Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Martínek krvácel do mozku. Nechodí, nesedí, nevidí. Přesto bojuje

Malému Martinovi jsou dva roky. A má úplně jiné starosti než děti v jeho věku. Narodil se předčasně a prodělal krvácení do mozku, po kterém téměř nevidí. Je těžce postižený, nedokáže si sednout ani se postavit. Má epilepsii a další potíže. V Bystřici se pro něj konal první benefiční turnaj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š27á46r10k94a 46Č10e75c28h91o41v26á 8468546125985

Smutné, ale obávám se, že rodiče mají jen dvě možnosti : dát synka do ústavu (a stejně ho budou mít pořád před očima) nebo se mu obětovat. Já sama nejsem příznivcem vypiplávání předčasně narozených dětí kolem cca 1 kg, medicína je pyšná a rodiče i dítě mají zaděláno na problémy na celý život. Také nekonečné udržování přestárlých, těžce nemocných na přístrojích - to medicína dokáže téměř do nekonečna. Trochu přírodného výběru by neuškodilo, ale naše přehumanizovaná společnost dnes ani nechce určit hranici, kdy by se měl nechat člověk v klidu zemřít. A ten titulek : přesto bojuje - ale houby, přežívá a pochybuji, že z toho má nějaký pojem, natož radost.

0/−1
15.9.2014 7:46

M24a48r81e17k 27K20o74s12t32e78l30e22c37k34ý 6103216188

Lidstvo degeneruje.

O zvířata se stará lépe než o své vlastní členy, o potomky nebo staré lidi.

A to, co předvádí medicína třeba v tomto případě, to je až nelidské.

Za pozitivní je snad možné považovat jen to, že si doktoři procvičí operační metody a vyzkouší léčbu a příště pak mohou být úspěšnější a prospěšnější...

+1/−1
9.9.2014 16:31

L18u64c58i25e 26B92a22r70t11o52ň46o72v70á 5310648567875

Tedy znovu, ještě jednou, buďme konkrétní...co mají tito rodiče dělat? Mohou dát syna do ústavu, což možná ještě nastane. Mohli dítě nechat potratit ještě před narozením, mohli najisto vědět, že bude tak vážně postižené? Oni nemohou požádat lékaře, aby "vypnuli přístroje", ani to eticky nelze. Mají ho přidusit polštářem? Mají ho nechat umřít hladem? Nebo co mají dělat, aby některým z Vás zastáncům "přirozeného výběru" vyhověli a nevystavili se tak možnosti trestního stíhání?

+2/−1
9.9.2014 14:59

P34a81v57e12l 46Ř64a24p70e11k 7492896109755

To je právě hlavní téma této diskuze - že neměli na výběr. Byli povinni podřídit se pokroku. Jenže podle mého osobního názoru, povinný pokrok je z morálního a etického hlediska vlastně úpadek.

+5/0
9.9.2014 15:02

J21a80n 83N65o22v54o53t19n85ý 2174356665420

A to samé se týká i těžce nemocných lidí, které stejné přístroje a hadičky udržují uměle při životě za situace kdy už to nemá žádný smysl a perspektivu a je jen zdrojem utrpení - pro ně i pro celé okolí ... a ještě se to považuje za "úspěch"

+1/0
9.9.2014 15:06

L16u98c74i98e 24B25a35r21t48o10ň66o30v37á 5100708497405

Bohužel tito rodiče si diskuzí nepomohou...oni mají tu realitu 24 hodin denně.

+1/0
9.9.2014 15:08

J65a53n 30N69o87v45o55t85n15ý 2554796705380

Bohužel ... a je to myslím především vina systému, který tohle připouští a nedává jinou možnost ... Já osobně bych v tomto případě volil možnost přerušení života něčeho, co je (přiznejme si) jen jakási živoucí hmota (v podobě lidského těla) bez jakékoliv možnosti vnímání, cítění, vědomí sebe sama, uvažování a samostatného života. Každý pes nebo kočka jsou intelegenčně mnohem výše a jsou samostatní. Tato možnost volby by tu měla přirozeně být ,...

