Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Záchranáři vyprostili čtyři mrtvé dělníky, které zavalil most na Vysočině

Záchranáři v noci vyprostili ze sutin mostu, který se ve čtvrtek zřítil ve Vilémově na Havlíčkobrodsku, postupně těla čtyř mrtvých dělníků. Jsou to tři Češi a jeden Slovák. V sutinách by už neměl být žádný člověk. V době neštěstí bylo pod mostem šest dělníků, dva z nich se podařilo vyprostit během čtvrtka. Jeden z nich má těžká poranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a81r74o95s12l97a11v 17R53y51c73h67t67á18ř 2114619779446

Na každé stavbě, na které se podílela tato firma by měla být varovná cedulka:

VAROVÁNÍ: TOTO STAVĚL BÖGL & KRÝSL!

0/0
6.9.2014 16:18

M58i32l66a77n 86R31o37m60a87n52o11v31s60k92ý 8475526736155

Právě ten hysterický "boj" s korupcí způsobuje, že zakázky dostávají lemplové, kteří nabídnou nejnižší cenu a přes to vlak nejede. Kvalitní firma nemůže nesmyslně nízké ceně konkurovat. Za zadavatele si zase nikdo nedovolí ignorovat nejnižší nabídku, protože by si pro něho ve tři ráno mohlo přijít zatýkací komando s beranidlem a za doprovodu TV kamer jej vodit v poutech jak nejhoršího vraha. Tak se nedivte, bude toho přibývat.

+2/−1
5.9.2014 13:36

V13í12t12e33k 49V16e30č49e33r49e91k 7278469243355

Nesmysl. Vysoká cena negarantuje naprosto nic, jen vysoké provize pro soutěžní komisi. A něco jiného je kvalita a něco jiného dodržování bezpečnostních standardů. A navíc při demolici! Copak existuje kvalitní a nekvalitní demolice? Bezpečnost by měla být i v zájmu té firmy. Asi těžko si nějaká firma řekne - tohle uděláme za půlku a necháme to na sebe za trest spadnout.

Kde jste viděl komando a beranidlo? Co si to vymýšlíte za hovadiny? Jestli myslíte Nagyovou, tak tam policie zveřejnila video a byla to ta nejzdvořilejší návštěva, jakou jsem kdy viděl, pravda trošku pozdě večer. O beranidle lhal jenom Nečas a pak se podalo na policii trestní oznámení za zveřejnění toho videa.

+1/−1
5.9.2014 14:11

A26n63d67r47e14a 13N39o46v79á 8414331306325

tak cena má samozřejmě dost společného s tím, jak kvalitní lidi si na práci najmete/zaměstnáváte a kolik dalších kšeftů musí "zodpovědní" stíhat současně.

+1/0
5.9.2014 14:13

J24a23n79a 25L17a78n10g83o96v16á 2585616730833

Ano, cena je důležitá, ale ještě důležitější je distribuce peněz. Firma nemusí být nejlevnější, ale najme levné dělníky a šetří na materiálu, aby jejímu vedení šlo do kapsy co nejvíc.

0/0
5.9.2014 17:00

O28n13d21r81á31š 60B97e21s11k29y15d 5580782865483

Je to strašné, že stejná firma co stavěla most ve Studence, kde bylo 6 mrtvých a spousta raněných. Stejná firma, která stavěla most na Slovensku několik mrtvých ( myslím 4 ) a dostala zakázku na opravu mostu a opět 4 mrtví a 2 ranění. Jak, se tohle může stát. To jsou hluboké známosti s politiky a hlavně z ODS a ČSSD.

+1/0
5.9.2014 13:30

P44e85t44r 12R90i13h53a18k 7671968248106

Zase ti? To uz jim spadl treti. To uz je trosku moc. Zanedbani bezpecnosti na ukor penez?

+1/0
5.9.2014 13:05

V22í45t48e59k 68V14e28č41e39r31e78k 7588459143205

Někdo by se měl na to už podívat pořádně. S Boglem a Kryslem se toho už táhne nějak podezřele moc na to aby to byla náhoda.

+2/0
5.9.2014 11:23

J11a96n 92O55p80i87s 3823778112985

Budou taky houkat sirény?[>-];-(

0/0
5.9.2014 11:06

J81o86s45e82f 27B76r78o40ž57e53k 7133435312891

Nojo, výběrové řízení kde je hlavní a v podstatě jediné kritérium cena. Takhle to dneska funguje všude a ve všem, ten kdo tam nažene nevzdělané a velmi špatně placené lidi, nedodrží technologické normy, postupy a předpisy, může nabídnout tu nejnižší cenu - jenže to holt pak taky dochází k takovýmhle situacím a stojí to lidské životy. 

