Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vysokorychlostní vlak pojede až 350 km/h, na Vysočině zastaví čtyřikrát

Přibližně stovka zástupců měst a obcí se v úterý na krajském úřadě v Jihlavě seznámila s plánem výstavby vysokorychlostní železnice, která propojí Prahu s Vysočinou a Brnem. Podobné investice ve světě vycházejí na sto miliard korun. Začít stavět by se mohlo v roce 2025.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74o15s22e64f 96P51o79ž78i76v79i15l 8834106987610

http://www.youtube.com/watch?v=EOdATLzRGHc

To by byl ideál:-).

0/0
23.1.2014 11:21

M87a97r33t19i71n 15P13e33j39c38h17a40l 9976922417644

Jasně,čtyři zastávky na Vysočině a v dalších krajích určitě taky a máme tady zrychlený osobní vlak.;-D

+2/0
16.1.2014 16:52

D50a19v89e 19Ř11e31h11á79k 8268805695683

...science fiction aneb rychlovlaky po česku  ....nejlepší věta mne pobavila: TUNEL NESMÍ BÝT DELŠÍ NEŽ 5KM (opět požadavek zelené teroristické organizace, která si říká "ochránci přírody").... při této větě se mi vybavila vysokorychlostní trať v hornaté části Toskánska, z Boloně do Florencie, kde vlak pádí 300km/h a pak vjede to tunelu, dlouhého asi 50km.... jak říkám, ČR je prostě na tohle neschopná...Rv

0/−1
16.1.2014 11:36

R76a97d28e56k 24J72a83n45a19t79a 9165466714802

Délka tunelu není omezení ekologické (jak vás to vůbec napadlo?), ale bezpečnostní a ekonomické. Do dlouhého tunelu se hůře dostávají záchranáři, dlouhý tunel je taky dražší postavit než dva krátké.

+2/0
16.1.2014 21:33

R81a36d89e20k 80M84i44t24a63s 6741208881590

Ja doufam ze pokud se tato trat bude stavet, tak budou pouze dve zastavky a to Praha a Brno, mozna pokud se to protahne do polska, tak Ostrava, protoze jinak by to ztratilo smysl, to uz bude levnejsi koupit letadla a davat listky zadarmo a vyjde to nastejno. Pro nasi republiku tato trat je pouze jako propojeni s evropou a ne pro prepravu cestujicich v ramci republiky. Maximalne prepravu mezi temito trema moznyma stanicema.

+3/0
16.1.2014 9:55

R66a96d52e91k 90J45a43n56a41t19a 9595266354192

Nemáte přehled. Většina VRT v Evropě je stavěna kvůli vnitrostátní dopravě a většina cestujících jsou vnitrostátní cestující (prostě proto, že je po tom větší poptávka, lidi jezdí více po své zemi než do ciziny).

Silná mezinárodní spojení vznikají spíše jen tam kde je k tomu nějaký speciální důvod (např. jazyková blízkost jako u Paříž-Brusel či mořský průliv jako u Paříž-Londýn).

0/−1
16.1.2014 21:36

R95a54d70e12k 52M47i30t49a73s 6891158981830

takze mi chcete rict ze ve francii stavii vysokorychlosti vlaky kazdych 50-60km??

0/0
22.1.2014 8:19
Foto

Z34b61y43n52ě45k 34M22e27l48i65c86h25a11r 9375347495269

4 zastávky na Vysočině?? tak to víc bude stát než to pojede.... a ta cena, no nevím, kde na to vzít a nekrást :-P

+4/0
16.1.2014 8:59

P39e93t55r 75S48t69r92a72k67a 9517397275323

Parada. Cina kazdy rok zprovozni ca 800km vysokorychlostnich trati. V CR se prvni trat mozna zacne stavet za 11 let a jak si jiz ted umim predstavit, nebude dokoncena driv nez 2050, cehoz se jiz asi nedoziji...

