Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiče vítají značky zakazující podomní prodej. Obce si tím zavařily

Jakubov a Martínkov na Třebíčsku měly problémy s podomními prodejci. Na všechny dopravní značky označující začátek obce proto vyvěsily cedule oznamující zákaz podomního prodeje. Podle odborníků však na dopravní značce nemá podobné upozornění co dělat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V91á75c33l82a90v 53C79h91u46c18h28m52a 6435511148736

Tak nevím, ale nevyžaduje náš právní řád, že zakázat či přikázat lze zákonem? Vyhláška obce je tomu dosti vzdálena.

0/0
5.2.2015 15:09

J19i83ř87í 42B53o45l84f 8285427898235

A co si takhle vzít příklad z Rakouska? Tam je na cedulích upozorňujících na začátek obce kolikrát kde co ("bitte nicht zu schnell", mše v kostele, značka regionu, mikroregionu apod...) ale to bychom nebyli v čechobanánistánu, že?

+1/0
3.2.2015 8:48

J50i18ř17í 81H40a93v42l65í58č90e77k 5892261978420

Co na to říci? Dopravní značení je zcela jasně v Česku definováno. Jakékoliv diskuze, zda na dopravní značení lze nabalovat jiná sdělení, jsou neopodstatněné! Tolik srozumitelný výklad a lidsky přijatelný a též i z odborného hlediska příslušných provozovatelů komunikací. Podomní obchod je mi jistě nepříjemný a se snahou obcí jej vypudit za jejich hranice souhlasím. Ale rozhodně ne formou výše zmíněných ,,přílepků,, na dopravním značení. Tak mně napadá, že je třeba lepší vyvěsit oblíbený transparent ,, Vzorná obec XYZ,, Vás vítá a zároveň sděluje Ve vzorné obci je striktní zákaz podomního prodeje! ;-DEU Sice jsem ten problém trochu zlehčil, ale stále by mělo platit : Na dopravní značení jiná sdělení NE!!!!!:-(

0/−1
2.2.2015 22:40

M47i94r56o90s17l97a44v 41S96t87r69á83n51s55k90ý 5146502100407

Pokud vám vadí tyto cedulky co budete dělat s měříči rychlostí ty totiž nejsou schválené jako dopravní zařízení proto nemaji u silnice co dělat

+4/−1
2.2.2015 18:19

V38á82c39l35a87v 57P10o84u55s82t40k93a 3700431212

No. ony se jako dopravní zařízení také netváří.

+1/0
2.2.2015 19:05

T97o89m71a50s 82V24r16l76i20k 8937695207894

Aha, tady se to nesmi, pojedu o vesnici dal.

0/0
2.2.2015 17:00

O19l67g85a 37P89a85v69l58í17k68o67v42á 6164228887582

Jako vždy. Pár rozumných zastupitelů elegantně vyřeší odporný podomní prodej  a jiný pár zakomplexovaných úředníčků celou věc zhatí. To, že je život tak zbytečně komplikovaný, si dělají lidé sami sobě

+7/−3
2.2.2015 16:58

F65r93a98n49t40i56š10e41k 98P26a25t32z16e29l 7414276479198

Ten kdo se zabývá takovými to věcmi je.... nedobrý člověk je to úředník příživník který nemá v práci co dělat tak si vymýšlí buzeraci.

+5/0
2.2.2015 16:55

J74a86n 95L12u14k84á73š 7617893303142

Za prvni republiky na techto cedulich (vypadaly trochu jinak) byval napr. zakaz vstupu cikanu a tulaku do obce a vse bylo v poradku, dnes jsou jine zakony.

+7/0
2.2.2015 16:50

A17l76e11š 26J27a53n98k70ů 3694592628667

Aspon budeme moci jezdit po obcích 90KM/H. Lze se tedy důvodně domnívat, že pak značka začátek obce není v souladu se zákonem a tudíž je NEPLATNÁ.

+1/−6
2.2.2015 16:30

J53a38n 72P69š46e52n87i36č49k94a 2950478123612

Co presne je neplatne na znace s dodatkovou tabulkou?

+1/0
2.2.2015 22:31

P62e89t23r 75F78r65a78n37c 9907491248158

Kolem silnic je spousta marasu, ktery jen v trochu civilizovane zemi nema co delat - billboardy, vyvesene reklamy, svetelne reklamy. Tento bordel ohrozuje silnicni provoz daleko vice. Stat (zastupovany uredniky) ale neumi zajistit poradek. Podobnou blbost v podani dodatkove cedulky na znacce zacatek obce bude dulezite resit.

