Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obce brojí proti vysokorychlostní trati. Půlí vesnice a ničí mokřady

Vysokorychlostní železniční trať u nás nechceme, vzkazuje na krajský úřad i ministerstvo dopravy osmička obcí z Vysočiny. Po všech se těsně před Vánocemi začaly šířit nesouhlasné petice. Podepisují je stovky lidí, kolem jejichž domů by za patnáct let mohla vést nová trať spojující Prahu s Brnem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71e64t78r 37N63e53c54h45a67n81i73c12k87ý 7373866938130

Vysokorychlostní trať je pro naše podmínky drahá a zbytečná sranda dokud bude zbytek sítě v katastrofálním stavu.

+1/−6
24.12.2013 10:32

A47l43e92x44a13n60d66r 60K51o55s72t98k26a 5589246779706

Ne, není. Jde o spojení Hamburk-Berlín-Praha-Brno-Vídeň.

+3/0
24.12.2013 11:33

P74a54v61e90l 45J82e11ř97á89b46e41k 7781562964307

Pokud chtějí rychle trať postavit, tak je potřeba se vyhnout maximálně všem sporným místům. Jinak se to vše bude v různých odvolání a dovolání oddalovat, pozastavovat apod., až se stavba stane naprosto ztrátovou stavbou.  Stačí několik lidí z uvedených obcí aby se dle platných § přihlásili do územního rozhodnutí. A dávali různá odvolání, podmínky, připomínky apod. Nedá se říci, že lidi nejsou bez pravdy, když leckdy ke stavbám dávají námitky. Stačí se podívat na D8 a sesuv svahu, kde na tuto možnost upozorňovali jak geologové, tak občanská sdružení.

Nicméně řekl bych, že pro naše podmínky trať na 300 km/hod se mi jeví jako zbytečný luxus. Pokud bude navázána na kontinentální rychlovlakovou železnici (nasadil bych tam i část nákladní dopravy - ať ty kamiony Turecko-Německo z dálnic zmiznou) , tak asi ano. Ale pro české poměry bych tipl, že to bude 300km/hod jen papírově aby se mohly čerpat vysoké náklady na stavbu.

Pozitivní na této vizi trati je, že stát na tuto stavbu po desetiletí peníze mít nebude a EU se už tak sypat nebude.

+1/−6
23.12.2013 21:22

J32a26n 81H26l69e91d67í14k 4219752218962

to Moravané nemusí mít žádné starosti a problémy, protože v této východní české kolonii se nestaví ani 1 metr dálnice nebo rychlostní silnice. Přesně ani na Vídeň, malinký úsek Pohořelice---Mikulov,-- tím méně na sever R-43-- směr Svitavy, kde jsou od roku 1943-4 hotovy velké terény, např sneseny kopce a vykoupeny všechny nutné pozemky, tato R-43 je obrazem duše hejtmana Haška a jeho pražských kumpánů

+1/−4
23.12.2013 20:55

P81e45t51r 32N59e34c26h62a42n41i22c12k59ý 7903466238230

Morava má dost hustou dálniční síť, rozhodně oproti Čechám. Podívejte na trojúhelník od Olomouce po Třinec, tam jsou ctyrproudy i paralelně. Spousta silnic 1. Třídy tam má mimoúrovňové nájezdy a dostatek obchvatů obcí. Železnice tam je rychlá a moderní. Do hodiny jste u nějakého koridoru snad z 90% míst a přímých vlaků na Prahu jsou tam mraky. Podívejte se na Karlovarský nebo Liberecký kraj, kéž by tam byla infrastruktura aspoň tak "špatná" jako na Moravě.

+3/0
24.12.2013 10:31

J35a81n 93J58e51l75í98n75e96k 8183785162496

Trať pro vlaky které budou jezdit 300km/h nemůže kopírovat dálnici. Poloměry oblouků musí být obrovské. Ať se podívají například na trať Paris-Lyon. Takový vlak nemá cenu zastavovat na trase Praha-Brno nikde, možná v Jihlavě. Mělo by se snažit o co nejpřímější spojení.

