Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jesle a školky mohou odmítnout neočkované děti, řekl Ústavní soud

Řádné očkování dítěte zůstává jednou z podmínek pro jeho přijetí do mateřské školy, konstatoval Ústavní soud. Ten rozhodoval v pět let starém případu z Vysočiny, kdy dvě mateřské školy odmítly přijmout chlapce, který nebyl kompletně očkován.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D97a69v84i32d 42H63e79z27k34ý 4235824532915

proc nemuzeme davat kojencum sul ?

proc nemuzeme davat kojencum glutamat ?

0/0
6.3.2015 10:43

O32t34t77o 12S87t55r66o81h60s64c37h50n78e48i55d36e51r 9634299696752

Tak se vzajemne osolte.

0/0
12.3.2015 5:54

O19n20d62ř71e14j 14K14o88l72e77k 4773193735978

Pokud se budu držet tématu článku, tj. (ne)přijímání (ne)očkovaných dětí do školky (nebo třeba na plavání, kroužky)... zarážející je vysvětlení okolností, kterého se může dostat od lékaře. Použiji volný přepis diskuze s pediatrem:

MUDr.: "Neočkované dítě je ve školce hrozbou pro ostatní děti!"

Rodič: "Ale jak může být hrozbou pro očkované? Pokud vakcína funguje, pak jsou před infekcí chráněni?

MUDr.: "Hm... Vaše dítě musí být kvůli školce očkovánotaké i proto, aby se nenakazilo od ostatních dětí."

Rodič: "Ale jak se naše dítě může nakazit od očkovaných dětí?"

MUDr.: "No... ... očkované děti jsou přenašeči..."

Nejsem dogmatický zastánce ani odpůrce očkování. Na celé věci mi vadí to, že v čistě vědecké(!) oblasti humánní medicíny, potažmo mikrobiologie a farmakochemie nedokážou ani výrobci vakcín ani odpovědné státní instituce a nakonec ani lékaři přesvědčivě a exaktně a kvantifikovaně prokázat (nebo otevřeně zveřejnit) účinnost vakcín včetně vedlejších účinků doplněných mírou rizika zjištěnou z (pre)klinických studií. Pokles výskytu některých nemocí je neoddiskutovatelný. Na druhou stranu absolutističtí zastánci očkování nemůžou po odpůrcích chtít, aby dokládali negativa vakcinace farmakologickými statistikami.

Proč ale musím s pocitem viny u lékaře hájit své rozhodnutí pro alternativu (Pediacel místo Hexy, posunutý očkovací kalendář a 2+1)? Proč jsou v ČR ti, co se zajímají o možná rizika očkování pro své dítě, označování za jakési nebezpečné "hippie sektáře"? Jak je možné, že v příbalovém letáku vakcín se píše o zákazu aplikace v případě alergické reakce resp. jiné nežádoucí reakce očkovaného na některou složku vakcíny - a přitom 1) ze zákona není výrobce povinen kompletní složení udávat a 2) reakce na preparát není dopředu ověřována, prostě se do dítěte něco stříkne a tak nějak se doufá, že to bude bez vedlejších účinků?!

Pokud chce stát přesvědčit občany k očkování, měl by umět vysvětlit klady a zápory, ne jít cestou příkazů a vydírání...

(mám 2 děti.-)

+4/0
4.3.2015 21:56

J66a61n 58K25y88m94l33i46č15k57a 6819629253346

Pro všechny odpůrce očkování doporučuji tento článek: http://relax.lidovky.cz/nocni-mura-z-berlina-nemecke-ne-ockovani-na-vlastni-kuzi-pjs-/zajimavosti.aspx?c=A150302_152657_ln-zajimavosti_ape . Další komentář netřeba...

