Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na trase pro rychlovlak jsou ovce, sjezdovka i řeka Želivka

Pokud ten plán ministerstva dopravy projde, budou si to vysokorychlostní vlaky svištět z Prahy do Brna po trati přes Benešov, Vlašim, Jihlavu, Velké Meziříčí a Velkou Bíteš. Jakými místy povedou koleje?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D64a65r87e62k 30V87r24a52n54a 6760198595193

zajimalo by me kolikrat tu trat vyuzijete - pokud ji tak potrebujete....stoji 100mld.

ja teda budu rozhodne jezdit po d1.

0/−1
29.1.2014 11:18

J92i59ř75í 90E81r12b83e32n 1513374266337

"Člověk zatím žije na vesnici v klidném prostředí, a najednou by mu mělo jezdit za vsí třicet vlaků denně." - ze stejného důvodu nevede železnice do světoznámého Kocourkova.

Nejvybranější inženýři projektovali železnici se stříbrnými pražci a zlatými kolejnicemi, nicméně Městská rada byla vedena ušlechtilou snahou o dodržování nočního klidu po uzavření městských bran – pokud by si najednou nějaký vlak vzpomenul přijet, musel by mu někdo brány otevírat a zase za ním zavřít. Starosta navíc projevil obavu o zachování nízké úrovně dopravního hluku, který by se nepochybně zvýšil, pokud by vedle každého vozu vlaku šel vozka a práskal bičem: "Hrůza! Nic se nebude stavět, žádný vlak sem nepojede a inženýry vyženeme!" Páni inženýři tedy skutečně museli odejít, stejně jako již nasmlouvaní lidé s motykami...

+3/−2
26.1.2014 19:53

J86i45ř14í 57E95r27b52e25n 1763834146657

"Skoro bezprostředně se to dotýká..." - no to je taky perla ;-D

0/0
26.1.2014 19:48

J54i73n15d74ř93i14c94h 49Š62k97o63p29e91k 4575691930775

některé připomínky chápu, proč např. je naplánované nové nádraží v polích ?

Opravdu v cestě koridoru není žádné, které by se přestavilo ?

+1/−1
26.1.2014 14:05

J65i80n43d46ř34i13c64h 37Š17k49o28p23e42k 4655761820905

jediný argument je mínus ;-D no, to argumenty došly brzy

+1/0
26.1.2014 15:57

V86á26c57l20a26v 75R43o22s37e46n82b16e92r75g 6349937542817

Bude to úplně nová trať, rychlovlak nemůže projíždět běžnými stanicemi.

0/0
26.1.2014 15:58

J16i47n83d20ř36i80c70h 39Š76k87o10p43e84k 4315631240745

předpokládám, že nádraží má sloužit na nástup a výstup lidí, kteří se dále budou muset nějak dostat z nádraží a na nádraží. Takže budovat nádraží uprostřed polí, kde není nic  a vše se bude muset dělat, je dle mě blbost. Mnohem lepší by bylo nádraží postavit v nějakém, již existujícím městě, vesnici, .... Nemyslíte ?

0/0
26.1.2014 16:05

V78á17c60l18a70v 27R70o89s90e36n89b33e43r34g 6469177712327

To je něco podobného, jako tvrdit, že letiště by bylo nejlepší udělat v centru města. Prostě to nejde, ať už z důvodu nedostatku prostoru, hluku atd.

0/0
26.1.2014 16:11

J10i84n49d41ř47i82c45h 14Š14k44o49p46e48k 4305711220205

letiště je trochu něco jiného, ne ? A letiště se dělá na okraji (z důvodu potřeb místa), zároveň však s možností dopravního napojení.

0/0
26.1.2014 16:26

J28i74ř74í 54H39o23v91o65r89k79a 8127866632655

Koridor povede takovým  směrem, kde žádné nádraží nyní není. Vzhledem k dojezdovým časům do aglomerací se však "vesničanům" vyplatí dojet autem k nádraží v polích (zde zaparkovat) a dojet do města vlakem. Funguje tak nemálo stanic v celé západní Evropě

0/−1
27.1.2014 9:36

V18a48c23l91a91v 74K93u66b29i69s 5861801659847

Kdyz uz budou v autech proc nejet az do cile tech par kilometru. Casove i naklady to vyjde na stejno.