+2/−1
2.2.2015 16:28

A88l74e41š 56J77a59n22k29ů 3524732408247

Pane Franci, myslí, že se pletete. Nejvetším nebezpečím jsou osoby mající řidičský průkaz. Když vidím, jak někteří dokážou odbočovat vlevo a přitom si najedou k pravému okraji nechápu jak je možné že jsou jeste na živu? Základem je zpřísnit získání řp a opakované přezkoušení např každé 2 roky. Pak je šance, ža na českých silnicích bude bezpečneji. Pokutovat rychlost v obci o 5km/h není pro bezpečnost to nejlepší co moho policisté učinit, ale za to je to hooodne výnosné. Takže nejde o životy lidí, ale o jejich peníze.

+3/−1
2.2.2015 16:35

P36a19v12e93l 63C22h80v63a24l65i90n19a 3561934790951

Pokud vidín, že dal včas znamení o změně směru jízdy, nemohu mu to vytknout. Byl bych idiot já, kdybych ho v tento okamžik chtěl předjíždět.

Je docela možné, že má víc kilometrů nacouváno, než vy najeto dopředu. Když objedete s kamionem zeměkouli, tak se snadno může stát, že si nadjede, pokud to neudělá tam, kde je odbočovací pruh, tak mi to nevadí.

P.S. Vy řidičák máte, že?

0/−1
2.2.2015 17:04

A86l25e47š 33J54a41n62k23ů 3934922278457

Pane Chavilno prosim čtěte, třeba se dovíte něco nového. A třeba ani pak nikoho neohrozíte. Odbočení vlevo -  Na křižovatce se má řidič postavit co nejvíce vlevo ve svém pruhu, ale kola má mít rovně, dokud mu není umožněno odbočit. Pokud máte kola natočená vlevo nebo dokonce stojíte šikmo a nějaký trouba to do vás zezadu bouchne, strčí vás do protisměru, kde vás třeba sestřelí protijedoucí Tatra. Úplně vlevo se má řidič postavit proto, aby umožnil za sebou jedoucím autům projet, zatímco on čeká na odbočení. A to nejdůležitější - při samotném odbočování si řidič nemůže zkracovat cestu protisměrem, zejména pokud do zatáčky dobře nevidí.

+1/0
2.2.2015 17:37

P34a81v19e87l 58C97h48v69a63l84i73n77a 3681604890331

Kdybych četl ta Vaše moudra před čtyřiceti lety, už bych byl dávno po smrti.

To, že nevidíte zapnutý blinkr, Vám zřejmě nevadí. Jestli ho vidíte a nic Vám to neříká, Vaše věc.

P.S. Máte v záloze ještě nějaké finty z Vašeho života za volantem?

0/−1
2.2.2015 18:02

J83o32s98e82f 79L26e42b36d36u17š68k94a 4552883983695

Vůbec, v kterém zákoně je definováno, co je to podomní prodej? NOZ zná jenom § 429 který říká: "Sídlo podnikatele se určí adresou zapsanou ve veřejném rejstříku. Nezapisuje-li se fyzická osoba jako podnikatel do veřejného rejstříku, je jeho sídlem místo, kde má hlavní obchodní závod, popřípadě kde má bydliště". Tedy nesmí prodávat doma, ve svém sídle, protože by to byl podomní prodej? Jinak NOZ znáv  § 2986 Dotěrné obtěžování

(1) Dotěrné obtěžování je sdělování údajů o soutěžiteli, zboží nebo službách, jakož i nabídka zboží nebo služeb s využitím telefonu, faxového přístroje, elektronické pošty nebo podobných prostředků, ačkoli si takovou činnost příjemce zjevně nepřeje, nebo sdělování reklamy, při kterém její původce utají nebo zastře údaje, podle nichž ho lze zjistit, a neuvede, kde příjemce může bez zvláštních nákladů přikázat ukončení reklamy. Zajímavé je také toto řízení: 

Řízení ve věci zrušení nařízení města Františkovy Lázně č. 1/2013, zákaz pochůzkového a podomního prodeje

Zástupce veřejné ochránkyně práv vstoupil v lednu 2014 jako vedlejší účastník do řízení u Ústavního soudu vedeného na základě návrhu ředitele Krajského úřadu Karlovarského kraje. S právní argumentací navrhovatele se však zcela neztotožnil.