+8/−1
23.12.2013 18:36

J50o24s33e85f 29K61u48b24e80š 9545405449864

Tak po té trati nepojedou jen takové vlaky, VRT bude využitá i pro rychlé spojení do některých měst. Napříkald úsek Praha - Benešov může být využit pro vlaky Praha - Č.Budějovice, kde se tím vyřeší pomalý stávající (a navíc přeplněný úsek), nebo vlaky Praha - Havl. Brod/Jihlava po VRT a dále třeba po stávající trati do Žďáru atd. Prostě ta trať bude užitečná i pro další města (nejen) na Vysočině :-)

+4/0
24.12.2013 9:57

A77l73o70i83s 73S98a53t36r62a24p64a 9844959955418

toho už se pomalu stává český folklór. Jakmile se někde začne něco projektovat, tak okamžitě se hledají důvody, jak protestovat. Mnohá města dnes žehrají na své představitele z 19. století, když se postavili proti železnici přes jejich měswto.

+9/0
23.12.2013 18:31

J39a33n 60Z59e63l29e16n47k89a 2916966678285

Pořád lepší vysokorychlostní trať než ten debilní návrh kanálu Dunaj-Odra-Labe, prosazovaný naším soudruhem prezidentem. Železniční trať poškodí krajinu mnohem méně.

Ale stejně to bude problém natrasovat, zvláště na Vysočině. Minimální normovaný poloměr oblouku pro VRT je 7000 m, a stoupání taky nesmějí být příliš velká. Takže mosty, tunely... Bude to drahé.

+13/−2
23.12.2013 18:08

M38a93r87t93i98n 14K12y91p16r 2702805904414

Naopak na VRT si se stoupáním moc těžkou hlavu proti "normální" železniční trati dělat nemusíte. Ve Francii se používají sklony až do 35 promile, což je na železnici už docela dost. Ale samozřejmě VRT je stavebně náročná záležitost.

+5/−1
23.12.2013 18:13

J66o63s33e74f 83K54u59b31e85š 9235935439364

Záleží, co tam chcete provozovat, pokud to má být VRT s provozem nejen výkoných VRT jednotek, tak musí být stoupání menší, záleží na koncepci...

0/0
24.12.2013 9:58

P77a70v35e80l 90Ř76a40p35e97k 7682356699845

Jinak rozumnější mi přijde varianta V7 přes Havl. Brod.

0/−2
23.12.2013 17:36

M90i92c48h32a61e79l67a 32D62v52o24ř25á18k51o18v96á 8525809935604

Mně osobně bohatě stačí trať, která přes HB vede nyní...

0/−5
23.12.2013 17:43

P72a36v40e65l 35Ř79a14p59e16k 7672936969145

Tak ono hlavně jakékoli vedení VRT přes Benešov je celkem nešťastné a zbytečné. Takže ideální není ani jedna varianta.

+2/−4
23.12.2013 17:49

J97o62s65e81f 62K60u23b74e14š 9255285219654

Zbytečné to rozhodině není, do těchto oblastí de facto nevede z Prahy žádná pořádná trať, navíc ta co tam vede je kapacitně již poměrně vytížená, Vyřešíte zrychlení do Č.Budějovic, Obsloužíte rychlým spojením Vlašim, Jihlavu a další, aneb po VRT nebudou jezdit jen vlaky 300 km/h ;-)

+2/−1
24.12.2013 10:01

T82o34m32a38s 55N87o41v19o22t64n62y 3811966818759

Tak na pojíždění z horní do dolní to jistě stačí ale tady jde přece jen o něco jiného něž courák okolo HB...

+4/0
23.12.2013 18:20

P18a25v93e58l 27Ř20a19p87e51k 7242886299795

Ideální by bylo, kdyby po VRT jezdily i přímé spoje Praha-HB a HB-Brno, třebaže to můžou být obyčejné rychlíky (do taktu na VRT by se snad vešly). Z hlediska železničního potenciálu je HB stejně významný uzel jako Jihlava. Dnes je rychlík z Prahy na častější dojíždění použitelný tak do Čáslavi, do HB už to jsou 2 hodiny a pokud ještě někdo přestupuje, už je to nekonkurenceschopné.

+1/0
23.12.2013 18:31

P85a67v20e22l 54Ř68a96p79e36k 7772226159655

"Když už chtěli trasu podél dálnice, měli jí kopírovat přesně a mnohem pečlivěji,"

Proboha, to myslí vážně, že vlak, který má jezdit 300 km/h, bude kličkovat přesně podél dálnice? Má vůbec takový žvanil dodělanou základní školu?

