Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kompletní opravu historického mostu v Ronově stavební úřad zamítl

Historický most v Ronově nad Sázavou, který by podle některých pramenů mohl pamatovat i Žižku, nespadne. Do měsíce by měla začít jeho provizorní oprava. Jeho kompletní rekonstrukce, kterou město plánovalo, však zatím nebude. Její způsob provedení totiž stavební úřad v Havlíčkově Brodě odmítl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Corsini

Tentokrát souhlasím s památkáři...

Pokud most dožije a není schopen přes prováděnou údržbu a opravy nadále sloužit současnému provozu, tak jsou pouze 3 možnosti - zbořit a postavit nový, radikálně zesílit i za cenu změny jeho statického působení a nebo starý most nechat a poblíž postavit most nový.

Osobně si myslím, že v případě opravdu starého a zajímavého mostu, jako je tento, by bylo nejvhodnější jej opravit a nadále ho nechat jako most pro pěší a cyklisty a pro auta a traktory postavit most nový - dostatečně únosný a hlavně široký. Nejde o nějaké nevídané řešení, příkladů by se našla spousta.

Ten původní most byl postaven pro pěší a povozy tažené zvířaty, ne pro 20 tunová vozidla.

0/0
1.8.2012 15:24

mazdak007

Re: Tentokrát souhlasím s památkáři...

z vašeho příspěvku je poznat, že danou problematiku znáte jen z médií. postavit nový most by teoreticky šlo, ale bylo by to finančně velmi náročné, v obci nejsou žádné vhodné prostory, kde by nový most mohl stát a to nemluvím o tom, že by se musela kompletně předělat infrasturuktura na obou březích mostu. a to už tak jednoduché není.  k té vaší poslední větě ve které mluvíte o tom že most byl stavěn pro pěší a povozy se zvířaty můžu říct jen to že v 16. století auta nebyli. :-)

0/0
1.8.2012 15:57

Corsini

Re: Tentokrát souhlasím s památkáři...

Samozřejmě, že stavba nového mostu je finančně velmi náročná. To jsou ale všechny 3 varianty, které jsem uvedl. Nový most nemusí být hned v těsném sousedství starého. Pro pěší a cyklisty (případně i osobní auta) by starý most mohl sloužit dál. A pro ty traktory by se ten most mohl postavit i o kus dál. Samozřejmě najít vhodné místo není jednoduché, ale určitě to není nemožné.

K mé poslední větě - to, že v 16. století nebyly auta vím já a očividně vy také. Ale zřejmě si to neuvědomují někteří další. Prostě není udržitelné spoléhat na středověký most, coby klíčovou spojnicí mezi břehy pro těžká vozidla.

0/0
1.8.2012 19:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.