Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sypače nemohou shrnovat sníh. Přezujte je a zpomalte, radí výrobce

Zima je už skoro v polovině. Právě teď je na Vysočině potřeba co nejvíce provozuschopných sypačů s radlicí a pořádným nákladem posypové směsi. Jenže Krajská správa a údržba silnic má problém s tatrami, který zjistila už loni v létě. Některá auta nemohou tahat radlici, aby nebyla přetížená.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30a27r18t90i96n 15K73a57r32e15š 2266930538512

www.tatra.cz/o-spolecnosti/tisk-a-media/aktualne/stanovisko-spolecnosti-tatra-trucks-a-s-ke-kauze-sypace-na-vysocine-1/

tohle vysvětluje očekávané a uživatelům nákladních aut známé věci.

0/0
6.2.2015 7:47

J12a45r43m46i32l 68V20e32p48ř20e78k 55S59t54. 5626115344799

Jedno je ale pravda. Řidiči by měli jezdit pomaleji a odhrnovat pečlivěji. Někdy jen najíždějí kilometry. A úhel odhrnování (a ten by měl jít měnit);-) by měl být ostřejší, když ten sníh auto "neutlačí".

0/0
3.2.2015 5:10

P95e85t34r 28R35u60m54p19l86i21k 4469277409253

ještě jsem neviděl prasklou tatru, tatra snese všechno a vydrží věčnost. Tohle se nelíbí prodejcům aut.

+1/0
2.2.2015 16:05

J73i59n39d73ř37i62c24h 36Š13k97o77p96e21k 4505541280945

nejde o to, že by to tatra nevydržela, ale problém je papírový. Papírově je to problém

+2/0
2.2.2015 17:46

E31v79z46e96n 66S27o82u19k81u91p 1237814986848

Že by tatra táhla radlici, jak píší ve článku, jsem ještě neviděl....;-)

+2/0
2.2.2015 13:38

R31o79s62t81i10s25l87a72v 71C65a69h82a 8355501380482

třeba mela sypac ve predu. A ve skutecnosti couvala :D

+1/0
2.2.2015 13:40

R14o63s67t25i25s46l92a28v 17C41a55h63a 8545701100542

Zajimalo by mne, jak na zavadu prisli v lete, když o ni leta nevedeli. To jako tatrovku loni vlete naplnili soli, primontovali radlici a pak ji zvazili?

Cele mi to zavani vytvarenim umeleho problemu předchozího vedeni tak, aby prekryli problémy současného vedeni.

+3/0
2.2.2015 13:28
Foto

P14a23v55e27l 58V67e54s13e16l57ý 2188804364834

Zima není skoro v polovině, už vstupuje do své poslední třetiny. Pro počasí neplatí astronomická roční doba, nýbrž meteorologická, která se počítá od prvního dne měsíce, kdy nastává ta astronomická. Tedy v případě zimy už od 1. prosince.

+2/−1
2.2.2015 13:05

J91i42ř80í 43T86e59p23r 4827690835855

... tahat radlici....

ASI NÁS TADY NĚKDO "TLAČÍ" ZA NOS !

+9/0
2.2.2015 13:01

P44a74v67e69l 34K27r11o64n25i78k22a 7932205891

Tak si nějak vzpomínám na stojedenáctky valník, naložené kamením a vpředu šípový pluh. To byl rachot a fofr.

+4/0
2.2.2015 12:57

J45a18n 64K19o66v38á22č 7902339495227

No jo,ale tu vymysleli Němci.

0/−1
2.2.2015 13:14

J82o21s82e49f 40M30u53ž70á41t23k92o 5865423817393

No comment. Výběrko bylo stejně tajemný.

+2/0
2.2.2015 12:40

T17o26m21á15š 78K48u69c53h51a51ř 3577731128551

Koukám, že řidič sypače v Praze smí ve služebním vozidle kouřit, a to dokonce za jízdy..:-P

+1/−1
2.2.2015 12:30

P73a53v51e28l 56K50r16o27n24i83k57a 7672325781

A proč by nemohl ?

+2/0
2.2.2015 12:51

T75o51m31á31š 37K36u30c94h78a28ř 3697731238671

Očekával bych, že to bude samozřejmé jak z bezpečnostních důvodů, tak z toho důvodu, že vlézt jako nekuřácký zaměstnanec do auta po kuřákovi je na poblití.

0/0
3.2.2015 7:21

M40a97r82e56k 50H25r66u68b51y 6687842401328

chcete rict, ze jste v Praze potkal sypac?? 8-o;-)

+1/−1
2.2.2015 15:13

P88e11t36r 56R21u25m90p76l98i30k 4359467749343

autobusák a txikář nesmí kouřit.

