Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podnikatel nerespektoval zákaz řízení, má jít na 14 měsíců do vězení

Tak dlouho jezdil autem i přes uložený zákaz řízení, až si vykoledoval vězení. Tak by se dal shrnout příběh podnikatele, který řešil Okresní soud v Jihlavě. Za opakované nerespektování zákazu soud jednašedesátiletého muže poslal na 14 měsíců za mříže, řídit nesmí 15 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53i35ř49í 46N10e55v45i98c28k15ý 3221788699

"Když nepojedu, jako podnikatel jsem skončil, tvrdí" ... "Okolnosti mě nutí ho porušovat. Jakmile nepojedu ke klientovi, který si mě zavolá, tak jsem skončil" ... NO A CO JAKO??? Koho to jako zajímá??? Co je toto za dřisty???

+1/0
14.11.2014 14:30

M31i55r19o66s66l47a79v 77K21a79š82p72a50r 3412497981111

Koukám jak puk jak mnozí uvažují. Každá společnost aby fungovala potřebuje nějaká pravidla, a tedy i v dopravě. Můžeme polemizovat o povinnosti se připoutávat ale to pravidlo tam prostě JE! Že pán toto ignoroval je jeho blbost a za blbost se platí. Na námitku že přišel chudák o papíry  a přitom nikoho neohrožoval asi tolik, ať tedy bodový systém zruší a rovnou i dopravní předpisy, každej si dopředu přivaří traverzu a silnější zvítězí. Teda ti rozumní se těm silnějším obzvlášť kamionům  raději vyhnouRv

+5/−2
13.11.2014 20:06

P76a11v29e65l 71P90o39p97e30l79k70a 2491844900958

Až bude s Janouškem na cele tak se můžou vsadit o to kdo bude dřív venku.

+1/−1
13.11.2014 14:24

L60u36k55á35š 47H10a58v12l51í77č31e57k 6978652633648

Vlastní blbostí přišel o řidičák, vlastní blbostí opakovaně mařil rozhodnutí společnosti. Možná banální důvod, ale správné rozhodnutí. Možnost jak se zařídit měl spoustu.

+9/−2
13.11.2014 14:01

D53a11v55i66d 64M37a48t95ě53j34ů 2445452267378

Je az neuveritelne, kolik lidi je schopno tenhle statni hyenismus ospravedlnovat :-(

+4/−7
13.11.2014 14:04

P27a26v32e16l 94Ř22a41p17e81k 7812406179195

Člověk má právo na to být "blbej". Pokud nikomu nic neprovede, není důvod ho za to posílat do báně. To by se totiž mohlo lehce stát, milý pane Havlíčku, že tam brzy skončíte také.

+2/−6
13.11.2014 14:17

J15i82ř32í 76K79ü53h22r 2750946240226

Nesplnil jako řidič své povinnosti, porušoval opakovaně soudní rozhodnutí, tak šel natvrdo sedět.

+2/−1
13.11.2014 15:12

D11a24v15i83d 62M18a28t27ě14j57ů 2225302117718

Takze az budete mit ze zakona povinnost kazdych 100 metru zatroubit, budete to take delat? Nebo budete tu pitomost logicky ignorovat a tim se vystavovat postihu? A ano, jak pasy tak telefonovani, jidlo, a jine veci behem rizeni jsou v rezii ridice a na jeho zodpovednost.

+2/−3
13.11.2014 15:18

J65i10ř50í 50K60ü15h16r 2640666210596

Pásy, telefonování, jídlo, kouření to vše řeší zákon. Pokud poruší zákon může následovat trest.

+4/−1
13.11.2014 15:26

D32a84v40i15d 15M96a42t62ě23j87ů 2765172827938

Ano, vse resi zakon tim, ze se mate venovat rizeni. Takze dalsi zakon na bagetu, telefon, cigaro a cokoliv dalsiho je bezpredmetny.

+2/0
13.11.2014 17:06

J60i79ř68í 50K19ü64h41r 2710716730876

Však jo.