+3/−2
4.3.2015 9:28

M89a81r59e62k 82Š26i23m24o24n 2394827508618

Úmrtí batolete zmíněné v článku potvrují noviny: http://www.sueddeutsche.de/gesundheit/totes-kind-in-berlin-obduktion-bestaetigt-tod-durch-masern-1.2365182

0/0
4.3.2015 18:29

M92a87r85t59i40n 14J49i87r74o92u48s40e74k 7516715145158

http://ona.idnes.cz/rozhovor-o-negativnich-vlivech-ockovani-ffu-/zdravi.aspx?c=A130725_004650_zdravi_haa

0/0
3.3.2015 21:01

M89a50r88e79k 97Š89i28m24o36n 2574837528468

http://www.sueddeutsche.de/gesundheit/totes-kind-in-berlin-obduktion-bestaetigt-tod-durch-masern-1.2365182

0/0
4.3.2015 18:28

M28a41r48t42i40n 58B29o97r50a58k 2755465240888

Článek neříká nic než, že debata o očkování je na pořadu dne.

0/0
5.3.2015 0:27

J20i32ř17í 73U51h19e19r49e42k 2618818937968

Dobře tak,většina má právo na ochranu před experimentátory!

0/−4
3.3.2015 15:57

M67a44r14t55i64n 45B38o73r17a91k 2415215230848

A co právo před expirementy farma. firem?

+2/0
3.3.2015 16:29

J17i48ř91í 23U42h82e11r18e91k 2288838427438

Jedná se o princip.

0/0
3.3.2015 16:33

M36a78r98t86i60n 45B60o61r62a46k 2135205100858

v princupu s vámi souhlasím.

0/0
3.3.2015 16:36

M25i12c39h74a61l 37P33a12v11l49á47t 9483213954589

75% Nemcu si aktualne mysli, ze ockovani melo byt povinne. Vladni koalice uz tam takovy navrh chysta.

To jen aby zase nekdo neargumentoval "chytrejsimi sousedy"..

+2/−2
3.3.2015 13:25

M51i84c70h32a12e12l94a 18N14o79v75á61k33o53v12á 9882124423966

Chytřejší nejsou, jsou manipulováni stejně jako my. To proto takový výsledek průzkumu. ;-)

+4/−1
3.3.2015 13:28

M85a15r61e52k 32Š14i19m34o76n 2584487228348

Přečtěte si co se děje v Berlíně. Neočkované děti chodily bez omezení do školky tak dlouho, až vypukla epidemie spalniček, některé školky jsou zavřené, takže na to doplácejí i rodiče očkovaných dětí, jedno dítě zemřelo, dalším hrozí komplikace po zánětu mozkových blan. Nemluvňata do 15 měsíců nemohou být očkovány, takže teď nesmí vůbec ven, pro ně je letalita spalniček ještě vyšší.

To je ta vaše manipulace.

+2/−2
4.3.2015 18:20

M64i12c21h61a41e86l97a 82N29o93v34á94k85o75v98á 9582984603456

Tak když jsme u té manipulace a manipulativních a lehce hysterických článků a matek, tak možná by vás mohlo zajímat, že v česku byla loni úplně stejná epidemie spalniček jako v Německu, pokud vezmeme v potaz počet obyvatel. Údaje o nakažených si stačí najít, není to tak těžké ;-)

V česku je očkování povinné, máme tu represe jako nemožnost školky atd, pokuty se zvyšují, proočkovanost je vcelku vysoká atd. Navíc tu nemáme hordy azylantů ze třetího světa, kteří očkovaní být nemusí, nebo nemají k očkování takový vřelý vztah :-)

Přesto tu proběhla úplně stejná epidemie a někdo tu z toho dělá záležitost neočkovaných nebo dobrovolného očkování :-)

takže to je zase ta vaše manipulace ;-) nenechte se zblbnout jedním tendenčním článečkem a davovou hysterií....

+2/0
6.3.2015 18:12

M15i23c20h53a88e41l48a 27N91o77v27á59k65o66v51á 9952314413496

A dokonce i v Blesku píšou, že v Německu je proočkovanost proti spalničkám vysoká 95%, problém jsou nejspíš dospělí, kteří se nepřeočkovávají. Doufám, že už jste si doběhl pro píchanec, aby jste nerozjel nějakou epidemii i u nás , když tak podléháte strachu a článkům 8-o

takže v zemi s dobrovolným očkováním je tolik dětí naočkováno, přesto mají někteří poct, že vina je v dobrovolnosti očkování. 

