- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dneska jsem tam tou stotřicítkou jel a měl jsem kliku, že tam zrovna nejeli Krištůvci v pašíku. Asi by to nějakou kačku a bodík stálo, protože tam stavebníci zapoměli sundat značky s "80"
A za takových deset let se prý bude uhánět 130km/hod po celé D1.
Jen s tím dodatkem, že již v tu dobu budou dávno probíhat opravné práce na dnešním slavnostně opraveném úseku.......
Kdo si přisadí, že mám pravdu?
Me by zajimalo, proc tento novy betonovy usek tak silene huci? Pritom starsi betonovy usek pred Merinem je snad nejtissi usek z dalnice... Doufam, ze takto nebude "opravena" cena dalnice... A pro rejpaly.. ne gumama to neni, nikde jinde s hlukem problem nemam :)
Na bavorské A92 z Deggendorfu do Mnichova si můžete na mnohých úsecích vyzkoušet i 240 km/h, pokud vám to motor dá. S mým starým Mercedesem E 270 CDI jsem tam tu rychlost dosáhl, ovšem za chvíli přešel opět na rozumnou cestovní rychlost kolem 160 km/h. Spotřeba totiž roste i u hodně aerodynamických aut daleko rychleji, než rychlost, dále ubývají rychleji i pneumatiky.
Za rozumnou a ekonomickou cestovní rychlost moderních vozů na delší vzdálenosti bych považoval pásmo 140- 150 km/h. Omezovat slušnou dálnici na 130, nebo dokonce, jako v Rakousku běžné, na 120 je opravdu nesmysl- ovšem na dvouproudových dálnicích, pro Rakousko i Česko typických, stačí dva náklaďáky, aby se provoz omezil na 95 km/h na třeba 10 min., než se ti nákladní sloni předeženou.
V Německu jsou hlavní tahy tříproudové, ale i tam docházi k zácpám. V okolí metropolí jsou proto v každém směru 4 proudy. Pro nezkušené řidiče ovšem problém.