Ve svém vyjádření uvedl, že Ústavní soud by měl nařízení posoudit z hlediska zásahu do ústavně zaručených práv, a zabývat se otázkou, zda je obec oprávněna plošně zakázat podomní a pochůzkový prodej s ohledem na Listinou základních práv a svobod zaručenou svobodu podnikání.

Kromě toho poukázal na velmi problematické vymezení pojmu „pochůzkový prodej“, jak je definován v čl. 2 předmětného nařízení, kdy se má jednat o jakýkoliv prodej zboží a poskytování služeb s použitím přenosného nebo neseného zařízení nebo z ruky. V tomto případě se nařízení nepřidržuje tradičního chápání tohoto institutu, kdy prodejce s neseným zařízením (nebo z ruky) nabízí a prodává zboží, nýbrž fakticky zakazuje rovněž umístění a provozování přenosného zařízení (stánku, pultu, apo

0/−2
2.2.2015 16:16

R94a44d39o42s56l12a60v 58K55l19a41u12d50a 5684638934502

To motáte hodně věcí dohromady. Stánek si jen tak nesmíte umístit kam vás napadne ani dneska. Pouze na svůj pozemek, nebo na pozemek který si pronajmete. U podomního prodeje si snad někdo pronajímá místo kde hodlá nabízet své zboží?

+3/0
2.2.2015 16:23

P39a38v71e93l 43C64h17v48a81l61i50n38a 3521244740841

Kdyby byl podomní prodej zakázán celoplošně, pro celou republiku, nebyly by obce nuceny hledat takováto řešení, proti kterým okamžitě vystupují veřejně samotní "šmejdi" a jejich advokáti. Viz. tento článek a diskusní vlákno.

Jakákoliv tabulka, veřejně oznamující závažné obecní nařízení, která je umístěna na hranici obce, a to i za cenu jejího umístění u značky, kterou musí zaregistrovat každý řidič, který ji míjí, je dobrá.

Dojde-li k soudnímu sporu, kdy se šmejdi, domáhají práva na plnění podvodné smlouvy, uzavřené v obci, kde se mohou vymluvit na neznalost místních úprav a nařízení. Musí být prokázáno, že byl na  místní úpravu, tedy "zákaz podomního prodeje", upozorněn. Pro soud, by bylo v tomto případě, důkazní řízení jednoznačné. Z tohoto důvodu se proti tomuto řešení brojí a hledají hloupé argumenty.

Šmejdi, chtějí vydělávat a advokáti jim musí upravit cestičku, mají z toho krásné živobytí.

Inu, Čechy krásné, Čechy mé.

+2/0
2.2.2015 16:03

L14u81k33á30š 57Š75l81e70h49o37f69e84r 1403849665529

Soud se nad tímto může tak leda zasmát. Tahle cedulka není nijak právně závazná, naopak znehodnocuje standardní značku označujicí začátek obce. Právně závazné je zveřejnění takového zákazu na úřední desce obce. A v tomto případě platí ono pověstné rčení - "neznalost neomlouvá". Tzn. "šmejd" se musí seznámit s místními pravidly obce.

+4/0
2.2.2015 16:08

J74o54s25e59f 37L74e61b78d31u92š73k49a 4192293123945

Řízení ve věci zrušení nařízení města Františkovy Lázně č. 1/2013, zákaz pochůzkového a podomního prodeje

Zástupce veřejné ochránkyně práv vstoupil v lednu 2014 jako vedlejší účastník do řízení u Ústavního soudu vedeného na základě návrhu ředitele Krajského úřadu Karlovarského kraje. S právní argumentací navrhovatele se však zcela neztotožnil.

Ve svém vyjádření uvedl, že Ústavní soud by měl nařízení posoudit z hlediska zásahu do ústavně zaručených práv, a zabývat se otázkou, zda je obec oprávněna plošně zakázat podomní a pochůzkový prodej s ohledem na Listinou základních práv a svobod zaručenou svobodu podnikání.

