Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak táhl vykolejené vagony kilometry, poničily trať, nástupiště i mosty

Ve čtvrtek večer v Přibyslavi vykolejila část nákladního vlaku. Mimo koleje se dostaly dva vagony. Souprava je táhla skoro tři kilometry do Ronova nad Sázavou. Vznikly tak škody nejméně za šest milionů korun. Doprava na hlavní trati mezi Havlíčkovým Brodem a Žďárem nad Sázavou se zastavila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S63y25l10v46a 27T62y55m31e42š79o45v15á 6272923310364

Super záběry opravdového profika. honem honem trh trh.

0/0
16.11.2014 8:47

I80v13a40n 67M74a20r61e22k 6314728522

Vlak táhl  . . . . ? ! ? !  Pokud vím tažnou sílu vyvíjí jen lokomotiva ,anebo už bylo konečně vynalezeno perpetuum mobile  ! ! ! 8-o8-o8-o

+1/0
15.11.2014 16:35

V23í30t16ě46z84s90l85a71v 26K81l50o53z37í83k 3811439574157

No pokud vypadly tyhle vozy tak bych řekl že problém bude ve svršku. Nedávno se, dá se říci, kvůli těmto lehkým a na zkrut tuhým vozům dokonce zavedly nové rychlostníky....SŽDC místo řádného stavu svršku aby zvládl i tyto vozy raději stáhne rychlost. Ale nechci předvídat, uvidíme na co příjdou.[>-]

0/0
15.11.2014 11:19
Foto

J69a52n 14V55a98l10a61l69í80k 6506539620876

Mimo koleje se dostaly poslední dva vagony určené k přepravě automobilů. Byly prázdné, bez nákladu.

Zdroj: http://jihlava.idnes.cz/vykolejeni-nakladniho-vlaku-v-pribyslavi-fga-/jihlava-zpravy.aspx?c=A141114_092239_jihlava-zpravy_mv

No a ty co tu píší že jel bez nákladu jak vědí že ostatní vagony byli prázdné???

0/−1
14.11.2014 14:41

J25a53n 19M41a11k36o42v59i23č40k30a 3140549403590

Protože to byla ucelenka,ta je buďto prázdná,nebo ložená.

+3/0
14.11.2014 14:55

P13a82v92e76l 13Ř16a60p30e48k 7672306169845

Kvůli pitomým autům nejezdí ani vlaky. To je pořád popelnice tam, za chvíli podobné popelnice zase zpátky. Ťuky ťuk na hlavu, jaká žumpa se vinou státních subvencí automobilismu stala z našeho světa. Přijde mi, že po té trati se skoro nic jiného už ani nevozí. Asi už se v EU nic jiného ani nevyrábí. To jsme to dopracovali Rv

0/−9
14.11.2014 14:30

B25l19a44ž28e62j 92M34o10t27y52č79k16a 8257557555210

já mam přesně tento dvojvagon s trabanty a vubec ho nepoužívám protože je pořád mimo koleje.

+2/0
14.11.2014 13:32

K82a51r54e68l 12V66e97č57e75ř59a 8813636337706

Pokusím se shrnout pár faktů,které to laikům snad objasní.

Vlak táhla s nejvyšší pravděpodobností lokomotiva řady 230 o výkonu 3000 kW,trať vede do stoupání,takže jela ve výkonu.Podle webu Drážní inspekce ujel vykolejený vůz(soudím podle fotek,vypadá to na první pohled jako dva vozy,ale není tomu tak,je to dvojitý vůz o délce 31 metrů)vzdálenost 2,7 km.Někomu to může připadat strašně daleko,ale zapojíme-li nudnou matematiku,je jasné,že není.Tento vlak jezdí kolem 90 km/h,to jest 25 metrů za 1 sekundu.Při této rychlosti ujede 2,7 km za 108 sekund.Potud matyka,ve skutečnosti musíme vzít do úvahy,že tak 500 m mohl ujet,než si toho výpravčí všiml,resp. než se vrátil do kanceláře.Každé 4 sekundy přibývá 100 ujetých metrů!

Dále když vezmeme do úvahy reakční dobu zařízení TRS(generální stop,taky se nemusí povést na první pokus!),reakční dobu brzd a zábrzdnou vzdálenost,je to odpovídající...Je vidět,že na to výpravčí nekašlou,paradoxně kdyby vlak sledoval zpoza okna kanceláře a nevracel se zvenku,bylo by rozoráno minimálně o 150 metrů méně.

