Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Signalizace na přejezdu se po nehodě vypne a znovu spustí, ukázal test

Pokud dojde k dopravní nehodě na železničním přejezdu, může signalizace zmást případné svědky. Toto tvrzení expertů potvrdil pokus, který Drážní inspekce uspořádala v Chotěboři. Okamžitě po opuštění přejezdu světla zhasnou a rozblikají se až po pár minutách, když vlak v jeho blízkosti zůstane stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14a61n 35P69a56v22e96l38k11a 3667891304631

S přejezdy by se mělo něco dělat. Často stává, že na bílé světlo jede vlak, nebo spadnou závory bez světel. Taky si lidi myslí, že když nesvítí červené, znamená to, že vlak nepojede a ani se nerozhlížejí. K tomu všemu drážní inspekce, která má snahu místo prošetření všechno ututlat.

0/−1
24.4.2014 14:49

K87a25r11e24l 24N26o25v90á21č47e16k 5751415149246

A že naproti stáli řidiči? Zrovna o Velikonočním pondělí jsem zažil jednostrannou poruchu signalizace, naštěstí snad tu "správnou" (že se stálo, i když vlak nejel), z jednoho směru svítila pořád červená, z druhého směru ne. Vždyť stačí, aby se zanesl nějaký kontakt a jednou sepne, podruhé ne.

0/0
24.4.2014 11:58

M94i50c69h27a98l 44N17o70v62o33t22n50ý 2573960461

Ano, to je samozřejmě možné, i když velmi nepravděpodobné jelikož jsou použité relé I. kategorie a ty mají samočistící, nesvařitelné kontakty. Navíc se s tím v konstrukci přejezdu počítá, takže každé světlo jde přes vlastní kontakt, stejně tak i zvonek, to znamená že by musely nesepnout tři kontakty najednou a to je značně nepravděpodobné. Navíc v případě nesepnutí nějakého kontaktu už dojde k indikaci poruchy resp. nouzového stavu (u poruchy kontaktu zvonku).

 Relé, které určuje, jestli má výstražník blikat nebo ne uvažovat nemusíme, protože je to řešené tak, že světlo svítí v okamžiku, kdy je zapínací relé odpadlé, nesvítí pokud je přitažené. Takže nesepnutí toho relé naopak vyvolá výstrahu = bezpečnější stav.

Ten případ který popisujete většinou vznikne jiným způsobem - bývá to u přejezdu se závorami a tam každý výstražník bliká do té doby, než se závora u něj umístěná úplně zvedne a sepne koncový kontakt. Pokud ale z nějakého důvodu závora nedojde do koncové polohy, tak výstražník zůstane ve výstraze (a pozor, v takovém případě ta závora může opět ihned spadnout zpět, pokud do přejezdu vjede další vozidlo).

+1/0
24.4.2014 17:53

K25a33r82e75l 40N24o11v92á22č47e56k 5761725569216

Už je mi delší dobu divné, že by bylo tolik "blbců", kteří na přejezdech vjíždí pod vlaky a logicky mi z toho velké podezření, že občas nefunguje správně signalizace nebo závory a jen se to nedá dokázat. Navíc, když je signalizace zaplá nebo závory spadlé a někdo i tak jede, tak se pořádně rozhlíží. Vždyť to nesedí ani statisticky - pravděpodobnost srážky s vlakem.

0/0
24.4.2014 11:39

P74e15t52r 78N39o65v59o28t67n40y 3759732539272

Statisticky by spíš neseděla taková neprokazatelná poruchovost přejezdových zabezpečovacích zařízení.

0/0
24.4.2014 11:51

Ř76e10h90o18ř 44V17l90a74s48á91k 2754474731956

Jak počítáte "pravděpodobnost srážky s vlakem"?

+1/0
24.4.2014 11:55
Foto

Z70b87y68n11ě28k 82M92e55l90i38c39h16a48r 9585397585629

jel jsem přes tenhle přejezd asi 1000x a je fakt, že občas byla signalizace vypnutá (nebo nefungovala)... každopádně i při bílém blikání je potřeba se pečlivě rozhlédnout na obě strany

0/0
24.4.2014 10:31

K24a19r83e76l 40N65o11v33á63č44e36k 5411555189506

Tak se přihlašte jako svědek. Kdyby se dokázalo, že signalizace občas nefungují, začlo by se s tím něco dělat a zachránilo by to budoucí oběti. Navíc by dráhy musely vysolit pořádné odškodné tomu desetiletému klukovi.