+1/0
9.9.2014 15:12

Š82á28r26k48a 15Č65e95c63h27o86v86á 8878156345945

Máte pravdu, ale pak nechápu, proč zde dikutujete ?

0/0
15.9.2014 7:47

L62u68c66i66e 37M40a83c17h66a46r29t93o28v28á 6536853524910

Paní Bartoňová, přesně tak.

Před nedávnem proběhl soud s rodiči, kteří  svému postiženému synovi přestali dávat inzulín, protože léčitel jim řekl, že má "cukr na mozku". Byli to poněkud jednodušší lidé. Možná si na to vzpomenete.

Pod článkem o jejich případu byla spousta názorů volajících po trestu smrti, kastraci a doživotí.

Proč jenom tam nebyli gratulanti k ukončení života jednoho "zbytečného" života?

+1/−1
9.9.2014 15:05

J32a60n 61N64o41v46o52t61n53ý 2764486955730

A co takhle připustit že pár lidí vymyslelo některé zákony a pravidla prostě ŠPATNĚ ?

+1/0
9.9.2014 15:08

L34u75c88i29e 77B25a95r63t71o45ň98o32v30á 5850218207205

Ale kdo určuje, že je to špatně, Vy? Že zkrátka jen tak nějaký vyšší arbitr nad již narozenou osobou nemůže dle nějakých kritérií rozhodnout, jestli to má cenu či by bylo lepší nepečovat....Co takhle si připustit, že není ideální svět, ale přesto díky bohu za vědu a pokrok.

+1/−2
9.9.2014 15:13

J34a64n 35N36o50v92o58t20n17ý 2234896885440

Určuje to příroda a zdravý rozum. Ne nějaká zaslepená pseudoemocionální dogmata ... a falešný pocit "vlastnictví" někoho (například dítěte)

+1/0
9.9.2014 15:21

L90u57c10i26e 12B32a89r24t16o92ň10o40v74á 5520308357285

Nezlobte se, ale tohle jsou takové silné pivní řeči, které k ničemu nevedou. Kdo bude tím předkladatelem a kdo bude měnit legislativu? Kdo si vezme na odpovědnost ukončit něčí život? Proč nejste konkrétní? Vám zkrátka existence lidí jako je Martínek a tisíce dalších nevyhovuje, nelíbí se Vám to a rád byste, aby je někdo jiný za Vás vypnul a uklidil.

+1/−2
9.9.2014 15:31

L95e14n41k64a 94N60o96v71á 1336916198945

Ve všech Vašich příspěvcích se vyjadřujete skoro hystericky. Tady si myslím probíhá slušná diskuze, kde se poukazuje na to, že o kvalitě životě se v případě Martínka bohužel mluvit nedá. Lidi jako Martínek mi nevadí, mám respekt před rodiči, co svůj život doslova obětují. Otázka prostě je, zda se i za těchto okolností, kdy lékaři po krvácení do mozku věděli, že bude chlapec těžce mentálně postižený má pokračovat v jeho záchraně za každou cenu.

+2/−1
9.9.2014 15:38

L94u66c31i81e 70B36a31r46t18o43ň28o92v92á 5220208317345

Proč hystericky, jen se ptám na to, co se dá vždy v tom konkrétním případě dělat? Podle čeho mají lékaři rozhodnout, že po krvácení do mozku nebudou již u dítěte pokračovat v jeho záchraně za každou cenu? Vždyť by je za to mohli Ti rodiče zpětně žalovat.

