Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Inspekce: Jihlavanka se může jmenovat podle místa, kde se nevyrábí

Společnost Tchibo může pro kávu Jihlavanka dál používat jméno odvozené od města Jihlava, i když kávu praží v Polsku. Rozhodla o tom Česká potravinářská inspekce, která zkoumala, zda tím výrobce neklame spotřebitele. Tchibo už nebude mít s Jihlavou nic společného, tamní centrálu stěhuje do Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mirnix

Jenom Jihlavanka?

A jestlipak víte vážení rozhořčení odkud jsou sýry Želetava.  ;-D;-D;-D

0/0
3.8.2011 10:46

fanda357

jedna z mnoha skvělých věcí EU

ano ano, stačí, že je vyrobeno v EU .... a naopak - dokonce ten samý výrobek nemusí mít stejné složení, neboť východo-EU mají totiž jiné chuťové buňky a není potřeba používat pravé máslo, smetanu, cukry, stačí jen rostlinné tuky, že algido s magnumem, coca colo s limonádou, danone s jogurty, proctere s arielem ...ALE všechno je v souladu s předpisy EU .... hmm, kde jsou ti euro-optimisti, kteří říkali, že nám EU zaručí kvalitní výrobky a žádné podvody na spotřebitelích? a že to je jedna z hlavních výhod vstupu do EU?

+1/0
1.8.2011 12:43

KarelV

Je pouze jediná cesta, jak z toho ven.

Prostě to NEKUPOVAT, když vám to nechutná ! ;-) ... Je tolik druhů jiné kávy a všeho...

0/0
1.8.2011 15:46

marzena

stejně se nedá pít

sice voní hezky, ale pít se to nedá. Ještě aby to přejmenovali, to bych to pak třeba omylem koupil :-P

+1/0
1.8.2011 9:44

verkas

Re: stejně se nedá pít

Souhlasím. Nechutnější kávu jsem zatím nepila. Byl to takový dárek na vyhození.

0/0
1.8.2011 16:22

2kedar

A co "Olomoucké" sýrečky??

;-D

0/0
1.8.2011 0:01

sunka007

Re: A co "Olomoucké" sýrečky??

Syrecek je to stejne co dnesni Jihlavanka. Syrecky se nikdy v Olomouci nedelali, pouze se tam na trhu prodavali a to jim dalo jmeno. Vyroba byla vzdy v Losticich u Mohlenice.

+1/0
1.8.2011 12:29

Marik admin 0:9

hihi

a já si vůl myslel že se praží v Jihlavě... A dle jejich reklam jsem to tak pochopil...Jsem to ale naivka;-D

+1/0
31.7.2011 19:10

verkas

Re: hihi

V Jihlavě mohla být tak nanejvýš balírna.

0/0
1.8.2011 16:23

Bennu

Stejne tak jogurty z Kunina

Mlekarna Kunin davno nevyrabi v Kunine, ale v Ostrave-Martinove.

0/0
31.7.2011 11:08

Tommy Gun

Kavárna kdesi v čr.

Pane vrchní, jednu kávu.

Tady je to kafíčko, šéfe. Čerstvě namletá Evropanka.;-D

0/0
31.7.2011 8:02

papazian

Re: Kavárna kdesi v čr.

V Česku je několik malých pražíren kávy, které neříkají anonymně, že tam namíchali nějakou kávu arabiku odkud si z celého světa..., ale velmi přesně, z jaké oblasti, kde rostla, jak byla sbírána, zpracována apod. Takže podívejte se více po svém okolí, případně zabrouzdejte po internetu, jistě nějakou ve svém okolí najdete. V Lidlu takovou kávu nehledejte... Jihlavanku dávno nekupuji, je to ostuda a českou kávu to degradovalo do podřadné úrovně. Slováci mají výbornou Popradskou kávu, je také masověji vyráběna, ale aspoň si drží uroveň a vyrábí se skutečně na Slovensku, v Popradu. Naše cesta privatizace za každou cenu hlava nehlava bohužel přinesla to, že Jihlavanka se dělá kdesi v Polsku, ani pořádně člověk neví kde, to odmítám pít. V Polsku také mají výborné pražírny kávy, ale chce to hledat malé výrobce než pobočky nějakého čibo kávy Jihlavanky.

