Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pilská nádrž už netáhne. Žďár to chce změnit za desítky milionů

Žďárská radnice chce oživit kdysi oblíbenou rekreační lokalitu na severu od města. U Pilské nádrže by měla vzniknout půjčovna loděk, ale i lanové centrum nebo amfiteátr. Koupat se v Piláku ale nepůjde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CeleronD

Po nařízení EU jsme draze přešli na

bezfosfátové prací prášky a sinice si kvetou nerušeně dál.

0/0
28.6.2012 19:55

VYDRA1

"jako děti jsme se tu koupali"

Je to typické pro dnešní dobu. Lidé si zvykli jezdit jinam. Výsledek, pokud rodiče děti neodvezou autem, o koupání si mohou nechat zdát. Proto nám doma tloustnou u počítače a za miliony z dotací si ničíme zbytek krásné přírody.

To, co si zničíte, už nikdy nikdo neobnoví. Lidi neblbněte a žádejte, aby nechali postavit čističky, ať se Vaše děti mohou jít zadarmo vykoupat, kdykoliv se jim zachce. Nepotřebujete žádnou drahou "továrnu na sport", vaše děti potřebuji přirozený pohyb a zdravou zábavu, navíc ještě i zdarma.

0/0
25.6.2012 15:54

VYDRA1

PROBOHA

Neničte jednu z nejhezčích částí okolí Žďáru.

0/0
25.6.2012 15:40

Doktor JÁTRO

JÁÁÁÁJJJJ

Já už se nemůžu ani smát,rekreační areál u přehrady bez koupání,to to rovnou můžete postavit někde na poli,výsledný efekt bude skoro stejnýRv

Bože co někdo vymyslí to by nevymysleli ani chovanci ústavu,radši kdyby ty prachy investovali do ODSINICOVÁNÍ tak by možná rekreanti přišli sami i bez nějakýho areálu

Jo jasně,upečený z inlajnůůů se nebudu moct ani schladit ve vodě,to je prostě týýýdýýýt

UŽ VÍM KAM NEJEZDIT NA DOVOLENOU

PS: To je dnešní INTELIGENCE:-P8-o....Nevěříte?-VĚŘTE

+3/0
23.6.2012 23:45

mim7

Re: JÁÁÁÁJJJJ

Souhlas, další učebnicový příklad nesmyslného plýtvání a tunelování evropských dotací (=peněz  daňových poplatníků).

+1/0
24.6.2012 3:50

p4j4

Re: JÁÁÁÁJJJJ

očividně nevíte, jak to s možností koupání ve žďáře a v jeho okolí je..že je okolo dost rybníků i přírodních koupališť, a že se ve městě dostavuje aquapark

odsinicování v případě Piláku znamená, vybudování čističky v obci, která splašky do Piláku vypouští, a pak se možná uvidí ...a v další etapě oživení areálu, které by tak jako tak muselo přijít...

jinak Pilák není žádná přehrada ale obyčejný rybník, kterých je na Žďársku docela dost

takže je to mnoho povyku pro nic

0/0
24.6.2012 10:52

VYDRA1

Re: JÁÁÁÁJJJJ

Dovolila bych si nesouhlasit: Pilák není obyčejný rybník, je mimořádné pěkný, půvabný a blízko Zelené Hory.

Pokud by se mu čističkami pomohlo od sinic, nepotřebuje další investice, které jej jen zničí. Úplně pozbyde současný půvab. To moderní sportoviště tam vůbec nesedí. Je tam krásný starý mlýn a bylo by nejlépe jej nechat ožít čistou vodou, nic víc nepotřebuje. Tím, že tam postavíte ten moderní areál, ho přiblížíte více vzhledem k TOKOZU, což je proměsto jistě potřebná fabrika, ale o kráse a rekreaci se těžko dá hovořit. Jestli chcete někde jinde stavět sportovní areál, proč ne, ale neničte krásu, kterou ničím nenahradíte.

0/0
25.6.2012 15:39

VYDRA1

Re: JÁÁÁÁJJJJ

100 %

souhlasím, hlavně když z toho udělají  areál za miliony, ale bez koupání.  Čističky vody na toku Sázavy jsou bezesporu potřeba v první řadě, teprve pak, až se uvidí, zda to postačí na odsinicování dělat nákladnou výstavbu kolem.