+1/−2
9.9.2014 15:44

L27e22n61k84a 47N70o81v49á 1756466128155

Měla jsem bratra na ARU každý doktor, který tam byl nám byl schopen říct, jak na tom je a kam se jeho stav v nejhorším případě mohl ubírat. Ano, medicína není exaktní věda, ale po určitých věcech jako je krvácení do mozku jsou schopni lékaři říct, jak se jeho stav bude vyvíjet. Nelíbí se mi dnešní politika záchrana za každou cenu. V mnohých případech pak skutečně člověka/dítě zachrání, ale na jaký úkor? Vemte si kolik rodičů shání na léčbu dětí s rakovinou/cystickou fibrózou/metabolickými poruchami finanční prostředky. Jenže pojištovna není bezedná a mají se tedy finanční prostředky vynakládat na pacienta, který si ani neuvědomuje, že je? Doporučovala bych Vám přečíst si rozhovor s dívkou, která trpí nemocí "motýlích křídel", který nedávno na idnes byl. Ta poukazovala na fakt jak těžký život je s touto nemocí a apelovala na budoucí rodiče, at si nechají udělat genetické testy. Ano, v případě Martínka to není genetikou, ale není ten život spíš trápení a přežívání než žití?

+1/0
9.9.2014 15:51

L77u73c59i89e 11M14a44c71h11a80r39t81o56v93á 6836223644240

Paní Nová,

taky sháním peníze na léčbu. 

Jenom se tak zeptám: myslíte si, že je člověk s cystickou fibrózou/jinou metabolickou nemocí rád na světě? Sama někdy nevím, ale nikdy jsem od svého dítěte neslyšela, že by na světě rádo nebylo.

Snaží se žít na plno, zvlášť teď, na prahu dospělosti.

O to víc jsou pro něj jeho omezení překážkou.

Nevím jestli si někdy najde životního partnera/partnerku.

Snažím se ho vést k soběstačnosti a samostatnosti.

Jedná se ale v podstatě o mentálně normálního jedince...

+1/0
9.9.2014 20:38

J26a92n 18N72o45v48o70t49n48ý 2344926875270

Pivo nepiju. Asi víte kdo u nás tvoří legislativu ? (nebo ne ?) Díky své profesi se s velmi postiženými dětmi a dalšími jedinci žijícími (nebo spíš živořícími) v ústavech setkávám poměrně často ... a myslím si že něco takového je v mnoha případech zbytečné a jen zdrojem utrpení pro všechny. Odpovědnost ? Kdo má zodpovědnost za to že se někdo narodí ? Nikdo ...Jde to úplně mimo nás .. i to že někdo zemře, jde mimo nás, nemáme nad tím žádnou kontrolu ... ani nad sebou ...

0/0
9.9.2014 15:43

L80u16c38i16e 47B84a78r85t14o56ň49o23v69á 5270768727825

Já vím, už jsem s Vámi vedla podobnou debatu vícekrát. Sám dobře víte, že se to vyřešit zatím u nás legislativně nedá...

0/−1
9.9.2014 15:50

J55a64n 55N66o73v65o65t16n33ý 2214656185260

To vím. Ale mým názorem je, že to není dobře a je to v mnoha případech nedomyšlené sebetrýznění a nerespektování hlubší reality, to je vše ...

+1/0
9.9.2014 16:00

L27u90c94i51e 32B43a70r25t97o17ň17o74v12á 5330898947725

Jistě vzpomínám. Nebylo to veselé čtení.  Víte, mne to také kolikrát napadne, jestli by těmto dětem nebylo lépe "nebýt". Věřím tomu, že to jejich nebytí by jim vlastně dle nás mohlo pomoci, aby netrpěly ani ony a jejich okolí. Jenže to se tak lehce řekne, prohodí v nezávazné diskuzi, ale v realitě...,kdo bude tím arbitrem, jaká budou kritéria?

0/0
9.9.2014 15:16

L65e24n83k91a 66N28o31v60á 1736816278505

To snad nemyslíte vážně, že srovnáváte diabetes se kterým se dá plnohodnotně žít a následky po krvácení do mozku.

0/0
9.9.2014 15:34

L39u68c60i94e 18B15a26r79t97o12ň78o64v74á 5800618327765

To snad ani Machartová na mysli neměla. Možná jen chtěla poukázat na velmi ožehavý problém v případě, kdy by někdo mohl považovat za dobré, že jiného milosrdně zabije tím, že mu neposkytne další péči nezbytnou k životu.