 § 5 (1) Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen

b) věnovat se plně řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích,

Sice netuším, jak může řidič splnit výše nadepsané a u toho provádět dechovou zkoušku na alkohol...ale to není můj problém

0/0
13.11.2014 17:38

J54o64s44e90f 37J70ů18z10a 1868298543147

Ano, takže na postih za to, že někdo místo aby se věnoval řízení, telefonuje, by ani nemuselo být to telefonování výslovně vyjmenováno. Na příběhu v článku, kdy lidé opakovaně a přes předešlé mírnější postihy ohrožující své okolí tím, že se plně nevěnují řízení, jsou nakonec odsouzeni k tvrdšímu trestu, by to nic nezměnilo.

0/0
14.11.2014 7:46

M39i36c50h38a36l 50C90h96a58l41u84p28a 6438430909773

Co je na používání pásů nebo zákazu telefonování místo řízení pitomého? Je to pro bezpečí řidiče i jeho okolí. I ty pásy.

+1/0
13.11.2014 20:31

M65i94c86h92a12l 43C95h96a55l43u68p83a 6478790429643

Když bude někdo chodit po městě s granátem, tak se to lidem asi taky nebude líbit, i když nikomu nic neudělá.

+2/0
13.11.2014 20:29

P34a39v76e52l 59Ř33a56p52e38k 7392966769975

Řidiči MHD, kteří mají zodpovědnost za desítky lidí, když volají vysílačkou na dispečink, také nepoužívají handsfree (které by navíc bylo technicky obtížně realizovatelné).

Stát zničil člověka za něco, co obecně není zakázáno ani vnímáno jako nebezpečné.

+4/−4
13.11.2014 13:38

J49i14ř44í 67K74ü13h88r 2730216450556

Však řidič může, dle zákona, používat mobil, vysílačku ....jen to nesmí být za jízdy.

+4/0
13.11.2014 15:15

Z88d69e94n70e25k 61B30e15d80n61a71r 7897156617809

Nechápu co omlouváte. Naprosto debilně se vybodoval a pak opakovaně nerespektoval zákaz řízení. Trest naprosto spravedlivý. Osobně jsem přesvědčený, že za nerespektování zákazu řízení by měl být trest taxativní.

+8/−4
13.11.2014 12:59

M88i95l47o88š 67B74é31m 6924659682563

Osobně jsem přesvědčený, že lidi, kteří nikomu neublížili a nikoho neohrozili bychom do basy prostě posílat neměli.

+6/−2
13.11.2014 13:05

Z47d90e90n72e69k 63B23e25d32n53a51r 7947806477339

Pak můžeme zrušit zákaz řízení. je evidentně zbytečný. Osobně bych také rád viděl v zákonech větší možnosti pro alternativní tresty, ale pokud zákaz řízení daný soudem není respektován, musí přijít citelnější sankce.  V tuto chvíli to je bohužel vězení. Ano byl bych radši kdyby při prvním nerespektování dostal veřejné práce nebo domácí vězení, ale to je u nás zatím prakticky nemožné. Tudíž s odnětím svobody souhlasím.

+4/−1
13.11.2014 13:09

M44i94l19o52š 65B55é10m 6984819942173

Není nutné ho rušit. Stačí, když se bude ukládat jen za opravdu nebezpečné a provoz ohrožující prohřešky.

+4/−1
13.11.2014 13:11

J51i87ř17í 96N77o31v10o61t47n15y 2828371193759

A měl by být také naplněn materiální aspekt, ne vždy je i jinak vážný přestupek nebezpečný.

+1/0
13.11.2014 14:37

J18i66ř38í 46K92ü85h94r 2330226730316

Materiální aspekt je ten, že v případě nehody, jsou následky horší u nepřipoutaného řidiče, než u připoutaného.

Jaký je materiální aspekt, když projedete křižovatku na červenou a nikoho neohrozíte, neomezíte?

0/0
13.11.2014 17:41

M21i69c61h15a59l 83C92h94a47l62u61p77a 6278690249843

Domácí vězení se u nás snad dávají. A co jsem pochopil, tak tenhle člověk dostal jenom podmínku a dokonce několikrát, i tak mu to nevadilo, tak co s ním.

