Diskuze

Vysokorychlostní vlak pojede až 350 km/h, na Vysočině zastaví čtyřikrát

Přibližně stovka zástupců měst a obcí se v úterý na krajském úřadě v Jihlavě seznámila s plánem výstavby vysokorychlostní železnice, která propojí Prahu s Vysočinou a Brnem. Podobné investice ve světě vycházejí na sto miliard korun. Začít stavět by se mohlo v roce 2025.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

Jasně,čtyři zastávky na Vysočině a v dalších krajích určitě taky a máme tady zrychlený osobní vlak.;-D

2 0
možnosti

D76a81v41e 83Ř57e66h57á26k

16. 1. 2014 11:36

...science fiction aneb rychlovlaky po česku  ....nejlepší věta mne pobavila: TUNEL NESMÍ BÝT DELŠÍ NEŽ 5KM (opět požadavek zelené teroristické organizace, která si říká "ochránci přírody").... při této větě se mi vybavila vysokorychlostní trať v hornaté části Toskánska, z Boloně do Florencie, kde vlak pádí 300km/h a pak vjede to tunelu, dlouhého asi 50km.... jak říkám, ČR je prostě na tohle neschopná...Rv

0 1
možnosti
RJ

Délka tunelu není omezení ekologické (jak vás to vůbec napadlo?), ale bezpečnostní a ekonomické. Do dlouhého tunelu se hůře dostávají záchranáři, dlouhý tunel je taky dražší postavit než dva krátké.

2 0
možnosti
RM

Ja doufam ze pokud se tato trat bude stavet, tak budou pouze dve zastavky a to Praha a Brno, mozna pokud se to protahne do polska, tak Ostrava, protoze jinak by to ztratilo smysl, to uz bude levnejsi koupit letadla a davat listky zadarmo a vyjde to nastejno. Pro nasi republiku tato trat je pouze jako propojeni s evropou a ne pro prepravu cestujicich v ramci republiky. Maximalne prepravu mezi temito trema moznyma stanicema.

3 0
možnosti
RJ

Nemáte přehled. Většina VRT v Evropě je stavěna kvůli vnitrostátní dopravě a většina cestujících jsou vnitrostátní cestující (prostě proto, že je po tom větší poptávka, lidi jezdí více po své zemi než do ciziny).

Silná mezinárodní spojení vznikají spíše jen tam kde je k tomu nějaký speciální důvod (např. jazyková blízkost jako u Paříž-Brusel či mořský průliv jako u Paříž-Londýn).

0 1
možnosti
ZM

4 zastávky na Vysočině?? tak to víc bude stát než to pojede.... a ta cena, no nevím, kde na to vzít a nekrást :-P

4 0
možnosti
PS

Parada. Cina kazdy rok zprovozni ca 800km vysokorychlostnich trati. V CR se prvni trat mozna zacne stavet za 11 let a jak si jiz ted umim predstavit, nebude dokoncena driv nez 2050, cehoz se jiz asi nedoziji...

1 1
možnosti
MR

Nevim, co mate vsichni s tim zastavovanim a nevyuziti rychlosti. Uvedomte si, ze i pomaly auto se rozjede z 0na 100 za cca 10s, letadlu staci z 0 na 300 cca 1km ranveje. Dobre, brzdeni bude asi pomalejsi, ale vzhledem ke vzdalenosti 200km celkem zanedbatelne.

0 0
možnosti
JV

Asi nejde o samotný akt zastavování, ale o to, že se prostě vlak na několik minut zastaví, aby mohli nastoupit a vystoupit cestující. Šest zastávek po pěti minutách a máme z toho 30 minut prodlev.

0 0
možnosti
MH

Za stamiliardy jsme horkotezko dokoncili koridor na 160 km/h, ktery byl zastaraly uz v dobe sveho vzniku. Takze ted ho budeme za dalsi stamiliardy vylepsovat, aby byl v dobe dokonceni opet zastaraly/ A to se vyplati ;-)

2 0
možnosti
RM

nic se vylepsovat nebude, to musi byt uplne nove koleje mimo stavajici trat,

jenom se pak napichnou na stare kvuli zastavkam

0 0
možnosti
MT

M13a85r41e71k 28T43ů14m35a

16. 1. 2014 0:07

Hlavně by prioritně měli postavit dálnice a případně opravit stávající žel. koridory. Stavba úplně nové trati za více než 100 mld., se mi zdá zbytečná.

0 1
možnosti
LV

koridory se neměly nákladně opravovat na 160, ale rovnou se měly stavět nové vysokorychlostní tratě..

1 0
možnosti
Foto

Je zajímavé, že ten kluk Jouklů ráno odstřihl spojení z Havlíčkova Brodu do Prahy a teď najednou by chtěli stavět 4x na Vysočině.

1 0
možnosti
RJ

Tohle s tím moc nesouvisí. Dnešní spojení není přiliš atraktivní (tj. stát ho musí dotovat a tím pádem i rozhoduje, že se nějaký jednotlivý vlak zruší). Zatímco spojení po VRT bývá v Evropě atraktivní tak, že dotace nebývají potřeba.

0 0
možnosti