Mediální manipulace má velkou moc, průser je, když se na základě takové společenské hysterie dělají zákony :-/

+2/0
6.3.2015 18:38

T56o24m43á23š 65S21k36á57l46a 6378207

Ordnung muss sein!

0/0
3.3.2015 15:09

S74t77a96n13i16s20l54a57v31a 29T92u69r16z15á12k43o68v37á 6446796764267

Stále se řeší to, že neočkované dítě ohrožuje ve školce ty očkované. Proč se stejně nepřistupuje i k dospělé populaci? ?Proč se všichni zaměstnanci školky také nemusí prokazovat tím, že jsou na dané nemoci očkované a mají protilátky?!! Větišna očkování se musí přeočkovávat pravidelně po 5-15 letech, je prokázané, že doživotně nechrání žádné očkování. Kdyby se dělali testy na protilátky dospělé populaci, zjistilo by se, že věsměs žádní dospělý protilátky už dávno nemají a přesto je nikdo nevnímá jako hrozbu pro své očkované děti, čím to? O co je to jiné než neočkované dítě? ?!!Do školky vezmou dítě, které je buď očkované, nebo má prokázané protilátky. Mělo by to tak tedy být pro všechny lidi, kteří s dětmi ve školce přijdou do styku, jinak je to jen tlak na to, abychom drželi hubu a krok. ;-€V nasí republice se pohybuje spousta lidí (dospělí, přistěhovalci, cizinci), kteří nejsou očkováni, nebo nemají na dané nemoci protilátky, přesto se řeší jen malé děti, které pár rodičů nechce očkovat, mělo by se podotknout, že proto, protože už třeba s prvním dítětem zažily nepěkné vedlejší účinky, které to na jejich dítě mělo, které třeba zůstalo postižené apod.. Nebo dítě rozočkovali, protože věřili v dobro očkování a následovaly nežádoucí účinky po vakcinaci apod., proto už další přeočkování nechtějí. Je přeci jasné, že takoví rodiče se už dalšího očkování bojí, neb pro ně představuje mnohem větší riziko než nemoc samotná ;-(

+5/−1
3.3.2015 12:30

M58i13c30h71a10e53l41a 62N82o11v88á80k12o48v61á 9622594403506

Protože je to tu ublbenej kocourkov. 

Nejjednodušší represe je tlačit na rodiče malých dětí, ne přeočkovávat povinně dospělé. To by byl hned hukot, kdyby se všichni ti skalní zastánci očkování museli povinně každých pár let přeočkovávat na kdeco, ať jsou zdraví nebo ne, nebo mají nějaké kontraindikace, které jim ale neuznají, a jinak by jim hrozila pokuta nebo ztráta zaměstnání.

Rodiče malých dětí jsou snadný cíl, dá se jim lehce vyhrožovat a manipulovat je nezodpovědností, strachem, nedostupností školky atd.

Dospělí by si do toho tolik kecat nenechali, to bylo vidět, když se před lety měli přeočkovat proti nějaké té ptačí chřipce, vyhnul se tomu i hlavní hygienik, asi se bál nežádoucích reakcí 8-o to byla fraška, ale je vidět, že když jde o cizí malé děti, tak do nich jdou represí a očkujou hlava nehlava, když de o jejich vlastní zdraví, tak se očkovat leckdo nenechá :-/

+3/−1
3.3.2015 13:16

M72a20r30e63k 54Š36i17m62o76n 2674307128578

Mluvíte z cesty. Malé děti mají větší úmrtnost v případě nakažení řady nemocí, proto je vhodnější chránit přímo je. Jestli to dobře chápu, tak chcete, aby všichni kolem byli očkovaní, jen aby vaše díte nemuselo?

0/−2
4.3.2015 18:33

M42a58r29t93i81n 44B20o11r25a68k 2455905790358

Co je tedy váš návrh? Naočkovat batolata vším co jde?