0/0
9.9.2014 15:41

L78e92n10k91a 48N28o98v88á 1936656268235

Nemyslím si, že někdo s racionálním myšlením by považoval za rozumné nedat diabetikovi inzulin. Diabetes je nemoc se kterou se můžete plně zapojit do běžného života. Ano i oni mají výdaje za inzulin, jehly atd. Ale není takový balík peněz, jako v případě mentálně těžce postižených jedinců.

0/0
9.9.2014 15:58

L81u14c12i63e 13B97a12r57t32o34ň87o26v17á 5890438327695

Ano, rozhovor jsem četla, ale slečna se v žádném případě nevyjádřila ve smyslu, že dítě, které si již narodí s nemocí motýlích křídel bychom měli nechat přirozené selekci. A komu chcete nechat tu tíhu rozhodování, aby racionálně určoval, zda dáme přednost léčbě dětí (výdeji financí) s rakovinou/cystickou fibrózou/metabolickými poruchami než před zdravotní péčí o Martínka? Já jsem vždy konkrétní, protože akademické debaty tady nic nevyřeší.

0/0
9.9.2014 17:00

L88u49c37i59e 81M42a98c50h49a74r94t77o94v80á 6446743954470

Paní Nová, 

Vy jste asi tu kauzu pozorně nesledovala. Sama jsem v příspěvku psala "postižený" a ne diabetik, ten chlapeček měl mozkovou obrnu, spoustu zdravotních problémů. Matka měla i zdravé dítě, ale to je teď zřejmě v dětském domově, protože jde na 15 let sedět, hlavně proto, že odebrala inzulín dítěti, které na ni bylo zcela závislé.

0/0
9.9.2014 18:57

L74u66c71i32e 38M97a88c62h85a19r57t26o58v20á 6496653164430

Nedá mi to, abych ještě jednou nepřispěla.

V diskusi jsem zaznamenala názor muže, který by si přál takové dítě zřejmě "uspat". To je postoj, jakým se většina mužů staví k narození postiženého dítěte. Většinou od ženy odejdou a založí si rodinu jinde.

K metabolickým vadám - včasné odhalení (např. u fenylketonurie) a dodržování léčebného předpisu (dieta s nízkým obsahem bílkovin a preparáty) vede k tomu, že dítě se vyvine normálně. Taky ta dieta a preparáty nejsou přirozené.

Jenže spousta metabolických vad se projeví až po určité době. Dítě se nevyvíjí jak by mělo, neroste atd. Rodiče stráví hodně času po různých vyšetřeních, pak je jim sdělena diagnóza, většinou dosti neradostná.

Hodně rodičů je velice statečných, že jsou připraveni dítěti připravit v rámci možností, co nejlepší život, i když vědí, že dítě se nebude dále vyvíjet, naopak dojde k regresi a zemře dříve než oni.

Možná to dělají kvůli sobě, ale rozhodně to vede k tomu, že prožijí pocit opravdu nezištné lásky - dítě ji většinou není v mnoha případech ani oplácet.

Možná je k tomu vedou náboženské důvody.

Možná jsou tito postižení jedinci na světě kvůli tomu, abychom si uvědomili, jaké vlastně máme štěstí a jakými malichernostmi se trápíme.