0/0
27.1.2014 13:31

S55t85e52p84a23n 62N33o96v52a56k 8341393207275

Vyznam teto stavby prekracuje CR, takze stiznosti typu, ze prijdeme o cast rybniku mi prijdou smesne. Asi nikdo by nechtel na venkove trat pod okny, ale neda se nic delat, kvuli par lidem se nemuze takovy projekt zastavit. Lide co budou dotceni je minimum oproti prinosu a pravdepodobne budou kompenzovani nejakou formou.

+11/−1
26.1.2014 13:05

P26a55v34e11l 57K85u80r39a81l 5571304270530

Fajn... já bych dal svolení k stavbě té železnice u svého baráku pod podmínkou že si jinde kde se nehodí rychlovat schválí skladiště jaderného odpadu.

To je jediná kompenzace jakou bych přijal. Peníze aŤ si stát strčí někam.

0/−1
26.1.2014 15:07

A80l18e35x68a36n21d10r 14K33o26s43t77k52a 5559246259486

Patrně se to dá o kus posunout, aby se o rybník nepřišlo. Nebo prostě na jedné straně kus zasypat, na druhé kus odbagrovat.

0/−1
26.1.2014 18:21

A44u50g63u56s11t 25F69o35r40m83á96n10e71k 6545419140136

Na co rychlovlaky ? Stačilo by kdyby společnosti dodržovaly vlastní jízdní řády.

+1/−6
26.1.2014 12:40

M78a97r75e26k 14K50o90s43t26e50l11e84c24k17ý 6373836668

Ještěže naši předkové neměli tolik "svobody", "demokracie", informací, ohledů, ochránců, či politiků!

Kdyby v minulosti přistupovali ke stavbám čehokoliv tak, jak se to děje dnes a tady, tak žijeme v jeskyních a nepostavila by se jediná silnice, přehrada, továrna nebo trať. Ale taky neexistovalo tolik možností rozkrádat nějaké fondy, nebyly dotace a pokud už se něco postavilo, tak to stavěli opravdoví odborníci a vydrželo a slouží to dodnes.

V rámci mediální kampaně proti (jekékoliv) stavbě, je vhodné zveřejnit snímky "malebných" polorozpadlých domků, neudržovaných stromů a rybníků, přidat pár zvířátek a i tomu tzv. ekolologickému aktivistovi, či ekoteroristce, jichž se to jinak vůbec nikjak netýká, se uroní slza...

+8/0
26.1.2014 12:27

A41l80o82i13s 26S60a34t53r65a84p69a 9304359265718

Ono to tak zcela není pravda. Při cestách po silnicích zejména nižších tříd často najdeme místa, kde se silnice nesmyslně uhýbá a po několika desítkách metrů se vrací do původního směru. Tam si totiž majitel postavil hlavu a silnice musela jeho pole objet.

Podobně byly problémy s výstavbou železnice. Známý je případ třeba Humpolce. Původně navrhovaná trasa na Kolín byla přes Humpolec na Světlou n.S. Humpolečtí radní se však tomuto návrhu vzepřeli, protože údajně v městské radě převažovali zemědělci a formani, protože se obávali ztráty pozemků a formani ztráty výdělků. O ty stejně přišli pozdějším rozvojem automobilismu. Takže trať se udělala přes tehdy Německý Brod a do Humpolce později postavili jenom lokálku. A pozdější humpolečtí radní pak 100 let prosazovali prodloužení tratě. Bylo zpracováno několik návrhů. Jeden přes Červenou Řečici na Pacov, další byl směrován na Pelhřmov, další na tehdejší  Dolní Kralovice a odtud na Vlašim a poslední jako součást tratě Havlíčkův Brod - Plzeň ve směru na Votice, jako součást stavby tratě Brno - Havlíčkův Brod - Plzeň.

0/0
26.1.2014 17:00

M33a21r50e21k 46P49a68n33u59š15k19a 9819539840383

Dobrý den,

o jakých jeskyních tu hovoříte? Právě že touto stavbou se do nich vracíme. Zcela popřeme existenci člověka a jeho potřeb, jako bytostí, které si zaslouží žít v souladu s přírodou a jejími zákony.

