Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Obce brojí proti vysokorychlostní trati. Půlí vesnice a ničí mokřady

Vysokorychlostní železniční trať u nás nechceme, vzkazuje na krajský úřad i ministerstvo dopravy osmička obcí z Vysočiny. Po všech se těsně před Vánocemi začaly šířit nesouhlasné petice. Podepisují je stovky lidí, kolem jejichž domů by za patnáct let mohla vést nová trať spojující Prahu s Brnem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PN

Vysokorychlostní trať je pro naše podmínky drahá a zbytečná sranda dokud bude zbytek sítě v katastrofálním stavu.

1 6
možnosti
AK

Ne, není. Jde o spojení Hamburk-Berlín-Praha-Brno-Vídeň.

3 0
možnosti
PJ

Pokud chtějí rychle trať postavit, tak je potřeba se vyhnout maximálně všem sporným místům. Jinak se to vše bude v různých odvolání a dovolání oddalovat, pozastavovat apod., až se stavba stane naprosto ztrátovou stavbou.  Stačí několik lidí z uvedených obcí aby se dle platných § přihlásili do územního rozhodnutí. A dávali různá odvolání, podmínky, připomínky apod. Nedá se říci, že lidi nejsou bez pravdy, když leckdy ke stavbám dávají námitky. Stačí se podívat na D8 a sesuv svahu, kde na tuto možnost upozorňovali jak geologové, tak občanská sdružení.

Nicméně řekl bych, že pro naše podmínky trať na 300 km/hod se mi jeví jako zbytečný luxus. Pokud bude navázána na kontinentální rychlovlakovou železnici (nasadil bych tam i část nákladní dopravy - ať ty kamiony Turecko-Německo z dálnic zmiznou) , tak asi ano. Ale pro české poměry bych tipl, že to bude 300km/hod jen papírově aby se mohly čerpat vysoké náklady na stavbu.

Pozitivní na této vizi trati je, že stát na tuto stavbu po desetiletí peníze mít nebude a EU se už tak sypat nebude.

1 6
možnosti
JH

J17a38n 45H60l20e30d16í68k

23. 12. 2013 20:55

to Moravané nemusí mít žádné starosti a problémy, protože v této východní české kolonii se nestaví ani 1 metr dálnice nebo rychlostní silnice. Přesně ani na Vídeň, malinký úsek Pohořelice---Mikulov,-- tím méně na sever R-43-- směr Svitavy, kde jsou od roku 1943-4 hotovy velké terény, např sneseny kopce a vykoupeny všechny nutné pozemky, tato R-43 je obrazem duše hejtmana Haška a jeho pražských kumpánů

1 4
možnosti
PN

Morava má dost hustou dálniční síť, rozhodně oproti Čechám. Podívejte na trojúhelník od Olomouce po Třinec, tam jsou ctyrproudy i paralelně. Spousta silnic 1. Třídy tam má mimoúrovňové nájezdy a dostatek obchvatů obcí. Železnice tam je rychlá a moderní. Do hodiny jste u nějakého koridoru snad z 90% míst a přímých vlaků na Prahu jsou tam mraky. Podívejte se na Karlovarský nebo Liberecký kraj, kéž by tam byla infrastruktura aspoň tak "špatná" jako na Moravě.

3 0
možnosti
JJ

J53a89n 42J17e59l18í31n92e18k

23. 12. 2013 18:36

Trať pro vlaky které budou jezdit 300km/h nemůže kopírovat dálnici. Poloměry oblouků musí být obrovské. Ať se podívají například na trať Paris-Lyon. Takový vlak nemá cenu zastavovat na trase Praha-Brno nikde, možná v Jihlavě. Mělo by se snažit o co nejpřímější spojení.

8 1
možnosti
JK

J12o76s70e87f 95K21u44b10e76š

24. 12. 2013 9:57

Tak po té trati nepojedou jen takové vlaky, VRT bude využitá i pro rychlé spojení do některých měst. Napříkald úsek Praha - Benešov může být využit pro vlaky Praha - Č.Budějovice, kde se tím vyřeší pomalý stávající (a navíc přeplněný úsek), nebo vlaky Praha - Havl. Brod/Jihlava po VRT a dále třeba po stávající trati do Žďáru atd. Prostě ta trať bude užitečná i pro další města (nejen) na Vysočině :-)

4 0
možnosti
AS

toho už se pomalu stává český folklór. Jakmile se někde začne něco projektovat, tak okamžitě se hledají důvody, jak protestovat. Mnohá města dnes žehrají na své představitele z 19. století, když se postavili proti železnici přes jejich měswto.

9 0
možnosti
JZ

J63a41n 48Z11e54l63e47n13k53a

23. 12. 2013 18:08

Pořád lepší vysokorychlostní trať než ten debilní návrh kanálu Dunaj-Odra-Labe, prosazovaný naším soudruhem prezidentem. Železniční trať poškodí krajinu mnohem méně.

Ale stejně to bude problém natrasovat, zvláště na Vysočině. Minimální normovaný poloměr oblouku pro VRT je 7000 m, a stoupání taky nesmějí být příliš velká. Takže mosty, tunely... Bude to drahé.

13 2
možnosti
MK

M59a22r83t74i30n 31K28y36p45r

23. 12. 2013 18:13

Naopak na VRT si se stoupáním moc těžkou hlavu proti "normální" železniční trati dělat nemusíte. Ve Francii se používají sklony až do 35 promile, což je na železnici už docela dost. Ale samozřejmě VRT je stavebně náročná záležitost.

5 1
možnosti

P33a36v20e13l 35Ř23a11p50e33k

23. 12. 2013 17:36

Jinak rozumnější mi přijde varianta V7 přes Havl. Brod.

