- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Před 25 roky tady denně jezdilo až 12 manipulačních nákladních vlaků denně a 4 nákladní rychlíky. A zvládalo se to i na jednokolejné trati.
Dnes tu projede sotva jeden manipulační nákladní vlak denně, tak není problém ho "protlačit" po jednokolejce....
No, před stopadesáti lety by na to hopli a bylo bylo by to hned postavené. Holt, dnes je asi příliš mnoho úředníků.
Zajímalo by mě, jestli byla před 150 lety stavba železnice na tehdejší poměry tak drahá jako dnes...
Hlavním problémem tarti č.240 (Brno-Jihlava) je max. povolená rychlost. Na polovině trati se vlaky courají šedesátkou a ani zbytek není kdovíjak rychlý. Prvně je tedy potřeba trať výrazně zrychlit. Teprve pak se může uvažovat o čemkoliv jiném.
Přímé spojení Třebíč-Znojmo by bylo žádoucí, ale tohle je hodně vzdálená hudba budoucnosti a většina z nás se toho nedožije. Nejsou na to peníze a min. příštích 40 let ani nebudou. Není to priorita min. dopravy.
Zajimalo by mne, jak souvisi elektrifikace s rychlosti spojeni. Hlavnim problemem trati je jednokolejnost, tj. nutnost mijeni vlaku ve stanicich. Dalsim problemem je velke mnozstvi zastavek a omezena rychlost na nekterych usecich trati.
Dvoukolejka nic neřeší, pokud se na ní pojede šedesátkou. Navíc na trati 240 je relativně nízká frekvence vlaků, takže to tady s tím křižováním není až tak zlé.