Vždy je to pouze o dobré vůli najít řešení tak, aby nedevastovalo toho málo, co nám zůstalo. Jistě lze koridor postavit mimo rekreační oblasti - jde jen o vůli. Doporučuji všem, kteří zde obhajují současný koridor vedoucí kolem Želivky, aby se zajeli podívat na rychlodráhu do Švédska nebo Švýcarska. Stačí jen trocha inteligence, a prosím přestňte používat slova jako Ekoterorista nebuďme opičky - něco takového neexistuje, tenhle blábol si vymyslel pan Klaus, aby mohl obhajovat své zcesné ekonomické teorie.

Věřím, že se projektanti/politici probudí, protože pak bychom mohli vést rychlodráhu i přes Český ráj nebo Krkonoše a obhajovat to tzv. vývojem.

Zdravím.

Marek

0/0
30.1.2014 10:17

M98i82r91e43k 70R73a72d31o95s94t58n64ý 5790967351576

Pokud byste to chtěli vidět přesně, tak tady je podrobná studie:

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/prehledna-situace_vrt_praha_brno_sudop_2010/

Já osobně si myslím, že VRTka není špatná věc, ale aby v naší republice vznikala další tak významná liniová stavba, to se mi nelíbí. Proč to  nepostaví tam, kde už železniční koridor vede a ten starý mohou zcela zrušit? Krajinu tím zcela neznehodnotíme.

Proto, kdo chce s tím něco dělat, musí si hlídat aktualizaci Politiky územního rozvoje a aktualizaci Zásad územního rozvoje všech dotčených krajů.

0/−1
26.1.2014 11:24

J56i30ř75í 67P51r83ů26š42a 7545942405239

Co že třeba na VRT budou úplně jiné technické podmínky jež na konvenční trati? Co třeba že čím vyšší rozdílná rychlost vlaků (nákladní vlak 80km/hod - rychlovlak 200 - 300km/hod) tím je menší kapacita? A spousta další problémů.

+1/0
26.1.2014 11:46

M78i66r54e24k 70R21a10d40o31s51t33n37ý 5610467771886

Samozřejmě, to ví asi každý.

0/0
26.1.2014 16:25

J49a54n 20L67u78k18á82š 7337963633622

Protoze zrovna do Brna se ten koridor nedal kvuli terenu mezi Svitavami a Brnem narovnat ani na tech 160 km/h, na rozdil od pozadovanych 360 pro VRT.

+2/0
26.1.2014 11:46

M40i40r18e26k 37R28a76d89o81s25t91n20ý 5640357231566

Netvrdím, že musí přímo sledovat koleje, stačilo by ji vybudovat jen v tom koridoru, kde již železnice krajinu dělí ...

0/−1
26.1.2014 12:18

Ř25e98h33o44ř 23V31l79a64s65á54k 2854134201866

Co jiného než "současné koleje" si pod tím "koridorem, kde již železnice krajinu dělí", představujete?

0/0
26.1.2014 13:01

M46i40r46e24k 45R76a89d20o25s21t33n27ý 5100977671386

Vy se tváříte, že Praha s Brnem nemá žádné železniční spojení? Plus by bylo, že by se opravila řada dopravních problémů, které na této trati jsou. Navíc podél takovéhoto železničního koridoru je řada již velkých sídel, které byl získaly lepší obslužnost.

0/0
26.1.2014 16:20

F28r57a24n81t68i76š80e64k 39F95l27i85n46t72a 1624310149783

Jenže to prostě nejde vést VRT v místě současné. Například na tratích pro první generaci TGV byl minimální poloměr oblouků 4 km, takže hned v prvním oblouku se nám tratě ve směru velmí výrazně rozejdou.

0/0
18.2.2014 8:52

P15a14v73e33l 87J98e21ř47á18b22e28k 7121972614637

Ve Zborné žije například bývalý primátor Vratislav Výborný. Podle něj lze na projekt nahlížet z různých úhlů. "První je ten, že jestliže vlaky tudy pojedou za třicet let, tak nepředpokládám, že by mě to ohrozilo.

Jinými slovy - "po mne potopa". Klasický pohled politika - jen volební období, či jen podoba mého života, dál nevidím.

Nicméně, co jeho potomci, ve kterých on svým způsobem "žije" dál.

+2/−1
26.1.2014 10:46

J66a86n 57K84o62p72i63c 6710690424792

Zastavme megalomanský a zbytečný projekt, který bude černou dírou na naše daně a dotace z EU. Osobní doprava je pro tuto trasu už vyřešena. Vlaky mají přepravovat náklady, což se zde konat nebude.