+1/−1
16.1.2014 8:15

M62i86c90h61a19l 93R96e66j23z90e22k 5906577875831

Nevim, co mate vsichni s tim zastavovanim a nevyuziti rychlosti. Uvedomte si, ze i pomaly auto se rozjede z 0na 100 za cca 10s, letadlu staci z 0 na 300 cca 1km ranveje. Dobre, brzdeni bude asi pomalejsi, ale vzhledem ke vzdalenosti 200km celkem zanedbatelne.

0/0
16.1.2014 1:48

J85o50s19e94f 98V57o59m20á52č18k85a 5913504783774

Asi nejde o samotný akt zastavování, ale o to, že se prostě vlak na několik minut zastaví, aby mohli nastoupit a vystoupit cestující. Šest zastávek po pěti minutách a máme z toho 30 minut prodlev.

0/0
16.1.2014 2:00

A82l82e10x25a13n98d33r 49K27o39s51t59k25a 5139436839896

A příšernou a naprosto zbytečnou spotřebu elektřiny na rozjezdy. Je to jako s autem. I v úsporném osobáku vás sešlápnutí plynu po červené stojí deci nebo víc paliva. Tedy oprava, deci nebo víc, ještě než se auto vůbec pohne. Optimální vzdálenost mezi zastávkami rychlovlaku je 100-200 km. Takže v českých reáliích asi Praha a Brno. A mazi nimi lokální doprava. (Což ovšem bývá v civilizovaných zemích vlaky asi jako je naše pendolino a lepšími)

0/0
16.1.2014 6:24

R26a41d43e27k 74J12a76n47a53t33a 9125566874452

Však taky v těch mezilehlých zastávkách nebudou zastavovat všechny vlaky ale jen takový počet, kolik bude odpovídat zájmu cestujících (takže např. každý čtvrtý).

+1/0
16.1.2014 21:37

J18o39s90e41f 84B83r61o11ž90k65a 6564972448167

http://www.cd.cz/old/TCD2006/6_39tgv.htm

Brzdná dráha vlaku TGV z rychlosti 300 km/h, je udávána asi 4 km. Ovšem při zkouškách, kdy přesáhl 500 km/h, zabrzdil na dráze 38 km.

0/0
16.1.2014 9:11

M19a33r94e20k 41H91r61u50b48y 6817502101328

Za stamiliardy jsme horkotezko dokoncili koridor na 160 km/h, ktery byl zastaraly uz v dobe sveho vzniku. Takze ted ho budeme za dalsi stamiliardy vylepsovat, aby byl v dobe dokonceni opet zastaraly/ A to se vyplati ;-)

+2/0
16.1.2014 1:36

R84a95d93e36k 94M70i79t94a13s 6911588951340

nic se vylepsovat nebude, to musi byt uplne nove koleje mimo stavajici trat,

jenom se pak napichnou na stare kvuli zastavkam

0/0
16.1.2014 9:43

D34a24v49e 76Ř70e76h67á69k 8388295385913

máte sice pravdu s tím, že za mnoho peněž málo muziky (koridor na 160), ale pokud se u nás bude stavět VRTka, tak ta musí být izolována od ostatních tratí, přejezdů atd.... aby na ní mohly ty vlaky pádit tou třístovkou :)

0/0
16.1.2014 11:39

M24a94r82e66k 89T19ů90m83a 4612758156962

Hlavně by prioritně měli postavit dálnice a případně opravit stávající žel. koridory. Stavba úplně nové trati za více než 100 mld., se mi zdá zbytečná.

0/−1
16.1.2014 0:07

L38u60k36á63š 21V16e41v45e23r16k66a 1467106700

koridory se neměly nákladně opravovat na 160, ale rovnou se měly stavět nové vysokorychlostní tratě..

+1/0
16.1.2014 0:46

A20l72e41x61a56n75d65r 44K79o75s95t37k23a 5829666219726

Konkrétně je nutné spojení Německo, Praha, Brno, Rakousko.

0/0
16.1.2014 6:34

P57e19t52r 47K19o50u14t58e31c87k91ý 6774170377467

A nákladka + příměsto by jezdilo kudy?