0/0
24.4.2014 11:35
Foto

Z95b57y10n83ě46k 29M82e24l86i70c61h41a77r 9855537765649

nebyl jsem tam u té nehody a nemůžu dokázat, kdy a kolikrát jsem přes to přejížděl bez signalizace... nepamatuju se, jestli to bylo před 3 lety nebo před 20... každopádně znovu opakuju, že je potřeba se pořádně rozhlédnout

0/0
24.4.2014 12:20

T63o25m44a81š 71P72o17k52o42r68n71ý 6738525592423

Vzhledem k tomu, že stáří přejezdů je více než 30 let, tak buďme rádi, že vůbec občas zablikají. Stav mnoha přejezdů je naprosto triskní a jediné co je stále slyšet, že ČD nemá peníze.

+1/−7
24.4.2014 9:02

T38o54m68á28š 74B25e70n91d61a 4760169900867

ČD se SZDC nemá nic společného

+5/0
24.4.2014 9:03

D87a45v68i47d 98H54o69f 5823111970636

právě naopak, mají toho společného hodně

+1/0
24.4.2014 10:34

K88r37y19š93t69o50f 84L42a11n42í65k 1619240615245

jako ze se po nich prohaneji tryskace?

+1/0
24.4.2014 9:04

J87i56n33d57ř93i35c13h 68Š52k87o98p88e72k 4535941520105

ČD jsou přejezdy ukradený, proč by se starali o cizí majetek

+4/0
24.4.2014 9:13

V44í74t57ě34z40s38l89a29v 20L54a76c34i72n57a 5222246519

ANO bude líp.

0/−1
24.4.2014 9:34

P60e44t78r 42Š54v75a89r48c 2468498735970

Ono se teď blbě hodnotí funguje/nefunguje, když je na netu plno videí na kterých lidé ignorují i spuštěné závory - že by taky porucha?

+8/0
24.4.2014 8:56

J83i96n36d83ř41i31c85h 70Š94k76o12p56e32k 4305761900545

ano, porucha, ale na straně dotyčných řidičů

+6/0
24.4.2014 9:13

J11i37ř63í 19P40a97u29l 3626605977352

A toto už komentář nepotřebuje vůbec. Stalo se před pár dny. http://www.denik.cz/galerie/smrti-na-kolejich-muz-unikl-o-vlasek.html?mm=5190738

0/0
24.4.2014 9:32

P82e36t55r 40N63o44v78o32t89n63y 3779802199662

On chtěl pod ten vlak vběhnout, akorát si to blbě spočítal.

0/0
24.4.2014 9:45

M39a66r87t86i53n 48C35e39r15v50e54n44y 2333988116108

A skoda, ze se mu to nepovedlo, ikdyz pak by mi bylo lito cestujicich, jelikoz fira musi bohuzel po nehode zastavit.

0/0
24.4.2014 11:45
Foto

M15a75r55t17i59n 97K79l66u68m51p95a81r 5866818967964

Já hlavně nechápu, co se asi tak honilo hlavou tomu chlapovi, když vjel na přejezd, u kterého z opačné strany stály jiné automobily.

+9/0
24.4.2014 8:39

P31e52t54r 80P37r31u92s 7837385909322

Naraznik.

+3/0
24.4.2014 9:44

P41e61t44r 72N56o44v55o28t81n39y 3109582879692

To až potom.

0/0
24.4.2014 10:36

E16l98i71š51k37a 18K61u95č72e17r11o16v26á 7719242523243

"začátečník - chcípl mu motor?" auta můžou stát z různých důvodů.

0/0
24.4.2014 10:25

A54l25o35i32s 31S23t32a24r51ý 3869329187362

Řekl bych, že článek je blbě napsaný. To co se v popisovaném případě vypne není signalizace, ale výstražná světla. Kdyby se vypla signalizace (což může být i modré světlo), tak by to asi bylo úplně blbě, ne?

+1/−1
24.4.2014 8:34

J25i52n81d39ř98i23c40h 87Š64k82o30p34e45k 4715581130305

neznám řešený přejezd, ale nemálo přejezdů má pouze červená výstražná světla, modré nikoli. Pak tvrzení v článku sedí.

+2/−1
24.4.2014 9:16

A10l13o56i16s 77S45t64a55r63ý 3229489427112

To sice ano, ale když si pustíte video, tak uvidíte, že zrovna u tohoto případu je modré světlo přítomno. A ostatně i drážní pracovník na konci správně mluví o zapnutí do výstražného stavu, nikoli o zapnutí signalizace jako takové.