Ale po tomhle přece póvl ze 4 cenové volá, ne???

+3/−2
5.9.2014 10:51

F58i66l50i10p 83S27i39r82o58t72e32k 9382189612201

Jestliže ovšem úplně stejně vypadají i předražené zakázky, jen s tím rozdílem, že o to víc zbude majiteli stavební firmy, tak problém bude možná někde trochu jinde.

+1/0
5.9.2014 11:20

J89o21s47e54f 13B86r25o45ž63e38k 7313965712981

Máte něco s veřejnýma zakázkama společného?? (Já se jen letos účastnil už 3, tak o tom něco vím). Podle toho komentáře o tom vůbec nic nevíte, protože předražená zakázka ve výběrku prostě není.

+1/0
5.9.2014 13:55

A30n92d34r27e62a 97N36o84v49á 8564201506255

ale to snad ne. Vy jste nikdy nedělal křoví?

0/0
5.9.2014 14:03

J45o45s98e98f 46B95r80o84ž31e74k 7343685792671

ale jo, taky se to stalo - jenže nikdy ne ve veřejné soutěži, tam to nejde resp. je to k ničemu. Dokud bylo možný dělat soutěže pro vyjmenované firmy, tak se to dalo takhle dělat, ale posledních pár let to prostě už nejde.

+1/0
5.9.2014 15:42

V55í13t54e79k 39V24e47č94e44r10e40k 7468629893965

Nesmysl. Nikdo nezaručuje, že přeplacením si zajistíte dodržení norem. NAvíc jsem neviděl, že by někde v ČR vyhrála nejnižší cena. Většinou vyhrává nejbližší kamarád. A navíc, i když přeplatíte, tak praxe je taková, že ten co to vyhraje, pak osloví tu nejnižší nabídku za jejich cenu, nechá je to udělat jako subdodavatele a zbytek si nechá (dá provizi vyhlašovateli "soutěže")

+1/0
5.9.2014 11:20
Foto

O85l29d90ř15i60c40h 95V16y27k80y81d36a63l 1319921879314

Mám jiné zkušenosti. A mimochodem..... pokud se nemýlím.....předání zakázky dodavateli, který se zúčastnil předmětného řízení, se dopouští porušení pravidel EU....tedy...pokud je to sponzorováno EU.

0/0
5.9.2014 11:32

V81í23t15e19k 24V86e40č81e69r41e89k 7288699313575

No tak to předá jinému, ještě levnějšímu. Prostě cena a kvalita nemají žádnou souvislost.

0/0
5.9.2014 13:39

J85o49s30e43f 87B16r88o70ž68e82k 7623745782821

ale mají, prostě kvalitu za nízkou cenu nedostanete - i v tom obchodě nebo na tržišti dostanete za nízkou cenu jenom čínský šmejd.

+1/0
5.9.2014 13:56

V51í87t27e29k 58V19e97č67e13r96e96k 7198919553305

Za vysokou cenu kvalitu taky nedostanete.

0/0
5.9.2014 14:07

A80n29d85r97e21a 93N72o12v32á 8654731946725

přesně - vždycky jde o poměr kvalita/cena.

0/0
5.9.2014 14:08

J83o75s36e80f 51B20r10o58ž37e53k 7903475162961

vysokou kvalitu si můžete vybrat, ale ne když je hlavní kritérium nejnižší cena.

+1/0
5.9.2014 15:43

J32o11s83e77f 17B30r66o71ž84e52k 7823335622691

ne, pokud ho uvedete v nabídce jako subdodavatele. Ten ale už další subdodavatele uvádět nemusí.

0/0
5.9.2014 13:55

P68e41t30r 47B24u35r64d79a 3400335249287

Místo reagovat klikám plus - a opakovaně.

Kamarád má nejnižší cenu, ostatní byli vyřazeni. Normy se v rozvojových ekonomikách neřeší.

0/0
5.9.2014 11:59

J70o53s53e47f 43B86r21o45ž44e58k 7413285662961

no, takové výběrko, kde všichni ostatní byli vyřazení s výjimkou kamaráda tady naposledy bylo za socanů, když se zadával mýtný systém. Opravdu si myslíte, že dnes je možné někoho jen tak vyřadit - a on se nedovolá k UHOSu, soudu, arbitráži, atd... - a že takový tendr projde?? Dnes jsme fakt někde jinde.

