- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud most dožije a není schopen přes prováděnou údržbu a opravy nadále sloužit současnému provozu, tak jsou pouze 3 možnosti - zbořit a postavit nový, radikálně zesílit i za cenu změny jeho statického působení a nebo starý most nechat a poblíž postavit most nový.
Osobně si myslím, že v případě opravdu starého a zajímavého mostu, jako je tento, by bylo nejvhodnější jej opravit a nadále ho nechat jako most pro pěší a cyklisty a pro auta a traktory postavit most nový - dostatečně únosný a hlavně široký. Nejde o nějaké nevídané řešení, příkladů by se našla spousta.
Ten původní most byl postaven pro pěší a povozy tažené zvířaty, ne pro 20 tunová vozidla.
z vašeho příspěvku je poznat, že danou problematiku znáte jen z médií. postavit nový most by teoreticky šlo, ale bylo by to finančně velmi náročné, v obci nejsou žádné vhodné prostory, kde by nový most mohl stát a to nemluvím o tom, že by se musela kompletně předělat infrasturuktura na obou březích mostu. a to už tak jednoduché není. k té vaší poslední větě ve které mluvíte o tom že most byl stavěn pro pěší a povozy se zvířaty můžu říct jen to že v 16. století auta nebyli.