+1/0
24.4.2014 9:32

P91e18t23r 43N18o87v74o38t16n40y 3329882199522

Asi myslí výstražnou signalizaci. Ta pozitivní(bílé přerušované světlo) nemůže být v době, kdy je v obvodu přejezdu vlak, vůbec v činosti.

0/0
24.4.2014 9:48

A75l29o11i22s 29S66t45a18r85ý 3529799617402

Pak by se ale ani v době, kdy je "v obvodu přejezdu vlak", neměla vypnout výstražná signalizace. Což by ovšem zcela popíralo smysl článku i celého demonstrativního pokusu. A podle mých zkušeností z několika přejezdů se výstražný signál vypne a modré světlo zapne, už když je vlak nedaleko za přejezdem (rozhodně výrazně méně než v článku zmiňovaných 250 metrů).

0/0
24.4.2014 10:18

P42e96t97r 30N32o73v31o74t42n59y 3169652279802

Výstražná signalizace se vypne v okamžiku, kdy vlak sjede z přejezdu(záleží, kde jsou přesně styky KO nebo počítače náprav). Pozitivka by měla začít blikat, až když vlak opustí úplně vzdalovací úsek. Ale asi je v tom norma tak měkká, že povoluje přejít do pozitivní signalizace ihned, každopádně to podle mě popírá smysl pozitivní signalizace.

0/0
24.4.2014 10:26

A41l89o60i79s 86S76t33a45r88ý 3279139627882

Proč by? Ten vlak snad nezačne náhle couvat, vzdaluje se pryč od přejezdu, tak proč by už v tom okamžiku nemohla svítít pozitivní signalizce? A podle mých zkušeností bílé světlo opravdu začne blikat, jakmile zmizí červené.

Jinak právě kvůli těmhle úvahám jsem napsal původní příspěvek. Z prvního přečtení článku mi nebylo úplně jasné, co že to mate ty případné svědky a proč si myslí, že signalizace nefungovala. Napřed (podle toho, jak je článek napsán) jsem si myslel, že to je opravdu proto, že tam je hluché místo, kdy nesvítí ani červené, ani bílé světlo (což ovšem odporuje mým zkušenostem). Ale pak mi došlo, že to zmatení pochází z toho, že se po určité době opět zapne výstražné znamení, protože vlak zůstal stát za přejezdem. A to je zřejmě důvod, proč si svědci myslí, že nefungovalo ani před tím, když se zaplo "až" teď.

0/0
24.4.2014 10:42

P30e40t76r 79N46o20v67o52t63n84y 3649892389122

Za zcela normálních okolností se vlak vzdaluje. Pozitivní signalizace by však měla vyloučit i "nenormální" okolnosti. Ale údajně stačí, když se odjíždějící vlak schová za návěstidlo alespoň 60 m od přejezdu a pozitivní signalizace se může spustit. Takže někdy skutečně nemusí dojít k anulaci přejezdu úplným opuštěním vzdalovacího úseku.

0/0
24.4.2014 11:09

P85e58t47r 68N31o68v86o57t41n62y 3179902439372

"Hluché místo", kdy je PZZ v anulaci, uvidíte na většině přejezdů z pozitivní signalizací.

0/0
24.4.2014 11:11

J79o17s76e88f 54N93o83v64á73k 7170522790611

Proste chybu signalizace neprizname a neprizname. Prece nebudeme nikomu nic platit.

+3/−19
24.4.2014 8:03

V89á12c86l73a31v 48M17a11i75x11n68e70r 7985800385961

Pozor .. I když by signalizace neblikala, tak je vina stejne na ridici, protoze se ma rozhlednout ... jedine pokud by singalizace blikala bile, pak by to byla chyba signalizace!!!

+10/−2
24.4.2014 8:04

T49o98m38a42š 77P97o69k10o10r25n31ý 6598165952573

Jsou přejezdy, a není jich málo, kde máte zajištěnou viditelnost do obou stran až v okamžiku kdy na ně vjedete. Takže Vám nezbývá nic jiného než se na to zabezpečovací zařízení spolehnout.

+4/0
24.4.2014 9:04

E65l43i94š64k19a 33K61u40č88e73r65o80v35á 7479912143933

bohužel je to tak.