+1/0
5.9.2014 13:59

V50í82t90e57k 72V30e53č38e73r83e70k 7668849453385

Byl bych hrozně rád, kdybyste měl fakt pravdu.

+1/0
5.9.2014 15:59

J89o80s46e63f 80B64r85o40ž60e38k 7633615182261

vůbec nejde o přeplacení, to možná platilo před 8 lety ale ne dnes. Dneska to funguje tak, že se vypíše výběrko, kde se stanoví max. cena. Při dodržení kvalitativních parametrů je cena někde v oblasti 60-70 procent a to bez marže, jen nákladová. Pak přijde někdo, kdo kvalitu neřeší a nabídne 40%. Dostane zakázku, protože kvalitu dnes už neřeší nikdo. A pak to prostě takhle dopadá - bohužel u stavby mostu jsou z toho mrtví.

+1/0
5.9.2014 13:53

V30í96t42e35k 78V90e16č47e22r65e26k 7768879613945

Mi ale pořád nikdo nevysvětlí, jak vysoká cena tu kvalitu GARANTUJE. Podle mě nijak. Možná tam ten prostor pro tu kvalitu je, ale jestli je využit, anebo je ta vyšší cena použita jen k vyššímu zisku, není zaručeno.

Mám nanejvýš zkušenosti s domácími řemeslníky všeho druhu. A tam bych dokonce řekl, že se dá najít dlouhým hledáním současně jak špičková kvalita tak i nejnižší cena. Někdo, kdo to dělá poctivě proto, že sám chce, že chce moji spokojenost a součástí odměny je, že ho s radostí doporučím, kudy budu chodit.

0/0
5.9.2014 15:57

M74a23r43e81k 70V59e87s73e43l31ý 1687608110544

Myslim, ze tady by byla na miste verejna sbirka a nejaka pomoc. Narozdil od rodin zoldaku, kteri meli slusny plat a jeste dostanou 2 mega od statu a navrch se vypise sbirka, tyhle rodiny dostanou nejakou almuznu od zamestnavatele (mozna) a pokud sami nemeli zivotni pojistku, tak ti to take konci. !!

+5/−5
5.9.2014 10:18

J93o90n64á66š 96N22o55v16á15k 3758299185927

a co ti brání tu sbírku vyhlásit?

+2/0
5.9.2014 10:37

P47e20t83r 89B58u47r28d93a 3220855739557

Ministerstvo financí - pokud nenáte po ruce právníka, je vypsání sbírky poněkud komplikované.

0/0
5.9.2014 12:00

L30a55d82i97s52l17a40v27a 72S78t44r57n26a85d17o11v82a 3588764841582

Nán pocit , že Bogl a Krýsl  mají velké dluhy , snad jsou i v exekuci... Mrtvých po nich jak naseto..To měla Strabag  opravdu velikou odvahu jim svěřit zakázku a ted doufám za ně bude platit odškodné a likvidaci katastrofy a škody

+4/0
5.9.2014 10:01

J14a81n68a 66L12a60n66g63o43v19á 2105156280783

Bojím se, že nebude, i když bych to těm rodinám opravdu přála.

0/0
5.9.2014 17:05

J27a42n 29H40o29l97i61c19k48ý 8666757591401

Tohle je přeci ukázkový příklad nedodržení technologického postupu opravy (demolice) a nese za to vinu především stavbyvedoucí, ikdyž... U těchto firem funguje stavbyvedoucí na telefonu jelikož provádí více projektů najednou a na stavbě se téměř nenachází... Provést audit na firmě, odebrat licenci. Jak může vyškolený technik, resp. jím určený odpovědný předák který funguje v jeho nepřítomnosti nechat odříznout lana, či kabely v předpjatém betonu a nechat pod tim lidi???? Klasický železobeton se trhá postupně třeba i 30 let dává o sobě vědět že se něco děje, ovšem a to by měl ten stavbyvedoucí přeci vědět že předpjatý beton, který se používá i u mostních kcí nedá vědět nic, prostě naráz rupne... Vrchol stavební debility tohle...

+1/−2
5.9.2014 9:51
Foto

O74l48d59ř63i69c86h 48V29y72k34y31d67a58l 1359451149214

Předpjatý beton? Máte informace o konstrukci konkrétního mostu?

