Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vysokorychlostní železnici by na Vysočině chtěli, moc tomu ale nevěří

Minulý týden se rozvířila debata o vybudování vysokorychlostní železniční trati, která by spojila Prahu s Brnem. Cesta z Vysočiny do hlavního města by tak netrvala ani hodinu. Lidé v Havlíčkově Brodě by rychlejšími a útulnějšími vlaky jezdili rádi, moc tomu ale nevěří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

arakain

Problém zní - ZAOSTÁVÁME, JDEME SMĚR ALBANIE, NE EVROPA

A to proč? Protože Němci nás upozornili na fakt, že pokud se do tokamžitě nedáme, tak nás prostě objedou. Ono už dnes Hamburk - Vídeň existuje skoro celé na 200km/h a velká část úseků je v Německu po VRT na 300km/h a jezdí se tam takto. A Němci nyní řeší, zda postavit či razantně zmodernizovat Berlín - Dresden ze 160 na aspoň 230 a pak přes ČR do Vídně, nebo  VRT směrem Berlín - Mnichov. Protože, přes Lipsko za pomocí ICE už dnes je Berlín - Dresden srovnatelné a jde to ještě zrychlit. A když nás Němec objede, tak žádní další turisti,  žádný další příliv investic, hold si seďte za pecí a dobře Vám tak. Vždyť dnes z Frankfurtu do Londýna jedu po zemí rychleji než letadlem (když přičtete časy na letišti, cestu na letiště a zpět) a DB má cenu od 49 EUR, což je často i levněji.  Příští rok začne jezdit přímé spojení Paříž - Vídeň - Budapešť/Bratislava, pravděpodobně TGV.  Rozšířit dálnici D1 nám nepomůže, nehledě na to, že je to dražší, než VRT Praha - Brno.

0/0
27.5.2011 14:36

J.K. 4

Kdyby Patrik Rumler věděl,

jakou cenu skutečně platíme za masový automobilismus, ještě rád by do toho vlaku sedl. A ono k tomu brzy dojde, toho se ještě dožije. Masový automobilismus je v současném objemu ekonomicky neudržitelný. Kdo to ještě nechápe, ať si do souvislosti stále rostoucí dluhy a stále více času stráveného v plechovkách a kvůli plechovkám. !!

0/0
26.5.2011 12:50

astrix01

Vysokorychlostní železnici zatím neééé,

ale vysokorychlostní internet ano,

0/0
26.5.2011 7:49

Ludek_III

Na Vysočině

lidi smrdí korunou, ale jezdit by chtěli v Orient expresu. Rv;-D

0/0
26.5.2011 7:24

Pundit

Naprostý nesmysl,

budovat novou paralelní trať do Brna, když už se na stávající trati proinvestovaly desítky miliard.

0/0
26.5.2011 6:06

J.K. 4

Re: Naprostý nesmysl,

Nesmysl je především za stovky miliard zvyšovat kapacitu D1.

0/0
26.5.2011 12:51

macarát

Re: Naprostý nesmysl,

R^

0/0
30.5.2011 1:03

p_n_2

A to si jako někdo myslí, že se postaví

rychlodráha a pak ty vlaky budou stavět v každé pr..li? Naivní představa. Mezi Prahou a Brnem nemá smysl zastavovat rychlovlakem vůbec, jediné větší město je tam Jihlava.

0/0
26.5.2011 1:27

Petr K_.

Re: A to si jako někdo myslí, že se postaví

Přesně.

Kdyby se podívali na rychlovlaky do Francie či Něměcka tak by zjistili že staví minimálně po 200km. Bodejť by taky ne když vlak z 300km rychlosti brzdí skoro 20km.