Kromě toho poukázal na velmi problematické vymezení pojmu „pochůzkový prodej“, jak je definován v čl. 2 předmětného nařízení, kdy se má jednat o jakýkoliv prodej zboží a poskytování služeb s použitím přenosného nebo neseného zařízení nebo z ruky. V tomto případě se nařízení nepřidržuje tradičního chápání tohoto institutu, kdy prodejce s neseným zařízením (nebo z ruky) nabízí a prodává zboží, nýbrž fakticky zakazuje rovněž umístění a provozování přenosného zařízení (stánku, pultu, apod.) na určité místo.

+1/0
2.2.2015 16:17

P65a26v46e86l 40C73h91v62a56l10i54n16a 3941324180951

V tomto případě, je předem upozorněn na skutečnost, že je v obci místní úprava, která se týká jeho činnosti a na nutnost seznámení se s obecní vyhláškou.

Toto řešení, si zřejmě vyžaduje zkušenost s neodbytnými a drzými "šmejdy", kteří si vždy hledají důvod jak prosadit, aby jakýkoliv veřejný projev, omezující jejich "podnikání", byl odstraněn. Viz článek a jeho diskusní vlákno.

+1/0
2.2.2015 16:52

Z94d96e63n97ě97k 25T57r39u30t53n98o64v12s42k60ý 7303343736280

Dost často by stačilo poslat informaci o zákazu podomního prodeje na ředitelství české pošty....

0/0
2.2.2015 15:59

Z24d48e79n22ě11k 61T61r13u36t30n54o83v97s83k77ý 7543223646130

Dost často by stačilo poslat informaci o zákazu podomního prodeje na ředitelství české pošty....

+2/0
2.2.2015 15:59

D95a50v67i17d 65K85r73e37j60č24í 9482330806304

Viděl jsem v jedné obci, že tuto značku dali samostatně na trubku stejně jako klasickou značku asi 20 za začátkem obce, jen byla trochu nižší a je to v klidu. Je pravda, že na značce začátek obce to asi opravdu nemá co dělat, to už by si tam mohl dávat každej co chce.

+4/0
2.2.2015 15:55

R14a93d56o24s84l62a46v 46K21l31a19u74d69a 5104798334862

Koukám přišel Šlehofer z mého fan clubu. Ten blb nikdy nezapomene žádný můj pšíspěvek mínusovat;-D

0/−1
2.2.2015 15:53

L48u64k31á76š 76Š56l41e23h35o36f33e10r 1883869955739

To víte, vaše příspěvky si o mínus říkají samy ;-)

0/−1
2.2.2015 15:55

V62o93j89t30ě39c36h 12T65o59r39á45č 2976901256732

ale ted jsi zapomněl, napravil jsem to :-P

+1/0
2.2.2015 16:07

L57u37k36á10š 67Š59l52e36h47o25f11e58r 1363229465319

Díky ;-D

0/0
2.2.2015 16:09

J43i22ř10í 17U15h89e12r57e21k 2628648277478

Zas jakési formality!Normální člověk pochopí,do jaké obce vjíždí a co v ní nesmí provádět.Na druhém konci se dozví,že obec skončila a tím i zákaz prodeje.Tam již může svobodně nabízet co libo!

0/0
2.2.2015 15:49

L20u43k31á19š 62Š75l71e62h86o38f24e19r 1673519155379

Kdo zná pravidla silničního provozu nevjíždí v těchto případech do obce, ale jede kolem informační/reklamní cedule. A to je celkem rozdíl ;-)

+1/−4
2.2.2015 15:50

J77i75ř52í 23U17h12e84r89e18k 2678668357778

A co hranice omezené rychlosti?Také pouze informace?

0/0
2.2.2015 15:52

J87o14s93e35f 88L37e81b79d48u72š46k73a 4682563833855

Ta musí být označena dopravní značkou, ne reklamní cedulí.

0/0
2.2.2015 15:56

J96i47ř47í 96U29h43e86r21e14k 2398188577408

Zmínka byla o normálních lidech.

+2/−1
2.2.2015 16:03

A11l93e18š 46J83a98n33k29ů 3834782248327

Pane Uherek, chcete tím říci, že zákony jsou jen pro normální lidi?

0/0
2.2.2015 16:38

P57a38v12e16l 48C47h54v11a14l21i30n29a 3381584540271

Zřejmě ano, ta druhá skupina je nerespektuje, nebo vymýšlí důvod, proč je nerespektovat.

