- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
S přejezdy by se mělo něco dělat. Často stává, že na bílé světlo jede vlak, nebo spadnou závory bez světel. Taky si lidi myslí, že když nesvítí červené, znamená to, že vlak nepojede a ani se nerozhlížejí. K tomu všemu drážní inspekce, která má snahu místo prošetření všechno ututlat.
A že naproti stáli řidiči? Zrovna o Velikonočním pondělí jsem zažil jednostrannou poruchu signalizace, naštěstí snad tu "správnou" (že se stálo, i když vlak nejel), z jednoho směru svítila pořád červená, z druhého směru ne. Vždyť stačí, aby se zanesl nějaký kontakt a jednou sepne, podruhé ne.
Ano, to je samozřejmě možné, i když velmi nepravděpodobné jelikož jsou použité relé I. kategorie a ty mají samočistící, nesvařitelné kontakty. Navíc se s tím v konstrukci přejezdu počítá, takže každé světlo jde přes vlastní kontakt, stejně tak i zvonek, to znamená že by musely nesepnout tři kontakty najednou a to je značně nepravděpodobné. Navíc v případě nesepnutí nějakého kontaktu už dojde k indikaci poruchy resp. nouzového stavu (u poruchy kontaktu zvonku).
Relé, které určuje, jestli má výstražník blikat nebo ne uvažovat nemusíme, protože je to řešené tak, že světlo svítí v okamžiku, kdy je zapínací relé odpadlé, nesvítí pokud je přitažené. Takže nesepnutí toho relé naopak vyvolá výstrahu = bezpečnější stav.
Ten případ který popisujete většinou vznikne jiným způsobem - bývá to u přejezdu se závorami a tam každý výstražník bliká do té doby, než se závora u něj umístěná úplně zvedne a sepne koncový kontakt. Pokud ale z nějakého důvodu závora nedojde do koncové polohy, tak výstražník zůstane ve výstraze (a pozor, v takovém případě ta závora může opět ihned spadnout zpět, pokud do přejezdu vjede další vozidlo).
Už je mi delší dobu divné, že by bylo tolik "blbců", kteří na přejezdech vjíždí pod vlaky a logicky mi z toho velké podezření, že občas nefunguje správně signalizace nebo závory a jen se to nedá dokázat. Navíc, když je signalizace zaplá nebo závory spadlé a někdo i tak jede, tak se pořádně rozhlíží. Vždyť to nesedí ani statisticky - pravděpodobnost srážky s vlakem.
Statisticky by spíš neseděla taková neprokazatelná poruchovost přejezdových zabezpečovacích zařízení.
jel jsem přes tenhle přejezd asi 1000x a je fakt, že občas byla signalizace vypnutá (nebo nefungovala)... každopádně i při bílém blikání je potřeba se pečlivě rozhlédnout na obě strany
Tak se přihlašte jako svědek. Kdyby se dokázalo, že signalizace občas nefungují, začlo by se s tím něco dělat a zachránilo by to budoucí oběti. Navíc by dráhy musely vysolit pořádné odškodné tomu desetiletému klukovi.
Vzhledem k tomu, že stáří přejezdů je více než 30 let, tak buďme rádi, že vůbec občas zablikají. Stav mnoha přejezdů je naprosto triskní a jediné co je stále slyšet, že ČD nemá peníze.
Ono se teď blbě hodnotí funguje/nefunguje, když je na netu plno videí na kterých lidé ignorují i spuštěné závory - že by taky porucha?
ano, porucha, ale na straně dotyčných řidičů
Já hlavně nechápu, co se asi tak honilo hlavou tomu chlapovi, když vjel na přejezd, u kterého z opačné strany stály jiné automobily.
Řekl bych, že článek je blbě napsaný. To co se v popisovaném případě vypne není signalizace, ale výstražná světla. Kdyby se vypla signalizace (což může být i modré světlo), tak by to asi bylo úplně blbě, ne?
neznám řešený přejezd, ale nemálo přejezdů má pouze červená výstražná světla, modré nikoli. Pak tvrzení v článku sedí.
Proste chybu signalizace neprizname a neprizname. Prece nebudeme nikomu nic platit.
Pozor .. I když by signalizace neblikala, tak je vina stejne na ridici, protoze se ma rozhlednout ... jedine pokud by singalizace blikala bile, pak by to byla chyba signalizace!!!
Lidská paměť je hodně nespolehlivá.