0/0
5.3.2015 0:29

M13a62r81e15k 76Š13i39m13o16n 2374497748448

Chtěl jsem naznačit, že je sobecké využívat toho, že ostatní děti jsou očkované a spalničky se mezi nimi díky tomu nešíří, a nepodílet se. Je to jako když se všichni skládají na nějaký společný předmět a najednou se najde někdo, kdo nic nedá a přesto ho používá.

Nemám nic proti tomu, aby se děti očkovaly alternativními vakcinačními látkami v alternativních očkovacích schámatech, nevadí mi připustit test imunizace a případně vakcinaci neprovést, pokud už je imunizace dostatečná. Tohle všechno je drahé, ale tak ať je to tedy placené v rámci nadstandardní péče, tu ale naše socialistická vláda nezavede.

Taky se přimlouvám pro větší pozornost lékařů právě k následkům očkování - i když jsou vzácné a většina se dá bez následků odstranit, je potřeba je včas poznat.

Rozhodně ale souhlasím s tím, aby všechny děti byly před nástupem do školky očkované proti těm nemocem, které se přenášejí mezi lidmi a mohou mít vážné komplikace (záškrt, černý kašel, zarděnky, spalničky, žloutenku, atd., přidal bych i klíšťovou encefalitidu, letos klíšťata na zimu ani nezalezla, protože bylo teplo)

0/0
5.3.2015 4:14

M91i90c64h93a61e98l41a 47N53o29v67á79k25o30v49á 9562504833716

Ani netušíte jaká očkování bych v batolecím věku ponechala a jaká ne, tak si ty urážky nechte od cesty.

0/0
6.3.2015 18:18

O74n11d13ř10e94j 62H53o97r28á38k 8519904531

Tahle diskuse se zvrhla opět v argumentaci očkovat vs. neočkovat, ale ve skutečnosti je přece ten článek v základu o něčem jiném. Je to o tom, jestli jsou rodiče ochotni si zkomplikovat život tím, že nenechají dítě naočkovat. Podle všeho jsou tito rodiče přesvědčeni, že mu tím zachrání zdraví a možná i život, je snad to, že ho pak nemohou dát prvních pár let do školky, tak vysoká cena za toto rozhodnutí?

Navíc, školka je z hlediska možnosti nákazy poměrně rizikové prostředí, takže by mi u rodičů neočkovaného dítěte přišlo mnohem logičtější a zodpovědnější, kdyby ho do školky sami nechtěli dát. Jak je vlastně možné, že na jednu stranu ho odmítají vystavit riziku potenciální negativní reakce na vakcínu, na stranu druhou trvají na tom, že ho vystaví vyššímu riziku nákazy nemocí, proti které nemá protilátky?

+4/−1
3.3.2015 8:28

Z17d98e27n19a 60S73v82o90b47o86d59o42v24á 2344606823886

- děti podle všeho nechali očkovat proti vážným nemocem, proti těm dětským(kterými si zřejmě sami prošli, stejně jako většina z nás tady) ne..

+2/0
3.3.2015 8:54

K55a64t53e76ř10i43n87a 90H69u41t18o11v23á 9191115380237

Ony takové příušnice v dospělosti nejsou zrovna terno. Známá je prodělala a odrovnalo jí to na dost dlouho. A pokud si naše menší prtě neprodělá neštovice tak do deseti, necháme jí očkovat. Nechci aby pak jednou v těhotenství musela být zavřená doma

+1/0
3.3.2015 10:31

M72a25r12e39k 95Š76i10m79o36n 2244537668808

Na "dětskou" nemoc spalničky umírá jedno z tisíce nemocných dětí, nedávno jedno umřelo v Berlíně. Nebylo očkované.

0/0
5.3.2015 4:16

M37a92r25e38k 81P86a47r75a 7162659390283

řeknu vám to za sebe. V případě běžné nákazy ve školce to osobně vnímám jako formu posilování imunity, ale bez dlouhodobých následků naopak to vnímám jak přínos. Očkování na druhou stranu, způsobuje právě dlouhodobé poškození ať jen ve formě třeba atop. ekzému. Závažnější poškození typu epilepsie, autismu, roztroušené sklerózy ani neuvažuji.