+3/0
2.2.2015 16:02

L77u73b33o57š 82K37r48a85c26í11k 9112265171211

Nákupy se děly v letech 1992 až 2008. A loni v létě přišli na problém. To je rychlost blesku jak na to přišli ;-D

+18/0
2.2.2015 12:04

J17i10ř61í 46T95e13p41r 4937520705585

Nejspíš to bude souviset, že "nedávno" nakoupili náklaďáky IVECO.

...........nééééé, se zdůvodněním dalších nákupů od IVECO to vůůůbec nijak nesouvisí. Ta "rychlost blesku" je jen náhoda ;-€

+5/0
2.2.2015 12:58

J57i31ř90í 41B76r57u20t75o89v88s94k28ý 3206119139831

Někteří policajti uznají 3% někteří striktně jenom zatížení nápravy

0/0
2.2.2015 11:59

P12e83t35r 55N93ě17m78e69c 4980673880507

ta 3% jsou dána metrologickým předpisem. Další až 3% připouští zákon o provozu na pozemních komunikacích na znečištění vozidla. Vozidlo ale nemá znečištěné na pozemní komunikaci co dělat, tedy PČR tato další 3% nedává. Jinak v ČR používané švýcarské mobilní váhy Haenni mají vynikající přesnost v celém rozsahu, viděl jsem kalibrační protokol a spadla mi brada. Prakticky ukazují to, co mostové váhy. Takže ta 3%, dané metrologickým předpisem, můžete brát jako bonus. Ve skutečnosti ale vaše auto mělo o 3% vyšší hmotnost. A přetížené nápravy jsou to, co ničí naše cesty. Podle mého názoru není důvod nepovolit třeba 150t náklaďáky, když na těch 150t budou mít třeba 20 náprav.

+3/0
2.2.2015 12:06

J70a92n 82L30a61k98o35m15ý 7571545485524

Už vidím policajty jak váží a kontrolují sypač...

Když vidím co dokážou v Německu všechno narvat na Unimog udržující silnici, tak pochybuju o tom, že se vždycky vlezou a nikdo to nijak neřeší. Nosnost a maximální hmotnost stejně nejsou uváděny na skutečné hraně

+3/0
2.2.2015 12:12

T90o50m27á32š 21K80u51c44h91a29ř 3387191278251

Možné je vše. Před pár dny jsem jel po Brně a najednou mě začala poměrně agresivně stíhat blikající policejní octávie. Až to šlo bezpečně, tak jsem zastavil a přemýšlel jsem, jestli jsem někoho zabil, jel na červenou, nebo 150 po městě (Pro pražáky po vesnici ;-)). A nic, jen běžná kontrola, ani jim nevadilo, že nejsem připoutaný..

+3/0
2.2.2015 12:39

P64e49t51r 31N41ě19m68e68c 4140953150737

Tak ona ten pluh možná i uveze, jen té soli se musí dát méně. Klasická Tatra 815 má celkovou hmotnost 22300kg (auto, náplně, řidič, náklad), rozepsané na nápravy je to odpředu: 6300, 8000, 8000kg. Přední náprava by mohla mít problém s pluhem, podle toho, kolik pluh váží. Pak už je to jen o tom, kolik moc soli hodí na korbu. Novější Tatry mají celkovou hmotnost 26000kg, která je i zákonným limitem pro třínápravové vozidlo. Jinak platí to samé, co pro starší tatru, jen hmotnosti na nápravy jsou jiné-mírně vyšší.

+3/0
2.2.2015 11:50

M65a20r75t96i35n 57K45a81r64e52š 2896560578272

i starší provedení lze přetypovat legálním zoůsobem na 26t

0/0
6.2.2015 7:49

J25i53ř57í 51B64r73u13t46o44v84s62k36ý 3226389839311

Překročení povolenného zatížení náprav při provozu,kontrola policií,vjezd na váhy,překročení zatížení jedné nápravy o 20 kg-správní řízení,zažil jsem to

+3/0
2.2.2015 11:43

A46l31e26x47a24n40d67r 93K92o79s73t45k60a 8212598936724

20 kg je jen policejní buzerák, ale tady, pokud na tu přední nápravu navěsíte radlici a nějakou hydrauliku, tak klidně překročíte o 2 tuny. A vzadu korba upravená k sypání, šnek, rozmetací zařízení, opět nějaká hydraulika nebo hřídel na pohon. Nic z toho nelevituje, vše váží poctivé tuny.