Strojvedoucí nemůže poznat nic,přes táhla se drobné rázy utlumí,ledaže se v oblouku ohlédne s hlavou vystrčenou z okna riskujíc ránu větví a uvidí jiskření 600 m daleko...Šance blížící se nule,musí sledovat trať před sebou,proboha!

Tohle je přesně případ,kdy je lidské oko nenahraditelné.Na trati s dálkovým řízením kde není ve stanicích ani noha by vlak v tomhle stavu mohl jet libovolně dlouho.Kdo tvrdí opak,je agent firem co na tom vydělávají(nejmenuji!)

ČD Cargo je v tomto případě jen dopravce,vozy vlastní firma BLG.Obdobný případ se stal v nepříliš dávné době u Halle,tam rozoral patrák přes 11 km trati.Němci jsou na tom s dálkovým řízením napřed....;-(

+37/0
14.11.2014 13:25

R73o79b30e57r43t 13A95k11a50i 6605165586858

Ten vlak tam jel 95 kmh, povolená rychlost v tom úseku je tuším sto. Vozy prázné, vlak lehký. Ta trať tam tam taky není v ideálním stavu, na řadě 230 to háže až to pěkné není. Fíra si toho nemohl všimnout.

0/0
14.11.2014 13:44

K40a22r69e87l 59V15e19č65e26ř75a 8463826587216

Však říkám,že téměř nulová šance,pane kolego.Jezdíval jsem před lety u žel.vojska na mašině,i když v tzv.líným koutě,mám tím pádem aspoň trochu pojem o co jde...Díky za info o rychlosti,opravuji na 105,5 m za 4 sekundy...

Zdraví 345751.:-)

0/0
14.11.2014 13:58

R85o52b13e21r70t 75A55k77a10i 6855675216518

Ano, to bylo jen na doplnění :) A zdraví 133033 :)

0/0
14.11.2014 14:06

M24i80l10o92s62l52a79v 67K45a15n70t31o58r23e15k 1579147821739

No trochu se divím, že si toho fira nevšimnul, vždyť se značně musel zvýšit odpor tažené soupravy a navíc vagonky musely poskakovat a tím nepravidelně měnit tažný odpor. Můj prastrýc, fíra ještě na páře, a moje babička, dlouholetá ajzbónka, oba shodně tvrdili, že pokud vlak někoho (jako člověka)  přejede, že to fíra musí poznat. Já dodávám, natož vykolejení8-o

+1/−20
14.11.2014 10:59

J83i91n20d58ř46i49c44h 81Š39k61o22p83e30k 4475621930835

to se mi nezdá, vlak i vagony "poskakují" po kolejích, není to tak jako auto s několika vleky jedoucí po rovné silnici

Lokomotiva má značnou rezervu výkonu, táhla prázdnou soupravu a nikdo nic nepoznal

+1/0
14.11.2014 11:01

P25e81t83r 40N77o53v50o47t42n88y 3229622509302

Nepravidelně měnit tažný odpor možná mohly, ale v 600 m dlouhé soupravě se to ztratí. A vy jako v autě poznáte, že jste přejel žábu nebo brouka? :-)

+12/0
14.11.2014 11:16

P95e13t92r 36P59r14u31s 7637535279692

Tak urcite...

0/−1
14.11.2014 12:46

O15l32d30ř49i82c94h 29J30a42n31e97č43e16k 8479686213131

kdybyste si býval přečetl příspěvky tady hned níže, které půl hodiny před Vámi napsali strojvedoucí, kteří přesně takové vlaky vozí, nemusel jste tady ze sebe dělat blbce.

když něco přejíždíte, ať už je to člověk, srna nebo vyvrácený strom, tak na to najíždíte předkem, tedy lokomotivou, kde sedíte. ale ty vykolejené vagony vlály 600 metrů za lokomotivou.

dnes na elektrice je to dost jiné kafe než za Vašeho prastrýce na páře - to přeci musí být jasné i laikovi (já o moc víc nejsem)

+11/0
14.11.2014 13:13

R59o32b29e88r41t 26A80k37a20i 6125895626608

A věřte, že spousta případům kdy ani střet s člověkem strojvedoucí nepostřehne. Ono to není jen o tom, že hledím před sebe. Taky je tam spousta jiných věcí, kterým se musíme věnovat. Stačí telefonovat s dispečerem, do toho nad ránem mlha, déšt a je vystaráno. V takových podmínkách..

