Diskuze

Signalizace na přejezdu selhala, tvrdí svědek, jenž marně křísil řidiče

Na železničním přejezdu u Chotěboře, kde v pondělí ráno zemřel sedmatřicetiletý řidič fabie po srážce s vlakem, nefungovalo signalizační zařízení. Tvrdí to svědek, který se na místě pokoušel oživovat mrtvého řidiče. Případem se zabývá drážní inspekce i policie, která žádá i o další svědectví.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J12a76n 51K28r39p84e54c

25. 3. 2014 20:57

nefungovalo jak? ze nebliklo bile svetlo? pokud je zabezpecovaci zar. - bile prerusovane svetlo nefunkcni tak se prece musim chovat tak jako by tam zadne nebylo a pred prejetim se rozhlednout, ne? minimalne tak veli logika a pud sebezachovy. nespoleham se radsi ani na to bile svetlo.

3 1
možnosti

Ten svědek sice ani neviděl vlak, jen slyšel ránu, ale ví, že zabzař nefungovalo. Tyhle lháře, kteří se chtějí udělat zajímavými,ty mám nejraději.

3 1
možnosti

jestli šel po silnici a byl blízko tak na zabaezp. zařízení viděl, ale protože hustě sněžilo, vlak vidět nemusel ......

0 0
možnosti

pokud zařízení nefungovalo - je tím myšleno že svítilo bílé světlo nebo je tím myšleno že nebylo zapnuté vůbec?

1 0
možnosti

Když vidím, že sem píšou i odborníci, kteří mají alespoň představu o funkčnosti zabezpečení přejezdů, měl bych tento dotaz:

Nakolik se můžu spolehnout na blikající bílé světlo? Může se stát i to, že bude blikat bílá v době přejezdu vlaku?

1 1
možnosti

Vše záleží na tom, zda to prejezdove zabezpecovaci zarizeni ten vlak "vidi". Pokud je na prejezdu ta pozitivni signalizace, tak mate jistotu, ze tam kolejove vozidlo nevjede "omylem" - spatne odstavene vagony, utrzene vagony, vlak či posunovy dil, ktery nerespektoval navest. Ale pokud selže KO, tak se to stát může.

1 1
možnosti

Nikdo to nepřizná, ale každý nádražák ví, že zařízení na přejezdech jednou za x případů selžou, zvláště lehčí vlaky nebo motorové vozy je nespustí. Stane se to třeba jednou do měsíce ....podle hustoty železničního provozu ....samozřejmě v při nehodě dojde k nárazu a otřesům a tudíž po příjezdu složek k nehodě zařízení běží, možná ho několikrát přezkouší a ono běží. Určitě mnoho nehod bylo hozeno na řidiče, (zejména pokud nepřežili) a jejich nepozornost a vina byla na straně dráhy. Tím neříkám, že mezi námi hazardéři nejsou. Ale tvrdím, že na dráze se o tomto stavu většiny přejezdů ví a neřeší se.

1 1
možnosti

Dráhy by měli všechny přejezdy povinně vybavit závorama ......podle nich alespoň fíra zdálky vidí že zařízení nejde. Na světla on nevidí. Kontroly od přejezdů jsou v dopravních kancelářích pracovníků ČD, ale ti zejména na menších stanicích v době jízdy vlaků mezi stanicemi prodávají jízdenky či provádějí jiné činnosti, v rámci úspor pracovních sil a kontrolní panely nesledují.

3 2
možnosti
Foto

Mám fotku přejezdu s nákladním vlakem a neblikajícím zařízením a vlak krokem rozhodně nejel, z čehož hádám, že o nefunčnosti nevěděl. Já byc za přejezdy rozhodně ruku do ohně nedával.

5 0
možnosti

Neblikání je ovšem bezpečný druh selhání, které říká: milý řidiči, nefunguji, pořádně se rozhlédni.

Nebezpečné by bylo, kdyby blikalo bílé světlo a jel vlak.

1 0
možnosti

Líbí se mně jak tady pár absolutních  obhájců funce zabezpečovacího systém všechny mínusuje. Sám jsem byl svědkem konkrétně na přejezdu v Ponětovicích u Brna toho , že ač vůbec nic neblikalo, projel vlak. Od smrti nás dělilo tak 50 metrů a 4 vteřiny. Volal jsem to na policii ať tam udělají pořádek, zapsali si číslo, že se určitě někdo z drážní ozve  a nic. To stejný točil pán bydlící u přejezdu někde v Čechách na kameru jak opakovaně projel vlak bez blikání(stalo se tam několik vážných nehod ) Předal to dráhám a ti se o to začly zajímat až se do toho vložila televize. A stejně se to snažily omlžit. Vše nej tomu klučinovy pokud se to tak dá říct.

5 4
možnosti

Není to tak, že pokud nesvítí bílé světlo tak prostě máte povinnost zastavit jako by tam byla stopka a rozhlédnout se?

Jen to že je tam signalizace fyzicky umístěna neznamená že je funkční a na většině přejezdů bílé světlo nesvítí vůbec a zapíná se jen když projíždí vlak to červené blikací....na to se ale člověk nemůže spoléhat, protože když nesvítí bílé, nemusí vůbec svítit ani červené.....

Jako semafory - když nesvítí semafory tak se jede podle značek - totéž je u vlaku, ne?

1 2
možnosti

Zákon přežití říká:   Buď opatrný i tam, kde si myslíš, že máš přednost!  :-/

6 0
možnosti

Třeba byl opatrný, ale než to na zasněžené silnici rozjel...bum

0 0
možnosti

Jak muze mluvi drazni inspekce rici, ze zarizeni bylo v dobe nehody v poradku, kdyz

a) u nehody nebyl

b) data ze zaznamoveho zarizeni jeste nebyla analyzovana.

Tohle je na vyhazov.

7 2
možnosti

J19a94n 48K64u36č95e30r98a

25. 3. 2014 13:37

Co je špatného na tom, že mluvčí není na nehodě? To nestačí, že je tam vrchní inspektor, který mluvčímu řekne, co zjistil, a ten to pak řekne novinářům?

2 1
možnosti

Chudák kluk, a samozřejmě chudák jeho táta. Přeju klukovi ať se s tím traumatem vyrovná s co nejmenšími následky .....

8 0
možnosti