonně přes jeho pozemek zřídil cyklostezku

+1/0
14.4.2015 10:20

M89i96l56a57n 19K94o56i83š 4117702511420

Jen pár poznámek:

- komunikace nevede napříč jeho lesem, ale pouze při jeho okraji

- p. Prokeš vlastní pouze část pozemku, kde vede cyklostezka, nikoliv celý pozemek

- zbývající část této cyklostezky vede po pozemcích jiných vlastníků a ti by mohli právem namítnout, že jim p. Prokeš svým jednostranným krokem znemožnil přístup k vlastním pozemkům a nemovitostem

- dohodnout se na nějakém kompromisu pán rozhodně nechce

- za vším hledejme peníze

0/0
16.3.2015 15:56

V40l31a88d52i14m96í12r 43F18i66b41i29g29e28r 5104511251664

1,3 hektaru lesa a těží tam už minimálně 3 roky nebo kolik to je dost dlouho na tak malý kus lesa.

Pokud se s ním nejsou schopni dohodnout na odkupu nebo pronájmu že mu budou jezdit po lesní cestě tak je něco špatně, buď jsou ti co to vyjednávají neschopní se dohodnout, nebo je majitel lesní cesty potížista který se v tom vyžívá. A nešlo by třeba ten jeho les směnit za jiný, kde není cyklostezka a rozdíl mu doplatit nebo něco. To nevěděli že to povede přes pozemek a nezařídili to nějak aby na cestě bylo věcné břemeno nebo něco místo tohohle?

0/0
16.3.2015 15:48

J52i41ř10í 83V13o74t34o88u29p64a68l 6217459955614

Tedy majitel pozemku vedeného jako ostatní plocha si na něm uložil kameny a ostatní se diví? Proc?

0/0
16.3.2015 14:54

P36a50v51e36l 51O59b58d63r54ž81á40l25e37k 6896754568422

Způsob užití, uvedený v katastru, má vliv jen na určení daní. Jeslti je to cesta, a jestli je veřejná - to se z katastru nezjistí.

+2/0
16.3.2015 14:56

J85i14ř97í 10V39o47t84o76u78p17a81l 6777499545954

Cesty i silnice jsou v katastru uvedené. Podívejte se na katastrální mapy.

+1/0
16.3.2015 14:59

P33a67v14e72l 10O73b39d11r81ž51á29l58e92k 6936734918742

Některé ano, některé ne. Ale zákres v katastru není podmínkou toho, aby se jednalo o pozemní komunikaci. Samozřejmě je to pak jednodušší, ale zákon o pozemních komunikacích se vztahuje i na cesty v katastru nezakreslené, stačí že v terénu existují.

+4/0
16.3.2015 15:02

J92i63ř12í 19V56o25t35o21u13p50a74l 6797509815754

Zakono pozemních komunikacích se nevztahuje na soukromé pozemky na nichž neni rozhodnutím zřízena veřejná cesta, parkoviště a pod. Proto PČR nemůže požadovat aby např. řidič traktoru jezdícího na poli měl platné řidičské oprávnění.

+2/−2
16.3.2015 15:09

P42a84v29e14l 31O70b83d42r22ž73á96l28e86k 6276364828842

Možná si to pletete se zákonem o provozu na pozemních komunikacích?

0/−1
16.3.2015 15:13

B42o88h12u55s89l92a23v 20K87r46á88l69í88k 2351120109476

Ten také plně platí i na neveřejných účelových komunikacích. Jediné, co na nich neplatí, je právo obecného užívání.

0/0
16.3.2015 15:16

J82i60ř19í 54V87o52t31o79u69p96a81l 6287179335844

Zákon o pozemních komunikacích hovoří jasně. Pozemní komunikace jsou, dálnice, silnice, místní komunikace a účelové komunikace. Zde se patrně bude jednat o účelovou komunikaci. Účelová komunikace je pozemní komunikace, která slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi nebo k obhospodařování zemědělských a lesních pozemků. Účelovou komunikací je i pozemní komunikace v uzavřeném prostoru nebo objektu, která slouží potřebě vlastníka nebo provozovatele uzavřeného prostoru nebo objektu. Tato účelová komunikace není přístupná veřejně, ale v rozsahu a způsobem, který stanoví vlastník nebo provozovatel uzavřeného prostoru nebo objektu.

+1/0
16.3.2015 15:21

B24o91h94u17s91l73a85v 93K35r89á20l82í47k 2531520849706

No vidíte. Takže jste pochopil, že v tomto případě jde o veřejně přístupnou účelovou komunikaci? To, že les (není-li oborou, vojenským prostorem atd.) nemůže být uzavřeným prostorem, je zase dáno lesním zákonem. Ovšem tato cesta podle všeho není ani součástí lesa, ani součástí uzavřeného prostoru nebo objektu.

