Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát za miliardu zrychlí devět kilometrů trati. Mnohde překáží skála

SŽDC pokračuje v opravě železnice mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem. Po trati mezi Ostrovem a Skleným nad Oslavou budou vlaky do roka jezdit na obou kolejích až stodvacetikilometrovou rychlostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A45l60e73š 74K41r94a76t32i50n45a 1366931940368

Ano, souhlasím, že tato oprava byla potřeba. Na druhou stranu železnice pořád ztrácí a ztrácet bude, protože je na delší vzdálenosti proti dálnici výrazně pomalejší a konvenční síť to i přes tato žehlení nezachrání. Efektivním řešením by mohlo být vybudování "rychlého spojení" mezi Prahou a Brnem s přímým napojením Jihlavy. Cestovní doba z centra Jihlavy do centra Prahy do 45 minut přitáhne nové cestující.

A není to žádné sci-fi jak se nám snaží namluvit pan ministr, stačí se začíst do koncepčních evropských materiálů nebo zajet na zkušenou do Německa.!

+1/0
11.11.2014 20:54

J13i86ř82í 96E95r34b36e53n 1583474646707

Jsem zvědav, jak se budou lidi tvářit na nového ministra, který chce jednat s Němci o stavbě VRT Berlín-Praha a Mnichov-Praha s případným pokračováním na Brno a Vídeň nebo Blavu. Dnes o tom totiž mluvili na Radiožurnálu.

0/0
18.11.2014 21:51

P59a10v20e94l 48Ř33a33p63e93k 7982586609345

Už aby to bylo opravené, tahle trať to potřebuje jako sůl, její důležitost se ukazuje i několikrát týdně kdy tudy jako za starých časů sviští ECčka, protože nějaké tele na koridoru skočilo pod vlak. Více peněz do železnic, méně do silnic a různých dotovaných nesmyslů !!

+5/−1
11.11.2014 18:16

T51o97m82á82š 73K58u54č14e25r49a 6559837774798

Spis donutit dopravce používat misto kamionu zeleznici

+3/−1
11.11.2014 18:26

S44t13e19p16a25n 36N76o33v26a32k 8401493877695

Kapacita zeleznicnich koridoru je pomerne vytizena, kontejnery proste neni uz kam vmestnat. Bez investic do zeleznice to nepujde.

0/0
12.11.2014 16:28

J71a72n 19K87o34h46l 4713817371694

60 let staré dráhy? A že by taky SŽDC investoval něco na Liberecku, kde už má asi 160? Teda ne že by to bylo potřeba, němci za Rakouska to evidentně postavili kvalitně a dobře.. :-P;-)

0/0
11.11.2014 18:02

T74o73m 16J26u54r84e69č49k64a 6555522285895

http://liberec.idnes.cz/do-zeleznice-v-libereckem-kraji-investuji-cd-miliardy-pd6-/liberec-zpravy.aspx?c=A141017_123325_liberec-zpravy_tm

0/0
11.11.2014 19:56
Foto

J89i51ř45í 96Š74r74á65m60e43k 3198657449531

Ano, to je pravda, ale realita za obsahem poněkud zidealizovaného článku zaostává. Když nebudete sto let něco udržovat, jedna drobná oprava to nevytrhne. Navíc se podívejte na velký nepoměr ve vynaložených prostředcích (miliarda na Vysočině na 9km úsek trati a půl miliardy na trať Liberec - Pardubice, která měří 160km a je zoufale podfinancovaná). Ale abych jen nekritizoval. Máme (tady v Lbc kraji) již opravenou trať z Liberce do Hrádku nad Nisou a v současné době se opravuje regionální trať z Lb přes Jablonec do Tanvaldu. Přes to všechno je to zoufale málo.

0/0
12.11.2014 10:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.