Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Projektanti rychlovlaku řádí s barvičkami. Obce protestují

Kudy povede trať vysokorychlostních vlaků přes Vysočinu? Existuje víc možností. Jednou z nich je trasa okolo Bílého Kamene, jinou zase vedení kolejí kolem Kalhova. Debata se plánuje i v obcích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J24o91s50e57f 78K38o14ř93e97n58s58k19ý 5230982187411

To je něco tak vzdáleného, že se většina dnešní populace toho nedožije. Ale i pro komunální politiky je to dobrá příležitost, jak ukázat tvrdost odpor.[>-]

0/0
18.2.2014 17:40

P11a32v63e82l 93P87o23p51e74l36k57a 2321484760788

Ono počasí připomíná 1. duben ale ještě počkejte.....

0/0
18.2.2014 13:27

M21i46r70e76k 65R94a12d92o35s80t77n84ý 5760887531956

Tady si najdete původní záměr v kraji Vysočina http://extranet.kr-vysocina.cz/download/odbor_uzemni/zur/B2_II.3.pdf a tady záměr ve Středočeském kraji http://up.webmap.cz/stredocesky/zasady-uzemniho-rozvoje/ a najednou je to jinak? Proč?

+1/0
18.2.2014 10:07

J35a93n 14B11u79r50i72a90n 2373679634890

Třeba se pletu, ale je vůbec poptávka po tom, aby tu byla rychlotrať Berlín-Praha-Brno-Vídeň? Jestli je, tak bude tu i za 15 až 20 let? (doba, za kterou má být trať v provozu).

Lidé nejčastěji masově cestují kvůli zaměstnání - bude Evropa na takové úrovni, že Brňan bude masově pracovat ve Vídni a naopak - že se touto tratí budou denně přesouvat desetitisíce lidí?

Jinak v hromadné dopravě na vzdálenosti ve stovkách kilometrů věřím v automatická (neřízená člověkem) auta nebo autobusy.

+1/−1
18.2.2014 9:35

Š25t62ě28p70á10n 36F69r46i29e56d29r64i60c86h 4264984850299

A jsme zas u toho - "já to za barákem nechci, postavte si to jinde, hlavně né za mým barákem" Když to tak bude fungovat u všech staveb s veřejným zájmem, tak za chvilku se tu nepostaví ani km nové dálnice nebo železnice.

+6/−2
18.2.2014 7:28

M25i93r57e72k 54R58a32d82o35s27t41n68ý 5950257311206

Problém je ten, že pokud se to s lidmi dopředu neprojedná, tak nikdo nemůže garantovat, že se mezi nimi nenajde někdo, kdo vlaku v rychlosti 350 položí šutr do cesty ...

+3/0
18.2.2014 7:43

Š65t67ě27p87á68n 24F70r81i94e98d33r67i80c33h 4304184390499

Helejte se, vždycky se najde někdo, kdo bude řvát¨: NE NE NE NE NE!" a může te mu to vysvětlovat individuálně jako malému dítěti...

+1/0
18.2.2014 8:45

M51i63r13e94k 46R33a22d37o80s21t23n46ý 5310117321906

Ano, já beru ať někdo řve. Ale ať má nejdříve možnost se k tomu vyjádřit. Copak žijeme v totalitním režimu?

0/0
18.2.2014 10:08

S90t11a76n75i63s57l76a69v13a 40Z87a50p86l36e93t73a86l71o93v23a 6796259269628

další otázka je :  je-li to potřeba ?

+2/−1
18.2.2014 7:45

M84i72r76e46k 68R67a27d22o53s44t12n28ý 5840487581506

A navíc je problém ten, že oproti původnímu vedení se to překopalo, protože se někomu ta první varianta nezamlouvala ... proč nenapíšou, proč zrušili první vedení VRTky, která přicházela na Vysočinu ze severu?

0/0
18.2.2014 7:46

M86a37r41e88k 55F52l34e49k32a72č 1597932170571

Zase projekt jehož návratnost je kdo ví kde...vyperte výpravčí, místo prodeje jízdenek v malých obcích dejte automaty, snižte prachy a prémie v dozorčích radách a až si našetříte, pak mužete něco stavět.

+1/−5
18.2.2014 7:06

P28e16t62r 95R48o41h24á84n39e63k 1503809287186

jasný, bejt to na vás, tak tady ještě jezdíme na povozech s koňma :) dopravní infrastruktra patří k základům ekonomicky úspěšného státu.

+3/−1
18.2.2014 7:28

M80i30r52e69k 74R37a41d65o74s74t56n41ý 5860897261426

A problém je taky v tom, že si to v ČR přeje minimum lidí. Do tohoto nás tlačí EU a já jí teda do zad.. jako vy nelezu.

+2/−1
18.2.2014 7:53

K76a88r80e83l 17N21a37s44t39o43u33p41i91l 3570411670941

ty jsi dělal nějaký průzkum, nebo odkud bereš ty informace? Podle mě si naopak většina lidí přeje rychlejší spojení mezi velkými městy a ozývají se - pochopitelně akorát ti kdo to mají mít za barákem - což je ale těžká menšina...

