- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
I tak se to mohlo stát. Bylo to v blízkosti letiště a tak měli ještě malou výšku. Pilot kluzáku mohl buď úmyslně, nebo neúmyslně vypnout vlečné lano, které bývá 60m,to se při malé rychlosti zhouplo a mohlo za něco zachytit. Co by potom následovalo je jasné.
Moc letectví nerozumím, ale v 71 letech bych pomalu nepustil lidi ani do auta, natož do letadla!
To není o věku, ale o fyzickém a zdravotním stavu.
No nevím, která pomazaná hlava povolila s ULL dělat letecké práce. ULL jsou opravdu jen hobby stroje, i když jsou někdy omotorována či přístrojově vybaveny lépe než letadla i . Pokud to vezmu s nadsázkou je to obdobné, jakoby někdo povolil tahat trabantem kamiónový přívěs. ULL mají maximálně sníženou hmotnost, což se musí projevit na pevnosti draku
To není pravda. Pokud je letadlo na něco postaveno a výrobce povolí tak není důvod to nedělat.
S Trabantem také nemáte pravdu, Trabant klidně může přívěs tahat. Do určité hmotnosti. Tohle letadlo také určitě mělo nějaké omezení.
...pád na malé rychlosti..
Svědek, který se prý "věnuje letectví" a domnívá se, že piloti UL sebou vozí padák a vyskakují z letadla se tomu letectví asi zas tak moc nevěnuje. Ty ultraligty totiž mají záchranný systém s padákem pro celé letadlo, který se vystřeluje raketou - na padáku se snese celé letadlo.
To ale neplatí obecně. Dříve to tak nebylo.
tak to jsem netušil, že větroně roztahují taky ultralighty, není to třeba při protivětru příliš velkej nápor?
Není. Problém nastava pokud je pilot vetrone malo zkuseny a nedrzi se striktne za vlecnou.