0/0
16.1.2014 11:23

D65a28v97e 27Ř52e10h29á38k 8408935795593

pane Koutecký, zajeďte se podívat do Německa, jak to tam funguje R^

0/0
16.1.2014 14:43

R66a82d91e57k 78J11a43n19a36t57a 9325116324372

Však tam to tak funguje - síť opravených klasických tratí (pro regionální vlaky a náklady) doplněná vysokorychlostí sítí (pro ICE).

Samozřejmě, že tam kde to má smysl, může ICE jet kus i po klasické trati aby mohly výhod VRT byužít i města co jsou mimo ni.

0/0
16.1.2014 21:40

J12i34ř87í 73K65o72v47a59ř70í93k 5830490684729

Je zajímavé, že ten kluk Jouklů ráno odstřihl spojení z Havlíčkova Brodu do Prahy a teď najednou by chtěli stavět 4x na Vysočině.

+1/0
15.1.2014 23:51

R22a53d39e89k 46J74a39n39a23t76a 9725286194182

Tohle s tím moc nesouvisí. Dnešní spojení není přiliš atraktivní (tj. stát ho musí dotovat a tím pádem i rozhoduje, že se nějaký jednotlivý vlak zruší). Zatímco spojení po VRT bývá v Evropě atraktivní tak, že dotace nebývají potřeba.

0/0
16.1.2014 21:42

J96o93s24e96f 93P49o65ž38i17v22i17l 8214976727380

Jinak co se týká toho zastavování, tak bychom tu měli na VRTkách mít minimálně každých 30 km výhybnu pro předjíždění. To je fakt. Že to vyšlo do takových děr, s tím se asi nic moc udělat nedá.

+1/0
15.1.2014 23:40

J41o70s80e55f 44P78o70ž42i90v36i94l 8584606887980

Ale jestli to má zastavovat na každý mezi, tak to o svoeji hlavní přednost přijde:-P...

+2/0
15.1.2014 23:36

M28i49c62h97a86l 54R54i75m43b40a55u25e31r 4769385633407

Projekt je zbytečný, v roce 2025 už nejvýznamnější obyvatel Vysočiny, pro kterého se ta zastávka jistě staví, již těžko bude mezi námi. :-P

+1/−1
15.1.2014 23:34

M65i83r44o12s47l63a72v 26P35a61v32e69l97e90c 9153486186923

Zavedl bych na této trati zastávky na znamení ;-D;-D

+13/0
15.1.2014 23:33

J67o58s10e85f 83P86o94ž46i24v88i63l 8494656617720

Pokud nechcem zůstat v okolním světě odříznutí, tak nám nic jiného než stavět VRTky nezbývá. Co se týká trasování, pro rychlost 350 km/h nestačí jen zrekonstruovat stávající tratě, při rekonstrukcích se dá dosáhnout maximálně rychlosti na současných koridorech, tj. 160 km/h.

Tuhle myšlenku plne podporuju, protože má smysl. Narozdíl od kanálů a podobných zhovadilostí je tohle cesta k lepší budoucnosti.

+4/0
15.1.2014 23:30

J64i91n76d53ř95i80c85h 88Š80k61o92p31e15k 4455491500755

kanalizace a ČOV bereš za zbytný nadstandard ?;-D

0/0
16.1.2014 7:05

M23i82l70a14n 40M79a98j57e17r11č48í83k 1620840944706

Prosím, nepleť kanál a kanalizaci.

Josef Pospíšil určitě myslel plavební kanál(y) - zejména prosazované prezidentem Zemanem = Dunaj - Odra - Labe!

0/0
16.1.2014 7:23

J95i43n97d37ř94i21c22h 80Š68k28o33p90e64k 4885101740485

jo ták. Myšlen tenhle kanál tak to jo. Je třeba se vyjadřovat trochu přesně

0/0
16.1.2014 7:38

M87i36c81h90a67e33l 22M77e95n88s79i46k 8151286750962

Pan autor Paclík se asi včera trochu líznul

a teď si myslí, že už je apríl.

Tak tam šoupnul připravený článek.