Každpádně ta diskuze i tyto rozsudky "smrdí". Rád bych, abych se oprvadu mohl spolehnout na to, že odpovědní odborníci opravdu říkají pravdu. Bohužel ta propaganda je velmi čitelná. Proč se prostě neudělá odborný panel s rovnoměrným zastoupením z odborníků pro i proti a nezačne se to očkování po očování revidovat, podklady i rozhodnutí se zveřejní a pak ať takovéto povinnosti klidně i existují. Momentálně známá fakta jsou, že se u vakcín neprovádí vyhovující srovnávací studie, že se neuvádí na samotných vakcínách kompletní složení a vedlejší účinky (viz. příb. letáky vakcín z EU oproti AUS či USA), že se neprovádí testování na protilátky před vakcinací, že se používají schémata, která jsou zbytečná (viz. okolní země EU) a nezohledňuje se zjištění o závislosti SIDS na věku očkovance (čím později tím nižší SIDS viz. data WHO). Namísto toho se autoritativně nařizuje očkování, které prostě není jen černobílé.

Zájem postupovat tak, jak jsem uvedl výše, prostě není, neboť tam jsou finační vazby. A smutné je, že i US nutí do lidi do něčeho, co prostě není vědecky podloženo. Bohužel.

+5/−2
3.3.2015 9:08

K90a42t74e89ř34i77n58a 14H10u60t44o80v59á 9591875520967

Problém je v těch jedincích, ne v očkování. Dřív by se spousta dětí nejen nenarodila, ale nedožila by se dospělosti. Místo toho nám "obohacují" genofond a pak ty problémy, který mají třeba jejich potomci svedou na doktory

0/0
3.3.2015 10:35

J73a28n 44M33e88r14t25a 3852830361238

Jenže ty nemoci, proti kterým se očkuje, mohou mít závažné průběhy, některé mohou mít trvalé následky. Když vezmete mírný průběh infekce bez následků a závažnou nežádoucí reakci na očkování, tak z toho samozřejmě vyjde lépe prodělání nemoci. Ale v realitě si nemůžete vybrat, jaký průběh nemoci chcete mít.

0/0
3.3.2015 14:42

M89a47r65e59k 71P21a14r43a 7352899110463

mám štěstí, že bydlím blízko hranic země s inteligentnější populací, takže děti budou chodit do školky tam. Naučí se jazyk a budou méně nemocné, protože nejsou očkované. Takže US děkuji. Jinak mě je líto všech těch oveček, co raději než by vzaly odpovědnost do svých rukou, něco si k očkování zjistily, tak jen papouškují co jim bača vtloukl do hlavy. Chyba se těžko přiznává, i když se to postupně a skrytě děje viz. třeba očkování na tuberkulózu...

+5/−5
3.3.2015 8:24

R93a61d79e75k 57Š43l78a32h98o94r 1788427463948

a vy si věci o očkování zjišťujete kde? to že nechám své děti očkovat nemá nic společného s tím že jsem nebo nejsem ovce

0/0
3.3.2015 9:49

M12a38r59e14k 49Š50i44m23o61n 2944837188488

V Berlíně právě zavírají školky, protože jejich zdravé neočkované děti rozšířily mezi sebou virus spalniček. Jedno dítě umřelo, dalším hrozí obrny a poškození mozku. Chci vás vidět, jak budete brát odpovědnost do svých rukou, až vaše dítě spalničky dostane, bude ležet v horečkách a doktor vám akorát řekne, že na spalničky cílená léčba není, jen podpůrná. Stokrát budete litovat, že jste neočkoval.