0/0
24.4.2014 10:26

E54d31a 95D19r81á78b61e74k 7809372673357

tak tam už ale vůbec nesmíte vjet, když tam nevidíte

+2/0
24.4.2014 10:38

J90a51n 66S80l45o59v47í46k 3499497320838

Na takových nepřehledných přejezdech je tomu uzpůsobena i rychlost vlaku, třeba na pouhých 20. Jenže i dvacítka je pro malý motoráček neubrzditelná rychlost, takže nezbývá než věřit bílému světlu a pro jistotu stáhnout okénko a chvilku poslouchat...

0/0
24.4.2014 12:31

Ř28e12h94o85ř 92V74l55a78s29á21k 2764364441816

Ale zbývá. Můžete vyslat poučenou osobu, aby Vám ukazovala. ;-D

0/0
24.4.2014 11:54

P84a16v36e39l 27N81o94v58á52k 9247276437857

Přesně, nebo - přijedu k přejezdu, počkám 20 minut a když nic nejde, znamená to, že je bezpečný a prostě přefrčím  ;-D

0/0
24.4.2014 12:56

V97í69t29ě75z51s35l20a25v 17L33a81c54i68n59a 5402906189

Proč by měli přiznávat něco, co evidentně není pravda?

+8/0
24.4.2014 8:06

T66o59m53á16š 41B65e51n89d95a 4170659830267

Tak to prr...přejezdy jsou jištěny tak jako nic...v každém světle je dvouvlaknova žárovka a jak mile jedno vlákno praskne, ihjed o tom ví správce v daném úseku a pokud praskne i druhé vlákno tak se přejezd přepne do nouzového režimu, takže vlaky jezdí krokem a houkaji.

To spozdeni je jasne- před i za přejezdem jsou počítače náprav, aby auta nemuseli stát tak dlouho, takže jak mile poslední dvoukoli opustí přejezd, signalizace se vypne.

+8/0
24.4.2014 8:15
Foto

P96a25v72e98l 13P52o19k95o69r12n61ý 2366254560952

Mě se stalo, že jsem jednou dlouhý nákladní vlak uviděl až na poslední chvíli. Byla noc a vánice, výstražná světla nebyla přes sníh vidět, ony jsou kryté a ten kryt držel sníh, v autě nebylo nic slyšet a na boku vagonů nejsou žádná světla! A měl jsem tlumené světla. Tedy hlavní zásada, když někam nevidíš, nemůžeš tam jet.

+7/0
24.4.2014 8:44

J48a19n 25K45ř14í46ž 6825613915948

RvRvRv

0/0
24.4.2014 8:18
Foto

M11a61r63t90i35n 38K93l51u17m30p39a45r 5726888377384

Drážní inspekce se SŽDC zhola nic společného a rozhodně tato instituce nikomu nic neplatí. Pouze vyšetřuje nehody. Fascinují mě lidé, kteří zcela vědomě ignorují technická data a svědectví jim se nehodící a zatvrzele se upnou na jedno okrajové antisystémové tvrzení a svědectví a to podporují a vše ostatní označují za podvod nebo rovnou komplot. Pan Vodička není jediný svědek pane Novák, ostatní řidiči výstrahu viděli a zastavili.

+10/0
24.4.2014 8:43

J80i50n13d57ř66i32c50h 16Š85k59o34p14e91k 4315941630195

každý přejezd nemusí mít světelnou signalizaci. chování v takovém případě přibližuje zákon o provozu na pozemních komunikací

0/0
24.4.2014 9:17

V17í77t23ě24z53s61l81a32v 90L51a66c67i19n37a 5732416569

Lidská paměť je hodně nespolehlivá.

+1/0
24.4.2014 8:00
Foto

P78a59v20e85l 18P51o36k58o98r13n43ý 2406414100522

Spíše připomnenout řidičům, že přes přejezd se jezdí při neblikajícím světle 30 km/hod a při blikajícím 50 km/hod. A že když světlo nebliká, neznamená to jen poruchu, ale i upozornění, že na přejezd může vjet například vagon při posunování na blízkém nádraží.

+4/0
24.4.2014 7:59

V25í31t28ě37z55s16l89a97v 45L89a57c93i76n73a 5382796739

První věta OK, druhá už ne. I když tam má vjet posun, musí být přejezd v činnosti nebo musí být auta zastaveny drážním zaměstnancem. ( Což ale neruší povinnosti řidiče podle 1. věty.)

+2/0
24.4.2014 8:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.