0/−2
9.9.2014 14:56

J79a34n 40N64o37v68o34t12n31ý 2224576385490

Není možná špatné si občas uvědomit i hlubší podstatu věcí ... Nic není v našich rukou. Ani to že se nějaké dítě narodí nebo nenarodí, ani jak bude vypadat.  Udělal někdo a jeho manželka s někým nějakou smlouvu, že bude mít dítě - konkrétní tělo - a že bude mít svůj konkrétní osud, podobu atd ? Není spíš fakt to, že jeho početí byla náhoda ? To, že plod přežil mnoho rizik a nebezpečí v děloze je další náhoda. To že to dítě byl chlapec nebo děvče, je další náhoda. Jinými slovy - to, co nazýváme "našim dítětem" , je v podstatě jen náhodný jev, událost, nad kterou nemáme kontrolu v žádném okamžiku. Nevíme jak jsme se tu ani my sami objevili (v naší dané podobě) a už vůbec nevíme kdy a jak naše tělo zemře.  Všechno probíhá v souvislostech, které my nejsme schopni ani vnímat, ani ovlivnit , ani pochopit. Naše malé "já" a jeho uměle vytvořené připoutanosti jsou jen chvilkovými hrami naší mysli, která neznamená nic v kontextu nekonečně plynoucí přírody a vesmíru ... Naše utrpení vzniká z chorobné připoutanosti k věcem, které dříve nebo později zmizí a které nemáme jak ovlivnit. Vnímat občas věci i z těchto naprosto reálných úhlů (před kterými ale naše ego často zoufale zavírá oči), může velmi pomoct. Spíše než různé emocionální hry a neschopnost podívat se na věci z reálnější a rozumnější perspektivy. Jako například považovat za povinnost udržovat za každou při životě něco, co v daném těle není normálního života schopno, ani v elementární podobě ... a myslet si že je no "naše" a že jsme výhradními vlastníky... Omlouvám se jestli jsem se někoho dotknul ... ale taková je realita ... (ale není to nic negativního - naopak. Iluze jsou většinou negativní .... ve svém důsledku ...)

0/−1
9.9.2014 14:48

D50a49v27i20d 92Z70m10e86š51k50a34l 6263508407

Moc držím palce rodičům, mají můj obdiv. Spíše se zarážím nad jednou věcí. Bez ohledu na to, jak píše níže pan Mudroch a bohužel s ním souhlasím se může poškození CNS projevit i později. Co pak? Ditě žije a nevnímá. Rodičům v normálních poměrech nezůstává nic jiného než doslova žebrat o peníze na léčbu a rehabilitační programy, sakra proč?

Tento systém je ohleduplný k narkomanům a podobné havěti, ale rehabilitace takto závažných onemocnění u dětí jsou odkázány na žebrání po různých sbírkách???

Já to fakt nechápu.

Hlavně, že máme X zdravotních pojišťoven... Proč??? Není to každému jedno? Proč hradíme X zdravotním pojištovnám baráky, platy, auta, reklamy, sekretarky, sekretarky sekretarek... Nestačila by jedna, která by z ušetřených prostředků hradila i tyto programy na alespoň částečnou léčbu dlouhodobě nemocných dětí, které za to nemůžou...

Posílám alespoň 1000,- na Martínka... Když už má stát jiné priority například živit 90% romu a narkomanu... [>-]Rv

+2/0
9.9.2014 14:21

P19e61t24r 64M19u63d83r10o63c28h 9791897862731

Jako uz mnozi prede mnou, i ja si myslim, ze nektere deti by se nemely zachranovat za kazdou cenu. A kde je ta hranice, ptaji se mnozi. Myslim, ze hranice je tam, je-li narozeny clovicek sam o sobe schopen prezit, nebo ne. Ma tak tezkou srdecni vadu, ze prezije jen par hodin? Neoperujme. Nema saci reflex? Neudrzujme. Ma tak poskozeny mozek, ze ani sam nedycha? Neudrzujme. Ma takovou metabolickou vadu, ze by nedozil roku? Neudrzujme. Ja vim, je to tvrde, ale tak to proste je. Prezivat by meli zdravi. Nemoc takoveho charakteru, ze se clovek bez pomoci nedozije reprodukcniho veku, ma jiste nejaky ucel - Darwin to nazval prirozenym vyberem. At to zabalime do jakychkoli hezkych slov a opentlime citaty autorit, z tohohle faktu se nevylzeme. Tak bychom jej meli prijmout, ne s nim bojovat.

