Diskuze

Obce brojí proti vysokorychlostní trati. Půlí vesnice a ničí mokřady

Vysokorychlostní železniční trať u nás nechceme, vzkazuje na krajský úřad i ministerstvo dopravy osmička obcí z Vysočiny. Po všech se těsně před Vánocemi začaly šířit nesouhlasné petice. Podepisují je stovky lidí, kolem jejichž domů by za patnáct let mohla vést nová trať spojující Prahu s Brnem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vysokorychlostní trať je pro naše podmínky drahá a zbytečná sranda dokud bude zbytek sítě v katastrofálním stavu.

1 6
možnosti

Ne, není. Jde o spojení Hamburk-Berlín-Praha-Brno-Vídeň.

3 0
možnosti

Pokud chtějí rychle trať postavit, tak je potřeba se vyhnout maximálně všem sporným místům. Jinak se to vše bude v různých odvolání a dovolání oddalovat, pozastavovat apod., až se stavba stane naprosto ztrátovou stavbou.  Stačí několik lidí z uvedených obcí aby se dle platných § přihlásili do územního rozhodnutí. A dávali různá odvolání, podmínky, připomínky apod. Nedá se říci, že lidi nejsou bez pravdy, když leckdy ke stavbám dávají námitky. Stačí se podívat na D8 a sesuv svahu, kde na tuto možnost upozorňovali jak geologové, tak občanská sdružení.

Nicméně řekl bych, že pro naše podmínky trať na 300 km/hod se mi jeví jako zbytečný luxus. Pokud bude navázána na kontinentální rychlovlakovou železnici (nasadil bych tam i část nákladní dopravy - ať ty kamiony Turecko-Německo z dálnic zmiznou) , tak asi ano. Ale pro české poměry bych tipl, že to bude 300km/hod jen papírově aby se mohly čerpat vysoké náklady na stavbu.

Pozitivní na této vizi trati je, že stát na tuto stavbu po desetiletí peníze mít nebude a EU se už tak sypat nebude.

1 6
možnosti

J81a10n 81H61l10e85d49í35k

23. 12. 2013 20:55

to Moravané nemusí mít žádné starosti a problémy, protože v této východní české kolonii se nestaví ani 1 metr dálnice nebo rychlostní silnice. Přesně ani na Vídeň, malinký úsek Pohořelice---Mikulov,-- tím méně na sever R-43-- směr Svitavy, kde jsou od roku 1943-4 hotovy velké terény, např sneseny kopce a vykoupeny všechny nutné pozemky, tato R-43 je obrazem duše hejtmana Haška a jeho pražských kumpánů

1 4
možnosti

Morava má dost hustou dálniční síť, rozhodně oproti Čechám. Podívejte na trojúhelník od Olomouce po Třinec, tam jsou ctyrproudy i paralelně. Spousta silnic 1. Třídy tam má mimoúrovňové nájezdy a dostatek obchvatů obcí. Železnice tam je rychlá a moderní. Do hodiny jste u nějakého koridoru snad z 90% míst a přímých vlaků na Prahu jsou tam mraky. Podívejte se na Karlovarský nebo Liberecký kraj, kéž by tam byla infrastruktura aspoň tak "špatná" jako na Moravě.

3 0
možnosti

J16a27n 17J75e87l16í19n56e17k

23. 12. 2013 18:36

Trať pro vlaky které budou jezdit 300km/h nemůže kopírovat dálnici. Poloměry oblouků musí být obrovské. Ať se podívají například na trať Paris-Lyon. Takový vlak nemá cenu zastavovat na trase Praha-Brno nikde, možná v Jihlavě. Mělo by se snažit o co nejpřímější spojení.

8 1
možnosti

J93o86s47e64f 36K76u56b95e70š

24. 12. 2013 9:57

Tak po té trati nepojedou jen takové vlaky, VRT bude využitá i pro rychlé spojení do některých měst. Napříkald úsek Praha - Benešov může být využit pro vlaky Praha - Č.Budějovice, kde se tím vyřeší pomalý stávající (a navíc přeplněný úsek), nebo vlaky Praha - Havl. Brod/Jihlava po VRT a dále třeba po stávající trati do Žďáru atd. Prostě ta trať bude užitečná i pro další města (nejen) na Vysočině :-)

4 0
možnosti

toho už se pomalu stává český folklór. Jakmile se někde začne něco projektovat, tak okamžitě se hledají důvody, jak protestovat. Mnohá města dnes žehrají na své představitele z 19. století, když se postavili proti železnici přes jejich měswto.

