Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Signalizace na přejezdu selhala, tvrdí svědek, jenž marně křísil řidiče

Na železničním přejezdu u Chotěboře, kde v pondělí ráno zemřel sedmatřicetiletý řidič fabie po srážce s vlakem, nefungovalo signalizační zařízení. Tvrdí to svědek, který se na místě pokoušel oživovat mrtvého řidiče. Případem se zabývá drážní inspekce i policie, která žádá i o další svědectví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a64n 96K44r68p34e52c 5496283914602

nefungovalo jak? ze nebliklo bile svetlo? pokud je zabezpecovaci zar. - bile prerusovane svetlo nefunkcni tak se prece musim chovat tak jako by tam zadne nebylo a pred prejetim se rozhlednout, ne? minimalne tak veli logika a pud sebezachovy. nespoleham se radsi ani na to bile svetlo.

+3/−1
25.3.2014 20:57

J84i27r89k15a 55C87i42b58u43l60k54a 1296122432

Ten svědek sice ani neviděl vlak, jen slyšel ránu, ale ví, že zabzař nefungovalo. Tyhle lháře, kteří se chtějí udělat zajímavými,ty mám nejraději.

+3/−1
25.3.2014 18:51

S14l80a88v50o67m86í90r 53Š22t96ě91p16á93n 1608214842534

jestli šel po silnici a byl blízko tak na zabaezp. zařízení viděl, ale protože hustě sněžilo, vlak vidět nemusel ......

0/0
26.3.2014 10:45

D53a81n78i96e73l53a 46U15r30b66a27n63o54v78á 2144510255656

pokud zařízení nefungovalo - je tím myšleno že svítilo bílé světlo nebo je tím myšleno že nebylo zapnuté vůbec?

+1/0
25.3.2014 16:33

J90a47r67o38s51l91a97v 36L45e91b57e95d36a 3636819487690

Když vidím, že sem píšou i odborníci, kteří mají alespoň představu o funkčnosti zabezpečení přejezdů, měl bych tento dotaz:

Nakolik se můžu spolehnout na blikající bílé světlo? Může se stát i to, že bude blikat bílá v době přejezdu vlaku?

+1/−1
25.3.2014 16:21

P75e58t61r 35N83o24v96o31t80n69y 3869932439462

Vše záleží na tom, zda to prejezdove zabezpecovaci zarizeni ten vlak "vidi". Pokud je na prejezdu ta pozitivni signalizace, tak mate jistotu, ze tam kolejove vozidlo nevjede "omylem" - spatne odstavene vagony, utrzene vagony, vlak či posunovy dil, ktery nerespektoval navest. Ale pokud selže KO, tak se to stát může.

+1/−1
25.3.2014 17:08

J37a89r18o95s28l61a15v 24L49e54b81e55d19a 3686379187310

No ... abych pravdu řekl, tak jsem na to bílé světlo asi příliš spoléhal.

Děkuji.

+1/−1
25.3.2014 17:18

J37a90n 95K64u81č48e16r39a 2227822236533

No, ještě jedna možnost nastává - bílé světlo bliká, když řidič na přejezdu není ohrožen žádným drážním vozidlem. Bohužel může nastat i situace, kdy je poblíž přejezdu návěstidlo zakazující jízdu vlaku ("semafor s červenou"), ale strojvedoucí ho projede (nezastaví). Pak samozřejmě okamžitě jde přejezd do výstrahy, ale protože vlak byl příliš blízko, tak to moc nepomůže - viz ona svatba na přejezdu v Praze-Hlubočepích v roce 2003.

0/0
26.3.2014 12:08

P70e26t65r 58N97o24v59o97t72n72y 3529502239532

Na takovém přejezdu ovšem v takovou chvíli(když se vlak blíží k návěsti stůj) nemůže blikat bílá pozitivní signalizace.

0/0
26.3.2014 13:50

J47i84r38i 42J51a21v22u41r77e72k 7156542402356

Což je ovšem naprd, když podle trati vede opěrná zeď a rozhled na ní je jeden a půl metru.

0/0
26.3.2014 16:21

P36e56t22r 32N91o40v35o11t21n38y 3539202399932

Na tom prejezdu snad ani bila není. Ale je pravda, že přejezd takhle absolutne bez rozhledu mel byt na tom navestidle nezavisly.