0/0
25.6.2012 15:07

VYDRA1

Re: JÁÁÁÁJJJJ

Je to k pláči. Kdyby investovali do čističky v Polničce, tak by areál ožil sám od sebe. Za strašný peníze pokazí, co se dá, to co vidím na fotkách je strašný, jako v továrně. Kéž by k tomu nedošlo.

0/0
25.6.2012 15:21

Zastavit stát !!!

Jo tak z dotací EU,

čili další Rathovina EURv

+1/0
23.6.2012 21:36

taktaktak

Vtip?

Vtip?Kdo pojede do areálu k vodě trávit volno v parnu bez možnosti se namočit a ochladit.Tam jsou už opravdu lidé bez mozku když tohle navrhnou a chtějí ještě zástupci postavit a prosadit?V této zemi se snad už nemůžeme divit ničemu.To je jako jet v létě k Jadranu a nekoupat se!8-o8-o

+6/0
23.6.2012 21:16

p4j4

Re: Vtip?

upřímně a kolik je na Vysočině dní, kdy se dá koupat ?? nehledě na to, že Velké Dářko zase tak daleko není

jestli to projde nebo ne, je mně celkem jedno, i když si osobně myslím, že výstavbou aquaparku město kolonku rekreace na dlouho vyčerpalo

ale to, že to tady komentují někteří lidé něco bez znalosti problematiky a dané lokality mně přijde ještě víc na hlavu než návrh zastupitelstva

0/0
23.6.2012 21:43

taktaktak

Re: Vtip?

Z článku vyplyva,že se neplanuje koupání kde koupání bylo,ale sinice to meumožnily a neumožní!!

+1/0
23.6.2012 21:57

p4j4

Re: Vtip?

jistě to je jasné, proto město přestavuje původní bazén na aquapark

a lokalitu u Piláku uvažuje jako rekreační zónu, protože se tam téměř zastavil čas tím, že voda je rok od roku horší

možností bylo, aby se na Piláku vybudoval bazén, který by tak byl náhradou za rybník, ale přednost dostalo přebudování současného bazénu, který byl v nevyhovujícím stavu, a kam chodí plavat školy a školky nejen ze Žďáru, a má výhodnou polohu v centru

tak, co je špatného na tom, chtít přeměnit lokalitu, která je pěkná, ale má nevyhovující zázemí? samozřejmě z toho nemusí být magalomanský projekt ...

a o koupání ani tak nejde, stejně si lidi už dávno zvykli chodit nebo jezdit jinam, což se v okolí Žďáru dá ..tak pokud konečně dokončí ten aquapark, tak už by mělo být místa na plavání dost

0/0
23.6.2012 23:02

p4j4

Re: Vtip?

a taky nevím na kolik znáte Žďársko, já tam bydlím bezmála třicet let a myslím, že je spousta jiných aktivit, které se tady dají dělat a míst a památek, co navštívit..tak Pilák se dá oželet..a sentimentální doba, kempování a stanování už je pryč ...vždyť problémy mají i kempy, které mají příhodnější podmínky pro koupání ...

a to, že voda je prostě na nic s tím nic neuděláme... i když pár odvážlivců, se v Piláku koupe pořád

0/0
23.6.2012 23:08

ivoš

Re: Vtip?

S tím, že je voda na nic, se DÁ něco udělat - a udělat by se mělo. Nejen kvůli koupání.

+1/0
24.6.2012 6:38

VYDRA1

Re: Vtip?

S vodou se dá udělat hodně, čističky na toku Sázavy jsou základ. Není jich ani tak moc potřeba. Není to jen o koupání, to je jen vedlejší efekt čističek. Navíc, pokud jde o areál ve Žďáru, netuším kdo si při cestě na Vysočinu představuje koupání v kachličkovém bazénu ve Žďáru.

0/0
25.6.2012 15:47

taktaktak

Re: Vtip?

O aquaparku v článku také neni ani slovo jen se tam píše,že ani v budoucnosti se tam i přes investované milióny nepočítá s koupaním.