0/0
13.11.2014 20:34

M14i39c66h16a58l 26C65h69a32l87u34p60a 6838460899813

Takže když někdo pojede po měste 150 a náhodou nikoho nesrazí, tak je to taky v pořádku? Nezapnutými pásy může někoho ohrozit v případě, že se s někým srazí.

+1/0
13.11.2014 20:33

P56a23v83e36l 62Ř97a84p36e65k 7662936909145

Já jenom nechápu, co to musí být za lidi, kteří mají žaludek na to, aby bezúhonného člověka, který nikomu nic neprovedl a sám se živil, poslali do báně a zničili mu život. Jaký lidský odpad tohle musí být, který slouží tak shnilému systému, od fízlů až po soudce Rv

+7/−9
13.11.2014 12:34

J37o71n39á43š 69N38o62v88á85k 3958599855247

až to do tebe nakouří maník co telefonoval za jízdy, tak budeš říkat co?

+5/−2
13.11.2014 12:57

J25i76ř36í 79N20o20v98o63t91n89y 2148571893239

Budu říkat to samé, kdyby netelefonoval, takže méně povyku, paralen a hadr na hlavu.

+2/−1
13.11.2014 13:06

P34a38v44e29l 82Ř95a41p68e97k 7482646339605

Nakouřit to do mě může každý, neboť každý může udělat chybu. I vy. Máme vás tedy preventivně zavřít?

+2/−1
13.11.2014 13:19

D74a66v79i85d 14M26a51t97ě30j44ů 2755612467108

Az to do vas napali nekdo, kdo u rizeni jedl bagetu, budete volat po zakonu zakazujicim jist behem rizeni bagety?

+3/−2
13.11.2014 14:20

D89a12v42i94d 24M86a42t30ě29j86ů 2565942617638

PS: Ten pan v clanku to do nikoho nenapalil. A kdyby jo, ma zrejme mensi trest, nez za neakceptaci statni zvule. To jsme to dopracovali :-(

+3/−4
13.11.2014 14:22

J49i20ř56í 93K15ü93h56r 2640706550386

Trest má za nerespektování zákazu jízdy. Ignoroval to asi často, když ho několikrát chytli.

+3/0
13.11.2014 15:29

D94a53v23i44d 35M11a33t67ě18j97ů 2485772617178

Ano, ignoroval ptakoviny a dostal absolutne neodpovidajici flastr. A o tom je cela tato diskuse.

+1/−4
13.11.2014 17:17

J37i97ř21í 27K68ü39h19r 2200576500656

Kasíroval body,stále se nepoutal, telefonoval a nedošlo mu, kam to povede?Sorry, ale nic jiného si nezaslouží.

+3/−1
13.11.2014 17:49

Z72d30e33n50e55k 76B67e16d92n89a28r 7337326807189

Život si zníčil zcela sám. Navíc naprostou debilitou. Nepoutání se je debilita. Nerespektovat  zákaz řízení a dál se nepoutat je debilita na druhou.

+6/−2
13.11.2014 13:00

J93o87s34e65f 38L92a86n64z 8945821974238

Bezva rozhodnutí , jen co je pravda. Za banality 1. zákaz a pak už jen generovat další. A s pánem se fakt neprděli-jo za"závažný" přestupek samozřejmě exemplární trest. Že se nám proháněj po silnicích fetky se zákazem, frajeři nacamraný jak cepelíni a namachrovaný piráti v silných autech pro který předpisy skoro neplatí vem čert, ale na důchodci co se živí sám si zgustne každej bambula. Když už autor nazval obyčejnýho živnostníka podnikatelem -kde jsou ti podnikatelé co by fakt měli být potrestáni za horší přestupky( jeden dostal tuším flastr,kam chudáček pro chabé zdraví nemůže nastoupit a pár let zákazu, a to vědomě srazil člověka ,ujížděl cajtům , měl promile a fet tam taky byl,jen se "nepodařilo"prokázat). Pásy a telefonování-fakt nebezpečné delikty - pásy bych ještě bral, i když může nastat i situace ,kdy je možná lepší být nepřpoutanej, a telefonování je podle mě blbost- nebezpečný tak asi jako když za jízdy svačím krajíc,piju nebo kouřím.