+1/0
2.2.2015 17:47

A81l30e58š 29J34a48n47k78ů 3374362848577

A nebo je další skupina co si myslí, že to umí a přitom to neumí. třeba odbočení do leva :-) Blinkr není vše.;-D

+1/0
2.2.2015 17:59

P59a65v22e67l 33C73h71v14a84l15i64n90a 3621554360881

Dělejte to tak, a další názorové dohady, můžete provozovat v márnici.

P.S. Kam to prosím je? Do leva. Levo neznám.

Blinkr je tam proto, abyste mohl očekávat, že vozidlo, které jede před Vámi, bude zřejmě odbočovat. Já bych si dal pozor. I v tom případě, že si najede doprava, bych se nikam necpal. Nejsem kaskadér a mít pravdu za každou cenu nemusím.

0/0
2.2.2015 18:16

L72u88k18á35š 54Š16l47e62h30o94f97e19r 1903329775219

O čem mluvíte? Takto upravená "značka" mě jako řidiče k žádnému omezení rychlosti nezavazuje...

+1/−5
2.2.2015 15:56

J62i96ř50í 47U98h62e95r64e85k 2498418767658

Tak vás nezavazuje k ničemu nic!Mějte se jak chcete!

+2/−1
2.2.2015 16:02

B66o66h77u21s58l15a47v 28K59r13á53l28í58k 2471370749626

Dopravní značka nijak upravená není. Pouze je na její sloupek připevněn ještě další předmět. To nemá na platnost dopravní značky žádný vliv.

+2/−1
2.2.2015 16:05

L22u61k36á52š 38Š64l14e87h89o20f92e53r 1483149735699

Sloupek je součástí dopravní značky. Má přesně dané parametry (barvu, délku) a rozhodně neslouží jako věšák pro další libovolná sdělení ;-)

+1/0
2.2.2015 16:10

J96o63s38e29f 96L42e27b40d92u13š93k96a 4292493243675

Jaképak formality. Normální člověk přeci ví, jak těžko se udržuje stálá rychlost, kolik stojí výměna destiček, takže překročení rychlosti o 10, nebo 30 km nic neznamená, zvlášť když je dobře vidět a nikdo kolem zrovna nejde.  Nebo normální člověk přeci vidí, že když vezu na kole tašku s prázdnými lahvemi od piva, že jedu do hospody pro nové. Tak proč mám ukazovat, že chci jet doleva, když jak každý vidí, je hospoda na levé straně. Není to stejný argument?

0/−1
2.2.2015 15:55

M88a33r36t79i50n 22S37v11o73b33o68d93a 2546748210972

Jako v Slunce, seno, erotika... tak tu ceduli posuneme o metr. Hlavně, že jsou všude nepovolené reklamy, ale ty zase nevadí...

0/−1
2.2.2015 15:42

L79u58k61á82š 98Š54l64e79h43o95f59e34r 1693179685499

Proč by upozornění na porušení vyhlášky mělo automaticky znamenat, že nepovolené reklamy nevadí???

+3/0
2.2.2015 15:45

K94a35m63i24l 76M92o28r83c35i36n55e73k 3736326846286

Podomní obchod měl opodstatnění když nebyl v každé domácnosti telefon, televize, rádio, potažmo internet. Dne je to jen záminka k obelhávání seniorů...Zákaz by měl být celoplošně a ze zákona.

+1/0
2.2.2015 15:42

J91o94s26e70f 87L40e67b44d68u56š45k54a 4622123403655

Podle vyhlášky to pak není dopravní značka, ale reklamní tabule. Tedy nelze pokutovat za překročení rychlosti jízdy v obci.

0/−2
2.2.2015 15:41

B64o28h97u29s20l96a31v 85K39r76á57l72í97k 2901160209206

Lžete, nic takového se v žádné vyhlášce nepíše.

+1/0
2.2.2015 16:06

R41o42m74a89n 96H61o64r66n28í54k 2295572724311

Tohle nic neřeší, podomní prodej má být postaven mimo zákon celorepublikově. A docela bych zvážil zákaz prodeje a uzavírání smluv po telefonu, pakliže volaný si tuto službu předem písemně (i pomocí formuláře na webu) neobjednal.

+3/−1
2.2.2015 15:38

V32o94j88t19ě54c34h 65T17o94r73á40č 2406211826942

a ještě zákonem zakážeme lhát a budeme se mít všichni dobře

0/−3
2.2.2015 16:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.