0/0
24.6.2012 7:20

p4j4

Re: Vtip?

protože se lupa zase předvedla, bez jakékoli znalosti a osvětlení problému, předkládá článek, který samozřejmě u čtenářů vyvolává nesouhlas

1. aquapark se ve městě buduje, takže se s Pilskou nádrží nepočítá

2. kvalita vode je příšerná, pokud by to někdo chtěl odsinicovat, jak se píše v diskuzích, tak by nejprve musel zaplatit čističku vody pro obec, která tam pouští splašky a ani to neí jisté jestli by pomohlo

3. celý kemp chátrá a lidi nejezdí, ale je poychbné, jestli by vůbec začali, když v ČR celkově klesá počet lidí jezdících do kempu

4. myšlenka rekreační zóny na okraji města má logiku, ale záleží, zda zvítězí zdravý rozum nebo peníze

0/0
24.6.2012 10:46

taktaktak

Re: Vtip?

Z článku zaznělo,že prvotní projekt byl pro lidi,kteří by zatoužili schladit tělo v případě letních veder,ale od toho se opouští.Tak proč tolik řečí a polemiky?Copak vůbec nebude lidem v klidové zóně vadit když mraky komáru budou provádět na lidi toužicí po odpočinku z této vodni plochy nálety?

0/0
24.6.2012 15:38

Toranoko

Re: Vtip?

tak nevim, ale koupani v prirodnim koupalisti (rybnik, lom, nadrz) a bazenu ci akvaparku ci tech betonovych "koupalistatcich" se neda srovnat. To druhe fakt nemusim, diky.  Navic u prirodnich nadrzi a rybniku v poho muzete se psem, do akvaparku tezko, nehlede na tucne vstupne. Na placene plaze a koupaliste proste nechodim, ne proto, ze bych na to nemela, ale proto,  ze se tam povetsinou koupani spis znici, nez ze by mu to prospelo..

+1/0
24.6.2012 9:44

p4j4

Re: Vtip?

tak to máte pravdu, ale okolo ZR takové možnosti jsou

nevím jestli byste se šla koupat do kvetoucí vody

a k těm psům, tak ty u vody nesnáším, ne, že bych je neměla ráda...ale někteří páníčkové je klidně nechají udělat potřebu na místě, kam si za chvíli někdo rozloží deku a to vůbec nemluvím o tom, že sáčky nemají vůbec..a pak je pustí rovnou mezi lidi

0/0
24.6.2012 10:56

VYDRA1

Re: Vtip?

Proto je potřeba nejdříve udělat opatření, aby voda nekvetla - t.j. čističky na toku řeky, případně další když to nepomůže. Pokud voda nepokvete, lidi se tam budou určitě rádi koupat, klidně oželí areál, reklamu, vstupné a jiné moderní vymoženosti.

0/0
25.6.2012 15:10

VYDRA1

Re: Vtip?

Je to jak který rok, letos je těch dnů dost. Ať už je to jak chce, právě proto by se měly udělat v první řadě čističky na toku řeky, prospějete ekologii, což není zanedbatelné a Pilák ožije sám od sebe. Osobně považuji za velmi škodlivé a těžko napravitelné vytvářet u Piláku další továrnu na sport. Pilák je zatím krásný, to co je na fotkách je městský děs. Kachličky budete mít ve Žďáru k využití pro všechny i ty škaredé dny, to je O.K. a mohlo by to postačit. Neničte si krásné okolí města, máte zatím, co by Vám jinde záviděli.

0/0
25.6.2012 15:31

Klíč od ledničky

Drahý nesmysl

Kdyby to mělo smysl, už by do toho investoval nějaký podnikatel. Tohle bude nejspíš jen další černá díra na peníze daňových poplatníků.

+2/0
23.6.2012 21:12

VYDRA1

Re: Drahý nesmysl

Podnikatel není blázen.

0/0
25.6.2012 15:32

Shackall0

No tý jo...

Já nevěděl, že jsme tak bohatá země, že tu obce mohou rekonstruovat a následně provozovat rekreační zařízení, kam bude vstup zadara.  To mají snad možná v Kuvajtu 8-o

+1/0
23.6.2012 18:57

fogll

Klasika

Když tohle lidi chtěli před cca 5 - 6 lety (plus nějakou betonovou díru na vykoupání), tak byli politici chytrý. Radši si prosadili megastavbu Aquaparku v cetru města za 150 mega. Už vidím ty davy v novém bazénu a už vidím ty davy na Piláku.