+2/0
15.1.2014 23:02

P60e19t11r 51N22e80c11h70a88n45i22c55k17ý 7913286108730

Jsem zvědavý na cenu jízdenky

+1/0
15.1.2014 22:48

M44i73r58e23k 78R37a19d84o59s97t32n42ý 5430637981576

A nejhorší je skutečnost, že ten samý kraj zavrhl nedávno severní vedení této trati. Tehdy stačilo jen modernizovat. Tohle je skutečně jen tunel, který se schová pod novou stavbu, místo toho, aby se opravilo již existující.

Mám pocit, že jsme s tou svobodou někde špatně, slušně řečeno ...

+1/0
15.1.2014 22:30

P93e14t78r 97N32e36c17h34a21n12i32c21k65ý 7693146708780

Když vemu, že na připojení Liberce prý stačí těch miliard jen 20 a to tam teď vede trať s rychlostí dostavníku :-/

0/0
15.1.2014 22:49

P72e69t53r 26P83e80t80r 7912650610812

V roce 2050 budu pod drnem.

A smělé plány?

+1/0
15.1.2014 22:21

L78u38b54o80s 22K96a23p87l48a11n 6508189661336

Více o problematice http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/

0/0
15.1.2014 21:43

L11i76b15o96r 29H88o93s61a62k 3705922544406

Tak ted nevim jestli je vetsi blbost tahle trat nebo ten Zemanovo plavebni kanal...

+1/−2
15.1.2014 21:36

Č19e32s97t16m66í73r 34D55o82č56e51k98a67l 3565252322773

Větší blbost je kanál.

+4/0
15.1.2014 21:47

L32i61b86o92r 81H14o75s94a46k 3715872264746

asi jo. Blbost vs. ultrablbost.

+1/0
15.1.2014 21:52

M83a86r66e65k 13H64r49u94b83y 6437422761288

Obavam se, ze kanal dava vetsi smysl - prinejmensim tak rychle nezastarava ;-) Jo a neni to Zemanuv kanal - ten napad mel uz Karel IV. :-P

+1/0
16.1.2014 1:37

P30a63v97e60l 42K77r38e84j47č41í67ř 2472371273316

A prý když pár korun zbyde, tak to protáhnou až na letiště Václava Havla ;-D

0/0
15.1.2014 21:35

J21i30ř11í 46S38m17a71z63a41l 2127522594812

To chci vidět, kde se vlak rozjede na 350 km/h mezi Pelhřimovem-Jihlavou- Velkým Meziříčím - Velkou Bíteší, kdyz vzdálenosti jsou tak cca 35 km. To zas bude tunel na prachy.

+1/0
15.1.2014 21:15

V82á48c27l53a25v 63D83a22v95i85d 5395199874895

Slyšel jste někdy o německých ICE a ICE Sprinter? Většina vlaků pojede z Prahy do Brna non-stop, pár jich zastaví na zmíněných zastávkách, aby z toho na Vysočině něco měli.

+2/0
16.1.2014 7:30

M45a54r98t28i75n 47Š27t82r63o42s 4949477210578

nestačila by jedna stanice v Jihlavě? Co je to za hloupost, aby rychlovlak zasatvoval ve Velké Bíteši?

+7/−1
15.1.2014 21:07

M98i65c58h89a28e56l 12M98e24n23s32i72k 8431196240432

Vlak bude zastavovat u velkého rybníka :-)

(vlastně u Velkého Rybníka)

0/0
15.1.2014 22:56

M71i37l50o27s36l18a42v 82U75r22b63a98n 4848849570763

...u pátého stvolu orobince, nedaleko pařezové chaloupky.;-D

0/0
16.1.2014 15:28

M51a36r22e40k 37T48u90r40n86o46v40e84c 7955122130186

Taky nechápu. VRT má spojovat velká města. Třeba takové spojení Paříž-Brusel. Je to asi 300 kilometrů, vlak to jede hodinu. Kolik myslíte, že má po cestě zastávek? Ani jednu...

Jihlavu bych ještě pochopil - je to krajské město. Ale Velké meziříčí? Se svými necelými 12 tisíci obyvatel? Velká Bíteš s asi 6 tisíci? Boha jeho... Kolik lidí tam asi bude nastupovat?

+3/0
15.1.2014 23:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.