Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Žďársku spadl ultralight. Pilot neměl šanci, uhořel v troskách

U Křižanova na Žďársku se zřítilo ultralehké letadlo. Po dopadu na zem začalo hořet. Ve stroji zahynul jednasedmdesátiletý pilot. Havaroval, když tahal do vzduchu větroň. Pilot bezmotorového stroje se stihl včas odpojit a v pořádku přistál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38i72l53o28š 63K81o76l67m83a58n 6776213797592

I tak se to mohlo stát. Bylo to v blízkosti letiště a tak měli ještě malou výšku. Pilot kluzáku mohl buď úmyslně, nebo neúmyslně vypnout vlečné lano, které bývá 60m,to se při malé rychlosti zhouplo a mohlo za něco zachytit. Co by potom následovalo je jasné.

0/0
6.6.2014 23:02

Z11d35e44n11ě84k 39M15a62l23í93k 8104147123688

Moc letectví nerozumím, ale v 71 letech bych pomalu nepustil lidi ani do auta, natož do letadla!

+1/−2
6.6.2014 14:56

P20e65t79r 91M96i20c55h37a86l 2280564681632

To není o věku, ale o fyzickém a zdravotním stavu.

+3/0
6.6.2014 16:23

M27i76l59o51š 15K36o27l65m74a42n 6436673927832

A na motocykl jo ?

0/0
6.6.2014 22:29

M45i86l24o91s18l16a47v 96K60a31n58t32o66r33e58k 1709797761909

No nevím, která pomazaná hlava povolila s ULL dělat letecké práce. ULL jsou opravdu jen hobby stroje, i když jsou někdy omotorována  či přístrojově vybaveny lépe než letadla i .  Pokud to vezmu s nadsázkou je to obdobné, jakoby někdo povolil tahat trabantem kamiónový přívěs. ULL mají maximálně sníženou hmotnost, což se musí projevit na pevnosti draku

+1/0
6.6.2014 13:14

J68a23k89u96b 44Š91a12f40a73n81d80a 7505827681191

To není pravda. Pokud je letadlo na něco postaveno a výrobce povolí tak není důvod to nedělat.

S Trabantem také nemáte pravdu, Trabant klidně může přívěs tahat. Do určité hmotnosti. Tohle letadlo také určitě mělo nějaké omezení.

0/0
6.6.2014 13:20

V39í58t 91H51r86a66d34i54l 2254875691512

Neviděl bych to tak striktně... Záleží na povaze letiště, délce dráhy, sklonu... Pak taky jaký typ kluzáku se vleká. Myslím, že na spoustě letišť nemají špatné zkušenosti s vlekáním třeba Super Dimonou nebo Dynamicem... Navíc je to taky jedna z možných budoucností, protože Z526 tady taky nebudou na věky...

0/0
6.6.2014 13:20

J32a41r74o49m82i48r 94F18a11r31e94k 4152843707

Citace z aerowebu:

K vlekání lze použít pouze ULL, kterým byl vydán Typový průkaz LAA ČR a součástí typové certifikace je schválené vlečné zařízení.

Povoleni, respektive dodatek k predpisu vydal UCL.

0/0
6.6.2014 13:26

M18i85l75o12s97l91a98v 17K62a78n93t87o18r77e77k 1259547151419

Já se jen divím, že jsou letecké práce s ULL povoleny a s nikým diskutuji o tom, že na to není "štempl"

0/0
6.6.2014 14:12

J61a38r58o91m40i97r 81F73a38r59e46k 4162153837

No byl na to tlak ze strany LAA, nakonec dosli k nejake dohode... defakto to neni letecka prace - je to pro nekomercni provoz....

0/0
6.6.2014 14:20

J62a22r19o65m54i46r 46F19a57r91e91k 4112863397

Jeste kdyz s vratim k Vasemu puvodnimu prispevku, maximalne snizene hmotnosti bych se nebal, ale jde o jinou vec. ULL staci typova certifikace LAA, zatimco napriklad pro typove nejblizsi LSA uz musi byt certifikace od UCL, nebo spise EASA.