+1/0
4.3.2015 18:24

N54a53t27á16l71i81a 49S71y18r37ů66č51k15o14v24á 8948671332235

Komu po ockovani zemre dite, je to samozrejme strasne.... Kdo ale dopredu vi, ze se tak stane? Kolik procent ockovanych deti skonci spatne? Ja mam dve ockovane deti, podotykam, ze pouze opravdu povinna ockovani. Nemely nejmensi reakci, ale mohly mit, i tu nejhorsi! Na zapade ve valne vetsine sice ockovani dobrovolne je, ale neockovane dite do predskolniho vzdelavani take neni povinnost prijmout! Kdyz jsem jela studovat na univerzitu do USA, tolik potvrzeni o ockovanich, co jsem musela k udeleni studijniho viza dodat, jsem vzivote dohromady nevidela! Otec mikrobiolog se jen chytal za hlavu.....neco jsem si musela nechat i preockovat.... Nevim, co by dobrovolnost v ockovani zpusobila v CR. Bohuzel si ale myslim, ze ceska populace neni jeste natolik vyspela, aby to fungovalo jako ve Svycarsku......

+1/0
3.3.2015 8:10
Foto

Z76d26e12n15k74a 84S60c94h59o47e28n80b72a35e40c76h54l76e71r 70K63r55u32z93o10v91a 6628442467309

Jsem opravdu rada ze neziju v cr. ale ve sbobodnym svycarsku kde se kazdej muze rozhodnout sam a ockovani se jen doporucuje

+7/0
3.3.2015 4:04

N28a92t70á70l41i31a 51S47y51r31ů20č86k89o33v89á 8568921262745

A vy Zdenko ockujete nebo ne? Kolik procent Svycaru ockuje? Dekuji.

0/0
3.3.2015 8:11

M36a68r27e95k 61Š59i31m93o18n 2144817328268

Ve svobodném Německu zemřelo dítě na spalničky před měsícem. http://www.sueddeutsche.de/gesundheit/totes-kind-in-berlin-obduktion-bestaetigt-tod-durch-masern-1.2365182

0/−1
4.3.2015 18:28

J57a38n 29Š34v19a12d93l18e34n16k35a 9504599760

Tak paní se obává vedlejších účinků očkování a nevadí jí, že v docela významném procentu případů jsou jsou velmi nebezpečné spalničky, zarděnky a příušnice? To je absurdně nekonzistentní postoj. Rozsudek Ústavního soudu je zcela na místě.

+4/−5
3.3.2015 3:22

M64a97r13e53k 98P45a68r20a 7602109960183

spalničky, zarděnky ani příušnice nejsou u dětí nebezpečné nemoci. Např. generace husákových dětí je běžně měla.

+2/−2
3.3.2015 8:26

M21a19r37e43k 43Š69i97m92o38n 2604147658468

A kolik z těchto dětí dostalo z těhle nemocí encefalitidu, která ohrožovala život, to už nepíšete.

0/0
3.3.2015 12:15

M90i32c66h11a61e91l55a 12T81a65u95e14r 7607822856579

a kolik dětí má po tomto očkování následky na celý život? stačí otevřít internet...

+1/0
3.3.2015 22:24

M47a76r29e36k 10Š90i83m79o90n 2724647518658

A kolik? Prosím nějaké studie, ne nějaké hipie alternativní weby. Ano, najde se několik. Na každého z nich se ale najde 10 dětí, které na stejnou nemoc zemřelo za posledních 50 let, protože očkované nebyly.

0/0
4.3.2015 18:36

T47o14m92á47š 17S17k23á12l18a 6988177

jsou to docela vážné nemoci. Ano, patří mezi "běžné dětské", ale to neznamená, že nejsou nebezpečné. Epidemie vznikaly, nakazí se tím i spousta dospělých a ti mají ještě větší problémy. Nemusí být očkován úplně každý, ale tam kde se očkování zavedlo, poklesl samotný výskyt podobných onemocnění o 96%. A když dnes podobná epidemie vznikne (jako třeba v Japonsku 2012-2014), pochytají to hlavně ti "husákovi muži" kolem 35-56, protože za nich se očkovaly třeba proti zarděnkám jen holky. A pokud se chcete té nemoci zbavit, musíte očkovat všechny, jinak vám epidemie vypukne a jsou ohrožení všichni, ta vakcína také není 100%. Navíc u všech těch nemocí není možná izolace, protože inkubační doba je poměrně dlouhá a infekční období je i mimo ni. Navíc ne vždy vůbec propuknou příznaky.