+9/−1
9.9.2014 13:49

M18a47r69t70i10n85a 75T11r21o12j61a74n15o58v86á 5913628305

To jste vzal ty choroby hodně šupem... Zrovna ty srdeční vady - transpozice velkých tepen nebo Fallotova tetralogie jsou vady, při kterých skutečně můžete přežít jen několik hodin. Ale operace z vás udělá v naprosté většině případů v podstatě zdravého člověka. Pak jsou takové vady nebo vrozené nemoci, které se opravdu nezachraňují, jestliže tedy zachraňavím nemyslíte fakt, že je nikdo po porodu nedorazí.

Zrovna tento chlapec se narodil ve 33. týdnu a byl v pořádku. Takto předčasně narozené děti přežívaly i před 150 lety (jistě, ne v takovém počtu, ale přežívaly a vyrostli z nich normální lidé). To, co se mu stalo potom, je bohužel smutný osud, před 150 lety by zřejmě zemřel, dnes ho medicína zachraňuje, protože to holt umí a následky není schopná predikovat.

A s tím Darwinem to máte také trochu popletené. Ty nemoci nemají "za účel" zabránit člověku v rozmnožování, v tom přirozený výběr opravdu nespočívá. Spousta mentálně postižených lidí se normálně rozmnožovat může a taky se rozmnožuje.

A kdybyste bral ten přirozený výběr v tom zjednodušeném pohledu, tak stejně je přirozené ty děti zachraňovat - schopnosti lidí ať už technické či medicínské jsou také přirozené, člověk je nadán inteligencí a i vynalézavostí též od přírody.

+3/0
9.9.2014 14:25

O47n93d33ř34e61j 71Š13r55u48b97a59ř 1755761115426

chudak kluk

0/0
9.9.2014 13:35

R21u59d24o45l21f 84S57c85h18m16i31e70d30t 9789266346564

Ježiši, strašný osud!!! Bože, najhoršia vec, keď sú deti postižené.....

0/0
9.9.2014 13:25

D65u35š11a14n 91M30o72u50r19e98k 7982787127841

Je to strašně smutné, sám mám dvouletého syna Martínka..

Pokud tam je ale diagnóza předčasného ukončení růstu mozku na úrovni, kde je teď, nemůže to mít jiný než špatný konec a rodiče by to měli pochopit. To, kam směřuje dnešní lékařská etika, nedává žádný smysl. Raději bych na jejich místě pořídil Adámkovi nového sourozence a bylo by lépe všem, bohužel..

+18/−1
9.9.2014 13:11

J80a77n 72N60o84v26o12t89n51ý 2334386245500

Je to tak. Tohle naprosto posedlé a zaslepené lpění za každou cenu ať dítě vypadá jakkoliv je myslím hodně nerozumné a nerealistické (a způsobuje léta zbytečného utrpení spoustě lidí). Z hlubšího hlediska žádné dítě není "naše".

+2/0
9.9.2014 13:23

M64a49r40t62i44n 59S79t62r16a31k56a 8687348137370

V  minulosti se děti, které dnes zcela normálně přežívají (a dnes jich je spoustu, pravděpodobně také znáte někoho kdo měl  novorozence alespoň několik dní v inkubátoru) byli možná předmětem stejných pochybností, jaké tady teď máte vy u těch dnešních "hraničních" dětí. Právě proto, že se na to tenkrát nevykašlali dnes žije úplně normální život spousta lidí, kteří by dříve nepřežili. A za 50 let budou třeba normálně žít děti, které dneska budí takové kontroverze.

0/0
9.9.2014 13:25

J33a80n 92N16o28v15o48t95n10ý 2384316535320

Je hlavní prioritou za každou cenu dále přelidnovat už tak extrémně přelidněnou planetu ?

+3/0
9.9.2014 13:27

M10a98r28t73i73n 20S40t15r24a25k87a 8717818237790

Ale no tak...

