Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vysočina chce odhalit přetížené kamiony, do silnic zabuduje váhy

Kraj Vysočina se v příštím roce důrazně zaměří na přetížené kamiony, které ničí cesty. Hejtmanství chce postupně v každém okrese zasadit do silnic pět až deset vysokorychlostních vah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mira ze Zlína

Kdo nás balamutí?

Problém je, že tento systém nefunguje v daném podání ještě nikde na světě. Zase jsme jedničky, máme dokonce v zákonu vysokorichlostní váhy, to je tím, že na celém světě jsou hlupáci a jen v česku mají úředníci mozek. Vážně tomu věříte?

Problém vysokorychlostních vah je v tom, že nefungují, respektive fungují ale ještě nikde na světě nefungují přesně a už z principu nikdy přesně fungovat nemůžou a s necejchovanou vahou nemůžete dávat pokuty. On je totiž problém v tom, že za jízdy se zatížení náprav mění, zrychlování, zpomalování, pružení, to vše vážení ovlivňuje, proto všude na světě kde tyto váhy mají fungují jen a výhradně jako váhy výběrové - z kolony vozidel se vybere potencionální hříšník a ten se zastaví a zváží na cejchovaných přejezdových vahách. tak to funguje všude na světě. Navíc nechápu logiku posílání pokut, když to hlavní by mělo být vozidlo zastavit a nepustit dál, nebo se mýlím?

0/0
20.10.2011 23:06

Mira ze Zlína

Re: Kdo nás balamutí?

A ještě jedna perlička - ve Zlíně máme tyto váhy už několik let, je v Prštném, stála přes 3 miliony a když jsem paní primátorku mailem varoval, že tyto váhy nikdy nebudou fungovat, bylo mi odpovězeno ve smyslu, že jsem trouba co nic neví, Oni mají odborníky co se zaručili, že váhy fungovat budou. Za ty roky co tam stojí ještě nechytily jediné auto.

Zato jejich výrobci podplatli dost politiků, aby tyto váhy prosadily do zákona, zdvojnásobili ceny a očividně získali dost kamarádíčků na krajích aby se v rámci "záchrany cest" utratily desetimiliony za váhy, za krerýma stejně nakonec budou muset stát policisté s klasickýmy vahami. Vtip je v tom, že cvičený policista je schopný odhadnout přetížené auto pouhým okem, nepotřebuje váhy za stamiliony....

0/0
20.10.2011 23:14

luban12

Pokud se nic nezměnilo,

tak v Německu už před 20 roky používali přenosné nájezdové váhy. Když se zjistilo,že je auto přeložené,tak bylo okamžitě odstavené a do doby než se přeložila část nákladu nesmělo auto pokračovat.Samozřejmě tučná pokuta splatná na místě a navíc poplatek za parkování na odpočívadle, nebo na odstavném parkovišti.

0/0
20.10.2011 21:01

Popel z Liptákova

Procenta z pokut ...

... to bude zase panečku smlouvička ... nevypověditelná, na 30let, 70% do kapšišky ... jako bych jí viděl :-P

0/0
20.10.2011 19:47

Sidonie_11

Souhlas

I když je to poměrně vysoká investice, tak pokud to bude fungovat, brzy se vrátí.

0/0
20.10.2011 19:39

Rudá Lůza vpřed, zpátky ni krok

dneska

38,54 t netto, 58,26 bruto! Můj osobní rekord!

0/0
20.10.2011 17:47

wraith.d

Re: dneska

;-D dobře ty! ;-D

0/0
20.10.2011 20:28

Matajus

Jedine dobre!

Jestli to bude fungovat tak si to na sebe vydela behem prvniho roku provozu, spise bych ale rekl ze do par mesicu jdou do plusu ...

0/0
20.10.2011 17:19

Realista

Re: Jedine dobre!

Obávám se, že si ty váhy na sebe nevydělají. Budou muset možná za nimi stát policisté s nějakými statickými vahami a také existuje nebezpečí, že neustálé stěžování si na přetížené kamiony je jen klišé a v masovém měřítku k tomu nedochází.

0/0
22.10.2011 20:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.