+2/0
2.2.2015 11:51

P24e92t24r 21N62ě40m41e69c 4290753890437

20kg? Měl-li pán v papírech 20kg, tak po odečtu 3% na nepřesnost vážení, tedy před tolerancí mohl na té nápravě mít třeba i půl tuny. Takže se odečetly 3%, kolik procent je ještě potřeba, aby to už nebyla buzerace, ale prostě limit, který byl překročen?

0/0
2.2.2015 11:57

L98u45k16a96s 42N16e68m40e19c 7129840852624

Česká natura. Pokud by byla povolena vyšší odchylka tak i ta by byla prekracovana.

+1/−1
2.2.2015 12:02

P98e67t85r 32N35ě68m62e96c 4450693190827

Překročení technického limitu vozidla, bez překročení zákonného/vyhláškového limitu: řidič do 2 tisíc na místě, bez bodů. V případě posouzení jako ohrožení ostatních účastníků sil. provozu řidič 5-10 tisíc, ztráta ŘP na 6m-1r a 5b. Překročení zákonného/vyhláškového limitu: řidič pokuta do 15 tisíc, 3 body, provozovatel vozidla 7 tisíc za každou započatou tunu nad celkovou povolenou hmotnost + 7 tisíc na poplatcích (6 tisíc za zvážení+1 tisíc za správní řízení). To jen pro úplnost. ;-)

+1/0
2.2.2015 11:55

M76a94r64e77k 59H93r44u66b47y 6277152901638

Tenhle stret je nepravdepodobny - v pocasi, kdy policajti vylezaji buzerovat na silnice obvykle sypace nejsou potreba ;-)

+1/0
2.2.2015 15:16
Foto

P62a21v18e37l 57D15o54l41e12z43a52l 6633743451472

Máte to zalepený, to by se někdo musel ohnout, že?

0/0
2.2.2015 11:32

T70a36d33e33á76š 54V42y17s29k17o13č63i50l 4427297678271

to si ta Příroda, Zima dovolila tedy hodně v zimě sněžit - nehorázné !;-O

0/0
2.2.2015 11:26

V44l14a98d85i36m41í61r 77L45o53u73l60a 2218237832571

Takže když se to shrne. Specielní vozidla nakoupená k zimní udržbě silnic nemohou tuto údržbu plnohodnotně vykonávat, protože současně neuvezou radlici a náklad soli. Ale do prkýnka technologie udržby zasněžené silnice je taková, že vůz současně vepředu odhrnuje sníh a vzadu posypává solí.

Ale samozřejmě, jako obvykle nikdo za nic nemůže,

+3/0
2.2.2015 11:19

M95i95l20o93s81l23a18v 30K14n87o29p 9544506143983

To je právě omyl: současná legislativa umožňuje dodavateli-to je Správě a údržbě silnic a podobným firmám za tento úkon považovat dvojí platbu-jednu za odhrnování sněhu a druhou za posyp komunikace. Pokud řidič provádí o své vůli obě operace současně, vystavuje se přísnému postihu ze strany zaměstnavatele. Ono je přeci lepší sníh nechat ležet a pouze posolit, ona taková 15-20 cm vrstva rozbředlé hmoty je přeci nejlepší. Co na tom, že se v tom nedá jezdit, zatáčet, hlavně když žijeme v Kocourkově! Tak na co by nákladní vozidlo mělo unést současně radlici a na korbě sůl?

+2/0
2.2.2015 11:30

J74i35ř29í 70D45o61u44b94í70n54e41k 9117678556183

nějak nevím jak nákladní auta tahají radliciRv  novinář je vskutku znalý problému. ačkoli je to malá bota vůči tomu, že sou auta blbě koupená...

+3/0
2.2.2015 11:08

J93a28n15a 53B45u18r73j45á31n94k78o80v47á 9211160367400

A opět česká neschopnost, amatérismus a plno důležitých, ale neschopných úředníků (co dostanou přidáno). V USA jsem sledovala během dvoudenního velkého sněžení jednoduché řešení. Každý druhý člověk v USA má doma před garáží větší truck. Když má sněžit, připevní si většina z nich na předek pluh - kupodivu dodaný výrobcem a nemající nějaké problémy s nějakým přetěžováním. A milý pán jede ráno do práce a přitom z cesty odhrne sníh. Za půl hodiny po něm jede do práce další s pluhem a ten to odhrne také. Není pak problém, aby i ty nejzapadlejší silnice byly stále dobře upravené, nemusí tam těžká technika jako v Čechách jednou za den, což nestačí a ostatní nadávají a stojí. V USA si navíc někteří ještě vzadu přidají menší sypače a dle potřeby ještě cestou do práce nejen shrabují, ale i solí či sypou štěrkem. Někdy má menší pluh i lehký vozík pošťáka, který krouží ulicemi sem a tam a také odhrnuje během popojíždění. Jednoduché, laciné, americké. Ať žijou čeští chytrolíni