0/0
26.3.2014 17:11

J71a39n 28Z33e21m40a34n 8626912374532

Pokud je návěstidlo 50/60 m od přejezdu, tak proč by nemohlo?

0/0
26.3.2014 19:02

P80e11t58r 13N34o80v34o18t14n66y 3479452959382

Pokud je kolejové vozidlo v obvodu přejezdu a není mu nějakou "mechanickou" překážkou(odvratná výhybka, výkolejka) zamezen vjezd na přejezd, tak by asi pozitivní signalizace blikat neměla.

0/0
27.3.2014 13:16

J89a60n 16Z58e37m31a22n 8676122124822

Jenže cpát odvraty a výkolejky do každé koleje, která vede přes přejezd, jaksi nejde. Takže přejezdová ČSN v podmínkách pozitivy pamatuje i na návěstidla kryjící přejezd.

0/0
27.3.2014 16:17

P11e74t36r 17N23o94v31o58t40n64y 3859542989612

Pamatuje. Jenže to není bezpecne. Jak jsme se přesvědčili.

0/0
27.3.2014 19:20

P34e28t38r 14N85o66v71o79t86n25y 3129442119842

Utrzeny vagon zastavi návěstidlo? :-)

0/0
27.3.2014 19:25

J77a26n 58Z88e89m11a31n 8966332424762

Tak si přečtěte, co v té normě vlastně je. ;-)

0/0
27.3.2014 19:31

P59e33t49r 73N78o59v95o30t14n37y 3689862489722

Ja to vim. Ale že to neni bezbecne, je věc druha :-)

0/0
27.3.2014 20:20

P96e96t43r 13N55o29v97o92t86n57y 3559852689942

Jestli je někde přejezd se spuštěnou pozitivkou "zabezpečen" návěstidlem, tak panu Lebedovi vyse lze odpovědět - vůbec nijak.

0/0
27.3.2014 22:49

J20a71n 33Z96e41m80a52n 8896222564462

Ale takových přejezdů je spousta. Stačí kouknout do nedávné minulosti například na nehodu v Proboštově.  http://zpravy.idnes.cz/strojvudce-ktery-zavinil-nehodu-bude-propusten-fug-/krimi.aspx?c=A080409_095648_krimi_cen

0/0
28.3.2014 5:01

P50e32t84r 15N64o73v88o89t11n51y 3389342109882

Jo. Ale je to prostě průser. Bila je tam tim pádem k ničemu.

0/0
28.3.2014 21:19

P39e30t39r 35N56o86v31o13t19n60y 3189262969632

Jde, nejde. Tam kde to nejde, nemá blikat pozitiva, pokud je něco obsazeno v obvodu přejezdu.

0/0
28.3.2014 21:22

S51l40a25v53o53m90í98r 82Š56t69ě12p52á90n 1228794152194

Nikdo to nepřizná, ale každý nádražák ví, že zařízení na přejezdech jednou za x případů selžou, zvláště lehčí vlaky nebo motorové vozy je nespustí. Stane se to třeba jednou do měsíce ....podle hustoty železničního provozu ....samozřejmě v při nehodě dojde k nárazu a otřesům a tudíž po příjezdu složek k nehodě zařízení běží, možná ho několikrát přezkouší a ono běží. Určitě mnoho nehod bylo hozeno na řidiče, (zejména pokud nepřežili) a jejich nepozornost a vina byla na straně dráhy. Tím neříkám, že mezi námi hazardéři nejsou. Ale tvrdím, že na dráze se o tomto stavu většiny přejezdů ví a neřeší se.

+1/−1
25.3.2014 15:37

S30l94a71v41o90m22í68r 81Š31t89ě63p11á80n 1948134642714

Dráhy by měli všechny přejezdy povinně vybavit závorama ......podle nich alespoň fíra zdálky vidí že zařízení nejde. Na světla on nevidí. Kontroly od přejezdů jsou v dopravních kancelářích pracovníků ČD, ale ti zejména na menších stanicích v době jízdy vlaků mezi stanicemi prodávají jízdenky či provádějí jiné činnosti, v rámci úspor pracovních sil a kontrolní panely nesledují.

+3/−2
25.3.2014 15:44

M91i47r98o96s19l55a45v 48B31u56d77a 9852832777222

Na všechny přejezdy závory? Nereálné, nesmysl. Všude zavést elektřinu, údržba, kontrola atd.