0 2
možnosti
MD

Mně osobně bohatě stačí trať, která přes HB vede nyní...

0 5
možnosti

P26a97v82e38l 98Ř45a90p62e98k

23. 12. 2013 17:33

"Když už chtěli trasu podél dálnice, měli jí kopírovat přesně a mnohem pečlivěji,"

Proboha, to myslí vážně, že vlak, který má jezdit 300 km/h, bude kličkovat přesně podél dálnice? Má vůbec takový žvanil dodělanou základní školu?

Už aby ta trať byla, a tihle škodiči ať třeba puknou. ;-€

6 2
možnosti
JK

J59a69k59u16b 35K10o14r39e26c

23. 12. 2013 17:47

Tak ale na problémy těch lidí by se taky mělo hledět. Představte se, že skutečně povede skrze obce. Ikdyž osobně se mi to moc nezdá, protože trať za desítky milard by měla být vymyšlená tak, aby odpor byl co nejmenší.

8 1
možnosti
TK

jojo, obce by chtěly, aby v nich byla vlaková zastávka, ale nechtějí, aby přes ně vedla železnice.

Já bych se na nějaké Benešovy a spol vyprdnul. Jestli to má být opravdu vysokorychlostní železnice, tak nemůže vlak stavět všude, maximálně tak uprostřed - Jihlava a i to jen tak každý čtvrtý vlak, dokud se tam nevybuduje dostatečná poptávka (výstava vysokorychlostní silnice, která vás dopraví za půl hodiny do centra Prahy či Brna by udělala z Jihlavy úžasně výhodné místo pro bydlení i pro firmy).

Takže bych to postavil opravdu vyloženě podél D1, myslím, že by to přineslo i výraznou úsporu vzhledem k cenám pozemků, napojením, přístupu aut a tak dále.

A nebo bych zvážil něco jako ten hyperloop od Muska - tohle je optimální totiž vzdálenost, cena by byla jen zlomkem té za železnici, rychlost dopravy by byla ještě větší a nepůlilo by to žádné vesnice, neničilo by to mokřady atd.

4 4
možnosti
MB

"obce by chtěly, aby v nich byla vlaková zastávka, ale nechtějí, aby přes ně vedla železnice" - toto už dávno předpověděl Cimrman, např. "všichni byli nápadem nápadem nadšeni, ale nikdo se nechtěl výpravy zúčastnit" a nebo ještě přesněji "dědeček, vyhlášený samotář, nesnášel lidi, ale odjakživa toužil mít restauraci".

Na druhou stranu představa, že si budu chtít v létě skočit do bazénu, ale budu muset dávat pozor, jestli mi přes dvůr neuhání třístovkou vlak, taky moc lákavá není.

4 3
možnosti
KC

Územní plán je také něco o účelnosti a citlivosti. Často se setkáváme s tím, že navrhovatelé ve snaze ušetřit se příliš neohlížejí, nakolik naruší původní krajinu či znepříjemní lidem život. Když už se ukazuje trasa jako potřebná, měla by spíše kopírovat D1 než zaneřádit další území hlukem a zplodinami.

3 11
možnosti
LS

Přééésně, pendolina tak šíleně smrdí, že se to nedá čuchat! ;-D;-D

16 0
možnosti
  • Nejčtenější

Ženu v útulku pokousal pes, po srdeční zástavě a amputaci nohy bojuje o život

18. dubna 2024  13:48,  aktualizováno  14:13

Mnohačetná a velmi vážná poranění utrpěla žena, kterou v úterý napadl pes ve žďárském útulku v...

Na D1 u Humpolce zemřel mladý řidič. Narazil do zaparkovaného návěsu

19. dubna 2024  7:16

Devatenáctiletý řidič osobního auta cizí státní příslušnosti zemřel ve čtvrtek večer po nehodě na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Jihlava rozšíří parkovací zóny. Dojíždějící jsou nám ukradení, řekl radní

18. dubna 2024  15:07

Jihlava od května rozšíří kontroverzní nový systém parkování do dalších dvou oblastí v okolí ulic U...

Nadšenec staví hlavolamy uvnitř lahví. Baví mě vymýšlet, jak to udělat, říká

21. dubna 2024  9:51

Leopold Heneš z Třebenic na Třebíčsku má neobvyklého koníčka. Skládá složité konstrukce uvnitř...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Spása z divize? Asi jednorázový tah, hlásí Zbrojovka k „oživení“ veterána

18. dubna 2024  15:27

Už posun trenéra z divizního béčka bylo v podání vedení Zbrojovky Brno překvapením, když klub v...

Dominanta žďárského náměstí změní podobu, město opraví Starou radnici

24. dubna 2024  14:41

Jedna z dominant žďárského náměstí Republiky, pozdně renesanční budova Staré radnice, změní brzy...

Ve vaně mi spí cizí muž, nejde vzbudit, volal na policii zoufalý majitel domu

24. dubna 2024  12:29

Policisté na Havlíčkobrodsku vyšetřují neobvyklý případ. Do domu v Úsobí se v úterý večer...

Lidé váží i dvouhodinovou cestu. Oblíbená novoměstská tančírna láká na parket

24. dubna 2024  8:36

Parta středoškoláků, senioři, lidé středního věku. Ženy, muži, zkušení tanečníci stejně jako...

Havlíčkobrodská Jiskra je v problémech a žádá město o mimořádnou dotaci

23. dubna 2024  15:09

Tělovýchovná jednota Jiskra Havlíčkův Brod je ve finančních problémech. Organizaci sdružující na 1...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.