+7/−6
2.2.2015 11:04

M53a90r85e84k 93H23r21u44b61y 6257322361808

Tady vubec nejde o uklid snehu. Jde o to, ze urednici beztrestne utraci nase penize a jeste se chlubi tim ze nakoupili spatne 8-o Kdekoli mimo statni spravu by okamzite leteli :-/

+9/0
2.2.2015 11:15

J16a61n58a 79B35u36r44j60á62n73k10o89v96á 9741660797950

Tady jde o to , že Češi zase "vymysleli" složitý, těžkopádný a hlavně nefunkční systém postavený na pravomoci tupých, líných, zkorumpovaných  a neschopných úředníků.;-O;-O

+5/−1
2.2.2015 11:19

M82a64r27t11i56n 76K68a33r10e15š 2936180838912

otázkou je, co koupili špatně. to tady totiž není zcela jasné

0/0
6.2.2015 7:51

J51i18ř50í 88B27á32r67t85ů 7792904789903

Tak za fabii 1.2 htp pluh nedáte a před panelakem si ho neschováte,navíc tady se nejedná o dvoudenní kalamitu, ale o chybu v zadání/ vývoji. A vzhledem k daňové zátěži tu nikdo nic odhrnovat nebude,navíc by muhrozila pokuta.

+5/0
2.2.2015 11:19

V26l84a94d95i47m54í63r 64L42o67u18l78a 2588837882551

Vyloučené, jakmile byste u nás měl před garáží ocelový pluh, tak během jediné noci zmizí a octne se ve sběru, na to můžete vzít jed.

+5/0
2.2.2015 11:27

P35a31v50e51l 77R80i58e80d56l 4854487571389

No a jak ho potáhnou, tak to odhrnou ;-D

+2/0
2.2.2015 11:38

J96i83ř36í 31B65á60r82t37ů 7132664489533

Bude odhrnuto až do sběrny.

+3/0
2.2.2015 12:23

K29a59r82e10l 70M39a42r42e21k 5595582503362

Kraj měl dodat jasné zadání na co a pro co to bude stavěné. Tatra měla dodat řešení-návody co dělat když... o tomto se můžou dohadovat do nekonečna. Z mojeho pohledu, jestli kraj chtěl sypače s radlici, měl to přesně a konkrétně zadat. Potom už se jen může zhodnotit a prověřit jestli tatra dodala co měla...

Krom toho o problému se vědělo dlouho. Laxní přístup krajské správy vypovídá o celkovém přístupu. Uplně si tak lehce představím jak se plno věci na krajské správě dříve neřešilo, mávli nad tím rukou s tím že se to nějak vyřeší potom... a teď jediné co umí je obviňovat...

+5/0
2.2.2015 10:59

A23l44e36x23a49n61d16r 16K36o44s82t81k56a 8922338156274

Když na normální auto dodatečně přivěsíte nemálo železa, navíc přímo na předek, tak se pak nemůžete divit, že se jízdní vlastnosti dost změní. Není na to dělané.

+5/0
2.2.2015 11:16

P32e63t12r 97M57a31r74e80č84e55k 1153241269468

Přesně tak! Automobilka dodala to co si výrobce nástaveb objednal. Pokud tento slíbil dodat údržbě silnic funkční celek. Ale objednal si ty nelevnější podvozky. Potom padá vina na něj.

+5/0
2.2.2015 11:28

M34i85l94o51s25l56a24v 62K14n42o47p 9924256103273

Hlavně když o tom vědí od léta, jak stojí v článku.

+2/0
2.2.2015 11:33

A23l46e19x37a92n37d93r 47K38o64s23t60k42a 8632168106904

Předpokládám, že Tatrovákům jen poslali objednávku na XY podvozků a ani jim neřekli k čemu. A pak se diví.

+2/0
2.2.2015 11:46

M19a97r57t95i61n 51K17a57r13e68š 2596680598642

Podvozky pro nástavby si objednává nástavbář, který pak kompletní vozidlo nabízí a prodává. děje se tak u hasičů, popelářů, odtahovek....ale samozřejmně že třeba sklápěčky lze prodat i u prodejce, neb se jedná o větší sérii.

0/0
6.2.2015 7:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.