+4/0
5.9.2014 9:57

J42a96n 58K32ř72í90ž 6815533585158

Nemá,ale závěrečnou zprávu už vydal.

Vyšetřování skončeno - podpis:Holický!

0/0
5.9.2014 10:20

T40o70m61á37š 46F13i97r57b24a75c42h50e73r 9530400674780

Plácáš blbosti. Jde o kamenný klenbový most z roku 1926. Jen dement bez základních stavebních znalostí ho začne bourat bez řádného zajištění před zřícením .

+2/0
5.9.2014 10:33

A59n53n80a 78M88a84c27h98a27č34o94v69á 2366278664208

Tak jsem se dověděla novinku. Vycvičenému psovi se nově říká certifikovaný.

0/0
5.9.2014 9:46

A64l74e38x89a80n72d62r 28C63h82y75t74i38l 2974112185961

Neni to klasicke cviceni, je to specialni cviceni a pes musi mit certifikat, ze je zpusobily vykonavani teto cinnosti. Ano, termin certifikovany, je naprosto spravny.

+1/0
5.9.2014 9:50

A57n41n78a 14M74a72c91h12a83č64o33v18á 2726958764258

Nestkala jsem se s tím. Náš novofundland ná licenci.

0/0
5.9.2014 10:01
Foto

O25l78d82ř13i49c21h 48V88y16k50y98d14a53l 1459981709214

Chudák. A nevadí mu to?

+1/0
5.9.2014 10:02

J93a61r87o68s18l56a77v 80M58i11n67á87ř 4543701803908

Dokud to ten pes neví, tak ne.

+1/0
5.9.2014 10:20

J19o14s88e38f 21H29a41n26y10á31š 2704339803

R^

0/0
5.9.2014 12:10

A62l94e58x82a19n67d52r 41C26h54y66t87i50l 2604522395411

Na strankach napriklad kynologicke unie nenajdete o licencich ani zminku, vse se oznacuje terminem certifikat. Jedinou zminku o licencich jsem nasel k dostihovym chrtum. I pojistovny pri pojisteni psa uvadi tento termin: " certifikát vyhledávacího psa nebo záchranářského psa. "

0/0
5.9.2014 10:58

V38í69t50e12k 85V56e53č98e39r12e52k 7828789793445

No a co, náš Azorek bude jednou studovat vysokou školu, jestli půjdou reformy školství dále tímto tempem a směrem.

+1/0
5.9.2014 12:44

P57e48t41r 11H46a26r31i88p27r95a59s31a79d 69H68a87j25i70č 8423420304717

No von psovod možná má na něj opravdu cetrifikát. Zato Brogl a Krýsl jsou certifikovaní průseráři.

+1/0
5.9.2014 9:51

I38v33a62n 30M23a68n65t66a83s 8719544360851

Myslím, že tuto firmu provází v jejich podnikání tolik mrtvých, že by měla být bez náhrady zlkividována a z jejich majetku se odškodnili pozůstalí. 

Jednatelé-majitelé  do basy, co s nimi!!

+2/0
5.9.2014 9:45

J97a76n73a 59S96k79a30l18k11o48v40á 6324197228160

Tahle pseudofirma společnost Bögl & Krýsl, je zrovna tak nebezpečná jak gauneři z lihových afér- zabíjejí zrovna tak a přesto stále dál dostávají veřejné zakázky??? Kolik mrtvol ještě za sebou budou muset nechat než je někdo potrestá, co dělá ta zkorumpovaná a bezzubá justice v jejich pochybení a zabití desítky lidí ve Studénce- prostě náš rozkradený a úplatný absurdistán, kde dovolatelnost spravedlnosti je  nulová a vládnou zde jen úplatky!!!!

+9/−1
5.9.2014 9:43

J91a61n 98Š20e75s69t32á69k 3678139959594

nemůžu si pomoct, ale pokud se má odebírat zemina z mostu a mám tam bagr, tak prostě nestepuju  po mostě ale fachčím hezky z boku s bagrem, a udržuju si sám pěknej dištanc

0/−1
5.9.2014 9:32
Foto

O60l93d42ř39i17c20h 14V12y13k53y26d15a56l 1319931649734

Tak to snad nebylo.

+1/0
5.9.2014 9:37

J65a49n 91F60r64o27l53í48k 6446240785164

Podle prvotní informace odbagrovali zeminu za patkami mostu a tlak oblouku nemělo co zadržet a ten se rozpadl.

0/0
5.9.2014 9:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.