Prosím, podpořte na:

https://www.facebook.com/pages/Petice-na-záchranu-vodní-nádrže-Sedlice-a-jejího-okolí/733660646645408

+3/−9
26.1.2014 10:22

I47v93a92n 39M73a60r63e78k 6934878332

A už je to tu co jsem předeslal níže ! ! ! R^ ;-D

+3/−1
26.1.2014 10:32

T23o82m89á92š 69G65r43ä56t26z 2763241877836

Podpoříme, pokud vytvoříte podobnou petici za zrušení již existujících tratí rychlovlaků v Německu a ve Francii a nás ostatní budete vozit vrtulníkama :-D

+5/0
26.1.2014 11:20

Ř18e95h44o55ř 93V51l41a20s61á28k 2654404981236

Vlaky mají přepravovat především osoby.

0/0
26.1.2014 13:01

I28v88a37n 46M96a84r71e97k 6344708782

!!No a potom tu máme ještě ekoteroristi,různé pseudoochranáře,aktivisty všeho ražení,občanská sdružení měst a obcí,soukromníky bráníci vidlemi každou píď své země ,v každém případě nebude to lehké a naše generace se po VRT-ce zcela jistě neprojede, leda že by šla pod zem jako metro ? ! ? ! 8-o R^ !!

+7/−3
26.1.2014 10:18

J82a69n 11S14t98e32h31l27i78k 9515897526671

Pokud chcete mít rychlovlaky v evropě . Od vychodu na západ , nebo sever jih . Tak je jasné že asi budou vždy nějaké koridory . Lidem se musí vyvlastnit puda .Je to stejné jak s dálnicí . Musí taky trat vést pokud možno po vrstevnicích ,aby byla co nejlevnější a byla nejpřímější.

Nedělejme si iluze , že bude stavěk v každém prdelákově . Kdyby TGV stavělo každých pět minut , asi by to nebylo rozumné cestování :-)

+8/0
26.1.2014 10:12

P43a47v93e80l 80J72e37ř74á13b34e43k 7431962874857

Vyvlastnění je až poslední možnost. Takže slova "musí" odpovídá přístupu toho kterého člověka k potřebám ostatních občanů. 

V první řadě se musí najít sporné body projektu, potom se musí hledat řešení jak sporné body vyloučit, potom se musí vlastníků pozemků a obcím nabídnout odpovídající náhrada. A až potom, pokud se již bude jen o ojedinělé jedince lze se bavit o vyvlastnění. A vyvlastnění je vždy za náhradu - to si také musíme uvědomit. protože Ústava a Listina hovoří zřetelně - vlastnictví je nezcizitelné.

0/0
26.1.2014 10:52

P51a85v32e34l 45K31u32r72a58l 5491594230660

Za náhradu podle ceny kterou bude stanovat stát a nebo někdo koho si stát zaplatí. To je naprosto nepřjatelné.

Jediný kdo má právo stanovat cenu čekoholi co vlastní je majitel dané věci. žádný odhad znalce, státu a nebo kohokoli jiného není relevantní. 

Protože hodnota věci je vždy ryze subjektivní věc specifická pro každého jedince. Adekvátní náhrada je z principu nemožný oxymoron. (tedy pokud stát zcela nepřistoupí na cenu toho člověka... a pokud ten nechce prodat vůbec -třeba z důvodu že na místě 60 let žil- a chtěl by tam umřít- to je domov- je zcela nemožná)

0/0
26.1.2014 15:11

A17l77e95n49a 47N47o92s39k50o33v13á 7527883155549

v nasich podminkach, izolvana rychlotrat, ktera nebude navazovat smerem do zahranici, respektovat stavajici zeleznicni sit, je podle mne naproste mrhani prostredky....

+4/−5
26.1.2014 10:00

J93a97n 78L65u88k33á38š 7917983133292

Vzhledem k tomu, ze se planuje napojeni jak Prahy tak Brna na VRT do zahranici, tak ma propojeni techto mest VRT smysl.

+2/0
26.1.2014 11:49

Ř43e97h26o71ř 18V32l33a76s61á45k 2274644471576

Možná by bylo lepší vyjadřovat se k existujícím návrhům - a ty s napojením do zahraničí počítají.

0/0
26.1.2014 13:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.