0/0
3.3.2015 16:50

M51a16r38e53k 41Š38i81m85o21n 2454907828848

Od ledna do sprna 2000 zemřelo v Afghánistánu na spalničky 860 dětí. Nebýt očkování, nebylo by to v ČR o nic lepší.

0/−1
4.3.2015 18:38

M38i45c98h47a85e19l87a 37N13o45v44á60k12o66v53á 9742714543386

No to jistě, s jejich úrovní hygieny, výživy celkového zdraví a s jejich úrovní zdravotnictví to by bylo úplně to samé :-/

V zemích třetího světa je třeba očkování proti spalničkám prospěšné, v zemích evropy je to diskutabilní. I když zrovna spalničky bych narozdíl od zarděnek a příušnic v batolecím věku očkovala.

0/0
6.3.2015 18:16

M77i21c84h92a62e40l48a 62N89o77v40á30k56o31v17á 9192704173756

Zarděnky a příušnice jsou nebezpečné hlavně pro mládež a dospělé těhotné ženy a jejich děti. Zjistěte si o tom něco. Takže očkovat batolata je nesmysl, za 20-30 let už nemusí mít navícžádné protilátky

Spalničky jsou jiná záležitost, ale i tak je očkovací kalendář blbě nastaven.

Moje generace tyto nemoci prodělávala a zarděnky jsme dostali ve 12 letech :-/

+2/−1
3.3.2015 11:36

J26a97n 20M79e48r70t92a 3912380711388

Jsou nebezpečné právě pro A neznamená jsou zcela bezpečné pro B. Mě zajímá, jak jsou nebezpečné pro B a jaké je nebezpečí vakcinace pro B. Znamená vakcinace v dětském věku, že není možno přeočkovat později?

0/−1
3.3.2015 14:46

M21i48c89h62a14e72l53a 52N46o17v46á56k97o58v71á 9242874393936

Zcela bezpečné není nic, ani to očkování. I banální dětská nemoc může mít výjimečně závažný průběh, pravděpodobnost ale může být podobná jako u závažných nežádoucích účinků očkování. Možná že horší je i to očkování....

Přeočkovat v dospělosti se může každý, ale v podstatě to nedělá nikdo, protože to není povinné :-/  Zodpovědnost za své zdraví a očkování by měli nést v tomto případě dospělí, ne přenášet riziko na batolata a jejich rodiče.

To očkování by mělo být dobrovolné a kdo má strach z těch nemocí jako vy, nechal by své děti očkovat, případně by strop pro očkování mohl být stanoevn někdy na 14 let věku?. Já bch to svým dětem dala o dost později, ale možnost nemám, protože mně kdosi vnucuje represemi a pokutami svůj názor na správný čas a způsob vakcinace :-/

+1/0
3.3.2015 20:42

I57v82a 66Z95i38k39e67š41o45v32á 2681474208906

Když tu čtu některé příspěvky nabývám dojmu, že je skoro zázrak, když dítě přežije očkování bez těžkých doživotních následků. Mám dnes dospělé děti, pohybovala jsem se mezi dost maminkami, máme hodně známých, kteří jsou nejen rodiči, ale část už i prarodiči, chodím do práce, kde je naprostá většina kolegů rodiči. A světe div se, nejen že snad všichni nechali děti očkovat, ale nikdo nemá dítě poškozené očkováním.

Na našem rodinném hrobě je mezi jinými nápis "Liduška 1923-1928. Liduška dostala záškrt. Stejnou nemoc dostala těsně po válce má teta. Měla štěstí, přežila, odnesla to jen poškozeným srdcem. Na ZŠ mě učila paní učitelka, která měla těžce postižené obě nohy - jako náctiletá přežila dětskou obrnu. Jeden můj kolega těžce kulhal- ten přežil obrnu jako batole. My dnes tyhle choroby vůbec neznáme. Když ale vidím, kolik rodičů na základě blábolů z internetu odmítají vpravovat do svých dětiček "jedy" očkování, je jen otázka času, kdy tyto nemoci opět hezky zblízka poznáme.

+6/−2
3.3.2015 0:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.