0/0
23.6.2012 16:41

p4j4

Re: Klasika

no bohužel lidi o tom kecají víc u piva, tak to je pak těžký..nějakou pořádnou iniciativu jsem neviděla

co se týká aquacentra, tak to asi stačilo opravit tak, aby bazén dál sloužil pro školy a pro rekreační plavání

no a kolik z těch 150 mega tvoří "pozornosti" někomu do kapsy nebo předražené dodávky, kdo ví

0/0
23.6.2012 17:51

A jedeme nanovo...

Nejsem místní, takže neznám všechny

detaily, ale investovat desítky milionů do rekreační oblasti u vody, ve které se nebude mět koupat, mi připadá slaboduché, resp. prostoduché.

+6/0
23.6.2012 14:53

mikebastak

Re: Nejsem místní, takže neznám všechny

Byl jste nekdy ve Zlutych Laznich v Praze? Taky se tam neda koupat a denne jsou tam stovky lidi.

0/0
23.6.2012 16:03

p4j4

Re: Nejsem místní, takže neznám všechny

no to je spíš o tom, že Ždár by mohl mít zónu pro aktivní odpočinek a aquacentrum má být dokončené max do půl roku, jestli se nepletu

a myslím, že nikdo nemluví o zákazu koupání, jen všichni ví, že už v červenci voda "kvete", takže se s tím nedá nic moc dělat ..a hlavně těch teplých dní zase není tolik ...já žiju na žďársku, ale jestli se za prázdniny jdu koupat do rybníka tak 5x tak to je moc..jednak zase tolik parných dní není a bazén je na osvěžení taky fajn ..a mám radši kolo a jiné sportovní aktivity

0/0
23.6.2012 16:32

mim7

Re: Nejsem místní, takže neznám všechny

Za prostoduché považují daňové poplatníky ti, co si odnesou víno.

0/0
24.6.2012 3:47

pan Hnuj

Uroven projektu je zrejma...

Tak tohle ma byt vizualizace k projektu za 30M? ;-D;-D;-D

Uz asi tusim kam vyrazna cast tech penez asi potece...

+6/0
23.6.2012 14:17

p4j4

Re: Uroven projektu je zrejma...

tak jako většinou všude :)

+1/0
23.6.2012 14:21

prbab

Škoda

Byla jsem ve Žďáru s dětmi opakovaně na dovolené. Koupání si užily dostatek, zdravé vycházky po lesích kolem města také. Kolem nádrže bylo živo, kluci si našli i pár kamarádů. Rádi na to vzpomínáme a prohlížíme fotky.

Na služby jsme nároční nebyli, stačila nám točená limonáda a nějaký rohlík s párkem. Je to bohužel 17 let zpět.

Je škoda, že se asi sem s vnoučaty nevrátím. Snad dají radní hlavy dohromady a této rekreační oblasti vrátí oblíbenost . Nejen nádrž, lesy, ale i město má své kouzlo.

+4/0
23.6.2012 14:11

p4j4

Re: Škoda

tak s koupáním v Piláku je problém právě s těmi sinicemi, takže se tam od poloviny července koupou snad jen odvážlivci

ale pokud by se povedlo celý areál obnovit, tak by si lidi určitě cestu našli, protože na koupání na Dářko je to kousek a na kole se dá dojet

otázkou je, jestli radnice zbytečně nebude utrácet, myslím, že problémy se stavbou bazénu stojí dost ...a ve Žďáře jsou jiné priority

0/0
23.6.2012 14:20

fogll

Re: Škoda

když tam z Polničky tečou hov*a nonstop tak se není čemu divit....

+3/0
23.6.2012 16:43

Shumway

Re: Škoda

o hovnech to neni. sinice živí pračky a myčky

0/0
23.6.2012 22:21

VYDRA1

Re: Škoda

část Polničky je napojená, chtělo by to i ten zbytek a bylo by možná i po sinicích. Pak by ten areál ožil sám od sebe. Na těch fotkách to vypadá jako v továrně. Šílené.

0/0
25.6.2012 15:20

p4j4

Re: Škoda

a není alspoň část Polničky už připojená na čističku?

0/0
23.6.2012 23:09

VYDRA1

Re: Škoda

Jak vidíte na vizualizaci, radní dali hlavy dohromady a vymysleli tuhle továrnu na sport. Zničí to nenávratně.

0/0
25.6.2012 15:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.