0/0
16.3.2015 15:23

J25i86ř79í 53V31o75t87o11u58p34a20l 6337269385684

Ne, tato komunikace vede po jeho pozemku. V úseku, který vede k jeho pozemku je veřejná. Na jeho pozemku je jeho. Příklad. Dúm má dvůr z néjž vede vjezd na ulici A i ulici B.  Jen majitel dvora určuje kdo smí projizdét z ulice A do ulice B.

+4/−1
16.3.2015 15:28

B39o64h83u73s43l17a91v 54K18r74á24l29í96k 2421480429256

Každá komunikace vede po něčím pozemku. Účelová komunikace zpravidla po soukromém pozemku. což ovšem neznamená, že na ní neplatí zákony. Zkuste si nastudovat rozdíl mezi veřejně přístupnou a neveřejnou účelovou komunikací, způsob rozhodování o místní úpravě provozu na účelových komunikacích a způsob rozhodování o omezení jejich veřejné přístupnosti. Dozvíte se spoustu věcí.

0/0
16.3.2015 15:33

J54a96n 57N90o46v14á70k 9695298294905

Ale ona ta cesta vede samozřejmě po břehu řeky za jeho pozemkem k nemovitostem dalších majitelů, nekončí u něj.

Navíc je jako veřejná provozována už desítky let a takovou věc nemůže nový majitel změnit svým jednostranným rozhodnutím - poruší tím zákon.

0/0
16.3.2015 15:34

B24o60h83u11s73l81a23v 17K87r67á20l37í18k 2931350449556

Zákon o pozemních komunikacích se plně vztahuje i na neveřejné účelové komunikace. Pole není účelovou komunikací, "jediná přístupová cesta do lesa" ovšem účelovou komunikací samozřejmě je - v tomto případě navíc veřejně přístupnou účelovou komunikací.

0/0
16.3.2015 15:15

J60i67ř14í 26V85o77t17o71u40p21a47l 6287799135724

Pokud je na jeho pozemku, pak je on tím, kdo rozhoduje kdo na ni smí a kdo nesmí, za jakým účelem a kdy.  Podobné jako obchodní dům smí uzavřít parkovišté v době, kdy ma zavřeno, připadné vybírat poplatky za parkování.

0/−1
16.3.2015 15:24

B87o72h63u93s24l39a27v 32K59r34á34l37í85k 2851300819516

I na soukromém pozemku platí zákony. Režim na veřejně přístupných účelových komunikacích je ze zákona jiný než na neveřejných účelových komunikacích. Zkuste si přečíst aspoň ten úryvek zákona, který jste sem překopíroval.

0/0
16.3.2015 15:30

J78a36n 24N67o60v85á96k 9735168924125

Nemáte pravdu.

O přístupu na už existující veřejnou cestu nerozhoduje majitel pozemku pod ní.

Majitel pozemku může pouze zabránit, aby taková veřejná cesta na jeho pozemku vznikla - ale to není tenhle případ on pozemek s tou veřejnou cestou už získal.

0/0
16.3.2015 15:31

J51i11ř69í 68V87o17t63o30u31p70a49l 6417319505804

Jinak způsob užití v KN je zásadní. Nelze z orné půdy udělat les, z lesa nelze udélat pole, z louky nelze udělat stavební parcelu bez řádné provedené zmény.  Jak je vidét jedná se o černou stavbu a jako taková by měla byt odstraněna.

+1/0
16.3.2015 15:06

B66o60h53u79s84l53a89v 65K75r10á75l58í30k 2211760969496

Pozemní komunikace může vznikat i jinak než stavbou.

0/0
16.3.2015 15:08

J33i34ř30í 18V33o64t68o97u78p66a61l 6307179855814

Jinak nemůže vzniknout. Lze jenom vydržet právo užívání chůze, nebo jízdy po pozemku.

+1/0
16.3.2015 15:11

P45a20v15e39l 23O61b23d26r96ž20á14l91e86k 6406144108192

nemáte pravdu

0/0
16.3.2015 15:14

B93o52h91u96s26l60a58v 37K88r20á85l74í33k 2131540919886

Máte pravdu, že tzv. "právo cesty" není zcela ekvivalentní pojmu "pozemní komunikace", tj. "právo cesty" se může vztahovat i k pozemku, který pozemní komunikací není. Ovšem definice pozemní komunikace je čistě funkční a nezahrnuje podmínku, že by pozemní komunikace musela být stavbou. A nezpevněné cesty obvykle ani nevznikají stavbou a nejsou stavbou, ale integrální součástí pozemku.

0/0
16.3.2015 15:19

B75o83h10u71s66l36a70v 20K13r21á22l59í75k 2201480619616

Protože po tom pozemku vede účelová pozemní komunikace. Jak ostatně sám potvrdil svým tvrzením, že je to jediná přístupová cesta do jeho lesa.

+1/0
16.3.2015 14:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.