+1/0
31.7.2011 12:46

legnaw

Re: Kavárna kdesi v čr.

ano ano...Popradska kava (R) Extra special si zachovala svoj recept od cias rozpadu statneho podniku "Balirny"... aj ked ta meciarovska privatizacia bola skoro rovnaka ako v pripade Jihlavy....

0/0
1.8.2011 8:40

Titan no.1

Re: Kavárna kdesi v čr.

Tohle není o žádném způsobu privatizace, ale o snižování nákladů tím, kdo má nejvíc peněz. Německé škodovky se také dělají u nás a mají úspěch. Když teď koupím Popradskou pražírnu, tak mi nikdo nezabrání ji zlikvidovat, případně vyrábět kvalitu na vývoz a Slovákům prodávat tu, upraženou v Polsku pod stejnou značkou.

V nás po plyšáku vyrostl z dnešního hlediska miniaturní supermarket, byla tam taková ta západní plastová elektronika (walkmany, kazeťáky), potraviny, drogerie a vzadu v jedné malé místnosti - pražící zařízení, bral jsem od nich tenkrát nepražená zrnka, protože jsem je k něčemu potřeboval. Takže pokud jde o ten počet pražíren, klidně může být na 30 000 obyvatel jedna malá. Problém asi nastane s lobbingem velkovýrobců a v konečném důsledku se projeví typická Česká vlastnost - přijde číbo (nebo kdokoli jiný), položí na stůl mega peněz a provozovatel klidně prodá...

0/0
1.8.2011 10:06

pravicový zloděj

Já si pěstuji zeleninu a ovoce doma.

Proč jíst sračky z dovozu.

0/0
30.7.2011 23:59

libynn

jdu se podívat,

jestli jsou ta "Česká vejce" opravdu česká.

0/0
30.7.2011 20:10

eqik

Re: jdu se podívat,

tebe asi prekvapi, ze kavovniku se v blizkosti Jihlavy nikdy nedarilo..

0/0
30.7.2011 21:42

Titan no.1

Re: jdu se podívat,

Zatímco v Polsku jsou doslova plantáže...

+1/0
30.7.2011 22:40

Bery

Re: jdu se podívat,

R^;-D

0/0
31.7.2011 19:19

Bennu

Re: jdu se podívat,

To jsou kecy. Samozrejme se berou prazirny kavy. Nebo si myslis, ze se cokolada pestuje v Belgii a kava v Italii?

0/0
31.7.2011 11:09

pannic85

pepici

boze ti pepici kdyz se maji dobre tak pohrdaji nad tim za co by v jine situaci za to dekovali.

jihlavanku piju, na lepsi nemame to uznavam, ale je to jen o zvyku, a je to kava, protoze je navykova.

0/0
30.7.2011 18:56

Ruler

nesouhlasím

a nemám rád zobecňování typu Made in EU... pořád je rozdíl mezi Německem, Francií a Bulharskem... jsem pro povinné uvádění místa vzniku - město/stát u potravinářských výroblů (včetně piva)

+2/0
30.7.2011 18:51

Titan no.1

Re: nesouhlasím

U Tesca je běžné, že ty jejich potraviny 3. kategorie (v Německu kategorie veterinární) mají jen "vyrobil Tesco stores"a adresa, na které jsou jen sekretářky, které nikdy nic nevyrobily a nevyrobí., což je mimochodem jasné porušení zákona, ale ČOI má pravděpodobně jiné příkazy...