+2/0
14.11.2014 13:47

P38e66t69r 37F48r27a26n91c 9157261428298

Jo, jo. Prastrýc a bába robili u ajzbony, tož z fleku mužu jit robiť ministra dopravy. Jdu se přihlasiť Sobotkovi na ten volný flek. Miroslav Kantorek (od pionyra mně řikaju brouk Pytlík)

0/0
14.11.2014 18:29
Foto

K86a73r14e58l 30M22á44d20l59e 6934931494613

Pane Kantorku, dávám plus jako maličkou náplast na tu spoustu mínusů. Jakožto naprostého laika mne při čtení článku napadlo to samé. Já osobně dávám mínusy jen při nějaké větší až velké názorové rozepři. Rozhodně bych nedal mínus, kdyby někdo slušně vznesl laický dotaz či projevil laické podivení v nějaké oblasti, ve které se náhodou vyznám.

0/0
14.11.2014 21:42

D72a16v49i22d 71P92e38c67a 1805924411726

Dobrý den, vlak je dlouhý 600m a dokud jsou vozy spojeny brzdovým potrubím, strojvedoucí jede. Vlak rachotí normálně, lokomotiva lehko překoná odpor vykolejených vozů. Vlak zastaví sám až po rozržení soupravy a úniku vzduchu z brzdového potrubí. Díkybohu nepotkal jiný vlak na druhé koleji.

+21/0
14.11.2014 10:16

R77o98m51a94n 21P53o16l85á68č53e51k 5766779895

Vzhledem k tomu, že se jezdí vpravo a vagony vyčnívaly doprava, tak pro protijedoucí vlak nehrozilo žádné nebezpečí.

+1/−5
14.11.2014 10:43

D89a54v51i11d 43P71e30c75a 1745204751796

To byste koukal, co dokážou vykolejené vozy....když třeba dostanou ránu o betonový fundament. Obzvlášť lehké vozy.

+5/0
14.11.2014 10:45

O43l32d13ř60i16c80h 71J85a51n22e92č25e48k 8509876623911

no nevím, některé fotky vypadají, jakoby předek posledního vagonu byl vychýlený 'ven' (doprava), ale zadek 'dovnitř' (doleva). navíc netuším, nakolik je nereálné, aby takový hopsající vagon přeskočil na druhou stranu - v levé zatáčce by to možná i bylo možné. každopádně bych si netroufnul tvrdit že "nehrozilo žádné nebezpečí"

+3/0
14.11.2014 10:48

P28e64t72r 44N81o13v83o25t78n58y 3699522129342

To mohlo lítat ze strany na stranu.

+1/0
14.11.2014 11:04

M40a28r41t20i82n 82V17e47j69m14o91l47a 1763611363618

Taky by mě zajímalo, kdo si toho všiml.

+1/0
14.11.2014 9:56
Foto

Z92b82y66n83ě55k 55M13e44l60i29c29h45a36r 9325127425499

jak to tady tak čtu, vychází mi z toho, že si toho všiml výpravčí v Přibyslavi (v tom okamžiku byla lokomotiva už o půl km dál a než se výpravčí vrátil do kanclu a zavolal, kam volat má, a zpráva se dostala strojvedoucímu a než vlak zabrzdil...)

+3/0
14.11.2014 16:10

S87v61a95t17o39p15l79u83k 80S93i68l52n44ý 4352316889268

Nechápu, jak si toho nemohl strojvůdce všimnout. Určitě ty vagóny začaly vydávat velký rachot, protože kola jela přímo po pražcích. To jako spal? 8-o

0/−34
14.11.2014 9:53

H64o85n84z28a 77B84o25b95u58l63a 9626719203479

Záleží asi na tom, kolik měl celkem vagónů. Byly to poslední dva, pokud měl 20 vagónů, jak daleko je to od lokomotivy? Hlavně je štěstí, že na tom nástupišti asi nikdo nestál.

+19/0
14.11.2014 9:56

J11i58n96d87ř98i39c54h 62H77a86n98z73a60l44í91k 9263926976556

a jak to vis? ses nakej masinfira?

+4/0
14.11.2014 9:58

J19i66ř25í 57Š30v20e76c 6803212805516

jednou jsem jel jako host v mašině a nevím, podle mne není slyšet nic. Uvnitř je docela rámus a jestli to byl delší vlak, tak si toho ani nejde nevšimnout. Díky hluku určitě ne.