0/0
26.5.2011 5:39

cookees

Re: A to si jako někdo myslí, že se postaví

stará trať přes českou třebovou se opravovala. její parametry jsou pro místní a nákladní dopravu. je to něco jako straá silnice I. třídy.

jinak nemáte pravdu. že rychlovlak z 300 na 0 brzdí 20 km, nýbrž jen OSM! (8)

rozjíždí se tak tak na patnácti km

zajeďTe si do francie nebo německa s gpskou

0/0
26.5.2011 22:40

emailnapicu

zlatý okna

ty nový dobytčáky bez oken to je hotová sauna Rv

0/0
26.5.2011 0:25

sisinecek

haha

na to zapomenme, žijeme v Česku

0/0
25.5.2011 23:48

2mmmm_2

V ČR

je několik set mostů v havarijním stavu. Včetně těch železničních...Neměly by jít peníze spíš na jejich opravu? Jinak: utopie je to pěkná. Realita by to byla možná ve Francii, ale tady ne. Kvůli všelijakým havránkovým nelze dostavět ani dálnici do Hradce; jak by to teprve vypadalo s pozemky u rychlodráhy....

0/0
25.5.2011 21:41

Petr K_.

Re: V ČR

Dálnice do Hradce není nikoliv kvůli Havránkovým, ale kvůli neschopnosti úřadníků a boji lokálních papalášů při spekulacích s pozemky. Ale chápu že je jednodušší svalit vinu na starou bábu co se lopotí s traktorem na poli než na zástup neschopných úředníků a místní zastuptele co spekulují s pozemky.

0/0
26.5.2011 5:42

bárt

Vlaky Intercity a Eurocity

přes Havlíčkův Brod jezdily. Ale před několika lety nějaký chytrák vymyslel, že je to zbytečný luxus a všechno od té doby jezdí přes Pardubice. No a na tuto trať zbyly pouze obyčejné rychlíky a v těch to opravdu vypadá jak v osmdesátých letech. Nejlepší je jet do Prahy autem, nechat na odstavném parkovišti a po praze jezdit MHDčkem. Já to od té doby velice úspěšně praktikuju.

0/0
25.5.2011 20:37

Ludek_III

Re: Vlaky Intercity a Eurocity

Ano, ec vlaky přes Vysočinu jezdily. Protože se v té době dělal koridor přes Třebovou a trať se potřebovala odlehčit. Pak se ec šouply na novou trať. Také z důvodu toho, že trať přes Brod je prostě pomalá - ec vlaky tam nedosahovaly potřebnou rychlost. A mezi námi...tím směrem to byl fakt zbytečný luxus.

0/0
26.5.2011 7:26

mira007

Re: Vlaky Intercity a Eurocity

Ty EC a IC na této trati taky pamatuju. Ten přesun je ale podle mě kvůli parametrům trati přes HB. Většinou je tam max rychlost do 100 km/h a v některých úsecích právě na Vysočině dokonce jen do 70. Takže ty EC/IC se tam musely neskutečně courat...

0/0
26.5.2011 7:41

J.K. 4

Re: Vlaky Intercity a Eurocity

Na to, abych jezdil autem, jsem příliš pohodlný a příliš si vážím svého času.

0/0
26.5.2011 12:52

von Deratzátor

To má tedy Patrik Rumler smůlu.

Že cestuje z takové díry, kde ani nezastavují vlaky vyšší kvality.;-D

0/0
25.5.2011 19:04

duff_

Vzdálená budoucnost

Prý 2050 možná dokončíme. Toho se ani nedožiju.

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/211411000100519/obsah/157838-otazniky-nad-vysokorychlostni-trati/

0/0
25.5.2011 18:42

Krokodýl

To už není fakt o čem psát?

Vysokorychlostní trať přes Vysočinu je utopie. Proč tady píší o něčem, čeho se nikdo z nás nedožije? Stávající tratě na Vysočině jsou zastaralé a pomalé, na jejich modernizaci a zrychlení stát peníze nemá. A tak se tady aspoň bohapustě klábosí na téma, co by bylo, kdyby se peníze nerozkradly...Rv

0/0
25.5.2011 18:20

J.K. 4

Re: To už není fakt o čem psát?

To víte, když v následujících letech musíme nacpat 1000 miliard do fotovoltaického podvodu, důležité věci jako tratě holt nebudou. ;-€EURv

0/0
26.5.2011 12:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.