+2/0
9.9.2014 13:30

J42a14n 57P90a39l56á53t 3745512558156

Jasně, takže až se (nedej bože) objeví třeba svalová dystrofie, tak hurá celá rodinka s Martínkem do márnice Rv

+1/0
9.9.2014 14:28

J36a27n 85P40a43l59á61t 3875412208256

Je úžasné, když rodiče dokáží poskytnout to, co je nejdůležitější - péči a lásku. To jsou skuteční hrdinové. Martínek má štěstí, že vás má. Přeji celé rodince jen to nejlepší, mnoho sil a vytrvalosti na cestě za zlepšením. Přispívám do sbírky.

+5/0
9.9.2014 13:07

J62a19n 87N49o61v97o78t35n38ý 2714436475180

Já nevím ... mně to přijde jako zbytečná hra na emoce a hrdinství, kdy jediným výsledkem je utrpení všech zúčastněných ... Za normálních okolností v rámci přírody takový nepovedený jedinec nepřežije a za rok za dva se narodí nový v pořádku ..

+12/−1
9.9.2014 13:19

M98a74r98t56i58n 52S23t47r56a33k10a 8707638627980

Za normálních okolností "v rámci přírody", pravděpodobně nepřežijete ani slepák. Jistě, srovnávám odlišné věci, ale liší se jen mírou, nikoliv podstatou. A já se ptám, kdo definuje tu hranici, která dělí případy na zachraňovat a nezachraňovat.

+3/−1
9.9.2014 13:29

J40a70n 96N26o79v54o64t94n91ý 2594306255120

Zdravý rozum ...

+1/−1
9.9.2014 14:25

J17a17n 95P37a52l86á82t 3845172488506

No, raději nedomýšlet, jak byste se vůči svému dítěti zachoval vy...

+1/0
9.9.2014 14:15

J84a85n 25N90o55v34o49t31n37ý 2814186585270

Pokud by se mi narodilo takto postižené dítě, rozhodně bych ho nechtěl za každou cenu zachraňovat a uměle vypiplávat ... Je třeba uvažovat reálněji a méně zaslepeně ...

+1/−1
9.9.2014 14:26

J77a52n 26P48a54l83á53t 3505452268206

Příčina smrti: "Neposkytnutí pomoci na přání otce." Prostě taťka k pohledání Rv

+1/−1
9.9.2014 14:33

J13a46n 26N85o56v23o57t54n83ý 2814346345290

Příčina života: těžce postižený jedinec, jen jakási vegetativní hmota bez vnímání, uvažování, sebeuvědomování, neschopná samostatného života, vyžadující 24 hod péči denně, později odkázaná na odkladiště v jakémsi ustavu, způsobující utrpení celému okolí. Udržování při "životě" za využití extrémních prostředků a ještě se z toho dělá zásluha a úspěch.  Prostě rodiče k pohledání ...

+1/0
9.9.2014 15:25

L24u73c64i77e 21B66a84r39t64o79ň87o97v13á 5390438707315

Takže na rovinu, buďte konkrétní...co mají tito rodiče dělat? Mohou dát syna do ústavu, což možná ještě nastane. Mohli dítě nechat potratit ještě před narozením, mohli najisto vědět, že bude tak vážně postižené? Oni nemohou požádat lékaře, aby "vypnuli přístroje" protože ten chlapeček na přístrojích závislý není a navíc, ani to eticky nelze. Mají ho přidusit polštářem? Mají ho nechat umřít hladem? Nebo co mají dělat, aby Vám vyhověli a nevystavili se tak možnosti trestního stíhání?

0/−1
9.9.2014 14:55

P40e80t49r 97K15a97l20v91o75d52a 9985837339974

Z podobných živitních příběhů je mi vždy smutno. Cítím s rodiči a malému přeji malý zázrak v podobě uzdravení.

+4/0
9.9.2014 12:51

T63o77m60á70š 42V26a68l21s 6798466310150

Překvapuje mne, že většina diskutujících vidí tento "problém" jako neřešitelný. Já myslím, že řešení má, jen pokrytecky tvrdíme, že ne. A to ze strachu, abychom byli "korektní", nechceme prostě slyšet a říkat nepříjemné věci. A kam to vede vidíme kolem sebe.

+17/−1
9.9.2014 12:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.