+8/0
14.11.2014 10:06

R27o21m70a56n 66P92o46l46á31č58e71k 5126179975

Přesně. Navíc nebyl naložený, tak lokomotiva táhla celkem snadno...

0/0
14.11.2014 10:44

J28a13n 33K80a13r42l69í64č26e10k 5798851119768

Vlak vypadá, že byl poměrně dlouhý, takže slyšet rozhodně nemohl nic. Rozhodně samotná lokomotiva i vagóny za ní normální jízdou vydávaly hluk podstatně větší, než co k němu dolehlo z těch posledních dvou vykolejených. A při výkonu dnešních lokomotiv to fakt nemusel poznat ani podle změny tahu (zvýšení zatížení), ty vagóny byly prázdné. Neházejte to na strojvedoucího, není to autobusák, aby měl neustále dokonalý přehled o celém vlaku. Na vině bude pravděpodobně technický stav kolejového svršku nebo těch vagónů (což je samozřejmě pouze můj odhad).

+20/0
14.11.2014 10:13

R77o32b58e43r81t 36A69k87a13i 6135765976788

Zrovna tady tento vlak mívá okolo 579 metrů. Vozím je.

+8/0
14.11.2014 10:30

D55a75v96i47d 64P17e58c11a 1165524981176

Kolega, že? Štěstí, že to nešlo nikomu do profilu.....už se bude zas jezdit...

+1/0
14.11.2014 10:33

R47o80b61e94r69t 76A80k91a69i 6685985986378

Ano, kolega. Štěsti, že to dopadlo takto. Prostě i toto k provozu patří.

+4/0
14.11.2014 10:36

O29l80d38ř40i10c29h 13J15a63n23e87č28e62k 8249776513741

vlak není osobní auto s přívěsem, kde máte o všem dokonalý přehled (resp. aspoň byste měl mít)

toho si strojvedoucí všimnout prostě nemohl, obzvláště když se to stalo za tmy (ve článku se píše "večer", sice bez upřesnění času, ale vzhledem k tomu, že se teď stmívá kolem 17:00, ještě to za tmy bylo)

taky by mě zajímalo, jaktože vlastně zastavil dříve, než na příštím obsazeném nádraží

+5/0
14.11.2014 10:44

J71i78r59i 36J43a54v17u92r42e36k 7956162182866

Asi když začal porcovat nástupiště té zastávky, tak už to poznat bylo.

0/0
14.11.2014 11:07

O96l19d44ř36i30c70h 15J32a95n12e83č67e72k 8759176613121

to celkem pochybuju. nástupiště zastávek mívají hádám tak 200 metrů, vlak měl 600, takže když ho začal porcovat, byla mašina už dávno za zastávkou. a pochybuju, že se tím porcováním zvýšil odpor natolik, že by si toho fíra všimnul. výrazně poškozené jsou jen první panely (foto 1), ty další, kde vlak zastavil, už jsou jen odřené. vidět to nemohl - opakuju, zcela určitě to bylo ve tmě.

takže jako nejrealističtější mi přijde - s ohledem na příspěvek p. Pecy - že se při tom poskakování po nástupišti přetrhlo brzdové potrubí. foto 4 a 8 by tomu i napovídalo.

0/0
14.11.2014 13:24

P49e94t95r 29N49o11v85o35t31n47y 3669922169972

Po tmě to mohlo dělat poměrně zajímavé světelné efekty. :-)

0/0
14.11.2014 23:57

T36o21m30á52š 79T50u31l13a65c55h 2630338581863

J

0/0
15.11.2014 6:49

D43a26v35i73d 92K65r23u89p56i57č18k58a 2111987330476

Teď je otázka jestli si toho po 3km všiml fíra nebo výpravčí. Až bude za 3-5let všechno řízeno z Napájení a,tak to potáhne třeba 20km

+8/−1
14.11.2014 9:44

D39a88v13i39d 41K60r54u64p81i61č28k90a 2391727840766

Oprava : řízeno z Balabenky

0/0
14.11.2014 9:45

D37a48v86i30d 41P28e22c42a 1405454641716

jednoduchá odpověď, vykolejil v Přibyslavi na výhybce (domněnka) a do stanice obsazené výpravčím ještě nedojel (Sázava u Ž.).

+2/0
14.11.2014 10:17

R44o31b49e32r79t 28A26k73a30i 6285555816718

Tak prý si toho všiml výpravčí.

0/0
14.11.2014 12:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.