- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
http://www.youtube.com/watch?v=EOdATLzRGHc
To by byl ideál.
Jasně,čtyři zastávky na Vysočině a v dalších krajích určitě taky a máme tady zrychlený osobní vlak.
...science fiction aneb rychlovlaky po česku ....nejlepší věta mne pobavila: TUNEL NESMÍ BÝT DELŠÍ NEŽ 5KM (opět požadavek zelené teroristické organizace, která si říká "ochránci přírody").... při této větě se mi vybavila vysokorychlostní trať v hornaté části Toskánska, z Boloně do Florencie, kde vlak pádí 300km/h a pak vjede to tunelu, dlouhého asi 50km.... jak říkám, ČR je prostě na tohle neschopná...
Délka tunelu není omezení ekologické (jak vás to vůbec napadlo?), ale bezpečnostní a ekonomické. Do dlouhého tunelu se hůře dostávají záchranáři, dlouhý tunel je taky dražší postavit než dva krátké.
Ja doufam ze pokud se tato trat bude stavet, tak budou pouze dve zastavky a to Praha a Brno, mozna pokud se to protahne do polska, tak Ostrava, protoze jinak by to ztratilo smysl, to uz bude levnejsi koupit letadla a davat listky zadarmo a vyjde to nastejno. Pro nasi republiku tato trat je pouze jako propojeni s evropou a ne pro prepravu cestujicich v ramci republiky. Maximalne prepravu mezi temito trema moznyma stanicema.
Nemáte přehled. Většina VRT v Evropě je stavěna kvůli vnitrostátní dopravě a většina cestujících jsou vnitrostátní cestující (prostě proto, že je po tom větší poptávka, lidi jezdí více po své zemi než do ciziny).
Silná mezinárodní spojení vznikají spíše jen tam kde je k tomu nějaký speciální důvod (např. jazyková blízkost jako u Paříž-Brusel či mořský průliv jako u Paříž-Londýn).
4 zastávky na Vysočině?? tak to víc bude stát než to pojede.... a ta cena, no nevím, kde na to vzít a nekrást
Parada. Cina kazdy rok zprovozni ca 800km vysokorychlostnich trati. V CR se prvni trat mozna zacne stavet za 11 let a jak si jiz ted umim predstavit, nebude dokoncena driv nez 2050, cehoz se jiz asi nedoziji...
Nevim, co mate vsichni s tim zastavovanim a nevyuziti rychlosti. Uvedomte si, ze i pomaly auto se rozjede z 0na 100 za cca 10s, letadlu staci z 0 na 300 cca 1km ranveje. Dobre, brzdeni bude asi pomalejsi, ale vzhledem ke vzdalenosti 200km celkem zanedbatelne.
Asi nejde o samotný akt zastavování, ale o to, že se prostě vlak na několik minut zastaví, aby mohli nastoupit a vystoupit cestující. Šest zastávek po pěti minutách a máme z toho 30 minut prodlev.
Za stamiliardy jsme horkotezko dokoncili koridor na 160 km/h, ktery byl zastaraly uz v dobe sveho vzniku. Takze ted ho budeme za dalsi stamiliardy vylepsovat, aby byl v dobe dokonceni opet zastaraly/ A to se vyplati
nic se vylepsovat nebude, to musi byt uplne nove koleje mimo stavajici trat,
jenom se pak napichnou na stare kvuli zastavkam
Hlavně by prioritně měli postavit dálnice a případně opravit stávající žel. koridory. Stavba úplně nové trati za více než 100 mld., se mi zdá zbytečná.
koridory se neměly nákladně opravovat na 160, ale rovnou se měly stavět nové vysokorychlostní tratě..
Je zajímavé, že ten kluk Jouklů ráno odstřihl spojení z Havlíčkova Brodu do Prahy a teď najednou by chtěli stavět 4x na Vysočině.
Tohle s tím moc nesouvisí. Dnešní spojení není přiliš atraktivní (tj. stát ho musí dotovat a tím pádem i rozhoduje, že se nějaký jednotlivý vlak zruší). Zatímco spojení po VRT bývá v Evropě atraktivní tak, že dotace nebývají potřeba.