+1/0
30.7.2011 22:46

legnaw

Re: nesouhlasím

zel neni.... retezce maji silny lobbing...stejny pripad je treba lidl.... vyrobeno pro lidl... (ja hledam chorvatsky text kde musi byt zeme puvodu)

0/0
1.8.2011 8:42

Titan no.1

Re: nesouhlasím

Vyrobeno pro Lidl nebo Billu je v pořádku, protože za tím je (alespoň u Bily, Lidl neznám) uvedeno, že hrášek Clever vyrobil Bonduelle, který je hned vedle 2× dražší jako originál. Tak je to z hodně potravinářskými výrobky Clever. Ale ta značka Tesco často nemá uvedeného ani skutečného výrobce, ani zemi původu, což je bez diskuze porušení zákona. Jenže úředníci jsou placeni zdola daňovými poplatníky a shora nadnárodními řetězci.

Jenže proti tomu lze bojovat jen jinou, než Českou povahou, kde nikdo nic neřeší, nebojkotuje zboží a neposílá podněty inspekci...

0/0
1.8.2011 9:50

Kei: místní od roku 2001

Opět legalizace klamavé reklamy.

0/0
30.7.2011 17:48

Lajtnant

Nechápu, na co si stěžujete

Proč pořád nadáváte na ty Jihlavanky? Jednou jsem jednu Jihlavanku poznal a docela jsem si to užil ;-D

0/0
30.7.2011 15:27

pravicový zloděj

Re: Nechápu, na co si stěžujete

;-D R^

0/0
31.7.2011 0:01

Apatsche

Re: Nechápu, na co si stěžujete

Ale to nemluvila polsky .;-D

0/0
1.8.2011 14:28

Pravičák začíná být nadávka

Já si myslím,

že kdyby kilo Jihlavanky stálo 800 Kč, tak by jste tvrdili, "že není vůbec špatná"... Ale jen ten pocit, že to je káva, kterou občas seženete za 99,- ve vás budí pocit, že se jedná o hrůzu. Mě spíš sejší tzv. "podnikatelé", kteří i v lepších hospodách prodávají turka za 25,- a dělají ho z pytlíku "zrnkové káfy", která se prodává za 6 Kč (za celý pytlík). Čili vejvar jako prase.

0/0
30.7.2011 15:22

Krabat77

Re: Já si myslím,

A nejen v hospodách narazíte na nepitelný kafe, ale i v kavárnách. Oni i ty základní směsi "lepších" značek Segafredo, Lavazza apod. nejsou zrovna nejpitelnější. A to nemluvím o tom, že hodně se toho dá skazit i špatnou přípravou.

0/0
30.7.2011 16:32

Sršeň

SZPI

Trapnost této organizace už dosahuje vrcholu, čtvrtina je jich tam zkorumpovaná a zbytek si vytváří vlastní pravidla. Pouze našli pro velký nadnárodní gigant skulinu, kterou využívají na 190% (těch 90% jsou ty zavřené oči).

0/0
30.7.2011 15:01

super73

Jihlavanka bývala docela dobrá,

ale pro fajnšmekry to asi není. Ale v poslední době stojí za prd. Pžestali jsme ji kupovat. Teď když vidím, že se vyrábí v Polsku a ještě se to může jmenovat Jihlavanka...nestačím valit oči.8-o8-o8-o Je fakt, že u některých věcí nejsem schopná kvalitu bezprostředně posoudit, ale tam kde jsem, tak mě polské šmejdy nikdy nezklamou. Jinak já prostě nekupuji nic, co je vyrobené v Polsku. Samozřejmě pokud to není MiEU, nepoznám a nevím vše. A často se stává, že hodnocení šmejd předběhne informaci o polské zemi původu.

0/0
30.7.2011 14:48

Pravičák začíná být nadávka

Re: Jihlavanka bývala docela dobrá,

Ale je stále dobrá - ve své cenové kategorii. Ona káva za 500-1000/kg taky není nic moc ... (říká to kdejaký manažer či politik) ;-D

0/0
30.7.2011 15:18

www.kladivonalumpy.cz

Re: Jihlavanka bývala docela dobrá,

Jacobs Krönung dodávaná pro náš trh se zmršila dokonale.Kupte ji v Německu-to je nebe a dudy

0/0
30.7.2011 20:52

Veramal

Názor dr.Venclíkové

Je to jasné klamání spotřebitele !