Už aby ta trať byla, a tihle škodiči ať třeba puknou. ;-€

+6/−2
23.12.2013 17:33

J84a97k13u10b 64K78o47r65e87c 6304690931543

Tak ale na problémy těch lidí by se taky mělo hledět. Představte se, že skutečně povede skrze obce. Ikdyž osobně se mi to moc nezdá, protože trať za desítky milard by měla být vymyšlená tak, aby odpor byl co nejmenší.

+8/−1
23.12.2013 17:47

J72o45s80e23f 66Z67a60h33á54l53k49a 4363379838956

To je házení perel sviním ... Chlap, který neumí repektovat žádný názor, než je ten svůj.

0/0
23.12.2013 17:54

P80a47v81e52l 60Ř25a34p89e48k 7242336509425

Ale jděte! Názor, že VRT má kopírovat dálnici, skutečně nerespektuji, ale ze zcela objektivních příčin.

+4/−1
23.12.2013 18:33

T29o78m88á52š 60K24a34p43l55a63n 8553469143713

jojo, obce by chtěly, aby v nich byla vlaková zastávka, ale nechtějí, aby přes ně vedla železnice.

Já bych se na nějaké Benešovy a spol vyprdnul. Jestli to má být opravdu vysokorychlostní železnice, tak nemůže vlak stavět všude, maximálně tak uprostřed - Jihlava a i to jen tak každý čtvrtý vlak, dokud se tam nevybuduje dostatečná poptávka (výstava vysokorychlostní silnice, která vás dopraví za půl hodiny do centra Prahy či Brna by udělala z Jihlavy úžasně výhodné místo pro bydlení i pro firmy).

Takže bych to postavil opravdu vyloženě podél D1, myslím, že by to přineslo i výraznou úsporu vzhledem k cenám pozemků, napojením, přístupu aut a tak dále.

A nebo bych zvážil něco jako ten hyperloop od Muska - tohle je optimální totiž vzdálenost, cena by byla jen zlomkem té za železnici, rychlost dopravy by byla ještě větší a nepůlilo by to žádné vesnice, neničilo by to mokřady atd.

+4/−4
23.12.2013 17:26

M40i53r62o72s37l93a51v 83B50e48n26d42a 4393470558418

"obce by chtěly, aby v nich byla vlaková zastávka, ale nechtějí, aby přes ně vedla železnice" - toto už dávno předpověděl Cimrman, např. "všichni byli nápadem nápadem nadšeni, ale nikdo se nechtěl výpravy zúčastnit" a nebo ještě přesněji "dědeček, vyhlášený samotář, nesnášel lidi, ale odjakživa toužil mít restauraci".

Na druhou stranu představa, že si budu chtít v létě skočit do bazénu, ale budu muset dávat pozor, jestli mi přes dvůr neuhání třístovkou vlak, taky moc lákavá není.

+4/−3
23.12.2013 17:53

M98i42r27o27s13l74a64v 96G75r23o59s61s35m82a36n15n 8562539924

Zrovna Benešov má význam i v tom, že by měl sloužit k připojení VRT na IV. koridor. Úsek Praha-Benešov byl totiž pouze spoře optimalizován ve stávající trase a je v něm silná příměstska doprava. Pro dálkovou dopravu je nevhodný. K ní poslouží VRT.

+5/0
23.12.2013 19:05

J45o84s51e95f 56K90u44b38e50š 9355285849854

V našich podmínkách nemá cenu stavět VRTku, která bude jen na spojení Praha - Brno, tam bude jezdit více vlaků začínající třeba v Praze, které v části trasy využijí VRT a pak někde sjedou na stávající tratě a obslouží další města mimo. Navštivte stránky MD, je tam mraky prezentací...

+1/−1
24.12.2013 10:03

K87a23r64e22l 29C85h67r64a88s65t96i23n43a 4883584670225

Územní plán je také něco o účelnosti a citlivosti. Často se setkáváme s tím, že navrhovatelé ve snaze ušetřit se příliš neohlížejí, nakolik naruší původní krajinu či znepříjemní lidem život. Když už se ukazuje trasa jako potřebná, měla by spíše kopírovat D1 než zaneřádit další území hlukem a zplodinami.

+3/−11
23.12.2013 17:18

L21u85k84á54š 19S55a56d45e69c36k68ý 7461235707560

Přééésně, pendolina tak šíleně smrdí, že se to nedá čuchat! ;-D;-D

+16/0
23.12.2013 17:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.