Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jihlavě dochází místo na skládce, stovky tun odpadů bude vozit do Brna

Část odpadu z Jihlavy skončí ve spalovně v brněnské Líšni. V Jihlavě kvůli tomu vznikne překladiště, kde se odpadky před převozem slisují. Nová hala, která vyroste vedle třídicí linky v průmyslové zóně v Hruškových Dvorech, pojme až 20 tisíc tun odpadků ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

djdave2

fuj

Jihlaváci narvěte si ten váš brodel do špic, v Brně ho nechceme ...;-O

0/0
14.5.2012 13:47

pavel-m

Proč si to Jihlava nespaluje sama?

Nechápu proč má Brno pálit odpadky produkované ve 100km vzdfálené Jihlavě. Proč má Brno trpět exhalacemi způsobenými Jihlavskými odpadky. Proč jsou v Jihlavě tak neschopní že si ani nepostaví vlastní spalovnu. To se jim to pak chlubí jak je na Vysočině krásně, když vozí odpadky jinam..

Doufám aspoň že Jihlava platí za toto spalování Brnu také nějakou kompenzaci za to znečišťené prostředí..

0/0
9.5.2012 9:03

Toranoko

Ono by komunalniho odpadu ubylo,

kdyby se konecne zacalo vyzadovat dusledne trideni. Zajimave, ze v jinych statech to jde

+1/0
8.5.2012 11:13

pjotrrrr

Byznys budoucnosti jsou skládky

kdypak na to kmotři přijdou :-)

0/0
7.5.2012 21:33

zel.am

Proč to nevezou vlakem?

Proč kamionem? Proč to nenaloží na vagóny a nevemou to na Brno zugem? Jihlavští, udělejte něco pro přírodu.V

0/0
7.5.2012 17:09

BlackBarry Hussein Obambi

Re: Proč to nevezou vlakem?

Problém je v tom, že vlakem to pojede asi tak měsíc a bude to stát 3x tolik.

0/0
7.5.2012 17:57

Barbucha_the_bearspook

Re: Proč to nevezou vlakem?

Brněnská spalovna nemá vlečku a zřejmě by to chtělo speciální kontejnery, které by se snadno překládaly. Cesta přes Brno by byla podobně zdlouhavá, jak z dálnice, tak z překladiště. Naplnit vlak chvilku trvá, takže by to slušně smrdělo. No a jak psal kolega, jde především o cenu. S "ekologií" za každou cenu už snad máme jisté zkušenosti.

0/0
7.5.2012 18:01

Morava69

Líšeňská spalovna ...

.... má vlečku na slatinské nádraží. Dokonce tuto vlečku od Zetoru koupila do svého vlastnictví ! Cesta vlakem by byla nesrovnatelně levnější než TIR (1.500 tun je jeden vlak !!!), ale kamionová loby by si nepřišla na své, tak přibudou další kamiony na přecpané D1.

+5/0
8.5.2012 7:44

vesrob

Re: Líšeňská spalovna ...

Ano, 1500 tun je jeden vlak, ale je to roční množství určené k převozu. Nechcete snad navrhnout, aby se odpad skladoval rok na překladišti a pak se teprve odvezl, že ne?

0/0
9.5.2012 10:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.