Diskuze

Prvnímu atentátu na Ferdinanda řidič ujel, dostal za to zlaté hodinky

Dnes je to přesně 100 let od sarajevského atentátu na následníka trůnu Františka Ferdinanda d’Este. Svou roli v této události, smutné a osudové pro monarchii a zásadní pro vývoj celé Evropy, měli dva muži z Vysočiny: hrabě Harrach z Velkého Meziříčí a řidič Leopold Lojka z Telče.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mimochodem nějací Lojkovi zřejmě žijí na Telčsku a v okolí dodnes ...

0 0
možnosti

Je nepochopitelné, že po prvním neúspěšném pokusu o atentát, ještě někam po městě jezdil. To ho chtěli vozit tak dlouho, až se atentát povede?

8 0
možnosti

Možná ano, protože podle studie B. Bogdanoviće byly R-U orgány o atentátu informovány dva týdny před tím od srbských a ruských diplomatů. Ale "jestřáb" Potiorek to neřešil.

1 0
možnosti

VYVĚSÍME! 2014 ... více na: http://zamoravu.eu/2014/05/vyvesime-2014R^

Vážení přátelé, vyhlašujeme fotosoutěž „VYVĚSÍME!“. Jedná se o iniciativu nás všech bez rozdílu postavení, kultur a vyznání; nás, kterým Morava není lhostejná. Lidem z našeho okolí a celému světu dejme poznat, že máme Moravu rádi a jak moc nám na ní záleží. V

Nejlepší záběry budou oceněny zajímavými věcnými cenami. :-)

0 16
možnosti

L56i15b31o57r 97F87i75l25á26k

28. 6. 2014 17:53

Běž se vyvěsit...

3 0
možnosti

Problém byl, že Lojka nevěděl že se změnila původní trasa kudy měl jet. Po upozornění zastavil, začal couvat a toho Princip využil. Harrachovo auto mělo 5 pedálů a zřejmě to déle trvalo. Dlužno dodat, že na trase byli ještě 2 atentátníci.

Otázka je, zda by válka byla bez atentátu nebo nebyla s atentátem.

5 0
možnosti

Jelikož Lojka Sarajevo neznal, měl se držet za vedoucím vozem-vozy. Ani jejich řidiči však o změně trasy nevěděli (místodržící Potiorek je zapomněl informovat).

0 0
možnosti