9 0
možnosti

J80a35n 87Z10e10l74e82n73k85a

23. 12. 2013 18:08

Pořád lepší vysokorychlostní trať než ten debilní návrh kanálu Dunaj-Odra-Labe, prosazovaný naším soudruhem prezidentem. Železniční trať poškodí krajinu mnohem méně.

Ale stejně to bude problém natrasovat, zvláště na Vysočině. Minimální normovaný poloměr oblouku pro VRT je 7000 m, a stoupání taky nesmějí být příliš velká. Takže mosty, tunely... Bude to drahé.

13 2
možnosti

M22a78r40t77i24n 11K21y38p22r

23. 12. 2013 18:13

Naopak na VRT si se stoupáním moc těžkou hlavu proti "normální" železniční trati dělat nemusíte. Ve Francii se používají sklony až do 35 promile, což je na železnici už docela dost. Ale samozřejmě VRT je stavebně náročná záležitost.

5 1
možnosti

P88a33v28e80l 83Ř10a24p91e29k

23. 12. 2013 17:36

Jinak rozumnější mi přijde varianta V7 přes Havl. Brod.

0 2
možnosti

Mně osobně bohatě stačí trať, která přes HB vede nyní...

0 5
možnosti

P58a68v26e73l 71Ř87a54p11e54k

23. 12. 2013 17:33

"Když už chtěli trasu podél dálnice, měli jí kopírovat přesně a mnohem pečlivěji,"

Proboha, to myslí vážně, že vlak, který má jezdit 300 km/h, bude kličkovat přesně podél dálnice? Má vůbec takový žvanil dodělanou základní školu?

Už aby ta trať byla, a tihle škodiči ať třeba puknou. ;-€

6 2
možnosti

J66a50k10u50b 87K85o18r54e54c

23. 12. 2013 17:47

Tak ale na problémy těch lidí by se taky mělo hledět. Představte se, že skutečně povede skrze obce. Ikdyž osobně se mi to moc nezdá, protože trať za desítky milard by měla být vymyšlená tak, aby odpor byl co nejmenší.

8 1
možnosti

jojo, obce by chtěly, aby v nich byla vlaková zastávka, ale nechtějí, aby přes ně vedla železnice.

Já bych se na nějaké Benešovy a spol vyprdnul. Jestli to má být opravdu vysokorychlostní železnice, tak nemůže vlak stavět všude, maximálně tak uprostřed - Jihlava a i to jen tak každý čtvrtý vlak, dokud se tam nevybuduje dostatečná poptávka (výstava vysokorychlostní silnice, která vás dopraví za půl hodiny do centra Prahy či Brna by udělala z Jihlavy úžasně výhodné místo pro bydlení i pro firmy).

Takže bych to postavil opravdu vyloženě podél D1, myslím, že by to přineslo i výraznou úsporu vzhledem k cenám pozemků, napojením, přístupu aut a tak dále.

A nebo bych zvážil něco jako ten hyperloop od Muska - tohle je optimální totiž vzdálenost, cena by byla jen zlomkem té za železnici, rychlost dopravy by byla ještě větší a nepůlilo by to žádné vesnice, neničilo by to mokřady atd.

4 4
možnosti

"obce by chtěly, aby v nich byla vlaková zastávka, ale nechtějí, aby přes ně vedla železnice" - toto už dávno předpověděl Cimrman, např. "všichni byli nápadem nápadem nadšeni, ale nikdo se nechtěl výpravy zúčastnit" a nebo ještě přesněji "dědeček, vyhlášený samotář, nesnášel lidi, ale odjakživa toužil mít restauraci".

Na druhou stranu představa, že si budu chtít v létě skočit do bazénu, ale budu muset dávat pozor, jestli mi přes dvůr neuhání třístovkou vlak, taky moc lákavá není.

4 3
možnosti

Územní plán je také něco o účelnosti a citlivosti. Často se setkáváme s tím, že navrhovatelé ve snaze ušetřit se příliš neohlížejí, nakolik naruší původní krajinu či znepříjemní lidem život. Když už se ukazuje trasa jako potřebná, měla by spíše kopírovat D1 než zaneřádit další území hlukem a zplodinami.

3 11
možnosti

Přééésně, pendolina tak šíleně smrdí, že se to nedá čuchat! ;-D;-D

16 0
možnosti