+1/0
25.3.2014 15:49

S96l80a12v17o76m68í79r 98Š33t40ě83p18á76n 1928914682314

myslím tam kde jsou dnes světla bez závor, o nějaké lesní a polní přejezdy najde

+2/0
25.3.2014 15:56

M56i86r56o18s23l71a30v 96B61u84d55a 9732472357522

To jste ale neupřesnil. I tak je to podle mně nesmysl ale váš názor vám neberu.

+1/0
25.3.2014 15:58

S79l32a67v96o32m62í63r 25Š77t29ě96p84á24n 1618394532624

pokud zařízení opravdu nešlo tak v tomto konkrétním případě by s fíra závory nahoře viděl a možná i zastavil, protože zde jezdí lehké motorové vozy

0/−1
25.3.2014 16:05

J85a27r62o31s34l49a72v 88L45e55b70e27d24a 3776669457810

Mně připadá mnohem snazší a jednodušší přidat signalizaci přejezdu (třeba jinou barvou) i na trať.

+1/−1
25.3.2014 16:20

S34l88a21v45o62m59í64r 93Š53t96ě92p11á10n 1768704922434

to je pravda

0/−1
25.3.2014 16:21

P92e71t66r 84N26o11v43o57t59n72y 3279682179112

Na to je prejezdnik. Sranky nejsou zadna signalizace pro strojvedoucího.

+3/0
25.3.2014 18:53

M82i17r57o25s57l29a72v 73B81u10d71a 9692552287902

Také si myslím. Nejhorší je, že ti co tvrdí, že se ZZ nemůže porouchat vytvářejí u ostatních falešný pocit bezpečí. Je to jen stroj a porouchat se může!! Většinou ZZ věřím, ale pokud je možnost, rozhlédnu se. Ne vždy je to ale možné nebo by to stejně bylo k ničemu.

Pokud selhalo ZZ, vinu u řidiče auta nehledejme.

+3/−1
25.3.2014 15:45

P54a70v50e53l 83Ř32a51p20e67k 7142936439295

Řidič je vinen v každém případě, s výjimkou případů, kdy vlak objektivně nebyl vidět. Plyne to ze zákona o provozu na pozemních komunikacích.

0/0
26.3.2014 11:17

P11a15v30e35l 38Ř85a98p26e68k 7222776859735

Karambol na přejezdu je VŽDY vina řidiče, neboť ten nesplnil svou povinnost přesvědčit se, zda může přejet. Signalizace s tím nemá co do činění.

0/−1
26.3.2014 11:16
Foto

M97i91r13o26s39l72a12v 40Z80a74p24l45e60t38a33l 3347725468613

Mám fotku přejezdu s nákladním vlakem a neblikajícím zařízením a vlak krokem rozhodně nejel, z čehož hádám, že o nefunčnosti nevěděl. Já byc za přejezdy rozhodně ruku do ohně nedával.

+5/0
25.3.2014 14:36

Ř68e78h47o79ř 69V63l34a92s62á66k 2544534801406

Neblikání je ovšem bezpečný druh selhání, které říká: milý řidiči, nefunguji, pořádně se rozhlédni.

Nebezpečné by bylo, kdyby blikalo bílé světlo a jel vlak.

+1/0
25.3.2014 21:19

M16i46c77h21a74e10l 77K13o55n98e73č49n60ý 6232493489879

Líbí se mně jak tady pár absolutních  obhájců funce zabezpečovacího systém všechny mínusuje. Sám jsem byl svědkem konkrétně na přejezdu v Ponětovicích u Brna toho , že ač vůbec nic neblikalo, projel vlak. Od smrti nás dělilo tak 50 metrů a 4 vteřiny. Volal jsem to na policii ať tam udělají pořádek, zapsali si číslo, že se určitě někdo z drážní ozve  a nic. To stejný točil pán bydlící u přejezdu někde v Čechách na kameru jak opakovaně projel vlak bez blikání(stalo se tam několik vážných nehod ) Předal to dráhám a ti se o to začly zajímat až se do toho vložila televize. A stejně se to snažily omlžit. Vše nej tomu klučinovy pokud se to tak dá říct.