+2/−2
13.11.2014 12:32

P81a18v71e12l 66Š66e67s94t39á77k 2893749269963

es lebe !!! silniční fašismus !!! to člověk zírá co to je za werbeš, co tohle vymyslela Rv

+3/−3
13.11.2014 12:15

M53i23l49o72s 55Z87a75k 6516548247745

Pro všechny co ho tady hájí. Jak dlouhý asi byl první zákaz řízení? Maximálně rok. Za půl roku si mohl zažádat o vrácení a mohl vesele dál řídit. Další věc je, že si měl koupit handsfree a řídit připoutaný. Může si za to sám.

+1/−2
13.11.2014 12:08

M51i51l66o47s 25Z78a53k 6196108487975

Pro všechny co ho tady hájí. Jak dlouhý asi byl první zákaz řízení? Maximálně rok. Za půl roku si mohl zažádat o vrácení a mohl vesele dál řídit. Další věc je, že si měl koupit handsfree a řídit připoutaný. Může si za to sám.

+10/−5
13.11.2014 12:08

P59a50v43e56l 64P21o49p73e83l91k82a 2141214220508

nemohl o nic žádat rok je 12 měsíců ,( při vybodování) + nějaký měsíc navíc na možnost udělat znova autoškolu.

+1/−1
13.11.2014 13:37

M67i33c71h63a25l 69C55h32a23l56u66p56a 6418270499413

Ty body mu snad nesebrali najednou, pokud mu sebrali půlku bodů, tak mu mělo dojít, že tohle nebude ideální způsob řízení. Pásy ma mít každé auto a s handsfree se dá telefonovat taky, když už to nemůže vydržet.

+3/0
13.11.2014 20:39

J68i41ř42í 72N74o88v62o15t71n40y 2418731173289

Měl ty policajty co ho zastavili zastřelit, vyšlo by ho to nastejno. Má čučet do zdi doma nebo v cele.

+2/−5
13.11.2014 12:06

D79a13v32i54d 33M30a95t52ě80j51ů 2285322927258

Naprosto nazorna ukazka statem rizene likvidace cloveka! Za "prohresky" (pasy, telefonovani), ktere v podstate ani zadnymi opravdovymi prohresky (natoz prestupky) nejsou (pasy rozhodne ne, telefonovani jen v pripade, ze svoji nepozornosti nekoho omezi ci ohrozi, coz se zrejme nestalo), mu stat zabavi zakladni vyrobni prostredek (ridicak). A kdyz se obcan nepodvoli a stejne se snazi sam pracovat a uzivit, tak ho za to zavrou. Zijeme v naprosto zvracene spolecnosti, pratele, jen ti obcane chovajici se jako "ovce" si to jeste pochvaluji. A tem preju, aby se na nich stat take vyradil, prilezitosti mu k tomu diky nesmyslnym zakonum a regulacim nevedomky davaji vsichni dost a dost.

+8/−8
13.11.2014 11:46

J95a78r17o11s18l13a29v 97L48e81b18e92d26a 3526839217470

Napůl v Vámi souhlasím, protože telefonování (bez ohledu na použití HF) považuju obecně při řízení za nebezpečnou věc - samozřejmě je rozdíl telefonovat na poklidné dálnici a nebo při jízdě přes město s velkým provozem vozidel i chodců...

Jinak si myslím, že třeba i jen pár týdnů (případného i domácího) vězení nebo nějaký jiný lehčí trest (veřejné práce) by měli za mařenku dávat hned, bez ohledu za důvod zákazu. Druh trestu by se taky měl odvíjet právě od příčiny, je značný rozdíl mezi řidičem telefonujícím a ochlastou / feťákem.

+3/0
13.11.2014 12:01

P10a98v91e60l 24Ř74a89p98e26k 7472526449625

On je dost rozdíl mezi telefonováním za jízdy a jízdou pod vlivem alkoholu. U toho druhého jde o objektivní nebezpečí, zatímco zákaz telefonování je čistě politickým rozhodnutím. Neříkám, že to také za jistých okolností nemůže být nebezpečné, ale ten zákaz a ty sankce tady nebyly odjakživa, přestože mobily už existovaly. Je podle mě nepřípustné, aby dnes hrozil takový flastr za něco, co bylo předtím legální.