0/0
30.7.2011 14:43

Lanolin

právě označení Made in EU

je to nejhorší co nás mohlo potkat. Ve skutečnosti nevíte co za humáč to je a kdo za to může - i když zde je jasné, že Tchibo. Pijte české pivo vyrobené v Polsku, pijte pravou Jihlavanku z Polska ... Ale zvracejte si doma.

No vědět že takto dopadne vstup do EU, tak pevně věřím, že by nebylo tolik lidí pro. On pan profesor dobře tušil, proč není tak nadšený z EU. Ono opravdu šmejdy nemusí pocházet jen z Číny (jak je dnes módní prohlašovat - mám dobré zkušenosti s přímým objednáním a dovozem a ne vše je šmejd).

+4/0
30.7.2011 13:41

HrubesaMares

Re: právě označení Made in EU

on byl nekdo pro? Dodneska jsou jisti politici zpoceni z toho jak zurive upravovali vysledky referenda, mimochodem prvniho a posledniho v ere polistopadove "demokracie" Rv

0/0
30.7.2011 17:26

modryblazen

Tchibo STYĎ SE

0/0
30.7.2011 13:27

solimPC

Re: Tchibo STYĎ SE

Oni se nestydí, peníze nesmrdí tak co. A když lidi ty srágory kupují... Fakt je, že jsem nedávno u známých měl turka z Jihlavanky a byl to běs, přitom před lety byla dobrá.

0/0
30.7.2011 15:59

GenEtt

blít

a olomoucký tvarůžky už se dělají taky v Polsku? Asi jo, když se tam vařila i Plzeň Rv

0/0
30.7.2011 13:16

lunak

Re: blít

Tvarůžky se dělají třeba v Německu, ale olomoucké se nejmenují...:-/

0/0
30.7.2011 13:26

zdrh13

Re: blít

ty se už hodně ale hodně dlouho dělají v Lošticích, což je vesnice u Olomouce

0/0
30.7.2011 17:36

sunka007

Re: blít

Jak hodne dlouho delaji a jaka vesnice u Olomouce? Nikde jinde se v CR nedeli nez v Losticich, a je to vesnice u Mohelnice (okres Sumperk).

0/0
1.8.2011 12:26

osk

Normální člověk

to stejnak nekupuje protože se to nedá pít, je to humus strašný který s kávou nemá nic společného (ani tou instatní obyčejnou která taky s kávou moc společného nemá). Osvědčená receptura je zdá se smést zbytky na hromadu a nasypat t odo piksly. Jednou mi to někdě někdo nabídnul fuj.

Jinak samozřjmě velká většina instantních a mletých ale i nemletých káv jsou strašně podřadné a kdo pije kvalitní kábu tak se mu z toho udělá šoufl ale jehlavanak to je extrém.

0/0
30.7.2011 12:55

osk

Re: Normální člověk

Tkaže spíš jestli neklamou spotřebitlel tím že to nazývají kavou.

+1/0
30.7.2011 12:55

tedyn

Re: Normální člověk

Jestli se vše dělá jak vy dva ovládáte češtinu tak potěš koště 8-o

0/0
30.7.2011 13:08

Bery

Re: Normální člověk

LoL ;-D. Jaky dva ? ;-D

0/0
31.7.2011 19:25

Fido

Re: Normální člověk

Souhlas. Vetsina kafe u nas je strasna ale Jihlavanka snad vubec neni kafe. Vazne to je naprosto odporne.

0/0
30.7.2011 13:04

Ppetig

Re: Normální člověk

Okusi ljste Jihlavanku Extra Special ve fialovem obalu? Souhlasim, ze Standard je nepitelny hnus, ale fialova je dobra, objektivne. Vetsina lidi odmita Jihlavanku proto, ze trpi predsudky z minulosti, nebo proto, je pro ne neni dost hoch. Stale budu preferovat Illy nebo Lamborghini, ale nemuzu rict, ze by fialova Jihlavanka byla spatna.

0/0
30.7.2011 13:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.