+5/−4
25.3.2014 14:31

D45a87n14i48e22l39a 22U64r45b69a18n76o47v28á 2184690905786

Není to tak, že pokud nesvítí bílé světlo tak prostě máte povinnost zastavit jako by tam byla stopka a rozhlédnout se?

Jen to že je tam signalizace fyzicky umístěna neznamená že je funkční a na většině přejezdů bílé světlo nesvítí vůbec a zapíná se jen když projíždí vlak to červené blikací....na to se ale člověk nemůže spoléhat, protože když nesvítí bílé, nemusí vůbec svítit ani červené.....

Jako semafory - když nesvítí semafory tak se jede podle značek - totéž je u vlaku, ne?

+1/−2
25.3.2014 16:40

M97i26r87o94s35l85a67v 11B43u34d69a 9892842417492

"Není to tak, že pokud nesvítí bílé světlo tak prostě máte povinnost zastavit jako by tam byla stopka a rozhlédnout se?"

Není nutné zastavit jako na stopce, ostatně pokud řídíte, měla byste to vědět. Pokud nesvítí bílé světlo, jedná se o nezabezpečený přejezd a na tom se chováme jak?

+1/−1
25.3.2014 17:28

M26i15c65h45a52e12l 96K65o81n61e45č41n43ý 6462313369319

I já se samozřejmě dívám, ale konkrétně tento přejezd je řešen tak ,že když se chcete podívat musíte najet skoro na koleje. Já spíš narážím na to, že mluvčí drah má naučeno  okamžitě říct , že zabezpečovací zařízení bylo v pořádku a funkční a dráhy vůbec nepřipustí , že by mohl být problém a ani ho neřeší.,když jim o něm někdo v dobré víře řekne.

+2/−1
25.3.2014 22:19

K51a52r57e69l 88V28a98c18h23u35t 9703212309213

Zákon přežití říká:   Buď opatrný i tam, kde si myslíš, že máš přednost!  :-/

+6/0
25.3.2014 14:19

M98i28r91o15s77l90a64v 35B43u55d24a 9902392527342

Třeba byl opatrný, ale než to na zasněžené silnici rozjel...bum

0/0
25.3.2014 15:53

M32i69r10o86s47l62a63v 89B95u67d45a 9752262527922

...zákon je hlavně postavený tak, aby byl vždy někdo potrestán

+1/0
25.3.2014 15:56

J82i39r20k50a 24A29n43d28r39y30s 1528609870325

Jak muze mluvi drazni inspekce rici, ze zarizeni bylo v dobe nehody v poradku, kdyz

a) u nehody nebyl

b) data ze zaznamoveho zarizeni jeste nebyla analyzovana.

Tohle je na vyhazov.

+7/−2
25.3.2014 13:14

J35a43n 13K18u77č69e11r48a 2507302336613

Co je špatného na tom, že mluvčí není na nehodě? To nestačí, že je tam vrchní inspektor, který mluvčímu řekne, co zjistil, a ten to pak řekne novinářům?

+2/−1
25.3.2014 13:37

S64l38a25v81o32m28í58r 26Š12t30ě17p98á42n 1828174492654

myšleno že tam v době nehody nikdo z drážní inspekce nebyl a záznamové zařízení neanalyzovali ....z čeho tak usoudil ????

0/0
25.3.2014 15:24

K68a18r41e20l 38C17e45r19m42a22n 5438255239384

Chudák kluk, a samozřejmě chudák jeho táta. Přeju klukovi ať se s tím traumatem vyrovná s co nejmenšími následky .....

+8/0
25.3.2014 13:05

B71ě98l92a 95H81o62r10á15k69o37v68á 1728192409820

Jak jednoduché!! Proč nemá vlak červenou pokud nefunguje signalizace plus kamerovej záznam z výhledu strojvedoucího a není co měsíce!! !! !! řešit !! ;-O [>-]Rv

0/−3
25.3.2014 12:46

B11ě77l37a 27H40o11r64á63k52o33v27á 1858732859190

aha, tak pro někoho je to složité...:-/

0/0
25.3.2014 15:10

S26l13a68v15o93m70í69r 83Š23t53ě83p16á17n 1368494102474

z lokomotivy většinou na světla přejezdu není vidět (pokud není přejezd v oblouku)

0/0
25.3.2014 15:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.