+4/−3
13.11.2014 12:08

J65a73r79o59s85l72a90v 59L65e23b12e36d29a 3206179327310

"Závěry dokonce uvádějí, že pokud řidič telefonuje za jízdy, dá se to srovnat s jízdou pod vlivem alkoholu." http://www.ibesip.cz/cz/profesionalni-ridic/bezpecne-rizeni-vozidla/telefonovani-za-jizdy-je-nebezpecne

To je jen první vyguglený článek... Podobných studií, ať už písemně nebo jako videopořadů se dá najít spousta. Člověk je totiž schopen se opravdu soustředit jen na jednu věc, respektive při řešení více problémů jede v 'multitaskingu'. Plkání ho samozřejmě příliš nezatěžuje, ale stačí jen trochu složitější problém a je to znát (v těch pokusech například řešení relativně jednoduchých matematických příkladů a nebo hádanek).

+6/0
13.11.2014 12:45

P13a91v66e75l 37Ř33a76p77e52k 7442536459445

Uvést jako argument citaci z policejních stránek není zrovna dobrá nápad. BESIP není žádná nezávislá ani odborná instituce.

+2/−1
13.11.2014 13:18

J33a69r22o75s90l57a37v 12L50e57b91e36d92a 3756709567310

"se dá najít spousta", ale dělat to pro vás nebudu, viděl jsem i zahraniční pořady na toto téma... prostě telefonování za jízdy považuju za často riskantní.

Pokud nejezdíte sám, zkuste si někdy zahrát třeba takovou hru: vyprávějte postupně příběh/pohádku, každý musí zopakovat vše předchozí a přidat kousek navíc. To je podobné závažnějšímu telefonátu.

0/0
13.11.2014 13:28

P18a23v70e92l 70Ř74a90p28e21k 7382446369255

Dobře, ale telefonování přece zakázáno není. Zakázáno je držet v ruce telefon, takže vámi nastíněný problém, ať už existuje či nikoli, s tím případem nesouvisí.

+2/−1
13.11.2014 13:34

J60a25r68o17s84l98a84v 70L27e79b38e54d42a 3446449667240

Já jsem taky v první reakci nepsal o zákazu, ale o tom, že považuju telefonování za jízdy často za nebezpečné. To je věc, ve které jsem s prvním postem nesouhlasil.

Že je 'zakázáno držet' je jen neschopnost bandy poslanců definovat, co je vlastně nebezpečné (hodně: řešit SMS, obecně méně: telefonovat - to jak kdy); a HF to případné nebezpečí řeší jen částečně. Když budu místo telefonu držet bagetu, mám úplně shodně málo použitelnou ruku, ale to zákonu už nevadí

Prostě se rozhodli zakazovat a stíhat (osobně jsem proti, ale sám telefon za volantem nepoužívám) a vyřešili to stejně jen napůl a blbě. A to hlavně pro neschopnost definice, která by opravdu vystihovala, ale zároveň pro zjednodušení  cajtům (ponechme stranou, že stejně bez přiznání jsou málokdy schopni prokázat). Takže takový nepovedený mišmaš...

+1/0
13.11.2014 14:52

J61i82n16d77ř52i35c33h 15M87i43t95t25e75r 6881300273503

Pokud telefonuji za jízdy, jede se mi o hodně hůř. Soustředit se na dvě věci najednou mi nejde. A je zcela jedno jestli držím telefon v ruce nebo mám hands free. Problém je samotný hovor. Navíc mám automat a nemusím řadit, tak je jízda s telefonem v ruce v pohodě po technické stránce. Není mi jasné, proč není zakázáno veškeré telefonování, když už to chtějí zakázat.Jinak je mi pána líto nikoho neohrozil podle mě naprosto zbytečná buzerace. Systém vyrobil zločince.

+1/0
13.11.2014 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.