+2/−1
18.2.2014 9:03

M85i81r90e40k 84R35a36d60o58s41t35n63ý 5810657481376

No není barák  jako barák. Severní varianta vedla úředníkům a podnikatelům z kraje Vysočina za barákem, tak to vede teď jinudy ...

0/0
18.2.2014 9:49

R96a75d59e64k 85M41i91t49a68s 6611638101960

na celem svete neni zadna zeme kde by byla vystavba zeleznic v zisku ale i presto se to stavi.

0/0
18.2.2014 7:29

S35t41a51n25i49s39l58a57v47a 90Z17a88p52l31e84t10a83l80o11v97a 6766199919928

a není tady už dost "zasíťováno" ?

0/0
18.2.2014 7:46

P40e97t19r 31R36o54h53á43n86e90k 1953779347666

je, ale to neznamená, že se nemusí modernizovat. všude okolo, se vysokorychlostní staví, nebo už jsou. už teď se raději třeba z berlína do vídně jezdí po německých tratích, než přes naše území, ikdyž je to o hodně kratší.

0/0
18.2.2014 7:54

S55t33a96n21i57s46l11a16v48a 50Z83a60p25l39e77t98a23l54o40v52a 6486399469648

modernizovat rozhodně, ale proč u toho ničit poslední zbytky "nedotčené " krajiny ?

i tady se to dá naplánovat jinudy a o kousíček delší nebo kratší nehraje zas takovou roli,

nebere se ohled na občany kteří chtějí žít ( nebo třeba rekreovat , hospodařit atd.) i v nedotčených oblastech, není 100% občanů posedlých modernizací a rychlostí

a po této posedlosti nám už mnoho čistých oblastí nezůstane

PS: nejsem žádný zelený aktivista, ale se zbytky svého přírodního a krajinného bohatství by jsme měli prozíravě hospodařit

+1/0
18.2.2014 8:12

P27e48t81r 85R61o97h77á50n23e91k 1833339727196

tak zrovna u vlaku to nedotčení přírody moc nechápu, jednak zabere daleko míň místa a hlavně dokáže přemístit x násobně více zboží i lidí než auta a kamiony a to daleko rychleji. opravdu postoje nějakých lidí nechápu :-/

0/−1
18.2.2014 8:48

P62e68t95r 28R50o71h29á29n15e13k 1583369747666

rychlosti, pokud se teda bavíme o těchto vlacích, ale u nás než se postaví vysokorychlistní železnice, tak zbytek světa už bude zase na maglev s rychlostma o 200 km/h více ;-D bežte se podívat třeba na ukrainu, tam vlaky moc neřeší a taky si všiměte na tamní životní úroveň.

0/0
18.2.2014 8:57

S98t35a53n11i92s53l71a27v10a 45Z88a98p68l97e97t27a60l37o85v30a 6696179799398

s tím máte taky naprostou pravdu a nabízí se další otázka kdo ! bude tyto tratě vlastnit ? ČESKÉ DRÁHY ? ty neumí hospodařit na tom co mají takže o výsledku a vytíženosti atd. nemusíme vůbec spekulovat

- byl by to jen další tunel nebo bezedná černá díra

0/−2
18.2.2014 9:22

S77t68a97n97i19s66l41a91v74a 90Z85a26p26l33e46t64a61l75o51v56a 6326709829408

ano máte pravdu, ale myslela jsme zabírání další půdy - tam, kde může zůstat nedotčená

a o tom, že se stejně (i přes tuto oběť) nebudou využívat ani na 70% je další kapitola!

přesně jak říkáte, náš stát není schopen přenést dopravu na koleje !

pak se mi jeví další tratě jako zbytečné vyhazování prostředků

+ jak píšete níže - než se to u nás postaví svět bude úplně jinde = takže je to zase zbytečné mrhání půdou

0/0
18.2.2014 9:18

P16e44t60r 37R57o15h71á49n33e40k 1843739427516

tak já nevim, ale rychlíky jsou obsazené většinou dost, regionální doprava sice pokulhává, ale to teda můžem rovnou zrušit vesnice a všechny lidi nahnat do měst, ne každý má na auto.

pořád mi přijde smysluplnější podporovat regionální dopravu, než dotovat provoz nějakejch aquaparků, golfových hřišť apod. jako je to u nás ve městě. kdo chce hrát golf, ať si třeba 100 km zajede, ale lidi do práce musí dojíždět každý den.

 

to že bude svět jinde je sice pravda, pořád ale nezaostává čr o tolik. vybodnout se na to by znamenalo, že by to nebylo o 200 ale o 400 km/h. kdo by sem pak měl asi tak zájem jít podnikat, nebo pracovat kdyby jsme byli právě třeba na úrovni nějakýho kazachstánu.

0/0
18.2.2014 11:38

J32a76n 89B10u58r41i65a34n 2853459984140

<na celem svete neni zadna zeme kde by byla vystavba zeleznic v zisku ale i presto se to stavi.>

To je ten paradox. Kdysi, když se začínaly železnice stavět, tak byly těžce ziskové. Dnes se jejich výstavba a provoz neobejde bez dotací. Není tu cosi špatně? Není třeba se vydat jinou cestou?

+1/0
18.2.2014 9:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.