0/0
6.6.2014 14:32

P92e86t15r 25C19e43r76v84e41n82y 1773200985

slovenskej evektor ma nektery ultralighty delany na tahani

http://www.evektoraircraft.com/cs/letadla/eurostar-sl/vlekani-kluzaku

0/0
6.6.2014 13:32

V83í45t 37H67r90a85d19i39l 2624325191232

No zrovna eurostar... nevím.

0/0
6.6.2014 13:33

J53a12r12o46m27i92r 57F34a52r23e91k 4522413317

slovensky az tak moc nebude, spis slovacky :-)

0/0
6.6.2014 13:34

P52e71t52r 55C64e29r17v36e88n27y 1653900145

jo a ted musim premejslet proc sem si to splet s dynamicem :) uz to tak nejde :)

0/0
6.6.2014 13:40

J70a92r52o86m70i95r 81F42a58r44e11k 4632713777

Je patek odpoledne, to uz je mozne uplne cokoliv :-)

0/0
6.6.2014 13:52

H35a62n56u76š 46H81o80r55á55k 9161534196643

Pokud vim, letecky prace povoleny nejsou. Aerovlek ULL se taky neuctuje jako sluzba. Aerovleky ale povoleny jsou.

0/0
6.6.2014 14:18

M20a50r65t84i52n 69E68f14f20e60n69b59e30r88g59e98r 8263873355564

...pád na malé rychlosti..

0/0
6.6.2014 13:03

P92e28t19r 32G35a60r29d20o28ň 4166805903887

Svědek, který se prý "věnuje letectví" a domnívá se, že piloti UL sebou vozí padák a vyskakují z letadla 8-o se tomu letectví asi zas tak moc nevěnuje. Ty ultraligty totiž mají záchranný systém s padákem pro celé letadlo, který se vystřeluje raketou - na padáku se snese celé letadlo.

+1/0
6.6.2014 12:30

J62a32k97u56b 79Š38a84f45a25n78d84a 7195947641351

To ale neplatí obecně. Dříve to tak nebylo.

0/0
6.6.2014 13:21

V34í48t 12H95r87a98d24i53l 2654225241832

Nevím jak je to při vlekání pomoci UL, ale jinak je padák povinou výbavou při vlekání...

0/0
6.6.2014 13:26

H64a58n53u49š 11H48o69r70á88k 9421214906413

Zachranej system neni povinny, je doporucenej a jakoby se nezapocitava do hmotnosti letadla. Ale nic nebrani tomu mit pilotni padak, vsechno je pak dle predpisu. A nekdy neni nutnej ani ten.

0/0
6.6.2014 14:22

J41a37n 82Š94e82s71t15á50k 3118149469244

tak to jsem netušil, že větroně roztahují taky ultralighty, není to třeba při protivětru příliš velkej nápor?

0/0
6.6.2014 12:28

O91n38d65ř63e74j 28S27i93n92g69e66r 7397681897548

Není. Problém nastava pokud je pilot vetrone malo zkuseny a nedrzi se striktne za vlecnou.

0/0
6.6.2014 12:47

J68a39n 85Š32e51s24t96á72k 3548579419504

hm. díky

0/0
6.6.2014 13:36

V38í59t 35H21r18a51d11i40l 2764805381772

Při protivětru je to dobré... to spíš při startu s větrem v zádech může nastat problém při vlekání ULL. Záleží dost na váze větroně a pak co tam kdo provede... Pokud šel třeba z větroněm pod vrtulák a hodně ho natáhl tak je možné, že už to nedokázal přetlačit... Pak stačí aby se větroň vypnul a vlečná jde do pádu... :-(

+1/0
6.6.2014 13:23

J79a58n 13Š58e41s10t33á76k 3308149469634

to je vlastně fakt, i disk letí při protivětru líp

0/0
6.6.2014 13:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.