Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Těsně před zapnutím semaforů bouraly v nebezpečné křižovatce náklaďáky

Zhruba o hodinu se posunulo rozsvěcení nových semaforů na křižovatce v lokalitě Tři věžičky na okraji Jihlavy. Důvod odkladu jen potvrdil nebezpečnost tohoto křížení hlavní silnice mezi Jihlavou, dálnicí D1 a Havlíčkovým Brodem s odbočkami do Stříteže a průmyslových zón. Srazila se dvě nákladní auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62o41s12e13f 75N22o83v36á96k 1430663675

Příčina nehody - rozrušení řidičů, kteří se těšili na semafory.

0/0
14.8.2014 1:31

J55a45n 50P66r98o67c67h98á11z21k24a 8409146515374

Když se začal stavět obchvat Červeného Kříže a Antonínova Dolu a měla vzniknout tato křižovatka, tak Ředitelství silnic a dálnic zde prověřovalo dopravu. Největší dopravní zatížení bylo pouze na tahu Jihlava - Havlíčkův Brod. Z kolmých směrů jezdilo zanedbatelné množství aut. Kolem této křižovatky skoro nic nebylo. Nikdo z města ani kraje neřekl, že je zde naplánovaná průmyslová zóna a tak byla postavena křižovatka tak jak je. Až po dokončení obchvatu se rozprodaly pozemky až k silnici a začalo budování. Dokud zde Jipocar nepostavil logistické centrum, tak to ještě celkem šlo. Ale to již bylo na nějaké přestavby pozdě. Na kruháč zde není místo, ani na tak malý, jak je zvykem stavět v Jihlavě.

Spuštěním semaforů se okamžitě začaly tvořit kolony na přivaděči od Jihlavy (pod dálnicí je kvůli opravám průjezdný jen jeden pruh) a to hodně dlouhé.

Je to asi nejlepší řešení ze všech možných špatných :-(

+1/0
12.8.2014 6:37
Foto

M23a55r28t71i22n 53O63c98h 7779534385686

To je zase blbost. Semafor muze resit plynulost dopravy ale nezodpovida bezpecnost. Za tu zodpovida kazdy ridic.

0/−1
11.8.2014 21:43

J67i23ř23í 65N24e94u96m54e97i92s59t81e54r 2422855363481

Čistě technická - ten tranbus z textu má být trambus? Což je dnes tak převažující a běžný typ kabiny, že se jako označení přestává používat. Navíc v našich krajích to bylo označení liazky...

+4/0
11.8.2014 20:50

P11e97t61r 48B98á38č17a 8355306225135

Krizovatka je uplne normalni a dokonce i celkem prehledna, akorat ridi za nic nestoji.

Semafor udela akorat jen dalsi kolony na hlavnim tahu.

+6/−1
11.8.2014 19:23

P55e66t95r 38B40á98č54a 8845446965295

*ridici

+1/0
11.8.2014 19:24

D42a58n52i43e63l 72S72o38b35o26t25a 9979794916890

Křižovatka je přehledná, problém je hustý provoz na hlavní. Ono totiž najet z vedlejší na hlavní trvá dost dlouho, a když tam stojí pár kamionů, na vedlejších se vytvoří dost dlouhé kolony. Semafory jsou dobré řešení, jen škoda, že to trvalo tak dlouho.

+3/−1
11.8.2014 22:50

F69r39a15n87t44i12s90e50k 86M12r64z29e82n10a 3575515398289

Me zarazi jedna vec. Stavi se nova krizovatka kde experti doporuci bud kruhac nebo mimourovnove krizeni, protoze se dopredu vi ze tam budou skarede nehody. Na experty se neda a udela se to podle pokladny ( nejlevnejsi reseni - padesatka v kombinaci se stopkou). A pak uz se jen jezdi pro raneny a odklizet trosky, klidne i nekolikrat tydne. Az budou prvni mrtvi, zacne se teprve premyslet co dal... Ze by konecne ten kruhac? ;-€

0/0
11.8.2014 19:01

D67a48n18i14e45l 64S44o95b93o94t86a 9579864146470

Nevím, jestli jste teda ten článek četl, ale kruháč tam nebude. Uvažovalo se o něm i proto, že ho chtěl zaplatit Jipocar, kterému tudy jezdí dost kamionů, ale jak je v článku uvedeno, právě kvůli kamionům by se tam kruháč nevešel.

0/0
11.8.2014 19:06

R69a69d49o95v98a94n 37D90l70u50g77o43s89z 3716801838866

Kruhové objezdy lze proporcionálně připravit i pro kaminony.

0/0
11.8.2014 19:17

J96i39n40d83ř84i34c73h 69Š91k50o16p13e92k 4105971270585

ano, ale potřebuješ větší prostor,což může být problém z hlediska pozemků

0/0
11.8.2014 19:26

M23a60r60t51i44n 89P75o76s67p35í11š74i71l 8245191176897

když si tak promítnu kruháče co znám, Holice, Turnov, Semice (ten obzvlášť) tak moc nerozumím tomu, že by se tam nevešel kruháč pro kamiony. Ovšem pravda je, že kruháče se moc nedoporučují pokud převládá jako tady doprava v jednom směru.

0/0
11.8.2014 21:02

T27o55m30á61š 45V94a78l14d58e87r 7333970709

Znám podobné kruhové objezdy, které jsou dost rozbité právě nákladní dopravou. Zvláště kostky na vnitřním prstenci. Pokud kamion musí objíždět více než polovinu kruhu. Dále by se upřednostnil provoz do zóny a ze zóny do Jihlavy a ostatní by měly v době špičky smůlu. To taky znám u některých průmyslových zón. Takže semafor může být rozumné řešení. Ovšem jak dlouho denně bude svítit a jestli jej budou řidiči respektovat. A jestli je svícení nastaveno inteligentně. Těch faktorů tam je mnoho.

0/0
11.8.2014 22:50

V52á60c83l75a21v 30R41o52d 7163630630255

Největší překážkou pro realizaci kruháče je pumpa v bezprostřední blízkosti křižovatky. Musela by se posunout dál a to by znamenalo další obrovské náklady!

0/0
12.8.2014 7:10

J59i32ř98í 96E77r40b97e23n 1753534776647

Jenže na to potřebujete trochu dost místa okolo té křižovatky ;-)

0/0
11.8.2014 19:26

B23l28a80ž55e92j 55M66o77t16y24č74k26a 8977597925760

jdi s kruháčem do řiti.

0/0
11.8.2014 21:10

D64a83n63i91e14l 12S22o95b81o36t27a 9889204326270

Toto teda trvalo, už se o tom jedná x let. Jako vždy se to zbrzdilo na penězích. Město chtělo příspěvek od státu, ten ale řekl, že je to problém města - průmyslová zóna tam byla naplánovaná už hodně dávno, takže měli počítat s nějakým řízením provozu. Stát tedy nechtěl dotovat chybu jihlavských úředníků, což schvaluju.

0/0
11.8.2014 18:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.